Vyškovská rally se letos vrátila do svého tradičního termínu na počátku září a třebaže se nachází tak trochu ve stínu nedávno konané „evropské“ Barum rally, nabídne i letos velice zajímavou podívanou.
Zprvu se sice přihlášky k pořadatelům příliš nehrnuly, jak už ale bývá zvykem, s blížící se uzávěrkou dorazila obrovská lavina, která doslova přeplnila e-mailovou adresu pořádajícího týmu. V tuto chvíli, jen pár hodin před uzávěrkou, organizátoři evidují již 104 přihlášených dvojic, mezi nimiž se nachází prakticky kompletní špička domácího šampionátu. Fax i e-mail jsou však stále rozžhaveny do běla a není pochyb o tom, že počet 104 ještě není konečný.
Zájem o start již projevili tři nejúspěšnější piloti dosavadního průběhu sprintového mistrovství Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) a Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX), které čeká jeden z rozhodujících soubojů o titul šampiona. Podle dlouholetého zvyku, který vyškovští pořadatelé dodržují, by měl mít startovní číslo 1 na svém peugeotu loňský vítěz Josef Peták, jenž se při Admiral rally vrátí na soutěžní tratě po nepříjemné havárii na srpnové Rally Krkonoše. Z dalších předních jezdců se mohou diváci těšit na Romana Odložilíka (Peugeot 207 S2000), Josefa Semeráda (Mitsubishi Lancer EVO IX), Milana Pantálka či na okruhového všeuměla Tomáše Engeho, jenž letos brázdí rallyové tratě s vozem mitsubishi na stlačený zemní plyn. V rámci snahy o oživení soutěže vedli členové Hanáckého rally klubu Vyškov jednání i se špičkovými piloty ze sousedních zemí. Velmi reálně se z počátku jevila účast vycházející rakouské hvězdy Patricka Wintera (Mitsubishi Lancer EVO IX české stáje Schlager Rallye Sport) a slovenské legendy Igora Drotára (Škoda Octavia WRC), v současnosti však stále ještě není jasné, zda se alespoň jeden z nich na start postaví. Pořadatelé se v každém případě budou snažit oběma pilotům vyjít maximálně vstříc a doufají, že se letošní Admiral rally zúčastní.
Obzvláště velkou radost mají pořadatelé z přihlášených posádek v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. Kromě stabilní špičky skupiny A, tvořené Lubomírem Minaříkem, Janem Dohnalem (Renault Clio S1600) či Petrem Bryndou (Renault Clio R3), se na Admiral rally můžeme těšit i na talentovaného Jana Šlehofera s Fiatem Punto S1600 či na prakticky domácího Petra Zedníka, jenž se svou Fiestou S1600 zazářil na nedávné barumce. Vozy specifikace Super 1600 do Komořan přivezou i otec a syn Vlčkové (oba Peugeot 206 S1600), Antonín Novák (Citroën Saxo), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Roman Švidrnoch a Slovák Jaro Homola (oba Citroën C2 S1600), startující s populárním slovenským moderátorem Alexanderem Štefucou.
Zatímco mezi „enky“ a „áčky“ se rýsuje jedna z nejhojnějších letošních účastí, slabší stránkou seznamu přihlášených je prozatím skupina S. Jan Štěpánek s Karlem Trněným si zřejmě s přihláškou dávají hodně na čas, a tak ve startovce prozatím není jediné „wéercéčko“. Čest speciálů skupiny S by měli zachraňovat Tomáš Enge s „plyňákem“ či legendární škodovák Vladimír Berger s dvoulitrovou Octavií. Svůj první letošní start uskuteční v okolí Vyškova a Komořan reprezentanti pořádajícího klubu bratři Šebestové (Ford Escort RS 2000), jež chtějí zapomenout na loňský výlet do pole u Brankovic a hodlají náležitě potrápit zbylé účastníky třídy S1. Zajímavý speciál skupiny S bude k vidění i v roli předjezdce, neboť pořadatelé v této roli využijí dlouholetých zkušeností olomouckého soutěžáka Ludvíka Otta, který se svou ex-tovární Celicou GT-Four s jednou nulkou na kapotě naposled zkontroluje před startovním polem zabezpečení trati.
Průběžně doplňovaný seznam přihlášených posádek najdou soutěžící, novináři i diváci na oficiálních stránkách www.rallyvyskov.cz. Ke zveřejnění oficiálního seznamu přihlášek by mělo dojít již tento pátek.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.