Úspěšná série Vojty Štajfa pokračuje

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Karel Špaček 22. září 2009 01:34
Sdílej:

Dobrá forma hatchbacku Subaru Impreza WRX STI i jeho pilota Vojtěcha Štajfa trvá. Podruhé za sebou bylo jejich společné účinkování na podniku Mezinárodního mistrovství České republiky korunováno postem druhého ´klasického enka´ v cíli, hned za Václavem Pechem. V Příbrami ozdobila kokpit bílomodročerného vozu talentovaná spolujezdkyně Marcela Dolečková, pro kterou bylo konečné čtvrté místo životním výsledkem.

Všichni, kdož třeba již ve čtvrtek před příbramskou rally přicházeli k členům Subaru Czech Rally Teamu s přáním příjemného víkendu, byli vyslyšeni. Tým si totiž přivezl domů hned celý řádek ´brambor´ (v podobě tří čtvrtých příček), nadšení panovalo i z výkonu. Na rozdíl od některých minulých soutěží, na kterých se Impreza posouvala výš až v průběhu soutěže, totiž byla tentokrát jména Vojtěcha Štajfa a Marcely Dolečkové na výsluní hned od startu. „Už jsem za svou kariéru vystřídal několik spolujezdců a dobře tak vím, že nalézt ideální souhru v autě nebývá vždy snadné – tentokrát ale bylo všechno jinak,“ září spokojeností pětatřicetiletý pilot. „S Marcelou jsme si skvěle padli do noty od úvodních kilometrů a na časech to bylo poznat. Už v pátek jsme dokázali svým tradičním soupeřům trochu ujíždět, dokonce jsme byli jen o pár vteřin za domácím Pepou Petákem, jedoucím s výkonnějším vozem kategorie S2000. V sobotu ráno i proto, že Pepa jel opět s Alenou Benešovou a byl tedy naším přímým soupeřem i v boji o nejlepší smíšenou posádku, jsme na něj zkusili i zaútočit. Neměli jsme ale ideálně obuto, a tak když jsem přidal i pár jezdeckých chybiček, bylo jasné, že Pepovi s Alenou stačit nebudeme. Poté jsme se už soustředili jen na svůj výkon, drželi jsme ale rychlé tempo a po očku dál hlídali i časy dravců za námi. Šlo nám totiž kromě udržení čtvrté příčky v celkovém pořadí i o totéž postavení v rámci druhé etapy a bodík s tím spojený. Když jsme zaregistrovali, že se nám soupeři přiblížili takříkajíc na dostřel, obuli jsme na poslední sekci nové gumy. Na krásných sedlčanských zkouškách jsme se tak do nich mohli o něco víc opřít a znovu zrychlit.“ Výsledkem tohoto snažení bylo nejen udržení celkového postavení, ale i druhý čas na závěrečném testu, celková pohoda v táboře opětovně nejrychlejšího Subaru tak mohla přerůst na cílové rampě i v oslavy čtvrté příčky. Výsledná kilometrická ztráta posádky na vítězné Pecha s Uhlem navíc činila pouze 0,59s/km, což při vysokém tempu vítěze a celkem poklidné jízdě bílomodročerné Imprezy lze určitě považovat za důkaz stále lepší konkurenceschopnosti hatchbacku. Radost z dobrého výsledku neskrývala ani křehká navigátorka: „Jsem samozřejmě moc ráda, že moje premiéra v Subaru takhle vyšla. Ke čtvrté příčce jsem po boku Karla Trojana měla blízko už v Hustopečích, tam měl nakonec po přidělování časů více štěstí právě Vojta. Ten měl tak u mne maličký dluh, který teď splatil. Poznala jsem díky němu i možnosti nového vozu, na jednom skoku jsme dokonce byli snad i za jejich hranicemi, ale i tam to naštěstí dobře dopadlo. Už teď se moc těším na společnou Bohemii.“ Přítomnost Marcely Dolečkové byla příjemným překvapením pro vedení Subaru Czech Rally Teamu i mimo rychlostní zkoušky – svou aktivitu při přípravě vozu i zázemí totiž náhle dokázali ještě zvýšit i týmoví mechanici. Ti budou teď mít ale starosti i trochu nezvyklého charakteru, budou se totiž týkat nastavení obou sedaček vozu. Spolujezdkyně dostane pro pohodlnější jízdu sedačku zcela novou, na blízkou Rally Jeseníky ale bude potřeba i vyměnit sedačku pro pilota. Na ní totiž usedne Václav Pech, jenž v neděli hatchback důkladně otestoval a na sprintrally bude mít za úkol prověřit možnosti vozu a porovnat je i se svým sportovním náčiním. Lze předpokládat, že i v Jeseníkách tedy uvidíme vůz Subaru Impreza WRX STI ve výsledkové listině na těch nejvyšších příčkách.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.