Petr Gross k Návarovu: Bude důležité správně sestavit startovní listinu

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallybohemia.cz
Milan Hauer 27. září 2009 09:41
Sdílej:

Prakticky okamžitě poté, co prosákly první informace o délce rychlostní zkoušky Návarov, rozeběhla se mezi posádkami i mezi fanoušky živá diskuze na toto téma. V průběhu konzultace na téma tratí XXXVI. Rally Bohemia se k rekordně dlouhé erzetě vyjádřil i Petr Gross, člen posádky úřadujících mistrů České republiky v rally.

Na samý začátek XXXVI. Rally Bohemia připravili pořadatelé pro posádky pořádnou kilometrovou porci. V pátek podvečer a večer jsou naplánovány dva průjezdy rychlostní zkouškou Návarov. Tato perla mezi rychlostními zkouškami v letošním roce ještě o pět kilometrů přerostla svou, doposud nejdelší, variantu z roku 2007. Před dvěma lety v Návarově XXXIV. Rally Bohemia vrcholila, letos je zařazen na začátek. Na všechny účastníky čeká rovných 45,2 km. Obtížnost tohoto měřeného úseku určitě ještě vzroste druhým, nočním průjezdem. A to ještě není vše. Po průjezdu cílem v Podspálově musí soutěžní vozy ještě překonat dalších 46km do servisní zony. O názor na zařazení takto dlouhé varianty Návarova jsme požádali jednoho z nejpovolanějších, Petra Grosse. Petr jednak velice dobře zná prostředí, kde se bude závodit a jednak se může pochlubit zkušenostmi z desítek úspěšných startů v mistrovství světa a dalších velkých mezinárodních soutěží. Připomeňme si, že dlouhá léta patřil Petr Gross spolu s Pavlem Siberou ke stálicím továrního týmu Škoda motorsport. Později navigoval Jana Klokočku a Tomáše Hrdinku i Engeho. Spokojený s Petrovým diktátem byl vždy i Vladimír Berger, nebo Václav Mulač, či Jiří Tošovský. Do kolotoče světového šampionátu se Petr vrátil v roce 2005, kdy tvořil posádku s dnes již jistým juniorským mistrem světa Martinem Prokopem. Poslední tři roky úspěšně spolupracuje s Romanem Krestou a spolu v loňském roce vybojovali domácí mistrovský titul. "Trošku se takto dlouhé rychlostní zkoušky obávám, ale ne kvůli tomu, že bych si myslel, že bude nad síly některých posádek. Před dvěma lety se jelo jen o pár kilometrů méně a problémy nebyly, přestože nejprve bylo velké vedro a v druhém průjezdu naopak zapršelo. Tenkrát vše proběhlo bez havárií a komplikací. Do dlouhých erzet se nedá nastoupit bezhlavě, ale je potřeba si rozvrhnout síly a přemýšlet i nad tím, že pak je ještě daleko do servisu. Proto věřím, že i letos přistoupí posádky k Návarovu rozvážně, s respektem a pojedou víc hlavou," řekl Petr Gross, který právě před dvěma lety spolu s Romanem Krestou oba dva průjezdy dlouhým Návarovem vyhrál. V čem tedy vidí Petr hlavní problém nejdelšího měřeného úseku celého letošního šampionátu v rally?: "Největší úskalí je v tom, že se Návarov pojede hned první den. Posádky budou mít sice dostatek sil, ale nepojedou v pořadí podle své výkonnosti, jak by tomu bylo ve druhé etapě. Hodně tedy bude záležet na tom, jak se podaří sestavit startovní listinu. Bude se závodit téměř půl hodiny a to je dost času na to, aby některá posádka dojela před ní startující vůz, který bude buď pomalejší, nebo bude mít technické, nebo jiné potíže. Startovní pořadí tedy bude hrát obrovskou roli a bude hodně důležité, aby za sebou nestartovaly posádky  příliš rozdílných kvalit. Dojíždění, nebo předjíždění je vždy nebezpečné a v noci i nepříjemné. V případě zrušení erzety se pak také budou hůř přidělovat náhradní časy," upozornil Petr Gros na možné komplikace plynoucí z rekordně dlouhé rychlostní zkoušky a pokračoval: "Jsem ale přesvědčen, že o tom všem pořadatelé vědí, vše pečlivě zvážili a budou připraveni, stejně jako byli připraveni před dvěma roky," uzavřel Petr, kterého spolu s šestinásobným vítězem Rally Bohemia čeká nejen obhajoba dvou vítězství z let 2007 a 2008, ale i finálový souboj o titul absolutního mistra České republiky v rally.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.