Mimořádně početnou a pestrou startovní listinou se může pochlubit šestý podnik letošního Mistrovství ČR ve sprintrally – XVIII. Admiral rally Vyškov. Rekord z loňska, kdy se na soutěž v okolí Vyškova přihlásilo 139 soutěžících, sice pokořen nebyl, přesto na diváky čeká jedna z nejpočetnějších a nejkvalitnějších účastí nejen v letošním sprintovém mistrovství, ale i v historii hanácké soutěže.
Na letošní Admiral rally odevzdalo své přihlášky celkem 125 soutěžních dvojic, které projevily zájem na Vyškovsku bojovat o body do Mistrovství ČR ve sprintrally a Poháru ČR v rally. Kromě kvantity startovní pole vyčnívá i svou kvalitou a nabízí mimořádně pestré spektrum soutěžní techniky. Od nejmodernějších speciálů Super 2000, se kterými se v okolí Vyškova a Komořan objeví Josef Peták, Roman Odložilík, Slovák Lukáš Lapdavský (všichni Peugeot 207 S2000) či Karel Macek (Toyota Corolla S2000), přes legendární vozy kategorie World Rally Car s Karlem Trněným (Škoda Fabia WRC) a Janem Štěpánkem (Škoda Octavia WRC) za volanty, až po historické skvosty, soutěžící v rámci Poháru ČR v rallye. Největší zastoupení má ve startovním poli dle očekávání třída N4, v rámci které se mimo již zmíněných S-dvoutisícovek na startu objeví takřka tři desítky silných čtyřkolek značky Mitsubishi a tři nabroušené speciály značky Subaru. Druhou nejlépe obsazenou třídou se staly „A-šestky“, kde se divákům představí devět vozů specifikace Super 1600, podrobněji představených již v minulé tiskové zprávě. Skvěle obsazenou kategorii „dvoukolek“ navíc zpestří v České republice premiérově startující Volkswagen Scirocco, který bude po trati vodit dravý Rakušan Michael Kogler.
Zvláštní pozornost si zaslouží levnější forma závodění v podobě Poháru ČR v rally, kde si na přední umístění brousí zuby nejen soudobé vozy, ale i starší a stále mimořádně rychlé speciály kategorie historiků. Obzvláště těžkým soupeřem bude pro moderní auta Opel Kadett Coupé dravého Miroslava Janoty, o jehož kvalitách svědčí fakt, že mu v průběžném pořadí Mistrovství ČR historických automobilů patří vynikající druhé místo. Ostatní historické vozy už sice na medailové pozice myslet nemůžou, ale není pochyb o tom, že budou pro zbylé účastníky poháru velmi těžkými soupeři. S automobily domácí provinience se představí například Jiří Vrkoslav (Škoda 130 LR), Michal Nedbal (Škoda 100) či dvojice reprezentantů Hanáckého rally klubu Pavel Kiška a Ondřej Výmola (oba Škoda 1000 MB). Zajímavou podívanou však slibují i BMW 2002 Františka Mikošky či legendární Lada VFTS Václava Hostaše.
Oficiální seznam přihlášek je zveřejněn na internetových stránkách pořádajícího klubu www.rallyvyskov.cz, ale soutěžící a diváci jej tradičně najdou i na webu mediálního partnera www.autosport.cz.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?