Blížící se XVIII. Admiral rally, která o tomto víkendu do Vyškova přiláká kompletní špičku Mistrovství ČR ve sprintrally a Poháru ČR v rally, nabídne divákům i soutěžícím celkem osm rychlostních zkoušek na třech úsecích.
Ani jedna z nich není pro jezdce neznámá, neboť všechny tyto „erzety“ byly již v minulosti v různých verzích použity. Dnešní tisková zpráva, jak doufáme, divákům alespoň částečně ulehčí náročný výběr zajímavých míst na trati soutěže.
RZ 1,4,7 Vážanská (10,10 km)Rekord RZ: 6:03,2 – Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), ročník 2008
Divácky velice oblíbená rychlostní zkouška, jedoucí se na dohled od Vyškova, se oproti loňsku pojede v nezměněné podobě. O kvalitách tohoto testu svědčí i fakt, že jeho část letos k testování využíval tovární tým Škoda Motorsport, který na Vyškovsko zavítal v rámci přípravy na belgickou Ypres Rally. Start RZ je umístěn u osady Zouvalka na kvalitním a úzkém asfaltu. Po sérii zrádných zatáček následuje 1,2 kilometru po startu přírodní retardér, který byl v minulosti vzhledem k množství prachu hojně využíván fotografy. Následně přichází na řadu krásná rychlá partie „na srdce“ pravá levá z kopce, jež soutěžící přivede až do zrádné a divácky zajímavé pravé odbočky na krátký šotolinový úsek. Po sedmi set metrovém „letu“ po prašné komunikaci u sadu čeká jezdce ostrá pravá odbočka zpět na asfalt, která je mimořádně atraktivní pro diváky. Po prudkém klesání k potoku, kde loni zažili krušné chvilky Antonín Novák a Jiří Sojka, následuje velice rychlý úsek, zpestřený nenápadným a nechvalně známým skokem, kde předloni v opačném směru předvedl „kukuřičnou show“ Eddy Schlager. Po náročném brždění z maximální rychlosti do levé odbočky se posádky budou muset vyrovnat se změnou povrchu z asfaltu na panely a následně s dalším rychlým úsekem, o jehož zpestření se stará pouze nezáživný umělý retardér. Divácky velmi zajímavé levé odbočení z panelové komunikace zpět na asfalt přivádí jezdce do Vážan, kde následuje oblíbený levý „vracák“ u pumpy a přírodní retardér, kde soutěžící objíždí kapličku. Na technický průjezd obcí Moravské Prusy s řadou plynulých a rychlých zatáček navazuje krátká pasáž v zemědělském areálu s odbočením na šotolinový úsek u rybníka. Zajímavým místem pro fanoušky je zvláště pravá zatáčka přes most, po které se posádky vrátí pěknou levou odbočkou znovu na asfalt. Tato pasáž loni s mírnou nadsázkou rozhodla o výsledcích rally, neboť v pravém „vinklu“ přes most ztratili drahocenné vteřinky jak Josef Semerád, tak Roman Odložilík, čímž byla cesta k vítězství otevřena Josefu Petákovi. Po krátké rovině se soutěžící následně dostanou do obce Boškůvky, na jejímž konci je umístěn cíl RZ.
