Testovací rychlostní zkouška neboli shakedown letošní Barum Czech Rally Zlín se vrací na staronovou lokalitu v Oldřichovících, kde je využito části tratě tradičních rychlostních zkoušek Pohořelice a Komárov.
Shakedown se pojede v pátek 21. srpna od 8 do 13 hodin, přičemž první dvě hodiny jsou určeny pro průjezd nejnižších startovních čísel 1 až 30. Celková délka shakedownu je 3,04 km.
Pro organizaci diváků na testovací rychlostní zkoušce jsou určeny následující pokyny. Doporučený příjezd pro diváky je přes obec Pohořelice, před Oldřichovicemi bude vyznačeno parkování pro diváky. Vjezd do obce Oldřichovic nebude divákům během shakedownu umožněn!
„Z určeného parkoviště bude vytyčena trasa k diváckým místům A a B. Bohužel vzhledem k charakteru zástavby je trasa dlouhá 2,5 km. Celá pěší trasa bude označena šipkami. Pokud se někdo rozhodne pokračovat pěšky do obce Oldřichovice, dostane se pouze na start testovací rychlostní zkoušky,“ uvedl Martin Konečný, vedoucí rychlostních zkoušek Barum Czech Rally Zlín.
Možnosti parkování u cíle rychlostní zkoušky jsou velmi omezené. Parkování vozidel na silnici do obce Karlovice nebude z důvodu zachování dopravní obslužnosti umožněno. „Jiný příjezd k trati testovací erzety není, nesnažte se proto přijet se svým vozem jinudy,“ upozorňuje Konečný. Pokud ovšem diváci přijedou do Oldřichovic do 7:30 hodin, je možné parkování na okresní vozovce mezi koncem obce Oldřichovice a diváckým místem B. Nezapomeňte, že výjezd z tohoto místa je možný až po skončení shakedownu, a to po třinácté hodině! Organizátoři žádají všechny diváky, aby dbali všech pokynů pořadatelů a své místo podél tratě zaujali s dostatečným předstihem. Zároveň dbejte všech základních pravidel bezpečnosti, které naleznete v oficiálním programu soutěže nebo na oficiální internetové stránce rally www.CzechRally.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.