Josef Semerád se rozloučil se sprinty ve Vyškově

Semerád, Josef
Semerád, Josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 9. září 2009 18:20
Sdílej:

Sherlog Racing Team tentokrát na Admiral Rally Vyškov zastupovala pouze posádka Josef Semerád – Roman Niemetz.

Ač se to mnohým zdálo jako nesplnitelné, tak vyškovská Admiral Rally skutečně v sobotu 5. září odstartovala i po všech peripetiích kdy postupně mizela z kalendáře rallysprintů, aby se tam opět objevila. Vyškovská trať i přístup pořadatelů vždy posádkám Sherlog Racingu seděl, a proto ani letos nechyběl zástupce týmu na startu hanácké soutěže. Zkušená posádka Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem přijela do Vyškova se svým Mitsubishi Lancer EVO IX bojovat o co nejlepší umístění i přesto, že letošní sezona je po všech problémech, které posádku provázely, již definitivně ztracená. „Ve Vyškově jsme si v minulosti užili i skvělý pocit vítězství, a tak se sem rádi vracíme. Letos už nám ve sprintech o nic nejde, ale je to na dlouhou dobu můj poslední závod, a proto jsem se chtěl ještě svézt,“ vysvětluje Josef Semerád.

Mokré tratě s množstvím nečistot dávaly před startem soutěže dobrou šanci pro úspěch i produkčním vozům před smečkou speciálů S2000. Posádka Sherlog Racing Teamu do první sekce zvolila obutí „na jistotu“ v podobě pneumatik intermedia, což se ukázalo jako správná volba.Výsledek v první rychlostní zkoušce, kterým byl šestý dosažený čas ukazoval dobrou výchozí pozici. Na druhé rychlostní zkoušce ale přišla pohroma v podobě defektu. Co se v průběhu druhé RZ na trati Rally Vyškov stalo popisuje Josef Semerád. „V jednom z nájezdů do zemědělského družstva byla taková hrana, na kterou jsem se snažil dávat pozor a věděl jsem, že je to místo, kde se dá udělat defekt. I přesto jsem asi tady prorazil kolo a do cíle rychlostní zkoušky jsme dojížděli na defektu. Auto hrozně vibrovalo a jel jsem skutečně hodně pomalu, protože jsem byl rozhodnutý v cíli odevzdat výkaz, a nechtěl rychlou jízdou poškodit blatník anebo světlo našeho myšáka. Cestou do cíle jsme ještě pouštěli Milana Pantála a nabrali jsme něco přes dvě minuty, což je ve sprintech nesmazatelná ztráta a s předposledním časem klesli až na 78. místo. Když jsme ale s Romanem v cíli kolo vyměnili, tak jsem si říkal, že se alespoň svezeme, pobavíme sebe a diváky, protože v rallysprintech už letos nepojedeme. Všechny zbývající závody se kryjí s Martinovými starty v Mistrovství světa a pro mě je letos Martin priorita.“

I s více než dvouminutovou ztrátou tak bílomodrá devítka Sherlog Racing Teamu dál pokračovala ve vyškovské soutěži a přítomní diváci oceňovali atraktivní a rychlou jízdu produkčního vozu. Hned na následující rychlostní zkoušce si Josef Semerád s Romanem Niemetzem udělali radost celkově 4. časem a i další časy vždy mezi prvními devíti posunovaly posádku Sherlog Racing Teamu výš výsledkovou listinou, aby nakonec v cíli dosáhla na 12. místo absolutně. „Vyškov byl pro nás hezký závod se špatným výsledkem. Jelo se nám celou dobu pěkně, trať se nám líbila a vyhovovalo mi i ranní kluzko. Bohužel defekt ve sprintu znamená definitivní konec nadějím na dobrý výsledek,“ hodnotí Josef Semerád.

Vedoucí týmu Josef Semerád už naznačil, že do konce sezony už nenastoupí k dalším startům ve sprintech a bude se věnovat podpoře syna Martina, který koncem září vyrazí na první asfaltovou světovou soutěž do Španělska, a následně na slavnou šotolinovou Britskou rally. Tři měsíce bez soutěžního volantu v ruce by ale asi Pepa Semerád nevydržel, a proto si už naplánoval kde se letos ještě sklouzne. „Máca měl původně ještě odstartovat na Rally Příbram, ale ta se kryje s Pirelli Stars Shoot outem v Rakousku kam pojedeme podpořit Honzu Černého a kde má Martin i další povinnosti vyplývající z jeho loňského úspěchu. Před Britskou rally Martin ještě odstartuje na šotolinové německé Lausitz Rally, a pokud to dobře půjde a nebudeme mít v tu dobu rozpůjčovaná týmová auta, tak bych tam chtěl odstartovat i já. Šotolina mě vždycky bavila a chtěl bych se na ní svézt a zazávodit si s Martinem. Rozhodně oba dva ještě odstartujeme v prosinci na Pražském Rallysprintu. Končit se mi ještě nechce,“ říká závěrem Josef Semerád.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.