Ředitel Rally Příbram děkuje všem členům pořadatelského sboru, soutěžním posádkám a divákům za bezproblémový průběh soutěže.
Před novým organizačním výborem XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou byl letos nelehký úkol kompletně převzít vedení velké dvoudenní soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Dnes už s klidným svědomím můžeme říci, že první ročník po třicátém jubileu se novému vedení vydařil, a snad zahájil novou dlouholetou etapu příbramské rally. "Bez nadšení mnoha spolupracovníků a spolupráce s bývalým vedením rally by se soutěž vůbec zorganizovat nedala. Hlavně poslední měsíce před soutěží byly jednáními a přípravami doslova nabité a týden před zahájení rally už mi telefon zvonil téměř nepřetržitě. Všem lidem z organizačního výboru a všem dalším, kteří se nějak pořadatelsky podíleli na přípravě soutěže moc děkuji a těším se, že budeme spolupracovat i nadále. Díky silnému partnerovi, kterým je společnost SEVENOAKS jsme mohli zabezpečit konání největší sportovní akce v Příbramském regionu a za to patří našemu generálnímu partnerovi velké poděkování. Během rally jsme prezentovali ale i další naše partnery a i jim děkujeme, a jejich podpory si velmi vážíme. Velkou práci také odvedl Zdeněk Pekárek z Press XTG, který nám výrazně pomohl se zajištěním finančních prostředků pro soutěž.," říká ředitel Rally Příbram Tomáš Fiala.Do středočeského kraje se minulý pátek a sobotu sjely desetitisíce diváků, kteří přijeli sledovat napínavé souboje na tratích rychlostních zkoušek Příbramska a Sedlčanska. To, že se velká dvoudenní soutěž v kraji jede bylo cítit doslova na každém kroku, a to zejména na silnicích, kde nebývale vzrostl provoz. "Rally, které se zúčastní přes sto posádek s doprovody, mechaniky a diváky se nutně v kraji projeví, a bez pochopení obyvatel kraje, které rally na několik hodin omezí v jejich činnostech, se nedá takto velká sportovní akce uspořádat. Velké podpory se nám dostalo i od samotného Středočeského kraje a města Příbrami, kterým jsme myslím udělali dobrou reklamu a zviditelnili kraj i město pro mnoho návštěvníků a sdělovacích prostředků, které o soutěži informovaly. Vůbec informacím o soutěži jsme věnovali velkou pozornost a máme pocit, že se nám to povedlo. Všichni diváci rally měli podle ohlasů dostatek informací, co se kdy a kde děje, a nikdo netrpěl nedostatkem zpráv. Diváci se nám za to odměnili bezproblémovým chováním a ukázněným přístupem za což jim také velmi děkuji. Rally děláme pro diváky a zejména pro jezdce, a proto jsme se snažili vyjít vstříc jejich požadavkům na změnu trati, a většinu rychlostních zkoušek jsme stavěli znovu. S mnoha jezdci jsem už mluvil a vypadá to, že se jim trať líbila a přišla jim technicky náročná. Vím o několika připomínkám k rychlým úsekům, ale momentálně to bez nich nejde. Od některých obcí máme přislíbeno, že nás v případě bezproblémové soutěže pustí v dalších letech na ještě techničtější úseky, a tak za rok možná připravíme opět trochu obměněnou trať," přemítá již o dalším ročníku Rally Příbram Tomáš Fiala. Co dodat? XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se obešla bez větších problémů a spokojení byli jak přítomní zástupci Federace Automobilového Sportu (FAS), tak jezdci. Při závěrečném ceremoniálu sice pořadatelé přišli o cenný a nově vyrobený putovní pohár, ze kterého jim Václav Pech jun. po svém pátém příbramském triumfu udělal neputovní. "Před soutěží jsem říkal, že pro obnovenou tradici putovního poháru počítáme s tím, že když někdo vyhraje soutěž třikrát, tak mu pohár už zůstane. Vaškovi Pechovi se to povedlo popáté a navíc po čtvrté v řadě, a tak nás ihned o krásný pohár připravil, ale mi mu to přejeme a na příští rok připravíme putovní pohár nový," směje se Tomáš Fiala.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.