Roman Odložilík se svým spolujezdcem a bratrem zároveň stali suverénními vítězi loňského ročníku AZ pneu Rally Jeseníky. Do těžkých soubojů na náročných tratích v okolí Šternberka a premiérově u Rýmařova nastoupilo v sobotu 4. října ráno 114 posádek. Lídr českého rallysprintového mistrovství Josef Peták měl již titul jistý a ve Šternberku nestartoval.
O to lítostnější boj se rozhořel na čele, kde tempo udávali od začátku právě Odložilík, který zvítězil s vozem specifikace S2000 ve všech rychlostních zkouškách a po celou dobu si tak udržoval náskok před zbytkem pole. První vložka byla zrušena pro velkou část pole po havárii Jiřího Hanáka s Petrem Novákem. Po ošetření spolujezdce v nemocnici se tato těžká havárie obešla pouze se škodami na závodním materiálu.
Druhé místo si držel po celou dobu soutěže Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem s Mitsubishi Lancer Evo IX za Czech National Team. Právě Orsák patří ke znalcům místních tratí, kde deklasoval konkurenci již ve své premiérové sezóně 2005 ještě na pohárové Rally Ecce Homo, která předcházela klasickým obnoveným Jeseníkům.
Na třetím místě rally dokončil jako velké překvapení Martin Semerád také s Mitsubishi Lancer Evo IX, který tak nechal zapomenout své rok staré havárii na přejezdu s civilním vozem řízené opilým mladíkem.
Čtvrté místo pak patřilo slovenské posádce Igor Drotár – Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC, kteří vedou silnou čtyřkolku pro potěšení diváku atraktivním stylem.
První pětici nejlepších pak uzavřel další junior Miroslav Jakeš se svým strýcem Tomášem Jakešem a připsal si tak při své teprve třetí soutěži cenné zkušenosti, které se nedají srovnat se závody do vrchu, kterým se Jakeš věnoval do roku 2008 a do Šternberka přijel jako čerstvý Mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.
Do cíle obtížné rally odjeté v babím létě v okolí Šternberka a Rýmařova dorazilo celkem 72 posádek. Pro letošní rok se chystají i další trasy rychlostních zkoušek s důrazem na jejich bezpečnost, jak jezdců, tak samozřejmě i diváků, které tímto zveme na třetí ročník 3. října 2009.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?