Posádka ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz na voze Mitsubishi Lancer EVO IX dokázala v okolí Vyškova absolvovat osm rychlostních zkoušek nejrychleji a získala tak letošní třetí vítězství v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Cesta za vítězstvím však nebyla jednoduchá. Náročné tratě a početné startovní pole dalo zabrat nejen Semerádovi, ale i ostatním účastníkům Poháru Pirelli.¨
Semerád s Niemetzem se na čele třídy N4 usadil hned od první rychlostní zkoušky, kde zajel šestý nejrychlejší čas absolutně. Na druhé RZ však postihl posádku týmu Sherlog Racing defekt a pražský jezdec se propadl do hlouby výsledkové listiny. V dalším průběhu však zabojoval, a tak se mohl radovat z vítězství a zisku deseti bodů. „Do Vyškova jezdíme moc rádi, většinou se nám zde daří. I letos se nám tady líbilo. Tratě byly krásné, počasí vyšlo na jedničku a díky patří pořadatelům, kteří dokázali za tak krátkou chvíli udělat velmi kvalitní soutěž. Úvodní RZ vyšla dle mých představ, bohužel na dalším testu jsme měli defekt a propadli se až 78.místo. Nechtěli jsme to ale vzdát, a tak jsme bojovali dál. Chtěli jsme si to užít, protože to byl možná můj letošní poslední rallysprintový start. Z celkové dvanácté příčky, kam jsme se nakonec posunuli a z vítězství v Poháru Pirelli mám radost,“ zhodnotil své účinkování ve Vyškově Josef Semerád.
O druhé místo spolu svedli až do závěrečným metrů Martin Hudec a Jan Havel. V cíli byl úspěšnější Hudec s devátou evolucí vozu Mitsubishi Lancer, když svého soupěře porazil o pět vteřin. Hudcovi se v letošním roce příliš nedaří, poslední dva závody kvůli havárii nedokončil, a tak cílová rampa byla pro posádku prioritou.
Body za čtvrté místo si připsal rovněž Karel Macek, který jako jediný z účastníků Poháru Pirelli disponuje vozem Toyota Corolla S2000.
Mezi en-trojkami zvítězil Oldřich Hrubý s Renaultem Clio Sport, za což získal deset bodů. V celkovém pořadí má na svém kontě 48 bodů, čímž se posunul na průběžné první místo, kde má k dobru osmibodový náskok. Cíl nespatřil kvůli technické závadě David Štefan (Peugeot 206 RC).
Nejzajímavější souboj však nabídla třída N2. Do předposlední rychlostní zkoušky vedl Lichovník s Hondou Civic VTi. Bohužel na posledním měřeném úseku ztratil více než minutu na Kaválka a propadl se na druhé místo, právě za pilota s vozem Suzuki Swift Sport. Smůlu měl tentokráte suverén Jaroslav Pešl, který v letošní sezóně dokázal čtyřikrát zvítězit. Na první rychlostní zkoušce havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Mezi nejslabšími áčky si pro vítězství dojel Martin Lošťák s vozem Škoda Felicia, když dokázal porazit Roberta Čonku (Škoda Felicia Kit Car). Smůlu měl opět Lumír Galia, kterého hned na úvodním testu zastavila technická závada.
Cíl nespatřil ve třídě SA1 ani Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI, jenž kvůli poruše motoru neodstartoval do první RZ.
Naopak spokojený mohl odjíždět z okolí Vyškova Tomáš Král, který dokázal dojel všech letošních pět startů. Na svém kontě by měl 50 bodů, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě nemůže být hodnocen v celkovém pořadí Poháru Pirelli.
Posledním rallysprintovým závodem letošního Poháru Pirelli budou Rally Jeseníky, kde se rozhodne o celkovém vítězi. Nejlépe má zatím nakročeno Oldřich Hrubý.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Admiral Rally Vyškov:
1. Oldřich Hrubý 482.Jaroslav Pešl 40 bodů3. Václav Lichovník 404. Josef Semerád 38 5. Jan Havel 38 6. Martin Lošťák 387. Roman Štefan 368. Aleš Kaválek 329. Zdeněk Václavík 3010.Martin Hudec 26
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.