Co všechno dokáže zmařit součástka za euro dvacet

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 28. srpna 2009 9:41
Sdílej:

Barum rally Zlín znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta první start v nově utvořeném týmu MT3 Project, stejně jako výzvu naši nejprestižnější soutěž po nezdaru v minulých dvou letech úspěšně dokončit. To se bohužel opět nepodařilo.

Své pocity před soutěží shrnuje posádka takto: Jaromír Tarabus: „Naším cílem bylo porovnat se se špičkou šampionátu IRC a hlavně po minulých dvou ročnících dojet až do cíle. Samozřejmě s tím, abychom na špičku neztráceli příliš mnoho času a získali nějaké body do českého mistrovství.“ Daniel Trunkát: „Chtěli jsme protrhnout zdejší smůlu. Hodně jsme se věnovali přípravě auta na soutěž, aby bylo vše dobře nachystáno. Na shakedownu se pak ukázalo, že by mohlo dojít k poruše převodovky, takže jsme se rozhodli ji raději preventivně vyměnit.“

Soutěž jako obvykle otevírala noční „superspeciálka“ v centru Zlína, kde posádka předváděla divácky vděčnou rozevlátější jízdu, která se ale často neslučuje s ideálním časem. „Snažili jsme se jet sice rychle, ale i atraktivně, asi až moc, protože jsme ve městě jeli hodně bokem a poztráceli jsme zde nějaké drahocenné vteřinky,“ poznamenává pilot.

Následující sobotní ráno se už dařilo podle představ. „Pocity z jízdy byly příjemné, i když špička IRC je samozřejmě velice rychlá. Dařilo se nám však jet našem slušném tempu.“ Pozitivní pocity z úvodu soutěže potvrzuje i spolujezdec: „V první sobotní sekci všechno fungovalo a šlo podle plánu. Jen na RZ 3 jsme měli drobný incident v podobě jízdy s otevřeným kufrem, který jsme zapomněli pořádně zajistit po opravě zadního nárazníku před startem.“

V těchto chvílích posádka držela zatím celkově čtrnáctou příčku a mezi českými posádkami figurovala jako šestá, což znamenalo nadějnou výchozí pozici do dalších bojů. Tu však záhy ukončily problémy s elektroinstalací vozu, které vedly až k odstoupení posádky. Anabázi vedoucí k odstoupení popisuje Dan Trunkát: „Po první sekci před přeskupením přestalo auto startovat. V servisu se nám závadu podařilo odstranit pouze provizorně a auto odjíždělo ze servisu, aniž by startovalo. Již zde jsme obdrželi 20 sekund penalizace. Po RZ5 přestalo jet úplně. Další provizorní odstranění závady znamenalo více než patnáct minut zpoždění do následující časové kontroly, a tím pádem vyloučení ze soutěže.“

Po opravě vozu v servisu bylo rozhodnuto, že posádka nastoupí do druhého dne soutěže v rámci superrally. „Mira“: „Rozhodli jsme se pro superrally, protože jsme tratě Barumky kvůli brzkým odstoupením na Pindule v minulých letech ještě nikdy nejeli s rychlým vozem. Chtěli jsme si tedy tyto RZ vyzkoušet i na příští rok. V neděli se nám jelo bez problému, pouze na začátku RZ Semetín jsme se dostali do krizové situace, takže jsme pak při průjezdu touto zkouškou zvolili raději opatrnější tempo. I přes zklamání z odstoupení jsme rádi, že se podařilo soutěž absolvovat alespoň tímto způsobem a najet zde potřebné kilometry, což je pro budoucnost jenom dobře. Rádi bychom poděkovali všem, kteří se podíleli na přípravě vozu na Barumku za to, že se podařilo realizovat start v tak krátkém časovém termínu.“

Dan: „Druhý den jsme si superrally užívali a snažili jsme se jet pro diváky. Těm děkujeme za fantastickou atmosféru soutěže. Je to škoda, že to pro nás dopadlo tak, jak to dopadlo, podle výsledků se zdá, že první desítka by nám bývala mohla vyjít. Snad to příští rok bude lepší. Ukázalo se, že za všechno může elektrický spínač za euro dvacet, takže člověk se může snažit mít auto připravené na sto procent, jak chce, ale stále je to jenom technika.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.