Roman Odložilík se svým spolujezdcem a bratrem zároveň stali suverénními vítězi loňského ročníku AZ pneu Rally Jeseníky. Do těžkých soubojů na náročných tratích v okolí Šternberka a premiérově u Rýmařova nastoupilo v sobotu 4. října ráno 114 posádek. Lídr českého rallysprintového mistrovství Josef Peták měl již titul jistý a ve Šternberku nestartoval.
O to lítostnější boj se rozhořel na čele, kde tempo udávali od začátku právě Odložilík, který zvítězil s vozem specifikace S2000 ve všech rychlostních zkouškách a po celou dobu si tak udržoval náskok před zbytkem pole. První vložka byla zrušena pro velkou část pole po havárii Jiřího Hanáka s Petrem Novákem. Po ošetření spolujezdce v nemocnici se tato těžká havárie obešla pouze se škodami na závodním materiálu.
Druhé místo si držel po celou dobu soutěže Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem s Mitsubishi Lancer Evo IX za Czech National Team. Právě Orsák patří ke znalcům místních tratí, kde deklasoval konkurenci již ve své premiérové sezóně 2005 ještě na pohárové Rally Ecce Homo, která předcházela klasickým obnoveným Jeseníkům.
Na třetím místě rally dokončil jako velké překvapení Martin Semerád také s Mitsubishi Lancer Evo IX, který tak nechal zapomenout své rok staré havárii na přejezdu s civilním vozem řízené opilým mladíkem.
Čtvrté místo pak patřilo slovenské posádce Igor Drotár – Vlado Bánoci se Škodou Octavia WRC, kteří vedou silnou čtyřkolku pro potěšení diváku atraktivním stylem.
První pětici nejlepších pak uzavřel další junior Miroslav Jakeš se svým strýcem Tomášem Jakešem a připsal si tak při své teprve třetí soutěži cenné zkušenosti, které se nedají srovnat se závody do vrchu, kterým se Jakeš věnoval do roku 2008 a do Šternberka přijel jako čerstvý Mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.
Do cíle obtížné rally odjeté v babím létě v okolí Šternberka a Rýmařova dorazilo celkem 72 posádek. Pro letošní rok se chystají i další trasy rychlostních zkoušek s důrazem na jejich bezpečnost, jak jezdců, tak samozřejmě i diváků, které tímto zveme na třetí ročník 3. října 2009.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.