Posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s jazdcami Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur sa počas uplynulého víkendu postavila na štart 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, súťaže ktorá je zaradená do prestížneho seriálu International Rally Challenge.
Po obhliadkach tratí v okolí Zlína sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu postavila v piatok podvečer na štart divácky obľúbenej mestskej okruhovej rýchlostnej skúšky, ktorej trať smerovala ulicami Zlína. Tu dosiahli Grzegorz s Przemkom až tridsiaty prvý čas spomedzi vyše sto členného súťažného pola, avšak už na prvej rannej rýchlostnej skúške zajazdila posádka celkovo šestnásty čas, čo ich okamžite posunulo na devätnáste miesto priebežného poradia. To na úvod súťaže nebolo až také zlé, ak vezmeme do úvahy fakt že na tejto súťaži štartovalo mnoho továrenských jazdcov, pričom dvaja z nich mali prioritu FIA A a štyria prioritu FIA B.
Už nasledujúca rýchlostná skúška však znamenala prepad na dvadsiate ôsme miesto, na ktorom sa posádka držala až do piatej rýchlostnej skúšky. Tu po zajazdení pätnásteho času nastal posun nahor, na devätnástu priečku. Zrazu začalo všetko fungovať tak ako si posádka predstavovala. V ďalšej rýchlostnej skúške skončili Grzyb s Mazurom na dvanástom mieste a zároveň sa postupne začali posúvať v celkovom poradí smerom nahor. Na konci prvého dňa súťaže z toho bol posun na trinástu priečku v celkovom poradí.
Začiatok druhého dňa súťaže sa posádka Grzyb – Mazur držala stále na trinástej priečke celkového poradia, čo však nebolo celkom podľa jej predstáv. Možno to bola prehnaná snaha o lepšie umiestnenie, alebo snáď zapracovala osudná trinástka, ale následne prišla v trinástej rýchlostnej skúške jediná drobná chyba celej súťaže ktorá znamenala haváriu. Po výlete mimo trať vozidlo zakoplo o korene stromu následkom čoho bol výlet cez strechu ktorý ukončil účinkovanie posádky na Barum Czech Rally Zlín.
Čo sa vlastne udialo nám ozrejmil jazdec Grzegorz Grzyb: "Už od začiatku súťaže nefungovalo všetko tak ako by sme si s Przemkom predstavovali. Napriek tomu, že sme vlastne od začiatku cítili, že naše vozidlo na konkurenciu nestíha neprestávali sme sa snažiť o čo najlepší výsledok. Neviem, možno to bola nervozita z nie celkom perfektne fungujúcej techniky, alebo jednoducho osudná trinástka, ale v priebehu súťaže sme vyrobili iba jedinú vážnejšiu chybu, ktorá však skončila haváriou, čo nás veľmi mrzí. Išli sme cez strechu, čo by nebolo také strašné, ale podarilo sa nám utrhnúť aj dve kolesá a už sa nedalo pokračovať ďalej. Uvidíme čo bude ďalej, ale po dohode v tíme asi vyskúšame na budúcich súťažiach vozidlo inej značky. Ktoré to však bude ešte neviem presne povedať."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?