Dalšího úspěchu v rámci Mistrovství České republiky sprintrally dosáhl CNG Seznam.cz Rally Team. Na Rally Krkonoše totiž zaznamenal v klasifikaci třídy S/2 další umístění na stupních vítězů, navíc obsadil výtečné páté místo absolutně. Dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG tak dokázala, že s autem poháněným stlačeným zemním plynem lze atakovat příčky nejvyšší i v podmínkách horkého letního dne, které zvýhodňují speciály specifikací S2000 či WRC.
Posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu vstoupila do soutěže skvělým čtvrtým časem absolutně, ke kterému postupně přidávala další vynikající dílčí výsledky. V závěru závodu se dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst postarala o malé drama: v boji o pátou příčku absolutně sváděla napínavý duel s Martinem Semerádem, jenž pilotuje stejný vůz, ovšem poháněný benzínovým motorem. Z těsného souboje nakonec vyšla lépe posádka se závodním speciálem na alternativní palivo, v poslední rychlostní zkoušce totiž zajela druhý nejrychlejší čas, posunula se na páté místo celkově a zároveň pojistila bronzovou příčku ve své třídě.O kvalitě výsledku hovoří i skutečnost, že před modrobílým Lancerem CNG na stlačený zemní plyn skončily pouze dva vozy specifikace WRC, v absolutním pořadí pak byla dvojice Enge – Ernst hodnocena jako druhé nejrychlejší Mistubishi celého startovního pole. Vynikající výkony speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, kterých CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl na zmoklé Třebíči i slunných Krkonoších jasně demonstrují možnosti vozu poháněného stlačeným zemním plynem.Tomáš Enge: "Výsledek, kterého jsme dosáhli na Rally Krkonoše, je skvělý. Pro celý CNG Seznam.cz Rally Team je to odměna za úsilí ve vývoji našeho Mitsubishi Lancer EVO IX CNG. Během testu před závodem jsme totiž udělali další krok kupředu, auto opět o něco zrychlilo. V závěru rally jsme tvrdě bojovali o páté místo absolutně. Naštěstí poslední test vyhovoval mému jízdnímu stylu i našemu vozu na alternativní pohon, takže jsme pátou příčku nakonec vybojovali my. Trochu mě mrzí, že nám na této vložce uteklo vítězství o desetinu sekundy, ale celkově musím být spokojen. Všem jsme totiž opět dokázali, že s plynovým autem lze závodit s těmi nejlepšími."Michal Ernst: "S konečným výsledkem jsem samozřejmě spokojen. Posádky, které skončily před námi, nebylo za daných podmínek možné porazit, z tohoto hlediska jsme na Rally Krkonoše dosáhli umístění vysoko nad očekávání. Po celý závod jsem zajížděli vynikající časy, příkladem může být poslední rychlostní zkouška. Před ní nás od pátého místa dělilo jen několik sekund, takže jsme to zkusili a vyšlo to. Výsledkem byl druhý čas v RZ, třetí místo ve skupině S/2 a páté místo absolutně."Mistrovství ČR sprintrally pokračuje šestou soutěží ve dnech 4. až 5. září ve Vyškově.VÝSLEDKY RALLY KRKONOŠE 2009 1: Valoušek/Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX 28:49.3 min 2. Odložilík/Odložilík Fiat Grande Punto S2000 + 12.8 s 3. Štěpánek/Omelka Škoda Octavia WRC + 13.2 s 4. Trněný/Pritzl Škoda Fabia WRC + 14.6 s 5. Enge/Ernst Mitsubishi Lancer EVO IX CNG + 32.5 s 6. Semerád/Ceplecha Mitsubishi Lancer EVO IX + 36.5 s 7. Pech/Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:01.4 min 8. Semerád/Niemetz Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:05.5 min
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.