Dobrá forma hatchbacku Subaru Impreza WRX STI i jeho pilota Vojtěcha Štajfa trvá. Podruhé za sebou bylo jejich společné účinkování na podniku Mezinárodního mistrovství České republiky korunováno postem druhého ´klasického enka´ v cíli, hned za Václavem Pechem. V Příbrami ozdobila kokpit bílomodročerného vozu talentovaná spolujezdkyně Marcela Dolečková, pro kterou bylo konečné čtvrté místo životním výsledkem.
Všichni, kdož třeba již ve čtvrtek před příbramskou rally přicházeli k členům Subaru Czech Rally Teamu s přáním příjemného víkendu, byli vyslyšeni. Tým si totiž přivezl domů hned celý řádek ´brambor´ (v podobě tří čtvrtých příček), nadšení panovalo i z výkonu. Na rozdíl od některých minulých soutěží, na kterých se Impreza posouvala výš až v průběhu soutěže, totiž byla tentokrát jména Vojtěcha Štajfa a Marcely Dolečkové na výsluní hned od startu. „Už jsem za svou kariéru vystřídal několik spolujezdců a dobře tak vím, že nalézt ideální souhru v autě nebývá vždy snadné – tentokrát ale bylo všechno jinak,“ září spokojeností pětatřicetiletý pilot. „S Marcelou jsme si skvěle padli do noty od úvodních kilometrů a na časech to bylo poznat. Už v pátek jsme dokázali svým tradičním soupeřům trochu ujíždět, dokonce jsme byli jen o pár vteřin za domácím Pepou Petákem, jedoucím s výkonnějším vozem kategorie S2000. V sobotu ráno i proto, že Pepa jel opět s Alenou Benešovou a byl tedy naším přímým soupeřem i v boji o nejlepší smíšenou posádku, jsme na něj zkusili i zaútočit. Neměli jsme ale ideálně obuto, a tak když jsem přidal i pár jezdeckých chybiček, bylo jasné, že Pepovi s Alenou stačit nebudeme. Poté jsme se už soustředili jen na svůj výkon, drželi jsme ale rychlé tempo a po očku dál hlídali i časy dravců za námi. Šlo nám totiž kromě udržení čtvrté příčky v celkovém pořadí i o totéž postavení v rámci druhé etapy a bodík s tím spojený. Když jsme zaregistrovali, že se nám soupeři přiblížili takříkajíc na dostřel, obuli jsme na poslední sekci nové gumy. Na krásných sedlčanských zkouškách jsme se tak do nich mohli o něco víc opřít a znovu zrychlit.“ Výsledkem tohoto snažení bylo nejen udržení celkového postavení, ale i druhý čas na závěrečném testu, celková pohoda v táboře opětovně nejrychlejšího Subaru tak mohla přerůst na cílové rampě i v oslavy čtvrté příčky. Výsledná kilometrická ztráta posádky na vítězné Pecha s Uhlem navíc činila pouze 0,59s/km, což při vysokém tempu vítěze a celkem poklidné jízdě bílomodročerné Imprezy lze určitě považovat za důkaz stále lepší konkurenceschopnosti hatchbacku. Radost z dobrého výsledku neskrývala ani křehká navigátorka: „Jsem samozřejmě moc ráda, že moje premiéra v Subaru takhle vyšla. Ke čtvrté příčce jsem po boku Karla Trojana měla blízko už v Hustopečích, tam měl nakonec po přidělování časů více štěstí právě Vojta. Ten měl tak u mne maličký dluh, který teď splatil. Poznala jsem díky němu i možnosti nového vozu, na jednom skoku jsme dokonce byli snad i za jejich hranicemi, ale i tam to naštěstí dobře dopadlo. Už teď se moc těším na společnou Bohemii.“ Přítomnost Marcely Dolečkové byla příjemným překvapením pro vedení Subaru Czech Rally Teamu i mimo rychlostní zkoušky – svou aktivitu při přípravě vozu i zázemí totiž náhle dokázali ještě zvýšit i týmoví mechanici. Ti budou teď mít ale starosti i trochu nezvyklého charakteru, budou se totiž týkat nastavení obou sedaček vozu. Spolujezdkyně dostane pro pohodlnější jízdu sedačku zcela novou, na blízkou Rally Jeseníky ale bude potřeba i vyměnit sedačku pro pilota. Na ní totiž usedne Václav Pech, jenž v neděli hatchback důkladně otestoval a na sprintrally bude mít za úkol prověřit možnosti vozu a porovnat je i se svým sportovním náčiním. Lze předpokládat, že i v Jeseníkách tedy uvidíme vůz Subaru Impreza WRX STI ve výsledkové listině na těch nejvyšších příčkách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.