Divácká místa: 1. pravý „vracák“ po startu RZ 2. atraktivní pravé odbočení ze šotoliny na asfalt u obce Moravské Prusy 3. prudké levé odbočení z panelů na asfalt před obcí Vážany 4. šotolinový úsek u rybníka u obce Moravské Prusy
RZ 2,5,8 Chvalkovická (8,70 km) Rekord RZ: 4:52,4 – Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), ročník 2008
Rychlostní zkouška v blízkosti Bučovic loni mírně pozměnila svoji podobu a ve variantě se startem v Chvalkovicích se dle ohlasů soutěžících jednoznačně osvědčila. Po technickém průjezdu okrajem Chvalkovic následuje zajímavý přírodní retardér na prašné ploše u zdejšího fotbalového hřiště, kde je hodně místa pro případné smyky. Následující rychlé protahováky přivedou soutěžící na horizont, po němž následuje ostré brždění z maximální rychlosti do atraktivní pravé odbočky „za balík“ směrem na Nemochovice. Na začátku Nemochovic přichází na řadu „krátká exkurze“ za bránu zemědělské farmy, nepříliš technický průjezd „dědinou“ je pak zakončen náročným „esíčkem“ přes most. Velice zajímavým místem pro diváky bude levé odbočení „přes hranu“ u Brankovic směrem na Kunkovice, za nímž posádky čekají dvě náročné „utahovačky“ z kopce. Toto místo se loni stalo osudné dvěma reprezentantům vyškovského rally klubu. Zatímco bratři Šebestové na uskákaném asfaltu neodhadli brzdný bod a poslali svého Escorta ven do pole, Eddymu Schlagerovi za přítomnosti mohutné kouřové clony vypovědělo v plném tempu službu turbo. Následuje technická pasáž do Kunkovic, která musí svým členitým charakterem uspokojit všechny rallyové fajnšmekry. Po technickém průjezdu Kunkovicemi začíná trať prudce stoupat krásnými serpentinami, které se postarají o stylovou tečku za touto zajímavou, leč zrádnou rychlostní zkouškou.
Divácká místa: 1. pravé odbočení „za balík“ směrem na obec Nemochovice 2. náročná levá odbočka přes hranu směrem na obec Kunkovice
RZ 3,6 Podivická (10,52 km)Rekord RZ: 6:01,3 – Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000), ročník 2008
Podivická rychlostní zkouška patří ke klasickým testům vyškovské soutěže a vzhledem k častým změnám povrchů a rytmů jízdy je pro účastníky každoročně velkou zatěžkávací zkouškou. Její start je umístěn v obci Podivice, kde na posádky čeká série dvou náročných zatáček na hladké žulové dlažbě. Hned za Podivicemi následuje „esíčko“ mezi svodidly, na které nemá zrovna ty nejlepší vzpomínky Vladimír Barvík. „Rychlostka“ pokračuje notoricky známým rychlým lesním úsekem, kde na soutěžící číhá zrádná pravá „utahovačka“, jež se před osmi lety stala osudnou Felicii Dušana Kouřila. Těsně před polovinou testu posádky odbočí na krásný úsek ve vojenském prostoru, který je pro diváky nepřístupný. Po výjezdu zpět na hlavní komunikaci následuje zpomalovací retardér před obcí Zelená Hora a na začátku obce poté přichází na řadu levé odbočení do zemědělského statku. Zde posádky absolvují technickou a divácky atraktivní pasáž na šotolině, kterou zakončuje zrádný „nakopávák“ přes desinfekční jímku, kde loni poslal svoji Fabii na louku Karel Trněný. Na řadu přichází svižný úsek po úzkém asfaltu, kde není příliš prostoru pro případné chyby. Následným klesáním serpentinami za obcí Zelená Hora se trať rychlostní zkoušky dostane ke známému „vracáku“ u obce Pustiměř, kde začne stoupat divácky atraktivním úsekem až k pravé „utahovačce“, kde si před třemi lety prožil krušné chvíle Jan Kopecký. Pak už na posádky čeká jen rychlé pravé odbočení „u křížku“, za nímž je na začátku obce Radslavice umístěn cíl testu.
Divácká místa: 1. technický průjezd obcí Podivice 2. průjezd areálem zemědělského statku v obci Zelená Hora (přístup pouze pěšky od Pustiměře) 3. „vracák“ a serpentiny u obce Pustiměř
Ještě zbývá dodat, že zázemí celé rally bude letos poprvé umístěno v areálu společnosti E.D.P. Komořany, kde najde útočiště startovní a cílová rampa, servisní parkoviště, přeskupení a administrativní i technické přejímky.Všechny důležité informace o soutěži (včetně mapy tratě a časového harmonogramu) diváci i posádky naleznou na oficiálních internetových stránkách soutěže - www.rallyvyskov.cz, případně na stránkách mediálního partnera – www.autosport.cz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.