Dobrá forma hatchbacku Subaru Impreza WRX STI i jeho pilota Vojtěcha Štajfa trvá. Podruhé za sebou bylo jejich společné účinkování na podniku Mezinárodního mistrovství České republiky korunováno postem druhého ´klasického enka´ v cíli, hned za Václavem Pechem. V Příbrami ozdobila kokpit bílomodročerného vozu talentovaná spolujezdkyně Marcela Dolečková, pro kterou bylo konečné čtvrté místo životním výsledkem.
Všichni, kdož třeba již ve čtvrtek před příbramskou rally přicházeli k členům Subaru Czech Rally Teamu s přáním příjemného víkendu, byli vyslyšeni. Tým si totiž přivezl domů hned celý řádek ´brambor´ (v podobě tří čtvrtých příček), nadšení panovalo i z výkonu. Na rozdíl od některých minulých soutěží, na kterých se Impreza posouvala výš až v průběhu soutěže, totiž byla tentokrát jména Vojtěcha Štajfa a Marcely Dolečkové na výsluní hned od startu. „Už jsem za svou kariéru vystřídal několik spolujezdců a dobře tak vím, že nalézt ideální souhru v autě nebývá vždy snadné – tentokrát ale bylo všechno jinak,“ září spokojeností pětatřicetiletý pilot. „S Marcelou jsme si skvěle padli do noty od úvodních kilometrů a na časech to bylo poznat. Už v pátek jsme dokázali svým tradičním soupeřům trochu ujíždět, dokonce jsme byli jen o pár vteřin za domácím Pepou Petákem, jedoucím s výkonnějším vozem kategorie S2000. V sobotu ráno i proto, že Pepa jel opět s Alenou Benešovou a byl tedy naším přímým soupeřem i v boji o nejlepší smíšenou posádku, jsme na něj zkusili i zaútočit. Neměli jsme ale ideálně obuto, a tak když jsem přidal i pár jezdeckých chybiček, bylo jasné, že Pepovi s Alenou stačit nebudeme. Poté jsme se už soustředili jen na svůj výkon, drželi jsme ale rychlé tempo a po očku dál hlídali i časy dravců za námi. Šlo nám totiž kromě udržení čtvrté příčky v celkovém pořadí i o totéž postavení v rámci druhé etapy a bodík s tím spojený. Když jsme zaregistrovali, že se nám soupeři přiblížili takříkajíc na dostřel, obuli jsme na poslední sekci nové gumy. Na krásných sedlčanských zkouškách jsme se tak do nich mohli o něco víc opřít a znovu zrychlit.“ Výsledkem tohoto snažení bylo nejen udržení celkového postavení, ale i druhý čas na závěrečném testu, celková pohoda v táboře opětovně nejrychlejšího Subaru tak mohla přerůst na cílové rampě i v oslavy čtvrté příčky. Výsledná kilometrická ztráta posádky na vítězné Pecha s Uhlem navíc činila pouze 0,59s/km, což při vysokém tempu vítěze a celkem poklidné jízdě bílomodročerné Imprezy lze určitě považovat za důkaz stále lepší konkurenceschopnosti hatchbacku. Radost z dobrého výsledku neskrývala ani křehká navigátorka: „Jsem samozřejmě moc ráda, že moje premiéra v Subaru takhle vyšla. Ke čtvrté příčce jsem po boku Karla Trojana měla blízko už v Hustopečích, tam měl nakonec po přidělování časů více štěstí právě Vojta. Ten měl tak u mne maličký dluh, který teď splatil. Poznala jsem díky němu i možnosti nového vozu, na jednom skoku jsme dokonce byli snad i za jejich hranicemi, ale i tam to naštěstí dobře dopadlo. Už teď se moc těším na společnou Bohemii.“ Přítomnost Marcely Dolečkové byla příjemným překvapením pro vedení Subaru Czech Rally Teamu i mimo rychlostní zkoušky – svou aktivitu při přípravě vozu i zázemí totiž náhle dokázali ještě zvýšit i týmoví mechanici. Ti budou teď mít ale starosti i trochu nezvyklého charakteru, budou se totiž týkat nastavení obou sedaček vozu. Spolujezdkyně dostane pro pohodlnější jízdu sedačku zcela novou, na blízkou Rally Jeseníky ale bude potřeba i vyměnit sedačku pro pilota. Na ní totiž usedne Václav Pech, jenž v neděli hatchback důkladně otestoval a na sprintrally bude mít za úkol prověřit možnosti vozu a porovnat je i se svým sportovním náčiním. Lze předpokládat, že i v Jeseníkách tedy uvidíme vůz Subaru Impreza WRX STI ve výsledkové listině na těch nejvyšších příčkách.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).