Ředitel Rally Příbram děkuje všem členům pořadatelského sboru, soutěžním posádkám a divákům za bezproblémový průběh soutěže.
Před novým organizačním výborem XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou byl letos nelehký úkol kompletně převzít vedení velké dvoudenní soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Dnes už s klidným svědomím můžeme říci, že první ročník po třicátém jubileu se novému vedení vydařil, a snad zahájil novou dlouholetou etapu příbramské rally. "Bez nadšení mnoha spolupracovníků a spolupráce s bývalým vedením rally by se soutěž vůbec zorganizovat nedala. Hlavně poslední měsíce před soutěží byly jednáními a přípravami doslova nabité a týden před zahájení rally už mi telefon zvonil téměř nepřetržitě. Všem lidem z organizačního výboru a všem dalším, kteří se nějak pořadatelsky podíleli na přípravě soutěže moc děkuji a těším se, že budeme spolupracovat i nadále. Díky silnému partnerovi, kterým je společnost SEVENOAKS jsme mohli zabezpečit konání největší sportovní akce v Příbramském regionu a za to patří našemu generálnímu partnerovi velké poděkování. Během rally jsme prezentovali ale i další naše partnery a i jim děkujeme, a jejich podpory si velmi vážíme. Velkou práci také odvedl Zdeněk Pekárek z Press XTG, který nám výrazně pomohl se zajištěním finančních prostředků pro soutěž.," říká ředitel Rally Příbram Tomáš Fiala.Do středočeského kraje se minulý pátek a sobotu sjely desetitisíce diváků, kteří přijeli sledovat napínavé souboje na tratích rychlostních zkoušek Příbramska a Sedlčanska. To, že se velká dvoudenní soutěž v kraji jede bylo cítit doslova na každém kroku, a to zejména na silnicích, kde nebývale vzrostl provoz. "Rally, které se zúčastní přes sto posádek s doprovody, mechaniky a diváky se nutně v kraji projeví, a bez pochopení obyvatel kraje, které rally na několik hodin omezí v jejich činnostech, se nedá takto velká sportovní akce uspořádat. Velké podpory se nám dostalo i od samotného Středočeského kraje a města Příbrami, kterým jsme myslím udělali dobrou reklamu a zviditelnili kraj i město pro mnoho návštěvníků a sdělovacích prostředků, které o soutěži informovaly. Vůbec informacím o soutěži jsme věnovali velkou pozornost a máme pocit, že se nám to povedlo. Všichni diváci rally měli podle ohlasů dostatek informací, co se kdy a kde děje, a nikdo netrpěl nedostatkem zpráv. Diváci se nám za to odměnili bezproblémovým chováním a ukázněným přístupem za což jim také velmi děkuji. Rally děláme pro diváky a zejména pro jezdce, a proto jsme se snažili vyjít vstříc jejich požadavkům na změnu trati, a většinu rychlostních zkoušek jsme stavěli znovu. S mnoha jezdci jsem už mluvil a vypadá to, že se jim trať líbila a přišla jim technicky náročná. Vím o několika připomínkám k rychlým úsekům, ale momentálně to bez nich nejde. Od některých obcí máme přislíbeno, že nás v případě bezproblémové soutěže pustí v dalších letech na ještě techničtější úseky, a tak za rok možná připravíme opět trochu obměněnou trať," přemítá již o dalším ročníku Rally Příbram Tomáš Fiala. Co dodat? XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se obešla bez větších problémů a spokojení byli jak přítomní zástupci Federace Automobilového Sportu (FAS), tak jezdci. Při závěrečném ceremoniálu sice pořadatelé přišli o cenný a nově vyrobený putovní pohár, ze kterého jim Václav Pech jun. po svém pátém příbramském triumfu udělal neputovní. "Před soutěží jsem říkal, že pro obnovenou tradici putovního poháru počítáme s tím, že když někdo vyhraje soutěž třikrát, tak mu pohár už zůstane. Vaškovi Pechovi se to povedlo popáté a navíc po čtvrté v řadě, a tak nás ihned o krásný pohár připravil, ale mi mu to přejeme a na příští rok připravíme putovní pohár nový," směje se Tomáš Fiala.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?