Dalšího úspěchu v rámci Mistrovství České republiky sprintrally dosáhl CNG Seznam.cz Rally Team. Na Rally Krkonoše totiž zaznamenal v klasifikaci třídy S/2 další umístění na stupních vítězů, navíc obsadil výtečné páté místo absolutně. Dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG tak dokázala, že s autem poháněným stlačeným zemním plynem lze atakovat příčky nejvyšší i v podmínkách horkého letního dne, které zvýhodňují speciály specifikací S2000 či WRC.
Posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu vstoupila do soutěže skvělým čtvrtým časem absolutně, ke kterému postupně přidávala další vynikající dílčí výsledky. V závěru závodu se dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst postarala o malé drama: v boji o pátou příčku absolutně sváděla napínavý duel s Martinem Semerádem, jenž pilotuje stejný vůz, ovšem poháněný benzínovým motorem. Z těsného souboje nakonec vyšla lépe posádka se závodním speciálem na alternativní palivo, v poslední rychlostní zkoušce totiž zajela druhý nejrychlejší čas, posunula se na páté místo celkově a zároveň pojistila bronzovou příčku ve své třídě.O kvalitě výsledku hovoří i skutečnost, že před modrobílým Lancerem CNG na stlačený zemní plyn skončily pouze dva vozy specifikace WRC, v absolutním pořadí pak byla dvojice Enge – Ernst hodnocena jako druhé nejrychlejší Mistubishi celého startovního pole. Vynikající výkony speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, kterých CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl na zmoklé Třebíči i slunných Krkonoších jasně demonstrují možnosti vozu poháněného stlačeným zemním plynem.Tomáš Enge: "Výsledek, kterého jsme dosáhli na Rally Krkonoše, je skvělý. Pro celý CNG Seznam.cz Rally Team je to odměna za úsilí ve vývoji našeho Mitsubishi Lancer EVO IX CNG. Během testu před závodem jsme totiž udělali další krok kupředu, auto opět o něco zrychlilo. V závěru rally jsme tvrdě bojovali o páté místo absolutně. Naštěstí poslední test vyhovoval mému jízdnímu stylu i našemu vozu na alternativní pohon, takže jsme pátou příčku nakonec vybojovali my. Trochu mě mrzí, že nám na této vložce uteklo vítězství o desetinu sekundy, ale celkově musím být spokojen. Všem jsme totiž opět dokázali, že s plynovým autem lze závodit s těmi nejlepšími."Michal Ernst: "S konečným výsledkem jsem samozřejmě spokojen. Posádky, které skončily před námi, nebylo za daných podmínek možné porazit, z tohoto hlediska jsme na Rally Krkonoše dosáhli umístění vysoko nad očekávání. Po celý závod jsem zajížděli vynikající časy, příkladem může být poslední rychlostní zkouška. Před ní nás od pátého místa dělilo jen několik sekund, takže jsme to zkusili a vyšlo to. Výsledkem byl druhý čas v RZ, třetí místo ve skupině S/2 a páté místo absolutně."Mistrovství ČR sprintrally pokračuje šestou soutěží ve dnech 4. až 5. září ve Vyškově.VÝSLEDKY RALLY KRKONOŠE 2009 1: Valoušek/Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX 28:49.3 min 2. Odložilík/Odložilík Fiat Grande Punto S2000 + 12.8 s 3. Štěpánek/Omelka Škoda Octavia WRC + 13.2 s 4. Trněný/Pritzl Škoda Fabia WRC + 14.6 s 5. Enge/Ernst Mitsubishi Lancer EVO IX CNG + 32.5 s 6. Semerád/Ceplecha Mitsubishi Lancer EVO IX + 36.5 s 7. Pech/Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:01.4 min 8. Semerád/Niemetz Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:05.5 min
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?