Posádka ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokázala v okolí Vyškova absolvovat osm rychlostních zkoušek nejrychleji a získala tak letošní třetí vítězství v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Cesta za vítězstvím však nebyla jednoduchá. Náročné tratě a početné startovní pole dalo zabrat nejen Semerádovi, ale i ostatním účastníkům Poháru Pirelli.¨
Semerád s Niemetzem se na čele třídy N4 usadil hned od první rychlostní zkoušky, kde zajel šestý nejrychlejší čas absolutně. Na druhé RZ však postihl posádku týmu Sherlog Racing defekt a pražský jezdec se propadl do hlouby výsledkové listiny. V dalším průběhu však zabojoval, a tak se mohl radovat z vítězství a zisku deseti bodů. „Do Vyškova jezdíme moc rádi, většinou se nám zde daří. I letos se nám tady líbilo. Tratě byly krásné, počasí vyšlo na jedničku a díky patří pořadatelům, kteří dokázali za tak krátkou chvíli udělat velmi kvalitní soutěž. Úvodní RZ vyšla dle mých představ, bohužel na dalším testu jsme měli defekt a propadli se až 78.místo. Nechtěli jsme to ale vzdát, a tak jsme bojovali dál. Chtěli jsme si to užít, protože to byl možná můj letošní poslední rallysprintový start. Z celkové dvanácté příčky, kam jsme se nakonec posunuli a z vítězství v Poháru Pirelli mám radost,“ zhodnotil své účinkování ve Vyškově Josef Semerád.
O druhé místo spolu svedli až do závěrečným metrů Martin Hudec a Jan Havel. V cíli byl úspěšnější Hudec s devátou evolucí vozu Mitsubishi Lancer, když svého soupěře porazil o pět vteřin. Hudcovi se v letošním roce příliš nedaří, poslední dva závody kvůli havárii nedokončil, a tak cílová rampa byla pro posádku prioritou.
Body za čtvrté místo si připsal rovněž Karel Macek, který jako jediný z účastníků Poháru Pirelli disponuje vozem Toyota Corolla S2000.
Mezi en-trojkami zvítězil Oldřich Hrubý s Renaultem Clio Sport, za což získal deset bodů. V celkovém pořadí má na svém kontě 48 bodů, čímž se posunul na průběžné první místo, kde má k dobru osmibodový náskok. Cíl nespatřil kvůli technické závadě David Štefan (Peugeot 206 RC).
Nejzajímavější souboj však nabídla třída N2. Do předposlední rychlostní zkoušky vedl Lichovník s Hondou Civic VTi. Bohužel na posledním měřeném úseku ztratil více než minutu na Kaválka a propadl se na druhé místo, právě za pilota s vozem Suzuki Swift Sport. Smůlu měl tentokráte suverén Jaroslav Pešl, který v letošní sezóně dokázal čtyřikrát zvítězit. Na první rychlostní zkoušce havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Mezi nejslabšími áčky si pro vítězství dojel Martin Lošťák s vozem Škoda Felicia, když dokázal porazit Roberta Čonku (Škoda Felicia Kit Car). Smůlu měl opět Lumír Galia, kterého hned na úvodním testu zastavila technická závada.
Cíl nespatřil ve třídě SA1 ani Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI, jenž kvůli poruše motoru neodstartoval do první RZ.
Naopak spokojený mohl odjíždět z okolí Vyškova Tomáš Král, který dokázal dojel všech letošních pět startů. Na svém kontě by měl 50 bodů, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě nemůže být hodnocen v celkovém pořadí Poháru Pirelli.
Posledním rallysprintovým závodem letošního Poháru Pirelli budou Rally Jeseníky, kde se rozhodne o celkovém vítězi. Nejlépe má zatím nakročeno Oldřich Hrubý.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Admiral Rally Vyškov:
1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 38 5. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?