Pátým letošním závodem v rámci Poháru Pirelli ve „velkém“ mistrovství byla o uplynulém víkendu Barum Czech Rally Zlín. Soutěž zařazená do šampionátu IRC přilákala více než 100 posádek, které si to rozdaly o celkové prvenství.
Na startu nechyběli ani účastníci Poháru Pirelli. V roli favorita vstupoval vstříc patnácti měřeným úsekům Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Vítěz letošních tří závodů vstoupil do závodu nejrychlejším časem a postupně dokázal odskočit konkurenci až na rozdíl více než sedmi minut. Štajfovi se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, kde dokázal na pneumatikách Pirelli zajet dvanácté místo absolutně!
V konkurenci šampionátu IRC je to vynikající výsledek. „Na Barumku jsme byli obzvlášť připraveni. Očekávalo se teplé, slunečné počasí, a tak jsme měli připraveno velké množství nejtvrdší směsi RX5 a nějaké sedmičky. Zároveň naše poslední informace před závodem naznačovala, že v sobotní části lehce zaprší, a tak jsme byli připraveni použít řezané entrojky. Počasí se však změnilo o něco více, nežli byla předpověď, a tak jsme především RZ Raková absolvovali za hustého deště. Naštěstí RZ nebyla natolik dlouhá, aby zamíchala výsledkem. Před deštivou sekcí jsme obuli tvrdou směs lehce řízlou a vzali si dvě řezané měkké rezervy. Halenkovice jsme absolvovali ještě na tvrdší směsi, ale na Rakovou obuli měkkou řezanou. Byl to takový kompromis, ale dalo se s tím jet bezpečně. Větší strach jsme však měli z nedělního Trojáku a eventuálního defektu. Snažili jsme se tomu přizpůsobit seznamovací jízdy a najít všechna kritická místa. Přesto jsme jednou prolétli větší dírou a zavadili o kámen. Pneumatika Pirelli to však zvládla a ukázala svoji kvalitu. S výsledkem jsem maximálně spokojený. Před závodem bychom brali dvacáté místo všema deseti. To, že jsme dokázali dojet na dvanáctém místě je naprosto fantastické. Jinak auto fungovalo perfektně a tak dík patří nejen společnosti Pirelli, ale také celému mému týmu,“ zářil spokojeností Vojtěch Štajf.
Pro druhé místo a zisk osmi bodů si dojel po vyrovnaném výkonu Robert Achs, s dalším vozem Subaru, tentokráte starší specifikace. Pro Achse bylo cílem dokončit soutěž, aniž by musel použít systém Superrally, což se podařilo, a tak jsou předešlé dva nevydařené starty zapomenuty.
Kontakt s čelem Poháru Pirelli neztratil ani Marcel Tuček, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi nevyšla Barum Rally dle představ, přesto dokázal obsadit třetí místo. V klasifikaci Poháru Pirelli má na svém kontě již čtyřicet bodů. Se stejným počtem bodů se mohou pochlubit ještě vítězové svých tříd z Barumky, tedy Štajf a Hodaň.
Cíl náročné Barum Rally nespatřili kvůli technickým závadám Jiří Vacek (Subaru Impreza WRX STi) a Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X).
Ve třídě A5 se z vítězství mohl radovat již zmíněný Vlastimil Hodaň se Škodou Felicia Kit Car. Díky své letošní spolehlivosti může stálé pomýšlet na celkové pohárové prvenství, což pro něho bylo z počátku sezóny snem.
Deset bodů za vítězství si z Barum Rally odváží ve třídě N2 Jakubec. Jezdec vozu Honda Civic VTi obsadil zároveň druhé místo v celkové klasifikaci třídy N2, a tak může odjíždět z okolí Zlína spokojen.
Bohužel nedařilo se Miroslavu Fišerovi s Fordem Fiesta RS. Na páté rychlostní zkoušce jej zastavila technická závada a bylo po nadějích zisku bodů.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR 1. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 40 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 40 3. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 404. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 365. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 22
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.