Testovací rychlostní zkouška neboli shakedown letošní Barum Czech Rally Zlín se vrací na staronovou lokalitu v Oldřichovících, kde je využito části tratě tradičních rychlostních zkoušek Pohořelice a Komárov.
Shakedown se pojede v pátek 21. srpna od 8 do 13 hodin, přičemž první dvě hodiny jsou určeny pro průjezd nejnižších startovních čísel 1 až 30. Celková délka shakedownu je 3,04 km.
Pro organizaci diváků na testovací rychlostní zkoušce jsou určeny následující pokyny. Doporučený příjezd pro diváky je přes obec Pohořelice, před Oldřichovicemi bude vyznačeno parkování pro diváky. Vjezd do obce Oldřichovic nebude divákům během shakedownu umožněn!
„Z určeného parkoviště bude vytyčena trasa k diváckým místům A a B. Bohužel vzhledem k charakteru zástavby je trasa dlouhá 2,5 km. Celá pěší trasa bude označena šipkami. Pokud se někdo rozhodne pokračovat pěšky do obce Oldřichovice, dostane se pouze na start testovací rychlostní zkoušky,“ uvedl Martin Konečný, vedoucí rychlostních zkoušek Barum Czech Rally Zlín.
Možnosti parkování u cíle rychlostní zkoušky jsou velmi omezené. Parkování vozidel na silnici do obce Karlovice nebude z důvodu zachování dopravní obslužnosti umožněno. „Jiný příjezd k trati testovací erzety není, nesnažte se proto přijet se svým vozem jinudy,“ upozorňuje Konečný. Pokud ovšem diváci přijedou do Oldřichovic do 7:30 hodin, je možné parkování na okresní vozovce mezi koncem obce Oldřichovice a diváckým místem B. Nezapomeňte, že výjezd z tohoto místa je možný až po skončení shakedownu, a to po třinácté hodině! Organizátoři žádají všechny diváky, aby dbali všech pokynů pořadatelů a své místo podél tratě zaujali s dostatečným předstihem. Zároveň dbejte všech základních pravidel bezpečnosti, které naleznete v oficiálním programu soutěže nebo na oficiální internetové stránce rally www.CzechRally.com.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?