Vyškovská rally se letos vrátila do svého tradičního termínu na počátku září a třebaže se nachází tak trochu ve stínu nedávno konané „evropské“ Barum rally, nabídne i letos velice zajímavou podívanou.
Zprvu se sice přihlášky k pořadatelům příliš nehrnuly, jak už ale bývá zvykem, s blížící se uzávěrkou dorazila obrovská lavina, která doslova přeplnila e-mailovou adresu pořádajícího týmu. V tuto chvíli, jen pár hodin před uzávěrkou, organizátoři evidují již 104 přihlášených dvojic, mezi nimiž se nachází prakticky kompletní špička domácího šampionátu. Fax i e-mail jsou však stále rozžhaveny do běla a není pochyb o tom, že počet 104 ještě není konečný.
Zájem o start již projevili tři nejúspěšnější piloti dosavadního průběhu sprintového mistrovství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) a Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX), které čeká jeden z rozhodujících soubojů o titul šampiona. Podle dlouholetého zvyku, který vyškovští pořadatelé dodržují, by měl mít startovní číslo 1 na svém peugeotu loňský vítěz Josef Peták, jenž se při Admiral rally vrátí na soutěžní tratě po nepříjemné havárii na srpnové Rally Krkonoše. Z dalších předních jezdců se mohou diváci těšit na Romana Odložilíka (Peugeot 207 S2000), Josefa Semeráda (Mitsubishi Lancer EVO IX), Milana Pantálka či na okruhového všeuměla Tomáše Engeho, jenž letos brázdí rallyové tratě s vozem mitsubishi na stlačený zemní plyn. V rámci snahy o oživení soutěže vedli členové Hanáckého rally klubu Vyškov jednání i se špičkovými piloty ze sousedních zemí. Velmi reálně se z počátku jevila účast vycházející rakouské hvězdy Patricka Wintera (Mitsubishi Lancer EVO IX české stáje Schlager Rallye Sport) a slovenské legendy Igora Drotára (Škoda Octavia WRC), v současnosti však stále ještě není jasné, zda se alespoň jeden z nich na start postaví. Pořadatelé se v každém případě budou snažit oběma pilotům vyjít maximálně vstříc a doufají, že se letošní Admiral rally zúčastní.
Obzvláště velkou radost mají pořadatelé z přihlášených posádek v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. Kromě stabilní špičky skupiny A, tvořené Lubomírem Minaříkem, Janem Dohnalem (Renault Clio S1600) či Petrem Bryndou (Renault Clio R3), se na Admiral rally můžeme těšit i na talentovaného Jana Šlehofera s Fiatem Punto S1600 či na prakticky domácího Petra Zedníka, jenž se svou Fiestou S1600 zazářil na nedávné barumce. Vozy specifikace Super 1600 do Komořan přivezou i otec a syn Vlčkové (oba Peugeot 206 S1600), Antonín Novák (Citroën Saxo), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Roman Švidrnoch a Slovák Jaro Homola (oba Citroën C2 S1600), startující s populárním slovenským moderátorem Alexanderem Štefucou.
Zatímco mezi „enky“ a „áčky“ se rýsuje jedna z nejhojnějších letošních účastí, slabší stránkou seznamu přihlášených je prozatím skupina S. Jan Štěpánek s Karlem Trněným si zřejmě s přihláškou dávají hodně na čas, a tak ve startovce prozatím není jediné „wéercéčko“. Čest speciálů skupiny S by měli zachraňovat Tomáš Enge s „plyňákem“ či legendární škodovák Vladimír Berger s dvoulitrovou Octavií. Svůj první letošní start uskuteční v okolí Vyškova a Komořan reprezentanti pořádajícího klubu bratři Šebestové (Ford Escort RS 2000), jež chtějí zapomenout na loňský výlet do pole u Brankovic a hodlají náležitě potrápit zbylé účastníky třídy S1. Zajímavý speciál skupiny S bude k vidění i v roli předjezdce, neboť pořadatelé v této roli využijí dlouholetých zkušeností olomouckého soutěžáka Ludvíka Otta, který se svou ex-tovární Celicou GT-Four s jednou nulkou na kapotě naposled zkontroluje před startovním polem zabezpečení trati.
Průběžně doplňovaný seznam přihlášených posádek najdou soutěžící, novináři i diváci na oficiálních stránkách www.rallyvyskov.cz. Ke zveřejnění oficiálního seznamu přihlášek by mělo dojít již tento pátek.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).