Pohár Pirelli po Barum Rally

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 28. srpna 2009 13:00
Sdílej:

Pátým letošním závodem v rámci Poháru Pirelli ve „velkém“ mistrovství byla o uplynulém víkendu Barum Czech Rally Zlín. Soutěž zařazená do šampionátu IRC přilákala více než 100 posádek, které si to rozdaly o celkové prvenství.

Na startu nechyběli ani účastníci Poháru Pirelli. V roli favorita vstupoval vstříc patnácti měřeným úsekům Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na voze Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Vítěz letošních tří závodů vstoupil do závodu nejrychlejším časem a postupně dokázal odskočit konkurenci až na rozdíl více než sedmi minut. Štajfovi se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, kde dokázal na pneumatikách Pirelli zajet dvanácté místo absolutně!

V konkurenci šampionátu IRC je to vynikající výsledek. „Na Barumku jsme byli obzvlášť připraveni. Očekávalo se teplé, slunečné počasí, a tak jsme měli připraveno velké množství nejtvrdší směsi RX5 a nějaké sedmičky. Zároveň naše poslední informace před závodem naznačovala, že v sobotní části lehce zaprší, a tak jsme byli připraveni použít řezané entrojky. Počasí se však změnilo o něco více, nežli byla předpověď, a tak jsme především RZ Raková absolvovali za hustého deště. Naštěstí RZ nebyla natolik dlouhá, aby zamíchala výsledkem. Před deštivou sekcí jsme obuli tvrdou směs lehce řízlou a vzali si dvě řezané měkké rezervy. Halenkovice jsme absolvovali ještě na tvrdší směsi, ale na Rakovou obuli měkkou řezanou. Byl to takový kompromis, ale dalo se s tím jet bezpečně. Větší strach jsme však měli z nedělního Trojáku a eventuálního defektu. Snažili jsme se tomu přizpůsobit seznamovací jízdy a najít všechna kritická místa. Přesto jsme jednou prolétli větší dírou a zavadili o kámen. Pneumatika Pirelli to však zvládla a ukázala svoji kvalitu. S výsledkem jsem maximálně spokojený. Před závodem bychom brali dvacáté místo všema deseti. To, že jsme dokázali dojet na dvanáctém místě je naprosto fantastické. Jinak auto fungovalo perfektně a tak dík patří nejen společnosti Pirelli, ale také celému mému týmu,“ zářil spokojeností Vojtěch Štajf.

Pro druhé místo a zisk osmi bodů si dojel po vyrovnaném výkonu Robert Achs, s dalším vozem Subaru, tentokráte starší specifikace. Pro Achse bylo cílem dokončit soutěž, aniž by musel použít systém Superrally, což se podařilo, a tak jsou předešlé dva nevydařené starty zapomenuty.

Kontakt s čelem Poháru Pirelli neztratil ani Marcel Tuček, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi nevyšla Barum Rally dle představ, přesto dokázal obsadit třetí místo. V klasifikaci Poháru Pirelli má na svém kontě již čtyřicet bodů. Se stejným počtem bodů se mohou pochlubit ještě vítězové svých tříd z Barumky, tedy Štajf a Hodaň.

Cíl náročné Barum Rally nespatřili kvůli technickým závadám Jiří Vacek (Subaru Impreza WRX STi) a Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X).

Ve třídě A5 se z vítězství mohl radovat již zmíněný Vlastimil Hodaň se Škodou Felicia Kit Car. Díky své letošní spolehlivosti může stálé pomýšlet na celkové pohárové prvenství, což pro něho bylo z počátku sezóny snem.

Deset bodů za vítězství si z Barum Rally odváží ve třídě N2 Jakubec. Jezdec vozu Honda Civic VTi obsadil zároveň druhé místo v celkové klasifikaci třídy N2, a tak může odjíždět z okolí Zlína spokojen.

Bohužel nedařilo se Miroslavu Fišerovi s Fordem Fiesta RS. Na páté rychlostní zkoušce jej zastavila technická závada a bylo po nadějích zisku bodů.

Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR 1. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi  40 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer  40 3. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car  404. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi  365. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi  22

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.