Posádka týmu Sherlog Racing ve složení Martin Semerád a Bohuslav Ceplecha zvítězila premiérově v rámci Poháru Pirelli, jehož součástí byla Rally Krkonoše s centrem v Trutnově.
O uplynulém víkendu se uskutečnil pátý díl rallysprintového šampionátu, který byl zároveň součástí Poháru Pirelli. Na startu se objevilo početné startovní pole tohoto stálé oblíbenějšího pole, a tak se bojovalo od startu, až do samotného cíle doslova o každou vteřinku.
Vstříc osmi náročným měřeným úsekům odstartoval nejrychleji Josef Semerád, startující s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. V dalším průběhu jej však na nejlepší pozici vystřídal jeho syn Martin Semerád, který se v Krkonoších objevil rovněž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Po celou dobu soutěže odváděl nejvyrovnanější výsledky a odměnou mu byla šestá příčka absolutně a vítězství v rámci Poháru Pirelli. “Moc hezké závody. Jelo se hodně rychle. My jsme měli trošku problém zvyknout si na jiný rozpis, než se kterým jezdíme na šotolině. Snažil jsem se však jet v klidu, porozumnět co nejvíce pneumatikám Pirelli na asfalt, což si myslím, že se povedlo skvěle. Podařilo se nám dojet na šestém místě absolutně a zvítězit v rámci Poháru Pirelli, což je za daných podmínek naprosto úžasné. V podobném trendu bychom rádi pokračovali i na Barumce,” zhodnotil vítězný závod Martin Semerád.
Téměř o třicet vteřin byl nakonec pomalejší Josef Semerád a na třetím místě skončil Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi. Dosavadni vedoucí jezdec Poháru Pirelli však měl štěstí, když poškodil zadní část svého vozu. Pro body za čtvrté místo si dojel Karel Macek, startující s vozem Toyota Corolla S2000. Cíl nespatřil naopak opět Martin Hudec, který na čtvrté rychlostní zkoušce přehnal svoji rychlost a skončil v kotrmelcích. Posádka naštěstí vyvázla bez zranění. Kvůli havárii nedokončil krkonošskou rally také Jiří Skula, startující s Jiřím Volfem.
Ve třídě N3 se dařilo nejvíce Oldřichu Hrubému s vozem Renault Clio Sport, když si na své konto připsal deset bodů, čímž svůj letošní bodový zisk rozšířil na 38 bodů, čímž se udržel ve hře o celkové prvenství. V této třídě se nedařilo Davidu Štefanovi a ani Zbyňkovi Krestýnovi. Oba museli ze soutěže předčasně odstoupit.
Třídu N2 ovládl opět Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou a vozem Honda Civic VTi. Pešl vedl ve třídě od začátku soutěže a s velkým náskokem si dojel pro deset bodů, které jej posunuly na průběžné první místo v rámci pohárového závodění. Na druhém místě skončil Lichovník a pro body za třetí místo si na cílovou rampu v Trutnově dojel Kaválek, startující s vozem Suzuki Swift.
Mezi nejsilnějšími áčky s jednou poháněnou nápravou se mělo o vítězi rozhodnout mezi Pohnerem a Štefanem. Štastnějším byl v cíli soutěže Roman Štefan, který se svým vozem Renault Clio R3 dokázal zvítězit a připsat si tak deset bodů. Naopak Pohnerovi se nedařilo a kvůli technickým problémům musel na třetí rychlostní zkoušce odstoupit.
Ve třídě A5 se dařilo od začátku Martinu Lošťákovi se Škodou Felicia. Po odstoupení Galii neměl příbramský jezdec konkurenci a s jistotou si jel pro další body, které by jej udržely v boji o celkové vítězství v rámci Poháru Pirelli. Bohužel na předposlední RZ musel odstoupit a přenechal tak vítězství Petru Mrázovi, který v okolí Trutnova vodil vůz Škoda Fabia. Pro Mráze je to letošní premiérové vítězství.
Ve třídě SA/1 se z vítězství radoval Václavík, před Cillerem. Mezi dieselovými vozy zvítězil Král a ve třídě SA/3 se z vítězství mohl radovat Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII). Tito dva jezdci však prozatím do šampionátu nezasahují kvůli nízkému počtu startujících posádek.
Dalším závodem Poháru Pirelli bude začátkem září Admiral Rally Vyškov.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Rally Krkonoše:
1. Jaroslav Pešl 40 bodů2. Jan Havel 38 3. Oldřich Hrubý 384. Roman Štefan 365. Václav Lichovník 326. Zdeněk Václavík 307. Josef Semerád 288. Martin Lošťák 289. Aleš Kaválek 2210. Lumír Galia, Karel Pohner 2012. Martin Hudec 18
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.