CNG Seznam.cz Rally Team vybojoval v Krkonoších stupně vítězů

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 10. srpna 2009 10:25
Sdílej:

Dalšího úspěchu v rámci Mistrovství České republiky sprintrally dosáhl CNG Seznam.cz Rally Team. Na Rally Krkonoše totiž zaznamenal v klasifikaci třídy S/2 další umístění na stupních vítězů, navíc obsadil výtečné páté místo absolutně. Dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG tak dokázala, že s autem poháněným stlačeným zemním plynem lze atakovat příčky nejvyšší i v podmínkách horkého letního dne, které zvýhodňují speciály specifikací S2000 či WRC.

Posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu vstoupila do soutěže skvělým čtvrtým časem absolutně, ke kterému postupně přidávala další vynikající dílčí výsledky. V závěru závodu se dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst postarala o malé drama: v boji o pátou příčku absolutně sváděla napínavý duel s Martinem Semerádem, jenž pilotuje stejný vůz, ovšem poháněný benzínovým motorem. Z těsného souboje nakonec vyšla lépe posádka se závodním speciálem na alternativní palivo, v poslední rychlostní zkoušce totiž zajela druhý nejrychlejší čas, posunula se na páté místo celkově a zároveň pojistila bronzovou příčku ve své třídě.O kvalitě výsledku hovoří i skutečnost, že před modrobílým Lancerem CNG na stlačený zemní plyn skončily pouze dva vozy specifikace WRC, v absolutním pořadí pak byla dvojice Enge – Ernst hodnocena jako druhé nejrychlejší Mistubishi celého startovního pole. Vynikající výkony speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, kterých CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl na zmoklé Třebíči i slunných Krkonoších jasně demonstrují možnosti vozu poháněného stlačeným zemním plynem.Tomáš Enge: "Výsledek, kterého jsme dosáhli na Rally Krkonoše, je skvělý. Pro celý CNG Seznam.cz Rally Team je to odměna za úsilí ve vývoji našeho Mitsubishi Lancer EVO IX CNG. Během testu před závodem jsme totiž udělali další krok kupředu, auto opět o něco zrychlilo. V závěru rally jsme tvrdě bojovali o páté místo absolutně. Naštěstí poslední test vyhovoval mému jízdnímu stylu i našemu vozu na alternativní pohon, takže jsme pátou příčku nakonec vybojovali my. Trochu mě mrzí, že nám na této vložce uteklo vítězství o desetinu sekundy, ale celkově musím být spokojen. Všem jsme totiž opět dokázali, že s plynovým autem lze závodit s těmi nejlepšími."Michal Ernst: "S konečným výsledkem jsem samozřejmě spokojen. Posádky, které skončily před námi, nebylo za daných podmínek možné porazit, z tohoto hlediska jsme na Rally Krkonoše dosáhli umístění vysoko nad očekávání. Po celý závod jsem zajížděli vynikající časy, příkladem může být poslední rychlostní zkouška. Před ní nás od pátého místa dělilo jen několik sekund, takže jsme to zkusili a vyšlo to. Výsledkem byl druhý čas v RZ, třetí místo ve skupině S/2 a páté místo absolutně."Mistrovství ČR sprintrally pokračuje šestou soutěží ve dnech 4. až 5. září ve Vyškově.VÝSLEDKY RALLY KRKONOŠE 2009 1:      Valoušek/Hrůza      Mitsubishi Lancer EVO IX      28:49.3 min 2.      Odložilík/Odložilík      Fiat Grande Punto S2000      + 12.8 s 3.      Štěpánek/Omelka      Škoda Octavia WRC      + 13.2 s 4.      Trněný/Pritzl      Škoda Fabia WRC      + 14.6 s 5.      Enge/Ernst      Mitsubishi Lancer EVO IX CNG      + 32.5 s 6.      Semerád/Ceplecha      Mitsubishi Lancer EVO IX      + 36.5 s 7.      Pech/Uhel      Mitsubishi Lancer EVO IX      + 1:01.4 min 8.      Semerád/Niemetz      Mitsubishi Lancer EVO IX      + 1:05.5 min

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?