Nově složená dvojce se zhostí úkolu předjezdce za Asociaci jezdců v rally, která od letošního roku posílá na jednotlivé závody své přední členy jako pomoc pořadatelům před spuštěním rychlostní zkoušky.
"Přítomnost známých pilotů je pro organizátory velmi přínosná. Známá jména členů posádky více působí na samotné diváky, které v případě nevhodného výběru místa ke sledování rally předjezdci upozorní. I pro dispečink rally jsou informace předjezdců, aktivních předních závodníků velmi cenné, protože pomáhají stoprocentně připravit trať pro své kolegy, kteří se na ni vydají jen pár minut poté," uvádí ředitel AZ pneu Rally Jeseníky Tomáš Kunc.
"Jsem velmi rád, že se tohoto úkolu při naší soutěži ujala právě tato posádka. Oba členové se vedle své náročné závodní činnosti věnují i práci pro Asociaci jezdců a bezpečnosti českých rally celkově," dodává Tomáš Kunc.
Vedle fundovaných předjezdců je novinkou od loňského roku i monitorovací systém ONI. Tratě rychlostních zkoušek byly v minulém týdnu zkontrolovány testovací jednotkou na přítomnost GPS signálu mobilního operátora T-Mobile a nyní vedeme rozhovory s dodavatelem řešení o pokrytí zbytku částí RZ v členitém terénu našich vložek, kde tento signál chybí. "Vloni jsme byli jako jediný rallysprint kladně hodnoceni za úplné dokrytí rally, což vedlo ke zkvalitnění práce dispečinku," doplňuje Tomáš Kunc k GPS systému ONI.
Ještě před mapování tratě GPS jednotkami byl však vytvořen nový bezpečnostní plán soutěže, který přesně specifikuje divácká místa a místa se zvýšeným dozorem. Pořadatel vybral zajímavá místa na tratích vložek s pečlivým ohledem na jejich bezpečnost přímo v místě, přístupností pro diváky a v těchto místech se návštěvníkům dostane kvalitního komfortu - organizovaného parkování, občerstvení, …
Milena Schärferová, Miroslav FrýdeckýAMK Ecce Homo Šternberk
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.