Posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s jazdcami Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur sa počas uplynulého víkendu postavila na štart 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, súťaže ktorá je zaradená do prestížneho seriálu International Rally Challenge.
Po obhliadkach tratí v okolí Zlína sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu postavila v piatok podvečer na štart divácky obľúbenej mestskej okruhovej rýchlostnej skúšky, ktorej trať smerovala ulicami Zlína. Tu dosiahli Grzegorz s Przemkom až tridsiaty prvý čas spomedzi vyše sto členného súťažného pola, avšak už na prvej rannej rýchlostnej skúške zajazdila posádka celkovo šestnásty čas, čo ich okamžite posunulo na devätnáste miesto priebežného poradia. To na úvod súťaže nebolo až také zlé, ak vezmeme do úvahy fakt že na tejto súťaži štartovalo mnoho továrenských jazdcov, pričom dvaja z nich mali prioritu FIA A a štyria prioritu FIA B.
Už nasledujúca rýchlostná skúška však znamenala prepad na dvadsiate ôsme miesto, na ktorom sa posádka držala až do piatej rýchlostnej skúšky. Tu po zajazdení pätnásteho času nastal posun nahor, na devätnástu priečku. Zrazu začalo všetko fungovať tak ako si posádka predstavovala. V ďalšej rýchlostnej skúške skončili Grzyb s Mazurom na dvanástom mieste a zároveň sa postupne začali posúvať v celkovom poradí smerom nahor. Na konci prvého dňa súťaže z toho bol posun na trinástu priečku v celkovom poradí.
Začiatok druhého dňa súťaže sa posádka Grzyb – Mazur držala stále na trinástej priečke celkového poradia, čo však nebolo celkom podľa jej predstáv. Možno to bola prehnaná snaha o lepšie umiestnenie, alebo snáď zapracovala osudná trinástka, ale následne prišla v trinástej rýchlostnej skúške jediná drobná chyba celej súťaže ktorá znamenala haváriu. Po výlete mimo trať vozidlo zakoplo o korene stromu následkom čoho bol výlet cez strechu ktorý ukončil účinkovanie posádky na Barum Czech Rally Zlín.
Čo sa vlastne udialo nám ozrejmil jazdec Grzegorz Grzyb: "Už od začiatku súťaže nefungovalo všetko tak ako by sme si s Przemkom predstavovali. Napriek tomu, že sme vlastne od začiatku cítili, že naše vozidlo na konkurenciu nestíha neprestávali sme sa snažiť o čo najlepší výsledok. Neviem, možno to bola nervozita z nie celkom perfektne fungujúcej techniky, alebo jednoducho osudná trinástka, ale v priebehu súťaže sme vyrobili iba jedinú vážnejšiu chybu, ktorá však skončila haváriou, čo nás veľmi mrzí. Išli sme cez strechu, čo by nebolo také strašné, ale podarilo sa nám utrhnúť aj dve kolesá a už sa nedalo pokračovať ďalej. Uvidíme čo bude ďalej, ale po dohode v tíme asi vyskúšame na budúcich súťažiach vozidlo inej značky. Ktoré to však bude ešte neviem presne povedať."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.