Prakticky okamžitě poté, co prosákly první informace o délce rychlostní zkoušky Návarov, rozeběhla se mezi posádkami i mezi fanoušky živá diskuze na toto téma. V průběhu konzultace na téma tratí XXXVI. Rally Bohemia se k rekordně dlouhé erzetě vyjádřil i Petr Gross, člen posádky úřadujících mistrů České republiky v rally.
Na samý začátek XXXVI. Rally Bohemia připravili pořadatelé pro posádky pořádnou kilometrovou porci. V pátek podvečer a večer jsou naplánovány dva průjezdy rychlostní zkouškou Návarov. Tato perla mezi rychlostními zkouškami v letošním roce ještě o pět kilometrů přerostla svou, doposud nejdelší, variantu z roku 2007. Před dvěma lety v Návarově XXXIV. Rally Bohemia vrcholila, letos je zařazen na začátek. Na všechny účastníky čeká rovných 45,2 km. Obtížnost tohoto měřeného úseku určitě ještě vzroste druhým, nočním průjezdem. A to ještě není vše. Po průjezdu cílem v Podspálově musí soutěžní vozy ještě překonat dalších 46km do servisní zony. O názor na zařazení takto dlouhé varianty Návarova jsme požádali jednoho z nejpovolanějších, Petra Grosse. Petr jednak velice dobře zná prostředí, kde se bude závodit a jednak se může pochlubit zkušenostmi z desítek úspěšných startů v mistrovství světa a dalších velkých mezinárodních soutěží. Připomeňme si, že dlouhá léta patřil Petr Gross spolu s Pavlem Siberou ke stálicím továrního týmu Škoda motorsport. Později navigoval Jana Klokočku a Tomáše Hrdinku i Engeho. Spokojený s Petrovým diktátem byl vždy i Vladimír Berger, nebo Václav Mulač, či Jiří Tošovský. Do kolotoče světového šampionátu se Petr vrátil v roce 2005, kdy tvořil posádku s dnes již jistým juniorským mistrem světa Martinem Prokopem. Poslední tři roky úspěšně spolupracuje s Romanem Krestou a spolu v loňském roce vybojovali domácí mistrovský titul. "Trošku se takto dlouhé rychlostní zkoušky obávám, ale ne kvůli tomu, že bych si myslel, že bude nad síly některých posádek. Před dvěma lety se jelo jen o pár kilometrů méně a problémy nebyly, přestože nejprve bylo velké vedro a v druhém průjezdu naopak zapršelo. Tenkrát vše proběhlo bez havárií a komplikací. Do dlouhých erzet se nedá nastoupit bezhlavě, ale je potřeba si rozvrhnout síly a přemýšlet i nad tím, že pak je ještě daleko do servisu. Proto věřím, že i letos přistoupí posádky k Návarovu rozvážně, s respektem a pojedou víc hlavou," řekl Petr Gross, který právě před dvěma lety spolu s Romanem Krestou oba dva průjezdy dlouhým Návarovem vyhrál. V čem tedy vidí Petr hlavní problém nejdelšího měřeného úseku celého letošního šampionátu v rally?: "Největší úskalí je v tom, že se Návarov pojede hned první den. Posádky budou mít sice dostatek sil, ale nepojedou v pořadí podle své výkonnosti, jak by tomu bylo ve druhé etapě. Hodně tedy bude záležet na tom, jak se podaří sestavit startovní listinu. Bude se závodit téměř půl hodiny a to je dost času na to, aby některá posádka dojela před ní startující vůz, který bude buď pomalejší, nebo bude mít technické, nebo jiné potíže. Startovní pořadí tedy bude hrát obrovskou roli a bude hodně důležité, aby za sebou nestartovaly posádky příliš rozdílných kvalit. Dojíždění, nebo předjíždění je vždy nebezpečné a v noci i nepříjemné. V případě zrušení erzety se pak také budou hůř přidělovat náhradní časy," upozornil Petr Gros na možné komplikace plynoucí z rekordně dlouhé rychlostní zkoušky a pokračoval: "Jsem ale přesvědčen, že o tom všem pořadatelé vědí, vše pečlivě zvážili a budou připraveni, stejně jako byli připraveni před dvěma roky," uzavřel Petr, kterého spolu s šestinásobným vítězem Rally Bohemia čeká nejen obhajoba dvou vítězství z let 2007 a 2008, ale i finálový souboj o titul absolutního mistra České republiky v rally.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.