Posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s jazdcami Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur sa počas uplynulého víkendu postavila na štart 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, súťaže ktorá je zaradená do prestížneho seriálu International Rally Challenge.
Po obhliadkach tratí v okolí Zlína sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu postavila v piatok podvečer na štart divácky obľúbenej mestskej okruhovej rýchlostnej skúšky, ktorej trať smerovala ulicami Zlína. Tu dosiahli Grzegorz s Przemkom až tridsiaty prvý čas spomedzi vyše sto členného súťažného pola, avšak už na prvej rannej rýchlostnej skúške zajazdila posádka celkovo šestnásty čas, čo ich okamžite posunulo na devätnáste miesto priebežného poradia. To na úvod súťaže nebolo až také zlé, ak vezmeme do úvahy fakt že na tejto súťaži štartovalo mnoho továrenských jazdcov, pričom dvaja z nich mali prioritu FIA A a štyria prioritu FIA B.
Už nasledujúca rýchlostná skúška však znamenala prepad na dvadsiate ôsme miesto, na ktorom sa posádka držala až do piatej rýchlostnej skúšky. Tu po zajazdení pätnásteho času nastal posun nahor, na devätnástu priečku. Zrazu začalo všetko fungovať tak ako si posádka predstavovala. V ďalšej rýchlostnej skúške skončili Grzyb s Mazurom na dvanástom mieste a zároveň sa postupne začali posúvať v celkovom poradí smerom nahor. Na konci prvého dňa súťaže z toho bol posun na trinástu priečku v celkovom poradí.
Začiatok druhého dňa súťaže sa posádka Grzyb – Mazur držala stále na trinástej priečke celkového poradia, čo však nebolo celkom podľa jej predstáv. Možno to bola prehnaná snaha o lepšie umiestnenie, alebo snáď zapracovala osudná trinástka, ale následne prišla v trinástej rýchlostnej skúške jediná drobná chyba celej súťaže ktorá znamenala haváriu. Po výlete mimo trať vozidlo zakoplo o korene stromu následkom čoho bol výlet cez strechu ktorý ukončil účinkovanie posádky na Barum Czech Rally Zlín.
Čo sa vlastne udialo nám ozrejmil jazdec Grzegorz Grzyb: "Už od začiatku súťaže nefungovalo všetko tak ako by sme si s Przemkom predstavovali. Napriek tomu, že sme vlastne od začiatku cítili, že naše vozidlo na konkurenciu nestíha neprestávali sme sa snažiť o čo najlepší výsledok. Neviem, možno to bola nervozita z nie celkom perfektne fungujúcej techniky, alebo jednoducho osudná trinástka, ale v priebehu súťaže sme vyrobili iba jedinú vážnejšiu chybu, ktorá však skončila haváriou, čo nás veľmi mrzí. Išli sme cez strechu, čo by nebolo také strašné, ale podarilo sa nám utrhnúť aj dve kolesá a už sa nedalo pokračovať ďalej. Uvidíme čo bude ďalej, ale po dohode v tíme asi vyskúšame na budúcich súťažiach vozidlo inej značky. Ktoré to však bude ešte neviem presne povedať."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).