Barum rally Zlín znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta první start v nově utvořeném týmu MT3 Project, stejně jako výzvu naši nejprestižnější soutěž po nezdaru v minulých dvou letech úspěšně dokončit. To se bohužel opět nepodařilo.
Své pocity před soutěží shrnuje posádka takto: Jaromír Tarabus: „Naším cílem bylo porovnat se se špičkou šampionátu IRC a hlavně po minulých dvou ročnících dojet až do cíle. Samozřejmě s tím, abychom na špičku neztráceli příliš mnoho času a získali nějaké body do českého mistrovství.“ Daniel Trunkát: „Chtěli jsme protrhnout zdejší smůlu. Hodně jsme se věnovali přípravě auta na soutěž, aby bylo vše dobře nachystáno. Na shakedownu se pak ukázalo, že by mohlo dojít k poruše převodovky, takže jsme se rozhodli ji raději preventivně vyměnit.“
Soutěž jako obvykle otevírala noční „superspeciálka“ v centru Zlína, kde posádka předváděla divácky vděčnou rozevlátější jízdu, která se ale často neslučuje s ideálním časem. „Snažili jsme se jet sice rychle, ale i atraktivně, asi až moc, protože jsme ve městě jeli hodně bokem a poztráceli jsme zde nějaké drahocenné vteřinky,“ poznamenává pilot.
Následující sobotní ráno se už dařilo podle představ. „Pocity z jízdy byly příjemné, i když špička IRC je samozřejmě velice rychlá. Dařilo se nám však jet našem slušném tempu.“ Pozitivní pocity z úvodu soutěže potvrzuje i spolujezdec: „V první sobotní sekci všechno fungovalo a šlo podle plánu. Jen na RZ 3 jsme měli drobný incident v podobě jízdy s otevřeným kufrem, který jsme zapomněli pořádně zajistit po opravě zadního nárazníku před startem.“
V těchto chvílích posádka držela zatím celkově čtrnáctou příčku a mezi českými posádkami figurovala jako šestá, což znamenalo nadějnou výchozí pozici do dalších bojů. Tu však záhy ukončily problémy s elektroinstalací vozu, které vedly až k odstoupení posádky. Anabázi vedoucí k odstoupení popisuje Dan Trunkát: „Po první sekci před přeskupením přestalo auto startovat. V servisu se nám závadu podařilo odstranit pouze provizorně a auto odjíždělo ze servisu, aniž by startovalo. Již zde jsme obdrželi 20 sekund penalizace. Po RZ5 přestalo jet úplně. Další provizorní odstranění závady znamenalo více než patnáct minut zpoždění do následující časové kontroly, a tím pádem vyloučení ze soutěže.“
Po opravě vozu v servisu bylo rozhodnuto, že posádka nastoupí do druhého dne soutěže v rámci superrally. „Mira“: „Rozhodli jsme se pro superrally, protože jsme tratě Barumky kvůli brzkým odstoupením na Pindule v minulých letech ještě nikdy nejeli s rychlým vozem. Chtěli jsme si tedy tyto RZ vyzkoušet i na příští rok. V neděli se nám jelo bez problému, pouze na začátku RZ Semetín jsme se dostali do krizové situace, takže jsme pak při průjezdu touto zkouškou zvolili raději opatrnější tempo. I přes zklamání z odstoupení jsme rádi, že se podařilo soutěž absolvovat alespoň tímto způsobem a najet zde potřebné kilometry, což je pro budoucnost jenom dobře. Rádi bychom poděkovali všem, kteří se podíleli na přípravě vozu na Barumku za to, že se podařilo realizovat start v tak krátkém časovém termínu.“
Dan: „Druhý den jsme si superrally užívali a snažili jsme se jet pro diváky. Těm děkujeme za fantastickou atmosféru soutěže. Je to škoda, že to pro nás dopadlo tak, jak to dopadlo, podle výsledků se zdá, že první desítka by nám bývala mohla vyjít. Snad to příští rok bude lepší. Ukázalo se, že za všechno může elektrický spínač za euro dvacet, takže člověk se může snažit mít auto připravené na sto procent, jak chce, ale stále je to jenom technika.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.