Pohár Pirelli po Barum Rally

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 28. srpna 2009 13:00
Sdílej:

Pátým letošním závodem v rámci Poháru Pirelli ve „velkém“ mistrovství byla o uplynulém víkendu Barum Czech Rally Zlín. Soutěž zařazená do šampionátu IRC přilákala více než 100 posádek, které si to rozdaly o celkové prvenství.

Na startu nechyběli ani účastníci Poháru Pirelli. V roli favorita vstupoval vstříc patnácti měřeným úsekům Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Vítěz letošních tří závodů vstoupil do závodu nejrychlejším časem a postupně dokázal odskočit konkurenci až na rozdíl více než sedmi minut. Štajfovi se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, kde dokázal na pneumatikách Pirelli zajet dvanácté místo absolutně!

V konkurenci šampionátu IRC je to vynikající výsledek. „Na Barumku jsme byli obzvlášť připraveni. Očekávalo se teplé, slunečné počasí, a tak jsme měli připraveno velké množství nejtvrdší směsi RX5 a nějaké sedmičky. Zároveň naše poslední informace před závodem naznačovala, že v sobotní části lehce zaprší, a tak jsme byli připraveni použít řezané entrojky. Počasí se však změnilo o něco více, nežli byla předpověď, a tak jsme především RZ Raková absolvovali za hustého deště. Naštěstí RZ nebyla natolik dlouhá, aby zamíchala výsledkem. Před deštivou sekcí jsme obuli tvrdou směs lehce řízlou a vzali si dvě řezané měkké rezervy. Halenkovice jsme absolvovali ještě na tvrdší směsi, ale na Rakovou obuli měkkou řezanou. Byl to takový kompromis, ale dalo se s tím jet bezpečně. Větší strach jsme však měli z nedělního Trojáku a eventuálního defektu. Snažili jsme se tomu přizpůsobit seznamovací jízdy a najít všechna kritická místa. Přesto jsme jednou prolétli větší dírou a zavadili o kámen. Pneumatika Pirelli to však zvládla a ukázala svoji kvalitu. S výsledkem jsem maximálně spokojený. Před závodem bychom brali dvacáté místo všema deseti. To, že jsme dokázali dojet na dvanáctém místě je naprosto fantastické. Jinak auto fungovalo perfektně a tak dík patří nejen společnosti Pirelli, ale také celému mému týmu,“ zářil spokojeností Vojtěch Štajf.

Pro druhé místo a zisk osmi bodů si dojel po vyrovnaném výkonu Robert Achs, s dalším vozem Subaru, tentokráte starší specifikace. Pro Achse bylo cílem dokončit soutěž, aniž by musel použít systém Superrally, což se podařilo, a tak jsou předešlé dva nevydařené starty zapomenuty.

Kontakt s čelem Poháru Pirelli neztratil ani Marcel Tuček, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi nevyšla Barum Rally dle představ, přesto dokázal obsadit třetí místo. V klasifikaci Poháru Pirelli má na svém kontě již čtyřicet bodů. Se stejným počtem bodů se mohou pochlubit ještě vítězové svých tříd z Barumky, tedy Štajf a Hodaň.

Cíl náročné Barum Rally nespatřili kvůli technickým závadám Jiří Vacek (Subaru Impreza WRX STi) a Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X).

Ve třídě A5 se z vítězství mohl radovat již zmíněný Vlastimil Hodaň se Škodou Felicia Kit Car. Díky své letošní spolehlivosti může stálé pomýšlet na celkové pohárové prvenství, což pro něho bylo z počátku sezóny snem.

Deset bodů za vítězství si z Barum Rally odváží ve třídě N2 Jakubec. Jezdec vozu Honda Civic VTi obsadil zároveň druhé místo v celkové klasifikaci třídy N2, a tak může odjíždět z okolí Zlína spokojen.

Bohužel nedařilo se Miroslavu Fišerovi s Fordem Fiesta RS. Na páté rychlostní zkoušce jej zastavila technická závada a bylo po nadějích zisku bodů.

Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR 1. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi  40 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer  40 3. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car  404. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi  365. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi  22

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?