WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009, závěrečný podnik letošního rallysprintového mistrovství již pomalu, ale jistě klepe na dveře. Předposlední říjnovou sobotu se na Vsetíně opět rozezvučí závodní motory a jezdci budou krotit splašené koně pod kapotami svých vozů na valašských erzetách.
Velké finále AutoCont MČR ve sprintrally proběhne na Vsetínsku. Pořadatelé připravili trať, která se bude jistě zamlouvat jak jezdcům, tak i divákům. Letošní ročník je totiž postavený doslova a do písmene na pětníku. Za vše hovoří fakt, že seznamovací jízdy zvládne posádka při třech průjezdech na erzetu během tří hodin. V časovém harmonogramu je osm rychlostních zkoušek v délce 75,67 km. Celková délka letošního sprintu je bez deseti metrů rovných 188 kilometrů. Na odkrytí map jednotlivých zkoušek je však zatím příliš brzy. Přesto již nyní mohu nalákat všechny fanoušky rally na zcela novou rychlostní zkoušku, která doposud nespatřila klasický rallyový vůz. „Již v průběhu loňského ročníku vsetínského sprintu jsme byli rozhodnuti, že do Kunčic pod Ondřejníkem trať naší rally letos nepovedeme. Byl zde delší přejezd a příznivci automobilových soutěží si jistě vzpomenou na problémy, které jsme s touto erzetou měli. Nejprve to byl sníh a v loňském roce nespokojený volič, který úmyslně sabotoval naši práci. Proto jsme se museli poohlédnout po jiné rychlostní zkoušce. Tento úkol se podařilo splnit, a i díky vstřícnému přístupu zastupitelství města Vsetína a starostce paní Květoslavě Othové, má již nyní trať WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 svou definitivně stanovenou podobu. Kromě dvou rychlostních zkoušek, které neodmyslitelně patří k Valašsku a jely se již v různých obměnách v minulých ročnících, máme připravenou i jednu erzetu, která bude mít v rally premiéru. Jsem velmi zvědavý, jak se s ní jednotlivé posádky poperou. Novou erzetou se nám podařilo zkrátit trať a minimalizovat přejezdy. Jedna runda rychlostních zkoušek, tedy tři RZ i s přejezdy, neměří ani 55 km, což věřím, že jistě ocení hlavně posádky,“ uvedl k trati závěrečného sprintu sezony ředitel WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 Petr Gryger.
Šestý ročník má již také pevně stanovený časový harmonogram. První posádka sjede ze startovní rampy, která bude i letos umístěna před vsetínský zámek, v 8:30 hodin. Cíl je v plánu na tomtéž místě v 16:00 hodin. Pro úplnost ještě doplňuji, že formální a technická přejímka proběhne v pátek 23. října 2009 v odpoledních hodinách v prostorách Samohýl motor Holding, a.s. (bývalý VS servis). V této souvislosti patří velké díky od pořadatelů sprintu panu Aloisu Samohýlovi za poskytnutí prostor. Servisní areál během WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 bude, stejně jako při loňském ročníku, opět v blízkosti fotbalového stadionu na Ohradě. Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.