Posádka ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokázala v okolí Vyškova absolvovat osm rychlostních zkoušek nejrychleji a získala tak letošní třetí vítězství v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Cesta za vítězstvím však nebyla jednoduchá. Náročné tratě a početné startovní pole dalo zabrat nejen Semerádovi, ale i ostatním účastníkům Poháru Pirelli.¨
Semerád s Niemetzem se na čele třídy N4 usadil hned od první rychlostní zkoušky, kde zajel šestý nejrychlejší čas absolutně. Na druhé RZ však postihl posádku týmu Sherlog Racing defekt a pražský jezdec se propadl do hlouby výsledkové listiny. V dalším průběhu však zabojoval, a tak se mohl radovat z vítězství a zisku deseti bodů. „Do Vyškova jezdíme moc rádi, většinou se nám zde daří. I letos se nám tady líbilo. Tratě byly krásné, počasí vyšlo na jedničku a díky patří pořadatelům, kteří dokázali za tak krátkou chvíli udělat velmi kvalitní soutěž. Úvodní RZ vyšla dle mých představ, bohužel na dalším testu jsme měli defekt a propadli se až 78.místo. Nechtěli jsme to ale vzdát, a tak jsme bojovali dál. Chtěli jsme si to užít, protože to byl možná můj letošní poslední rallysprintový start. Z celkové dvanácté příčky, kam jsme se nakonec posunuli a z vítězství v Poháru Pirelli mám radost,“ zhodnotil své účinkování ve Vyškově Josef Semerád.
O druhé místo spolu svedli až do závěrečným metrů Martin Hudec a Jan Havel. V cíli byl úspěšnější Hudec s devátou evolucí vozu Mitsubishi Lancer, když svého soupěře porazil o pět vteřin. Hudcovi se v letošním roce příliš nedaří, poslední dva závody kvůli havárii nedokončil, a tak cílová rampa byla pro posádku prioritou.
Body za čtvrté místo si připsal rovněž Karel Macek, který jako jediný z účastníků Poháru Pirelli disponuje vozem Toyota Corolla S2000.
Mezi en-trojkami zvítězil Oldřich Hrubý s Renaultem Clio Sport, za což získal deset bodů. V celkovém pořadí má na svém kontě 48 bodů, čímž se posunul na průběžné první místo, kde má k dobru osmibodový náskok. Cíl nespatřil kvůli technické závadě David Štefan (Peugeot 206 RC).
Nejzajímavější souboj však nabídla třída N2. Do předposlední rychlostní zkoušky vedl Lichovník s Hondou Civic VTi. Bohužel na posledním měřeném úseku ztratil více než minutu na Kaválka a propadl se na druhé místo, právě za pilota s vozem Suzuki Swift Sport. Smůlu měl tentokráte suverén Jaroslav Pešl, který v letošní sezóně dokázal čtyřikrát zvítězit. Na první rychlostní zkoušce havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Mezi nejslabšími áčky si pro vítězství dojel Martin Lošťák s vozem Škoda Felicia, když dokázal porazit Roberta Čonku (Škoda Felicia Kit Car). Smůlu měl opět Lumír Galia, kterého hned na úvodním testu zastavila technická závada.
Cíl nespatřil ve třídě SA1 ani Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI, jenž kvůli poruše motoru neodstartoval do první RZ.
Naopak spokojený mohl odjíždět z okolí Vyškova Tomáš Král, který dokázal dojel všech letošních pět startů. Na svém kontě by měl 50 bodů, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě nemůže být hodnocen v celkovém pořadí Poháru Pirelli.
Posledním rallysprintovým závodem letošního Poháru Pirelli budou Rally Jeseníky, kde se rozhodne o celkovém vítězi. Nejlépe má zatím nakročeno Oldřich Hrubý.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Admiral Rally Vyškov:
1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 38 5. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.