Osmihodinový časový posun mezi Českem a Austrálií má svá úskalí. Těsně před odjezdem posádky Martin Prokop – Jan Tománek na páteční erzety zavolal pár slov o soutěže Martin Prokop.
„Australská soutěž je proti ostatním světovým závodům hodně specifická. Řada zkoušek je spíše kratších, dnes nás čekají jak velmi rychlé úseky, kterými soutěž začíná, tak i úplně pomalé pasáže v pralesích. Nejhorší jsou zde ale dlouhé přejezdy, každá z etap bude doslova maratónská.
V Austrálii jsme v pondělí testovali, ale kvůli problémům s převodovkou jsme najeli asi jen dvacet kilometrů. Další sžívání s nezvyklým povrchem proběhlo na shakedownu. Podklad testů je hodně podobný Perthu. Opět se jede po malých kamínkách, i když trošku odlišných. Řada pasáží extrémně klouže, na některých místech je minimální trakce. Uvidíme, co se bude v těch vysokých rychlostech na tom dít.
Soutěž včera otevřela speciálka v ulicích města. S lancerem zde bylo obtížné závodit, hrozilo poškození auta, proto jsme ji odjeli spíše na jistotu.
Co se týká ambicí, uvidíme, jak nám to půjde, ale rádi bychom konkurovali tradičním soupeřům jako Brynildsenovi či Araiovi.
Aktuálně je před startem pokračování první etapy zataženo, mraky jsou hodně nízko a zřejmě bude pršet. Ale to pro nás může být výhoda, neboť pořadatelé nemohou pustit auta vhledem k časovému harmonogramu po dvou minutách. Alespoň by se tak nemuselo moc prášit.
Na soutěž se těším, ale určitě nás nečeká nic jednoduchého. Trochu mám obavy s možnou srážkou s nějakým zvířetem. Kolem tratí se pohybuje hodně klokanů, už v tréninku jsme přejeli nějaké hady, nechybělo mnoho od srážky s varanem.“ říká aktuálně Martin Prokop
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?