Barum rally Zlín znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta první start v nově utvořeném týmu MT3 Project, stejně jako výzvu naši nejprestižnější soutěž po nezdaru v minulých dvou letech úspěšně dokončit. To se bohužel opět nepodařilo.
Své pocity před soutěží shrnuje posádka takto: Jaromír Tarabus: „Naším cílem bylo porovnat se se špičkou šampionátu IRC a hlavně po minulých dvou ročnících dojet až do cíle. Samozřejmě s tím, abychom na špičku neztráceli příliš mnoho času a získali nějaké body do českého mistrovství.“ Daniel Trunkát: „Chtěli jsme protrhnout zdejší smůlu. Hodně jsme se věnovali přípravě auta na soutěž, aby bylo vše dobře nachystáno. Na shakedownu se pak ukázalo, že by mohlo dojít k poruše převodovky, takže jsme se rozhodli ji raději preventivně vyměnit.“
Soutěž jako obvykle otevírala noční „superspeciálka“ v centru Zlína, kde posádka předváděla divácky vděčnou rozevlátější jízdu, která se ale často neslučuje s ideálním časem. „Snažili jsme se jet sice rychle, ale i atraktivně, asi až moc, protože jsme ve městě jeli hodně bokem a poztráceli jsme zde nějaké drahocenné vteřinky,“ poznamenává pilot.
Následující sobotní ráno se už dařilo podle představ. „Pocity z jízdy byly příjemné, i když špička IRC je samozřejmě velice rychlá. Dařilo se nám však jet našem slušném tempu.“ Pozitivní pocity z úvodu soutěže potvrzuje i spolujezdec: „V první sobotní sekci všechno fungovalo a šlo podle plánu. Jen na RZ 3 jsme měli drobný incident v podobě jízdy s otevřeným kufrem, který jsme zapomněli pořádně zajistit po opravě zadního nárazníku před startem.“
V těchto chvílích posádka držela zatím celkově čtrnáctou příčku a mezi českými posádkami figurovala jako šestá, což znamenalo nadějnou výchozí pozici do dalších bojů. Tu však záhy ukončily problémy s elektroinstalací vozu, které vedly až k odstoupení posádky. Anabázi vedoucí k odstoupení popisuje Dan Trunkát: „Po první sekci před přeskupením přestalo auto startovat. V servisu se nám závadu podařilo odstranit pouze provizorně a auto odjíždělo ze servisu, aniž by startovalo. Již zde jsme obdrželi 20 sekund penalizace. Po RZ5 přestalo jet úplně. Další provizorní odstranění závady znamenalo více než patnáct minut zpoždění do následující časové kontroly, a tím pádem vyloučení ze soutěže.“
Po opravě vozu v servisu bylo rozhodnuto, že posádka nastoupí do druhého dne soutěže v rámci superrally. „Mira“: „Rozhodli jsme se pro superrally, protože jsme tratě Barumky kvůli brzkým odstoupením na Pindule v minulých letech ještě nikdy nejeli s rychlým vozem. Chtěli jsme si tedy tyto RZ vyzkoušet i na příští rok. V neděli se nám jelo bez problému, pouze na začátku RZ Semetín jsme se dostali do krizové situace, takže jsme pak při průjezdu touto zkouškou zvolili raději opatrnější tempo. I přes zklamání z odstoupení jsme rádi, že se podařilo soutěž absolvovat alespoň tímto způsobem a najet zde potřebné kilometry, což je pro budoucnost jenom dobře. Rádi bychom poděkovali všem, kteří se podíleli na přípravě vozu na Barumku za to, že se podařilo realizovat start v tak krátkém časovém termínu.“
Dan: „Druhý den jsme si superrally užívali a snažili jsme se jet pro diváky. Těm děkujeme za fantastickou atmosféru soutěže. Je to škoda, že to pro nás dopadlo tak, jak to dopadlo, podle výsledků se zdá, že první desítka by nám bývala mohla vyjít. Snad to příští rok bude lepší. Ukázalo se, že za všechno může elektrický spínač za euro dvacet, takže člověk se může snažit mít auto připravené na sto procent, jak chce, ale stále je to jenom technika.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?