Dobrá forma hatchbacku Subaru Impreza WRX STI i jeho pilota Vojtěcha Štajfa trvá. Podruhé za sebou bylo jejich společné účinkování na podniku Mezinárodního mistrovství České republiky korunováno postem druhého ´klasického enka´ v cíli, hned za Václavem Pechem. V Příbrami ozdobila kokpit bílomodročerného vozu talentovaná spolujezdkyně Marcela Dolečková, pro kterou bylo konečné čtvrté místo životním výsledkem.
Všichni, kdož třeba již ve čtvrtek před příbramskou rally přicházeli k členům Subaru Czech Rally Teamu s přáním příjemného víkendu, byli vyslyšeni. Tým si totiž přivezl domů hned celý řádek ´brambor´ (v podobě tří čtvrtých příček), nadšení panovalo i z výkonu. Na rozdíl od některých minulých soutěží, na kterých se Impreza posouvala výš až v průběhu soutěže, totiž byla tentokrát jména Vojtěcha Štajfa a Marcely Dolečkové na výsluní hned od startu. „Už jsem za svou kariéru vystřídal několik spolujezdců a dobře tak vím, že nalézt ideální souhru v autě nebývá vždy snadné – tentokrát ale bylo všechno jinak,“ září spokojeností pětatřicetiletý pilot. „S Marcelou jsme si skvěle padli do noty od úvodních kilometrů a na časech to bylo poznat. Už v pátek jsme dokázali svým tradičním soupeřům trochu ujíždět, dokonce jsme byli jen o pár vteřin za domácím Pepou Petákem, jedoucím s výkonnějším vozem kategorie S2000. V sobotu ráno i proto, že Pepa jel opět s Alenou Benešovou a byl tedy naším přímým soupeřem i v boji o nejlepší smíšenou posádku, jsme na něj zkusili i zaútočit. Neměli jsme ale ideálně obuto, a tak když jsem přidal i pár jezdeckých chybiček, bylo jasné, že Pepovi s Alenou stačit nebudeme. Poté jsme se už soustředili jen na svůj výkon, drželi jsme ale rychlé tempo a po očku dál hlídali i časy dravců za námi. Šlo nám totiž kromě udržení čtvrté příčky v celkovém pořadí i o totéž postavení v rámci druhé etapy a bodík s tím spojený. Když jsme zaregistrovali, že se nám soupeři přiblížili takříkajíc na dostřel, obuli jsme na poslední sekci nové gumy. Na krásných sedlčanských zkouškách jsme se tak do nich mohli o něco víc opřít a znovu zrychlit.“ Výsledkem tohoto snažení bylo nejen udržení celkového postavení, ale i druhý čas na závěrečném testu, celková pohoda v táboře opětovně nejrychlejšího Subaru tak mohla přerůst na cílové rampě i v oslavy čtvrté příčky. Výsledná kilometrická ztráta posádky na vítězné Pecha s Uhlem navíc činila pouze 0,59s/km, což při vysokém tempu vítěze a celkem poklidné jízdě bílomodročerné Imprezy lze určitě považovat za důkaz stále lepší konkurenceschopnosti hatchbacku. Radost z dobrého výsledku neskrývala ani křehká navigátorka: „Jsem samozřejmě moc ráda, že moje premiéra v Subaru takhle vyšla. Ke čtvrté příčce jsem po boku Karla Trojana měla blízko už v Hustopečích, tam měl nakonec po přidělování časů více štěstí právě Vojta. Ten měl tak u mne maličký dluh, který teď splatil. Poznala jsem díky němu i možnosti nového vozu, na jednom skoku jsme dokonce byli snad i za jejich hranicemi, ale i tam to naštěstí dobře dopadlo. Už teď se moc těším na společnou Bohemii.“ Přítomnost Marcely Dolečkové byla příjemným překvapením pro vedení Subaru Czech Rally Teamu i mimo rychlostní zkoušky – svou aktivitu při přípravě vozu i zázemí totiž náhle dokázali ještě zvýšit i týmoví mechanici. Ti budou teď mít ale starosti i trochu nezvyklého charakteru, budou se totiž týkat nastavení obou sedaček vozu. Spolujezdkyně dostane pro pohodlnější jízdu sedačku zcela novou, na blízkou Rally Jeseníky ale bude potřeba i vyměnit sedačku pro pilota. Na ní totiž usedne Václav Pech, jenž v neděli hatchback důkladně otestoval a na sprintrally bude mít za úkol prověřit možnosti vozu a porovnat je i se svým sportovním náčiním. Lze předpokládat, že i v Jeseníkách tedy uvidíme vůz Subaru Impreza WRX STI ve výsledkové listině na těch nejvyšších příčkách.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.