Sherlog Racing Team tentokrát na Admiral Rally Vyškov zastupovala pouze posádka Josef Semerád – Roman Niemetz.
Ač se to mnohým zdálo jako nesplnitelné, tak vyškovská Admiral Rally skutečně v sobotu 5. září odstartovala i po všech peripetiích kdy postupně mizela z kalendáře rallysprintů, aby se tam opět objevila. Vyškovská trať i přístup pořadatelů vždy posádkám Sherlog Racingu seděl, a proto ani letos nechyběl zástupce týmu na startu hanácké soutěže. Zkušená posádka Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem přijela do Vyškova se svým Mitsubishi Lancer EVO IX bojovat o co nejlepší umístění i přesto, že letošní sezona je po všech problémech, které posádku provázely, již definitivně ztracená. „Ve Vyškově jsme si v minulosti užili i skvělý pocit vítězství, a tak se sem rádi vracíme. Letos už nám ve sprintech o nic nejde, ale je to na dlouhou dobu můj poslední závod, a proto jsem se chtěl ještě svézt,“ vysvětluje Josef Semerád.
Mokré tratě s množstvím nečistot dávaly před startem soutěže dobrou šanci pro úspěch i produkčním vozům před smečkou speciálů S2000. Posádka Sherlog Racing Teamu do první sekce zvolila obutí „na jistotu“ v podobě pneumatik intermedia, což se ukázalo jako správná volba.Výsledek v první rychlostní zkoušce, kterým byl šestý dosažený čas ukazoval dobrou výchozí pozici. Na druhé rychlostní zkoušce ale přišla pohroma v podobě defektu. Co se v průběhu druhé RZ na trati Rally Vyškov stalo popisuje Josef Semerád. „V jednom z nájezdů do zemědělského družstva byla taková hrana, na kterou jsem se snažil dávat pozor a věděl jsem, že je to místo, kde se dá udělat defekt. I přesto jsem asi tady prorazil kolo a do cíle rychlostní zkoušky jsme dojížděli na defektu. Auto hrozně vibrovalo a jel jsem skutečně hodně pomalu, protože jsem byl rozhodnutý v cíli odevzdat výkaz, a nechtěl rychlou jízdou poškodit blatník anebo světlo našeho myšáka. Cestou do cíle jsme ještě pouštěli Milana Pantála a nabrali jsme něco přes dvě minuty, což je ve sprintech nesmazatelná ztráta a s předposledním časem klesli až na 78. místo. Když jsme ale s Romanem v cíli kolo vyměnili, tak jsem si říkal, že se alespoň svezeme, pobavíme sebe a diváky, protože v rallysprintech už letos nepojedeme. Všechny zbývající závody se kryjí s Martinovými starty v Mistrovství světa a pro mě je letos Martin priorita.“
I s více než dvouminutovou ztrátou tak bílomodrá devítka Sherlog Racing Teamu dál pokračovala ve vyškovské soutěži a přítomní diváci oceňovali atraktivní a rychlou jízdu produkčního vozu. Hned na následující rychlostní zkoušce si Josef Semerád s Romanem Niemetzem udělali radost celkově 4. časem a i další časy vždy mezi prvními devíti posunovaly posádku Sherlog Racing Teamu výš výsledkovou listinou, aby nakonec v cíli dosáhla na 12. místo absolutně. „Vyškov byl pro nás hezký závod se špatným výsledkem. Jelo se nám celou dobu pěkně, trať se nám líbila a vyhovovalo mi i ranní kluzko. Bohužel defekt ve sprintu znamená definitivní konec nadějím na dobrý výsledek,“ hodnotí Josef Semerád.
Vedoucí týmu Josef Semerád už naznačil, že do konce sezony už nenastoupí k dalším startům ve sprintech a bude se věnovat podpoře syna Martina, který koncem září vyrazí na první asfaltovou světovou soutěž do Španělska, a následně na slavnou šotolinovou Britskou rally. Tři měsíce bez soutěžního volantu v ruce by ale asi Pepa Semerád nevydržel, a proto si už naplánoval kde se letos ještě sklouzne. „Máca měl původně ještě odstartovat na Rally Příbram, ale ta se kryje s Pirelli Stars Shoot outem v Rakousku kam pojedeme podpořit Honzu Černého a kde má Martin i další povinnosti vyplývající z jeho loňského úspěchu. Před Britskou rally Martin ještě odstartuje na šotolinové německé Lausitz Rally, a pokud to dobře půjde a nebudeme mít v tu dobu rozpůjčovaná týmová auta, tak bych tam chtěl odstartovat i já. Šotolina mě vždycky bavila a chtěl bych se na ní svézt a zazávodit si s Martinem. Rozhodně oba dva ještě odstartujeme v prosinci na Pražském Rallysprintu. Končit se mi ještě nechce,“ říká závěrem Josef Semerád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.