Ředitel Rally Příbram děkuje všem členům pořadatelského sboru, soutěžním posádkám a divákům za bezproblémový průběh soutěže.
Před novým organizačním výborem XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou byl letos nelehký úkol kompletně převzít vedení velké dvoudenní soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Dnes už s klidným svědomím můžeme říci, že první ročník po třicátém jubileu se novému vedení vydařil, a snad zahájil novou dlouholetou etapu příbramské rally. "Bez nadšení mnoha spolupracovníků a spolupráce s bývalým vedením rally by se soutěž vůbec zorganizovat nedala. Hlavně poslední měsíce před soutěží byly jednáními a přípravami doslova nabité a týden před zahájení rally už mi telefon zvonil téměř nepřetržitě. Všem lidem z organizačního výboru a všem dalším, kteří se nějak pořadatelsky podíleli na přípravě soutěže moc děkuji a těším se, že budeme spolupracovat i nadále. Díky silnému partnerovi, kterým je společnost SEVENOAKS jsme mohli zabezpečit konání největší sportovní akce v Příbramském regionu a za to patří našemu generálnímu partnerovi velké poděkování. Během rally jsme prezentovali ale i další naše partnery a i jim děkujeme, a jejich podpory si velmi vážíme. Velkou práci také odvedl Zdeněk Pekárek z Press XTG, který nám výrazně pomohl se zajištěním finančních prostředků pro soutěž.," říká ředitel Rally Příbram Tomáš Fiala.Do středočeského kraje se minulý pátek a sobotu sjely desetitisíce diváků, kteří přijeli sledovat napínavé souboje na tratích rychlostních zkoušek Příbramska a Sedlčanska. To, že se velká dvoudenní soutěž v kraji jede bylo cítit doslova na každém kroku, a to zejména na silnicích, kde nebývale vzrostl provoz. "Rally, které se zúčastní přes sto posádek s doprovody, mechaniky a diváky se nutně v kraji projeví, a bez pochopení obyvatel kraje, které rally na několik hodin omezí v jejich činnostech, se nedá takto velká sportovní akce uspořádat. Velké podpory se nám dostalo i od samotného Středočeského kraje a města Příbrami, kterým jsme myslím udělali dobrou reklamu a zviditelnili kraj i město pro mnoho návštěvníků a sdělovacích prostředků, které o soutěži informovaly. Vůbec informacím o soutěži jsme věnovali velkou pozornost a máme pocit, že se nám to povedlo. Všichni diváci rally měli podle ohlasů dostatek informací, co se kdy a kde děje, a nikdo netrpěl nedostatkem zpráv. Diváci se nám za to odměnili bezproblémovým chováním a ukázněným přístupem za což jim také velmi děkuji. Rally děláme pro diváky a zejména pro jezdce, a proto jsme se snažili vyjít vstříc jejich požadavkům na změnu trati, a většinu rychlostních zkoušek jsme stavěli znovu. S mnoha jezdci jsem už mluvil a vypadá to, že se jim trať líbila a přišla jim technicky náročná. Vím o několika připomínkám k rychlým úsekům, ale momentálně to bez nich nejde. Od některých obcí máme přislíbeno, že nás v případě bezproblémové soutěže pustí v dalších letech na ještě techničtější úseky, a tak za rok možná připravíme opět trochu obměněnou trať," přemítá již o dalším ročníku Rally Příbram Tomáš Fiala. Co dodat? XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se obešla bez větších problémů a spokojení byli jak přítomní zástupci Federace Automobilového Sportu (FAS), tak jezdci. Při závěrečném ceremoniálu sice pořadatelé přišli o cenný a nově vyrobený putovní pohár, ze kterého jim Václav Pech jun. po svém pátém příbramském triumfu udělal neputovní. "Před soutěží jsem říkal, že pro obnovenou tradici putovního poháru počítáme s tím, že když někdo vyhraje soutěž třikrát, tak mu pohár už zůstane. Vaškovi Pechovi se to povedlo popáté a navíc po čtvrté v řadě, a tak nás ihned o krásný pohár připravil, ale mi mu to přejeme a na příští rok připravíme putovní pohár nový," směje se Tomáš Fiala.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?