WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009, závěrečný podnik letošního rallysprintového mistrovství již pomalu, ale jistě klepe na dveře. Předposlední říjnovou sobotu se na Vsetíně opět rozezvučí závodní motory a jezdci budou krotit splašené koně pod kapotami svých vozů na valašských erzetách.
Velké finále AutoCont MČR ve sprintrally proběhne na Vsetínsku. Pořadatelé připravili trať, která se bude jistě zamlouvat jak jezdcům, tak i divákům. Letošní ročník je totiž postavený doslova a do písmene na pětníku. Za vše hovoří fakt, že seznamovací jízdy zvládne posádka při třech průjezdech na erzetu během tří hodin. V časovém harmonogramu je osm rychlostních zkoušek v délce 75,67 km. Celková délka letošního sprintu je bez deseti metrů rovných 188 kilometrů. Na odkrytí map jednotlivých zkoušek je však zatím příliš brzy. Přesto již nyní mohu nalákat všechny fanoušky rally na zcela novou rychlostní zkoušku, která doposud nespatřila klasický rallyový vůz. „Již v průběhu loňského ročníku vsetínského sprintu jsme byli rozhodnuti, že do Kunčic pod Ondřejníkem trať naší rally letos nepovedeme. Byl zde delší přejezd a příznivci automobilových soutěží si jistě vzpomenou na problémy, které jsme s touto erzetou měli. Nejprve to byl sníh a v loňském roce nespokojený volič, který úmyslně sabotoval naši práci. Proto jsme se museli poohlédnout po jiné rychlostní zkoušce. Tento úkol se podařilo splnit, a i díky vstřícnému přístupu zastupitelství města Vsetína a starostce paní Květoslavě Othové, má již nyní trať WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 svou definitivně stanovenou podobu. Kromě dvou rychlostních zkoušek, které neodmyslitelně patří k Valašsku a jely se již v různých obměnách v minulých ročnících, máme připravenou i jednu erzetu, která bude mít v rally premiéru. Jsem velmi zvědavý, jak se s ní jednotlivé posádky poperou. Novou erzetou se nám podařilo zkrátit trať a minimalizovat přejezdy. Jedna runda rychlostních zkoušek, tedy tři RZ i s přejezdy, neměří ani 55 km, což věřím, že jistě ocení hlavně posádky,“ uvedl k trati závěrečného sprintu sezony ředitel WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 Petr Gryger.
Šestý ročník má již také pevně stanovený časový harmonogram. První posádka sjede ze startovní rampy, která bude i letos umístěna před vsetínský zámek, v 8:30 hodin. Cíl je v plánu na tomtéž místě v 16:00 hodin. Pro úplnost ještě doplňuji, že formální a technická přejímka proběhne v pátek 23. října 2009 v odpoledních hodinách v prostorách Samohýl motor Holding, a.s. (bývalý VS servis). V této souvislosti patří velké díky od pořadatelů sprintu panu Aloisu Samohýlovi za poskytnutí prostor. Servisní areál během WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 bude, stejně jako při loňském ročníku, opět v blízkosti fotbalového stadionu na Ohradě. Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?