WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009, závěrečný podnik letošního rallysprintového mistrovství již pomalu, ale jistě klepe na dveře. Předposlední říjnovou sobotu se na Vsetíně opět rozezvučí závodní motory a jezdci budou krotit splašené koně pod kapotami svých vozů na valašských erzetách.
Velké finále AutoCont MČR ve sprintrally proběhne na Vsetínsku. Pořadatelé připravili trať, která se bude jistě zamlouvat jak jezdcům, tak i divákům. Letošní ročník je totiž postavený doslova a do písmene na pětníku. Za vše hovoří fakt, že seznamovací jízdy zvládne posádka při třech průjezdech na erzetu během tří hodin. V časovém harmonogramu je osm rychlostních zkoušek v délce 75,67 km. Celková délka letošního sprintu je bez deseti metrů rovných 188 kilometrů. Na odkrytí map jednotlivých zkoušek je však zatím příliš brzy. Přesto již nyní mohu nalákat všechny fanoušky rally na zcela novou rychlostní zkoušku, která doposud nespatřila klasický rallyový vůz. „Již v průběhu loňského ročníku vsetínského sprintu jsme byli rozhodnuti, že do Kunčic pod Ondřejníkem trať naší rally letos nepovedeme. Byl zde delší přejezd a příznivci automobilových soutěží si jistě vzpomenou na problémy, které jsme s touto erzetou měli. Nejprve to byl sníh a v loňském roce nespokojený volič, který úmyslně sabotoval naši práci. Proto jsme se museli poohlédnout po jiné rychlostní zkoušce. Tento úkol se podařilo splnit, a i díky vstřícnému přístupu zastupitelství města Vsetína a starostce paní Květoslavě Othové, má již nyní trať WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 svou definitivně stanovenou podobu. Kromě dvou rychlostních zkoušek, které neodmyslitelně patří k Valašsku a jely se již v různých obměnách v minulých ročnících, máme připravenou i jednu erzetu, která bude mít v rally premiéru. Jsem velmi zvědavý, jak se s ní jednotlivé posádky poperou. Novou erzetou se nám podařilo zkrátit trať a minimalizovat přejezdy. Jedna runda rychlostních zkoušek, tedy tři RZ i s přejezdy, neměří ani 55 km, což věřím, že jistě ocení hlavně posádky,“ uvedl k trati závěrečného sprintu sezony ředitel WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 Petr Gryger.
Šestý ročník má již také pevně stanovený časový harmonogram. První posádka sjede ze startovní rampy, která bude i letos umístěna před vsetínský zámek, v 8:30 hodin. Cíl je v plánu na tomtéž místě v 16:00 hodin. Pro úplnost ještě doplňuji, že formální a technická přejímka proběhne v pátek 23. října 2009 v odpoledních hodinách v prostorách Samohýl motor Holding, a.s. (bývalý VS servis). V této souvislosti patří velké díky od pořadatelů sprintu panu Aloisu Samohýlovi za poskytnutí prostor. Servisní areál během WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 bude, stejně jako při loňském ročníku, opět v blízkosti fotbalového stadionu na Ohradě. Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?