Rallysprintový šampionát pokračuje dalším podnikem v okolí Vyškova, kde se uskuteční Admiral Rally Vyškov, který nahradil zrušené Rally Prachatice. Na posádky je připraveno osm náročných rychlostních zkoušek, které jsou rozděleny do tří sekcí.
Na startu soutěže opět nechybějí pravidelní účastníci Poháru Pirelli, který je v letošní sezóně v rámci rallysprintového šampionátu vypsán premiérově. Oproti velkému mistrovství, startuje v malém šampionátu daleko více posádek, a tak diváci mohou vidět souboje do posledních metrů. „Průběh Poháru Pirelli je velmi zajímavý a sám si netroufám tipovat kdo se stane celkovým vítězem. Myslím, že se můžeme těšit na napínavé souboje do konce celého poháru,“ řekl Zdeněk Vacl.
Nejpočetnější startovní pole Poháru Pirelli nabídne opět třída N4, kde se představí sedm posádek. Největšími favority jsou Josef Semerád s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Semeráda letos prováží ve sprintech smůla, a tak má na svém kontě pouze dvě vítězství a jedno druhé místo.
Nejúspěšnějším jezdcem třídy N4 je prozatím Jan Havel, který v letošní sezóně dokázal zvítězit jednou a dvakrát dojet na druhém místě.
Naopak se nedaří Martinu Hudcovi. Ten zvítězil při prvním závodě, ale poté několikrát havaroval, a tak má na svém kontě pouze osmnáct bodů.
Z dalších účastníků jmenujme Michalíka, Skulu (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), Havláska (Subaru Impreza STi) a Macka (Toyota Corolla S2000).,
Ve třídě N3 se představí Oldřich Hrubý s Renaultem Clio a David Štefan, který usedne do vozu Peugeot 206 RC. Lépe se prozatím daří Hrubému, který má 38 bodů a atakuje nejvyšší příčky Poháru Pirelli v celkovém pořadí.
Nejslabší enka mají ve Vyškově zastoupení ve třech posádkách. V celkovém pořadí letošního ročníku rallysprintového Poháru Pirelli získal prozatím nejvíce bodů Jaroslav Pešl, startující s vozem Honda Civic VTi. Tento jezdec nebude chybět ani v okolí Vyškova a bude bojovat o letošní páté vítězství a upevnění vedoucí příčky.
Znepříjemnit mu to budou jistě chtít Kaválek (Suzuki Swift Sport), či Lichovník s Hondou Civic VTi.
Mezi nejsilnějšími áčky s jednou poháněnou nápravou se tentokráte nepředstaví ani Pohner a ani Roman Štefan.
Áčkové vozy tak zachraňují čtrnáctistovky, kde bude startovat trojice jezdců ve složení Lošťák, Galia a Čonka. Všichni startují s vozy Škoda Felicia. Galia a Čonka dokonce s vozem Škoda Felicia Kit Car.
Početné pole startujících doplňují ještě ve třídě D9 Tomáš Král (Škoda Fabia RS) a v SA3 Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII.
Zdeněk Vacl:Průběh Poháru Pirelli je velmi zajímavý a sám si netroufám tipovat kdo se stane celkovým vítězem. Myslím, že se můžeme těšit na napínavé souboje do konce celého poháru.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Admiral Rally Vyškov:
1. Jaroslav Pešl 40 bodů 2. Jan Havel 38 3. Oldřich Hrubý 384. Roman Štefan 365. Václav Lichovník 326. Zdeněk Václavík 307. Josef Semerád 288. Martin Lošťák 289. Aleš Kaválek 22
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.