Sherlog Racing Team tentokrát na Admiral Rally Vyškov zastupovala pouze posádka Josef Semerád – Roman Niemetz.
Ač se to mnohým zdálo jako nesplnitelné, tak vyškovská Admiral Rally skutečně v sobotu 5. září odstartovala i po všech peripetiích kdy postupně mizela z kalendáře rallysprintů, aby se tam opět objevila. Vyškovská trať i přístup pořadatelů vždy posádkám Sherlog Racingu seděl, a proto ani letos nechyběl zástupce týmu na startu hanácké soutěže. Zkušená posádka Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem přijela do Vyškova se svým Mitsubishi Lancer EVO IX bojovat o co nejlepší umístění i přesto, že letošní sezona je po všech problémech, které posádku provázely, již definitivně ztracená. „Ve Vyškově jsme si v minulosti užili i skvělý pocit vítězství, a tak se sem rádi vracíme. Letos už nám ve sprintech o nic nejde, ale je to na dlouhou dobu můj poslední závod, a proto jsem se chtěl ještě svézt,“ vysvětluje Josef Semerád.
Mokré tratě s množstvím nečistot dávaly před startem soutěže dobrou šanci pro úspěch i produkčním vozům před smečkou speciálů S2000. Posádka Sherlog Racing Teamu do první sekce zvolila obutí „na jistotu“ v podobě pneumatik intermedia, což se ukázalo jako správná volba.Výsledek v první rychlostní zkoušce, kterým byl šestý dosažený čas ukazoval dobrou výchozí pozici. Na druhé rychlostní zkoušce ale přišla pohroma v podobě defektu. Co se v průběhu druhé RZ na trati Rally Vyškov stalo popisuje Josef Semerád. „V jednom z nájezdů do zemědělského družstva byla taková hrana, na kterou jsem se snažil dávat pozor a věděl jsem, že je to místo, kde se dá udělat defekt. I přesto jsem asi tady prorazil kolo a do cíle rychlostní zkoušky jsme dojížděli na defektu. Auto hrozně vibrovalo a jel jsem skutečně hodně pomalu, protože jsem byl rozhodnutý v cíli odevzdat výkaz, a nechtěl rychlou jízdou poškodit blatník anebo světlo našeho myšáka. Cestou do cíle jsme ještě pouštěli Milana Pantála a nabrali jsme něco přes dvě minuty, což je ve sprintech nesmazatelná ztráta a s předposledním časem klesli až na 78. místo. Když jsme ale s Romanem v cíli kolo vyměnili, tak jsem si říkal, že se alespoň svezeme, pobavíme sebe a diváky, protože v rallysprintech už letos nepojedeme. Všechny zbývající závody se kryjí s Martinovými starty v Mistrovství světa a pro mě je letos Martin priorita.“
I s více než dvouminutovou ztrátou tak bílomodrá devítka Sherlog Racing Teamu dál pokračovala ve vyškovské soutěži a přítomní diváci oceňovali atraktivní a rychlou jízdu produkčního vozu. Hned na následující rychlostní zkoušce si Josef Semerád s Romanem Niemetzem udělali radost celkově 4. časem a i další časy vždy mezi prvními devíti posunovaly posádku Sherlog Racing Teamu výš výsledkovou listinou, aby nakonec v cíli dosáhla na 12. místo absolutně. „Vyškov byl pro nás hezký závod se špatným výsledkem. Jelo se nám celou dobu pěkně, trať se nám líbila a vyhovovalo mi i ranní kluzko. Bohužel defekt ve sprintu znamená definitivní konec nadějím na dobrý výsledek,“ hodnotí Josef Semerád.
Vedoucí týmu Josef Semerád už naznačil, že do konce sezony už nenastoupí k dalším startům ve sprintech a bude se věnovat podpoře syna Martina, který koncem září vyrazí na první asfaltovou světovou soutěž do Španělska, a následně na slavnou šotolinovou Britskou rally. Tři měsíce bez soutěžního volantu v ruce by ale asi Pepa Semerád nevydržel, a proto si už naplánoval kde se letos ještě sklouzne. „Máca měl původně ještě odstartovat na Rally Příbram, ale ta se kryje s Pirelli Stars Shoot outem v Rakousku kam pojedeme podpořit Honzu Černého a kde má Martin i další povinnosti vyplývající z jeho loňského úspěchu. Před Britskou rally Martin ještě odstartuje na šotolinové německé Lausitz Rally, a pokud to dobře půjde a nebudeme mít v tu dobu rozpůjčovaná týmová auta, tak bych tam chtěl odstartovat i já. Šotolina mě vždycky bavila a chtěl bych se na ní svézt a zazávodit si s Martinem. Rozhodně oba dva ještě odstartujeme v prosinci na Pražském Rallysprintu. Končit se mi ještě nechce,“ říká závěrem Josef Semerád.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.