Prakticky okamžitě poté, co prosákly první informace o délce rychlostní zkoušky Návarov, rozeběhla se mezi posádkami i mezi fanoušky živá diskuze na toto téma. V průběhu konzultace na téma tratí XXXVI. Rally Bohemia se k rekordně dlouhé erzetě vyjádřil i Petr Gross, člen posádky úřadujících mistrů České republiky v rally.
Na samý začátek XXXVI. Rally Bohemia připravili pořadatelé pro posádky pořádnou kilometrovou porci. V pátek podvečer a večer jsou naplánovány dva průjezdy rychlostní zkouškou Návarov. Tato perla mezi rychlostními zkouškami v letošním roce ještě o pět kilometrů přerostla svou, doposud nejdelší, variantu z roku 2007. Před dvěma lety v Návarově XXXIV. Rally Bohemia vrcholila, letos je zařazen na začátek. Na všechny účastníky čeká rovných 45,2 km. Obtížnost tohoto měřeného úseku určitě ještě vzroste druhým, nočním průjezdem. A to ještě není vše. Po průjezdu cílem v Podspálově musí soutěžní vozy ještě překonat dalších 46km do servisní zony. O názor na zařazení takto dlouhé varianty Návarova jsme požádali jednoho z nejpovolanějších, Petra Grosse. Petr jednak velice dobře zná prostředí, kde se bude závodit a jednak se může pochlubit zkušenostmi z desítek úspěšných startů v mistrovství světa a dalších velkých mezinárodních soutěží. Připomeňme si, že dlouhá léta patřil Petr Gross spolu s Pavlem Siberou ke stálicím továrního týmu Škoda motorsport. Později navigoval Jana Klokočku a Tomáše Hrdinku i Engeho. Spokojený s Petrovým diktátem byl vždy i Vladimír Berger, nebo Václav Mulač, či Jiří Tošovský. Do kolotoče světového šampionátu se Petr vrátil v roce 2005, kdy tvořil posádku s dnes již jistým juniorským mistrem světa Martinem Prokopem. Poslední tři roky úspěšně spolupracuje s Romanem Krestou a spolu v loňském roce vybojovali domácí mistrovský titul. "Trošku se takto dlouhé rychlostní zkoušky obávám, ale ne kvůli tomu, že bych si myslel, že bude nad síly některých posádek. Před dvěma lety se jelo jen o pár kilometrů méně a problémy nebyly, přestože nejprve bylo velké vedro a v druhém průjezdu naopak zapršelo. Tenkrát vše proběhlo bez havárií a komplikací. Do dlouhých erzet se nedá nastoupit bezhlavě, ale je potřeba si rozvrhnout síly a přemýšlet i nad tím, že pak je ještě daleko do servisu. Proto věřím, že i letos přistoupí posádky k Návarovu rozvážně, s respektem a pojedou víc hlavou," řekl Petr Gross, který právě před dvěma lety spolu s Romanem Krestou oba dva průjezdy dlouhým Návarovem vyhrál. V čem tedy vidí Petr hlavní problém nejdelšího měřeného úseku celého letošního šampionátu v rally?: "Největší úskalí je v tom, že se Návarov pojede hned první den. Posádky budou mít sice dostatek sil, ale nepojedou v pořadí podle své výkonnosti, jak by tomu bylo ve druhé etapě. Hodně tedy bude záležet na tom, jak se podaří sestavit startovní listinu. Bude se závodit téměř půl hodiny a to je dost času na to, aby některá posádka dojela před ní startující vůz, který bude buď pomalejší, nebo bude mít technické, nebo jiné potíže. Startovní pořadí tedy bude hrát obrovskou roli a bude hodně důležité, aby za sebou nestartovaly posádky příliš rozdílných kvalit. Dojíždění, nebo předjíždění je vždy nebezpečné a v noci i nepříjemné. V případě zrušení erzety se pak také budou hůř přidělovat náhradní časy," upozornil Petr Gros na možné komplikace plynoucí z rekordně dlouhé rychlostní zkoušky a pokračoval: "Jsem ale přesvědčen, že o tom všem pořadatelé vědí, vše pečlivě zvážili a budou připraveni, stejně jako byli připraveni před dvěma roky," uzavřel Petr, kterého spolu s šestinásobným vítězem Rally Bohemia čeká nejen obhajoba dvou vítězství z let 2007 a 2008, ale i finálový souboj o titul absolutního mistra České republiky v rally.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?