Pohár Pirelli 2009, který se v letošní sezóně jede jako součást Mediasport MMČR v Rally zavítá o nadcházejícím víkendu do okolí Zlína, kde se uskuteční pátý díl českého šampionátu, který je zároveň součástí prestižního IRC.
V roli vedoucího jezdce Poháru Pirelli jede do okolí Zlína vstříc tříetapovému závodu o počtu patnácti rychlostních zkoušek o celkové vzdálenosti 254, 96 kilometrů Marcel Tuček, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Cestu za udržením této skvělé příčky však nebude mít jednoduchou. Na startu totiž nebude chybět favorit Poháru Vojtěch Štajf, který bude startovat opět s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Pražský jezdec se startovním číslem 34 bude chtít jistě navázat na hustopečskou rallye, kde dokázal zvítězit a získal tak deset bodů a přiblížil se k prvnímu místu v Poháru Pirelli.
Na startu však nebudou chybět ani Jiří Vacek a Robert Achs ( obaSubaru Impreza). Jmenujme take Milana Lišku, který usedne do Mitsubishi Lancer poslední evoluční řady.
Ve třídě N2 se zatím nejvíce daří Jakubcovi s Hondou Civic VTi. Svoji cestu za ziskem dalších bodů bude mít ulehčenou o absence startu Dunovského a Jindrleho.
Mezi vozy třídy A7 se v rámci pohárového závodění představí Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS a se Škodou Felicia Kit Car ve třídě A5 bude startovat Vlastimil Hodaň, kterému v průběžném pořadí patří třetí místo se ziskem třiceti bodů.
Barum Rally patří mezi nejtěžší soutěže u nás, a tak bude správná volba pneumatik a jejich funkčnost velmi důležitá. „Materiály, směsi a inovované konstrukce asfaltových rally pneumatik Pirelli představují nejnovější technologii, která je přímo odvozena z úspěšných WRC pneumatik. Vynikají především svou odolností a dlouhým výkonem. Vzhledem k avizovanému počasí, které se ma prudce měnit, bude volba pneumatik hrát velkou roli a my věříme, že pneumatiky Pirelli na mokrou odvedou znovu skvělou práci,“ dodal Zdeněk Vacl.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 - MMČR
1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 34 bodů2. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 304. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 302. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 265. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 20
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?