Po výborných výsledcích v Třebíči a v Krkonoších proběhla u CNG Seznam.cz Rally Teamu příprava na další účinkování v českém rallysprintovém mistrovství. Posádka Tomáš Enge – Michal Ernst se totiž v sobotu 5. září zúčastní Rally Vyškov, kde hodlá zúročit dosavadní zkušenosti s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG.
Tomáš Enge ještě v úterý testoval na britské půdě okruhový prototyp Lola Aston Martin, ve středu už jej čekaly testy s plynovým Mitsubishi. Nedaleko Příbrami proto s techniky společnosti Charouz Racing System, která jako první v České republice připravuje soutěžní auto poháněné stlačeným zemním plynem, hledal další vylepšení podvozku modrobílého Lanceru. Přestože se při testování Lanceru CNG podařilo dosáhnout dalších pokroků, CNG Seznam.cz Rally Team ještě v pátek na Vyškovsku vyzkouší několik variant nastavení elektroniky motoru na alternativní palivo a provede doladění vozu před samotným startem rally.
Tomáš Enge: "Rally Vyškov jsem jel již v roce 2003 s navigátorem Petrem Grossem, skončili jsme tam druzí. Pamatuji si, že jsem tenkrát do České republiky přiletěl v pátek večer z Ameriky a v sobotu ráno jsem už nastupoval na start závodu. Rozpis napsal Petr Gross tak, že si sedl do tréninkového auta Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta: řidič diktoval poznámky dvěma navigátorům současně. Nakonec jsem právě s posádkou Vojtěch - Ernst bojoval o vítězství, to mi tehdy uteklo o 2,1 vteřiny."
"Do Vyškova se moc těším, přál bych si hezké počasí. Po úspěšném vystoupení v Třebíči a v Krkonoších bych chtěl s naším Mitsubishi Lancer EVO IX CNG opět dosáhnout na pěkný výsledek a potrápit naše soupeře s benzínovými vozy."
Michal Ernst: "Na Rally Vyškov mám mnoho krásných vzpomínek. V roce 2001 jsem zde poprvé závodil se Štěpánem Vojtěchem, o dva roky později, kdy jsme společně slavili celkový titul v rallysprintech, jsme ve Vyškově svedli nádherný souboj právě s Tomášem. Na závod se samozřejmě těším, rychlostní zkoušky znám dobře a myslím si, že by mě jako navigátora nemělo nic překvapit."
Posádce Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG patří před startem Rally Vyškov třetí příčka v hodnocení skupiny S/2 i skupiny S, v absolutním pořadí jim náleží vynikající deváté místo.
Rally Vyškov startuje v sobotu 5. září ráno v 08:30 hodin, na soutěžní posádky čeká osm rychlostních zkoušek o celkové délce 77,44 kilometru. Vítěz soutěže pak vyjede na cílovou rampu v 17:00 hodin.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.