WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009, závěrečný podnik letošního rallysprintového mistrovství již pomalu, ale jistě klepe na dveře. Předposlední říjnovou sobotu se na Vsetíně opět rozezvučí závodní motory a jezdci budou krotit splašené koně pod kapotami svých vozů na valašských erzetách.
Velké finále AutoCont MČR ve sprintrally proběhne na Vsetínsku. Pořadatelé připravili trať, která se bude jistě zamlouvat jak jezdcům, tak i divákům. Letošní ročník je totiž postavený doslova a do písmene na pětníku. Za vše hovoří fakt, že seznamovací jízdy zvládne posádka při třech průjezdech na erzetu během tří hodin. V časovém harmonogramu je osm rychlostních zkoušek v délce 75,67 km. Celková délka letošního sprintu je bez deseti metrů rovných 188 kilometrů. Na odkrytí map jednotlivých zkoušek je však zatím příliš brzy. Přesto již nyní mohu nalákat všechny fanoušky rally na zcela novou rychlostní zkoušku, která doposud nespatřila klasický rallyový vůz. „Již v průběhu loňského ročníku vsetínského sprintu jsme byli rozhodnuti, že do Kunčic pod Ondřejníkem trať naší rally letos nepovedeme. Byl zde delší přejezd a příznivci automobilových soutěží si jistě vzpomenou na problémy, které jsme s touto erzetou měli. Nejprve to byl sníh a v loňském roce nespokojený volič, který úmyslně sabotoval naši práci. Proto jsme se museli poohlédnout po jiné rychlostní zkoušce. Tento úkol se podařilo splnit, a i díky vstřícnému přístupu zastupitelství města Vsetína a starostce paní Květoslavě Othové, má již nyní trať WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 svou definitivně stanovenou podobu. Kromě dvou rychlostních zkoušek, které neodmyslitelně patří k Valašsku a jely se již v různých obměnách v minulých ročnících, máme připravenou i jednu erzetu, která bude mít v rally premiéru. Jsem velmi zvědavý, jak se s ní jednotlivé posádky poperou. Novou erzetou se nám podařilo zkrátit trať a minimalizovat přejezdy. Jedna runda rychlostních zkoušek, tedy tři RZ i s přejezdy, neměří ani 55 km, což věřím, že jistě ocení hlavně posádky,“ uvedl k trati závěrečného sprintu sezony ředitel WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 Petr Gryger.
Šestý ročník má již také pevně stanovený časový harmonogram. První posádka sjede ze startovní rampy, která bude i letos umístěna před vsetínský zámek, v 8:30 hodin. Cíl je v plánu na tomtéž místě v 16:00 hodin. Pro úplnost ještě doplňuji, že formální a technická přejímka proběhne v pátek 23. října 2009 v odpoledních hodinách v prostorách Samohýl motor Holding, a.s. (bývalý VS servis). V této souvislosti patří velké díky od pořadatelů sprintu panu Aloisu Samohýlovi za poskytnutí prostor. Servisní areál během WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 bude, stejně jako při loňském ročníku, opět v blízkosti fotbalového stadionu na Ohradě. Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.