Posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s jazdcami Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur sa počas uplynulého víkendu postavila na štart 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, súťaže ktorá je zaradená do prestížneho seriálu International Rally Challenge.
Po obhliadkach tratí v okolí Zlína sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu postavila v piatok podvečer na štart divácky obľúbenej mestskej okruhovej rýchlostnej skúšky, ktorej trať smerovala ulicami Zlína. Tu dosiahli Grzegorz s Przemkom až tridsiaty prvý čas spomedzi vyše sto členného súťažného pola, avšak už na prvej rannej rýchlostnej skúške zajazdila posádka celkovo šestnásty čas, čo ich okamžite posunulo na devätnáste miesto priebežného poradia. To na úvod súťaže nebolo až také zlé, ak vezmeme do úvahy fakt že na tejto súťaži štartovalo mnoho továrenských jazdcov, pričom dvaja z nich mali prioritu FIA A a štyria prioritu FIA B.
Už nasledujúca rýchlostná skúška však znamenala prepad na dvadsiate ôsme miesto, na ktorom sa posádka držala až do piatej rýchlostnej skúšky. Tu po zajazdení pätnásteho času nastal posun nahor, na devätnástu priečku. Zrazu začalo všetko fungovať tak ako si posádka predstavovala. V ďalšej rýchlostnej skúške skončili Grzyb s Mazurom na dvanástom mieste a zároveň sa postupne začali posúvať v celkovom poradí smerom nahor. Na konci prvého dňa súťaže z toho bol posun na trinástu priečku v celkovom poradí.
Začiatok druhého dňa súťaže sa posádka Grzyb – Mazur držala stále na trinástej priečke celkového poradia, čo však nebolo celkom podľa jej predstáv. Možno to bola prehnaná snaha o lepšie umiestnenie, alebo snáď zapracovala osudná trinástka, ale následne prišla v trinástej rýchlostnej skúške jediná drobná chyba celej súťaže ktorá znamenala haváriu. Po výlete mimo trať vozidlo zakoplo o korene stromu následkom čoho bol výlet cez strechu ktorý ukončil účinkovanie posádky na Barum Czech Rally Zlín.
Čo sa vlastne udialo nám ozrejmil jazdec Grzegorz Grzyb: "Už od začiatku súťaže nefungovalo všetko tak ako by sme si s Przemkom predstavovali. Napriek tomu, že sme vlastne od začiatku cítili, že naše vozidlo na konkurenciu nestíha neprestávali sme sa snažiť o čo najlepší výsledok. Neviem, možno to bola nervozita z nie celkom perfektne fungujúcej techniky, alebo jednoducho osudná trinástka, ale v priebehu súťaže sme vyrobili iba jedinú vážnejšiu chybu, ktorá však skončila haváriou, čo nás veľmi mrzí. Išli sme cez strechu, čo by nebolo také strašné, ale podarilo sa nám utrhnúť aj dve kolesá a už sa nedalo pokračovať ďalej. Uvidíme čo bude ďalej, ale po dohode v tíme asi vyskúšame na budúcich súťažiach vozidlo inej značky. Ktoré to však bude ešte neviem presne povedať."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?