Roman Odložilík se svým spolujezdcem a bratrem zároveň stali suverénními vítězi loňského ročníku AZ pneu Rally Jeseníky. Do těžkých soubojů na náročných tratích v okolí Šternberka a premiérově u Rýmařova nastoupilo v sobotu 4. října ráno 114 posádek. Lídr českého rallysprintového mistrovství Josef Peták měl již titul jistý a ve Šternberku nestartoval.
O to lítostnější boj se rozhořel na čele, kde tempo udávali od začátku právě Odložilík, který zvítězil s vozem specifikace S2000 ve všech rychlostních zkouškách a po celou dobu si tak udržoval náskok před zbytkem pole. První vložka byla zrušena pro velkou část pole po havárii Jiřího Hanáka s Petrem Novákem. Po ošetření spolujezdce v nemocnici se tato těžká havárie obešla pouze se škodami na závodním materiálu.
Druhé místo si držel po celou dobu soutěže Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem s Mitsubishi Lancer Evo IX za Czech National Team. Právě Orsák patří ke znalcům místních tratí, kde deklasoval konkurenci již ve své premiérové sezóně 2005 ještě na pohárové Rally Ecce Homo, která předcházela klasickým obnoveným Jeseníkům.
Na třetím místě rally dokončil jako velké překvapení Martin Semerád také s Mitsubishi Lancer Evo IX, který tak nechal zapomenout své rok staré havárii na přejezdu s civilním vozem řízené opilým mladíkem.
Čtvrté místo pak patřilo slovenské posádce Igor Drotár – Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC, kteří vedou silnou čtyřkolku pro potěšení diváku atraktivním stylem.
První pětici nejlepších pak uzavřel další junior Miroslav Jakeš se svým strýcem Tomášem Jakešem a připsal si tak při své teprve třetí soutěži cenné zkušenosti, které se nedají srovnat se závody do vrchu, kterým se Jakeš věnoval do roku 2008 a do Šternberka přijel jako čerstvý Mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.
Do cíle obtížné rally odjeté v babím létě v okolí Šternberka a Rýmařova dorazilo celkem 72 posádek. Pro letošní rok se chystají i další trasy rychlostních zkoušek s důrazem na jejich bezpečnost, jak jezdců, tak samozřejmě i diváků, které tímto zveme na třetí ročník 3. října 2009.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?