Posádka týmu Sherlog Racing ve složení Martin Semerád a Bohuslav Ceplecha zvítězila premiérově v rámci Poháru Pirelli, jehož součástí byla Rally Krkonoše s centrem v Trutnově.
O uplynulém víkendu se uskutečnil pátý díl rallysprintového šampionátu, který byl zároveň součástí Poháru Pirelli. Na startu se objevilo početné startovní pole tohoto stálé oblíbenějšího pole, a tak se bojovalo od startu, až do samotného cíle doslova o každou vteřinku.
Vstříc osmi náročným měřeným úsekům odstartoval nejrychleji Josef Semerád, startující s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. V dalším průběhu jej však na nejlepší pozici vystřídal jeho syn Martin Semerád, který se v Krkonoších objevil rovněž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Po celou dobu soutěže odváděl nejvyrovnanější výsledky a odměnou mu byla šestá příčka absolutně a vítězství v rámci Poháru Pirelli. “Moc hezké závody. Jelo se hodně rychle. My jsme měli trošku problém zvyknout si na jiný rozpis, než se kterým jezdíme na šotolině. Snažil jsem se však jet v klidu, porozumnět co nejvíce pneumatikám Pirelli na asfalt, což si myslím, že se povedlo skvěle. Podařilo se nám dojet na šestém místě absolutně a zvítězit v rámci Poháru Pirelli, což je za daných podmínek naprosto úžasné. V podobném trendu bychom rádi pokračovali i na Barumce,” zhodnotil vítězný závod Martin Semerád.
Téměř o třicet vteřin byl nakonec pomalejší Josef Semerád a na třetím místě skončil Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi. Dosavadni vedoucí jezdec Poháru Pirelli však měl štěstí, když poškodil zadní část svého vozu. Pro body za čtvrté místo si dojel Karel Macek, startující s vozem Toyota Corolla S2000. Cíl nespatřil naopak opět Martin Hudec, který na čtvrté rychlostní zkoušce přehnal svoji rychlost a skončil v kotrmelcích. Posádka naštěstí vyvázla bez zranění. Kvůli havárii nedokončil krkonošskou rally také Jiří Skula, startující s Jiřím Volfem.
Ve třídě N3 se dařilo nejvíce Oldřichu Hrubému s vozem Renault Clio Sport, když si na své konto připsal deset bodů, čímž svůj letošní bodový zisk rozšířil na 38 bodů, čímž se udržel ve hře o celkové prvenství. V této třídě se nedařilo Davidu Štefanovi a ani Zbyňkovi Krestýnovi. Oba museli ze soutěže předčasně odstoupit.
Třídu N2 ovládl opět Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou a vozem Honda Civic VTi. Pešl vedl ve třídě od začátku soutěže a s velkým náskokem si dojel pro deset bodů, které jej posunuly na průběžné první místo v rámci pohárového závodění. Na druhém místě skončil Lichovník a pro body za třetí místo si na cílovou rampu v Trutnově dojel Kaválek, startující s vozem Suzuki Swift.
Mezi nejsilnějšími áčky s jednou poháněnou nápravou se mělo o vítězi rozhodnout mezi Pohnerem a Štefanem. Štastnějším byl v cíli soutěže Roman Štefan, který se svým vozem Renault Clio R3 dokázal zvítězit a připsat si tak deset bodů. Naopak Pohnerovi se nedařilo a kvůli technickým problémům musel na třetí rychlostní zkoušce odstoupit.
Ve třídě A5 se dařilo od začátku Martinu Lošťákovi se Škodou Felicia. Po odstoupení Galii neměl příbramský jezdec konkurenci a s jistotou si jel pro další body, které by jej udržely v boji o celkové vítězství v rámci Poháru Pirelli. Bohužel na předposlední RZ musel odstoupit a přenechal tak vítězství Petru Mrázovi, který v okolí Trutnova vodil vůz Škoda Fabia. Pro Mráze je to letošní premiérové vítězství.
Ve třídě SA/1 se z vítězství radoval Václavík, před Cillerem. Mezi dieselovými vozy zvítězil Král a ve třídě SA/3 se z vítězství mohl radovat Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII). Tito dva jezdci však prozatím do šampionátu nezasahují kvůli nízkému počtu startujících posádek.
Dalším závodem Poháru Pirelli bude začátkem září Admiral Rally Vyškov.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Rally Krkonoše:
1. Jaroslav Pešl 40 bodů2. Jan Havel 38 3. Oldřich Hrubý 384. Roman Štefan 365. Václav Lichovník 326. Zdeněk Václavík 307. Josef Semerád 288. Martin Lošťák 289. Aleš Kaválek 2210. Lumír Galia, Karel Pohner 2012. Martin Hudec 18
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.