Ředitel Rally Příbram děkuje všem členům pořadatelského sboru, soutěžním posádkám a divákům za bezproblémový průběh soutěže.
Před novým organizačním výborem XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou byl letos nelehký úkol kompletně převzít vedení velké dvoudenní soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Dnes už s klidným svědomím můžeme říci, že první ročník po třicátém jubileu se novému vedení vydařil, a snad zahájil novou dlouholetou etapu příbramské rally. "Bez nadšení mnoha spolupracovníků a spolupráce s bývalým vedením rally by se soutěž vůbec zorganizovat nedala. Hlavně poslední měsíce před soutěží byly jednáními a přípravami doslova nabité a týden před zahájení rally už mi telefon zvonil téměř nepřetržitě. Všem lidem z organizačního výboru a všem dalším, kteří se nějak pořadatelsky podíleli na přípravě soutěže moc děkuji a těším se, že budeme spolupracovat i nadále. Díky silnému partnerovi, kterým je společnost SEVENOAKS jsme mohli zabezpečit konání největší sportovní akce v Příbramském regionu a za to patří našemu generálnímu partnerovi velké poděkování. Během rally jsme prezentovali ale i další naše partnery a i jim děkujeme, a jejich podpory si velmi vážíme. Velkou práci také odvedl Zdeněk Pekárek z Press XTG, který nám výrazně pomohl se zajištěním finančních prostředků pro soutěž.," říká ředitel Rally Příbram Tomáš Fiala.Do středočeského kraje se minulý pátek a sobotu sjely desetitisíce diváků, kteří přijeli sledovat napínavé souboje na tratích rychlostních zkoušek Příbramska a Sedlčanska. To, že se velká dvoudenní soutěž v kraji jede bylo cítit doslova na každém kroku, a to zejména na silnicích, kde nebývale vzrostl provoz. "Rally, které se zúčastní přes sto posádek s doprovody, mechaniky a diváky se nutně v kraji projeví, a bez pochopení obyvatel kraje, které rally na několik hodin omezí v jejich činnostech, se nedá takto velká sportovní akce uspořádat. Velké podpory se nám dostalo i od samotného Středočeského kraje a města Příbrami, kterým jsme myslím udělali dobrou reklamu a zviditelnili kraj i město pro mnoho návštěvníků a sdělovacích prostředků, které o soutěži informovaly. Vůbec informacím o soutěži jsme věnovali velkou pozornost a máme pocit, že se nám to povedlo. Všichni diváci rally měli podle ohlasů dostatek informací, co se kdy a kde děje, a nikdo netrpěl nedostatkem zpráv. Diváci se nám za to odměnili bezproblémovým chováním a ukázněným přístupem za což jim také velmi děkuji. Rally děláme pro diváky a zejména pro jezdce, a proto jsme se snažili vyjít vstříc jejich požadavkům na změnu trati, a většinu rychlostních zkoušek jsme stavěli znovu. S mnoha jezdci jsem už mluvil a vypadá to, že se jim trať líbila a přišla jim technicky náročná. Vím o několika připomínkám k rychlým úsekům, ale momentálně to bez nich nejde. Od některých obcí máme přislíbeno, že nás v případě bezproblémové soutěže pustí v dalších letech na ještě techničtější úseky, a tak za rok možná připravíme opět trochu obměněnou trať," přemítá již o dalším ročníku Rally Příbram Tomáš Fiala. Co dodat? XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se obešla bez větších problémů a spokojení byli jak přítomní zástupci Federace Automobilového Sportu (FAS), tak jezdci. Při závěrečném ceremoniálu sice pořadatelé přišli o cenný a nově vyrobený putovní pohár, ze kterého jim Václav Pech jun. po svém pátém příbramském triumfu udělal neputovní. "Před soutěží jsem říkal, že pro obnovenou tradici putovního poháru počítáme s tím, že když někdo vyhraje soutěž třikrát, tak mu pohár už zůstane. Vaškovi Pechovi se to povedlo popáté a navíc po čtvrté v řadě, a tak nás ihned o krásný pohár připravil, ale mi mu to přejeme a na příští rok připravíme putovní pohár nový," směje se Tomáš Fiala.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).