Sherlog Racing Team tentokrát na Admiral Rally Vyškov zastupovala pouze posádka Josef Semerád – Roman Niemetz.
Ač se to mnohým zdálo jako nesplnitelné, tak vyškovská Admiral Rally skutečně v sobotu 5. září odstartovala i po všech peripetiích kdy postupně mizela z kalendáře rallysprintů, aby se tam opět objevila. Vyškovská trať i přístup pořadatelů vždy posádkám Sherlog Racingu seděl, a proto ani letos nechyběl zástupce týmu na startu hanácké soutěže. Zkušená posádka Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem přijela do Vyškova se svým Mitsubishi Lancer EVO IX bojovat o co nejlepší umístění i přesto, že letošní sezona je po všech problémech, které posádku provázely, již definitivně ztracená. „Ve Vyškově jsme si v minulosti užili i skvělý pocit vítězství, a tak se sem rádi vracíme. Letos už nám ve sprintech o nic nejde, ale je to na dlouhou dobu můj poslední závod, a proto jsem se chtěl ještě svézt,“ vysvětluje Josef Semerád.
Mokré tratě s množstvím nečistot dávaly před startem soutěže dobrou šanci pro úspěch i produkčním vozům před smečkou speciálů S2000. Posádka Sherlog Racing Teamu do první sekce zvolila obutí „na jistotu“ v podobě pneumatik intermedia, což se ukázalo jako správná volba.Výsledek v první rychlostní zkoušce, kterým byl šestý dosažený čas ukazoval dobrou výchozí pozici. Na druhé rychlostní zkoušce ale přišla pohroma v podobě defektu. Co se v průběhu druhé RZ na trati Rally Vyškov stalo popisuje Josef Semerád. „V jednom z nájezdů do zemědělského družstva byla taková hrana, na kterou jsem se snažil dávat pozor a věděl jsem, že je to místo, kde se dá udělat defekt. I přesto jsem asi tady prorazil kolo a do cíle rychlostní zkoušky jsme dojížděli na defektu. Auto hrozně vibrovalo a jel jsem skutečně hodně pomalu, protože jsem byl rozhodnutý v cíli odevzdat výkaz, a nechtěl rychlou jízdou poškodit blatník anebo světlo našeho myšáka. Cestou do cíle jsme ještě pouštěli Milana Pantála a nabrali jsme něco přes dvě minuty, což je ve sprintech nesmazatelná ztráta a s předposledním časem klesli až na 78. místo. Když jsme ale s Romanem v cíli kolo vyměnili, tak jsem si říkal, že se alespoň svezeme, pobavíme sebe a diváky, protože v rallysprintech už letos nepojedeme. Všechny zbývající závody se kryjí s Martinovými starty v Mistrovství světa a pro mě je letos Martin priorita.“
I s více než dvouminutovou ztrátou tak bílomodrá devítka Sherlog Racing Teamu dál pokračovala ve vyškovské soutěži a přítomní diváci oceňovali atraktivní a rychlou jízdu produkčního vozu. Hned na následující rychlostní zkoušce si Josef Semerád s Romanem Niemetzem udělali radost celkově 4. časem a i další časy vždy mezi prvními devíti posunovaly posádku Sherlog Racing Teamu výš výsledkovou listinou, aby nakonec v cíli dosáhla na 12. místo absolutně. „Vyškov byl pro nás hezký závod se špatným výsledkem. Jelo se nám celou dobu pěkně, trať se nám líbila a vyhovovalo mi i ranní kluzko. Bohužel defekt ve sprintu znamená definitivní konec nadějím na dobrý výsledek,“ hodnotí Josef Semerád.
Vedoucí týmu Josef Semerád už naznačil, že do konce sezony už nenastoupí k dalším startům ve sprintech a bude se věnovat podpoře syna Martina, který koncem září vyrazí na první asfaltovou světovou soutěž do Španělska, a následně na slavnou šotolinovou Britskou rally. Tři měsíce bez soutěžního volantu v ruce by ale asi Pepa Semerád nevydržel, a proto si už naplánoval kde se letos ještě sklouzne. „Máca měl původně ještě odstartovat na Rally Příbram, ale ta se kryje s Pirelli Stars Shoot outem v Rakousku kam pojedeme podpořit Honzu Černého a kde má Martin i další povinnosti vyplývající z jeho loňského úspěchu. Před Britskou rally Martin ještě odstartuje na šotolinové německé Lausitz Rally, a pokud to dobře půjde a nebudeme mít v tu dobu rozpůjčovaná týmová auta, tak bych tam chtěl odstartovat i já. Šotolina mě vždycky bavila a chtěl bych se na ní svézt a zazávodit si s Martinem. Rozhodně oba dva ještě odstartujeme v prosinci na Pražském Rallysprintu. Končit se mi ještě nechce,“ říká závěrem Josef Semerád.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.