Pátým letošním závodem v rámci Poháru Pirelli ve „velkém“ mistrovství byla o uplynulém víkendu Barum Czech Rally Zlín. Soutěž zařazená do šampionátu IRC přilákala více než 100 posádek, které si to rozdaly o celkové prvenství.
Na startu nechyběli ani účastníci Poháru Pirelli. V roli favorita vstupoval vstříc patnácti měřeným úsekům Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Vítěz letošních tří závodů vstoupil do závodu nejrychlejším časem a postupně dokázal odskočit konkurenci až na rozdíl více než sedmi minut. Štajfovi se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, kde dokázal na pneumatikách Pirelli zajet dvanácté místo absolutně!
V konkurenci šampionátu IRC je to vynikající výsledek. „Na Barumku jsme byli obzvlášť připraveni. Očekávalo se teplé, slunečné počasí, a tak jsme měli připraveno velké množství nejtvrdší směsi RX5 a nějaké sedmičky. Zároveň naše poslední informace před závodem naznačovala, že v sobotní části lehce zaprší, a tak jsme byli připraveni použít řezané entrojky. Počasí se však změnilo o něco více, nežli byla předpověď, a tak jsme především RZ Raková absolvovali za hustého deště. Naštěstí RZ nebyla natolik dlouhá, aby zamíchala výsledkem. Před deštivou sekcí jsme obuli tvrdou směs lehce řízlou a vzali si dvě řezané měkké rezervy. Halenkovice jsme absolvovali ještě na tvrdší směsi, ale na Rakovou obuli měkkou řezanou. Byl to takový kompromis, ale dalo se s tím jet bezpečně. Větší strach jsme však měli z nedělního Trojáku a eventuálního defektu. Snažili jsme se tomu přizpůsobit seznamovací jízdy a najít všechna kritická místa. Přesto jsme jednou prolétli větší dírou a zavadili o kámen. Pneumatika Pirelli to však zvládla a ukázala svoji kvalitu. S výsledkem jsem maximálně spokojený. Před závodem bychom brali dvacáté místo všema deseti. To, že jsme dokázali dojet na dvanáctém místě je naprosto fantastické. Jinak auto fungovalo perfektně a tak dík patří nejen společnosti Pirelli, ale také celému mému týmu,“ zářil spokojeností Vojtěch Štajf.
Pro druhé místo a zisk osmi bodů si dojel po vyrovnaném výkonu Robert Achs, s dalším vozem Subaru, tentokráte starší specifikace. Pro Achse bylo cílem dokončit soutěž, aniž by musel použít systém Superrally, což se podařilo, a tak jsou předešlé dva nevydařené starty zapomenuty.
Kontakt s čelem Poháru Pirelli neztratil ani Marcel Tuček, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi nevyšla Barum Rally dle představ, přesto dokázal obsadit třetí místo. V klasifikaci Poháru Pirelli má na svém kontě již čtyřicet bodů. Se stejným počtem bodů se mohou pochlubit ještě vítězové svých tříd z Barumky, tedy Štajf a Hodaň.
Cíl náročné Barum Rally nespatřili kvůli technickým závadám Jiří Vacek (Subaru Impreza WRX STi) a Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X).
Ve třídě A5 se z vítězství mohl radovat již zmíněný Vlastimil Hodaň se Škodou Felicia Kit Car. Díky své letošní spolehlivosti může stálé pomýšlet na celkové pohárové prvenství, což pro něho bylo z počátku sezóny snem.
Deset bodů za vítězství si z Barum Rally odváží ve třídě N2 Jakubec. Jezdec vozu Honda Civic VTi obsadil zároveň druhé místo v celkové klasifikaci třídy N2, a tak může odjíždět z okolí Zlína spokojen.
Bohužel nedařilo se Miroslavu Fišerovi s Fordem Fiesta RS. Na páté rychlostní zkoušce jej zastavila technická závada a bylo po nadějích zisku bodů.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR 1. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 40 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 40 3. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 404. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 365. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 22
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.