CNG Seznam.cz Rally Team míří do Vyškova

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 3. září 2009 16:07
Sdílej:

Po výborných výsledcích v Třebíči a v Krkonoších proběhla u CNG Seznam.cz Rally Teamu příprava na další účinkování v českém rallysprintovém mistrovství. Posádka Tomáš Enge – Michal Ernst se totiž v sobotu 5. září zúčastní Rally Vyškov, kde hodlá zúročit dosavadní zkušenosti s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG.

Tomáš Enge ještě v úterý testoval na britské půdě okruhový prototyp Lola Aston Martin, ve středu už jej čekaly testy s plynovým Mitsubishi. Nedaleko Příbrami proto s techniky společnosti Charouz Racing System, která jako první v České republice připravuje soutěžní auto poháněné stlačeným zemním plynem, hledal další vylepšení podvozku modrobílého Lanceru. Přestože se při testování Lanceru CNG podařilo dosáhnout dalších pokroků, CNG Seznam.cz Rally Team ještě v pátek na Vyškovsku vyzkouší několik variant nastavení elektroniky motoru na alternativní palivo a provede doladění vozu před samotným startem rally.

Tomáš Enge: "Rally Vyškov jsem jel již v roce 2003 s navigátorem Petrem Grossem, skončili jsme tam druzí. Pamatuji si, že jsem tenkrát do České republiky přiletěl v pátek večer z Ameriky a v sobotu ráno jsem už nastupoval na start závodu. Rozpis napsal Petr Gross tak, že si sedl do tréninkového auta Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta: řidič diktoval poznámky dvěma navigátorům současně. Nakonec jsem právě s posádkou Vojtěch - Ernst bojoval o vítězství, to mi tehdy uteklo o 2,1 vteřiny."

"Do Vyškova se moc těším, přál bych si hezké počasí. Po úspěšném vystoupení v Třebíči a v Krkonoších bych chtěl s naším Mitsubishi Lancer EVO IX CNG opět dosáhnout na pěkný výsledek a potrápit naše soupeře s benzínovými vozy."

Michal Ernst: "Na Rally Vyškov mám mnoho krásných vzpomínek. V roce 2001 jsem zde poprvé závodil se Štěpánem Vojtěchem, o dva roky později, kdy jsme společně slavili celkový titul v rallysprintech, jsme ve Vyškově svedli nádherný souboj právě s Tomášem. Na závod se samozřejmě těším, rychlostní zkoušky znám dobře a myslím si, že by mě jako navigátora nemělo nic překvapit."

Posádce Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG patří před startem Rally Vyškov třetí příčka v hodnocení skupiny S/2 i skupiny S, v absolutním pořadí jim náleží vynikající deváté místo.

Rally Vyškov startuje v sobotu 5. září ráno v 08:30 hodin, na soutěžní posádky čeká osm rychlostních zkoušek o celkové délce 77,44 kilometru. Vítěz soutěže pak vyjede na cílovou rampu v 17:00 hodin.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.