Dalšího úspěchu v rámci Mistrovství České republiky sprintrally dosáhl CNG Seznam.cz Rally Team. Na Rally Krkonoše totiž zaznamenal v klasifikaci třídy S/2 další umístění na stupních vítězů, navíc obsadil výtečné páté místo absolutně. Dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG tak dokázala, že s autem poháněným stlačeným zemním plynem lze atakovat příčky nejvyšší i v podmínkách horkého letního dne, které zvýhodňují speciály specifikací S2000 či WRC.
Posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu vstoupila do soutěže skvělým čtvrtým časem absolutně, ke kterému postupně přidávala další vynikající dílčí výsledky. V závěru závodu se dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst postarala o malé drama: v boji o pátou příčku absolutně sváděla napínavý duel s Martinem Semerádem, jenž pilotuje stejný vůz, ovšem poháněný benzínovým motorem. Z těsného souboje nakonec vyšla lépe posádka se závodním speciálem na alternativní palivo, v poslední rychlostní zkoušce totiž zajela druhý nejrychlejší čas, posunula se na páté místo celkově a zároveň pojistila bronzovou příčku ve své třídě.O kvalitě výsledku hovoří i skutečnost, že před modrobílým Lancerem CNG na stlačený zemní plyn skončily pouze dva vozy specifikace WRC, v absolutním pořadí pak byla dvojice Enge – Ernst hodnocena jako druhé nejrychlejší Mistubishi celého startovního pole. Vynikající výkony speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, kterých CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl na zmoklé Třebíči i slunných Krkonoších jasně demonstrují možnosti vozu poháněného stlačeným zemním plynem.Tomáš Enge: "Výsledek, kterého jsme dosáhli na Rally Krkonoše, je skvělý. Pro celý CNG Seznam.cz Rally Team je to odměna za úsilí ve vývoji našeho Mitsubishi Lancer EVO IX CNG. Během testu před závodem jsme totiž udělali další krok kupředu, auto opět o něco zrychlilo. V závěru rally jsme tvrdě bojovali o páté místo absolutně. Naštěstí poslední test vyhovoval mému jízdnímu stylu i našemu vozu na alternativní pohon, takže jsme pátou příčku nakonec vybojovali my. Trochu mě mrzí, že nám na této vložce uteklo vítězství o desetinu sekundy, ale celkově musím být spokojen. Všem jsme totiž opět dokázali, že s plynovým autem lze závodit s těmi nejlepšími."Michal Ernst: "S konečným výsledkem jsem samozřejmě spokojen. Posádky, které skončily před námi, nebylo za daných podmínek možné porazit, z tohoto hlediska jsme na Rally Krkonoše dosáhli umístění vysoko nad očekávání. Po celý závod jsem zajížděli vynikající časy, příkladem může být poslední rychlostní zkouška. Před ní nás od pátého místa dělilo jen několik sekund, takže jsme to zkusili a vyšlo to. Výsledkem byl druhý čas v RZ, třetí místo ve skupině S/2 a páté místo absolutně."Mistrovství ČR sprintrally pokračuje šestou soutěží ve dnech 4. až 5. září ve Vyškově.VÝSLEDKY RALLY KRKONOŠE 2009 1: Valoušek/Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX 28:49.3 min 2. Odložilík/Odložilík Fiat Grande Punto S2000 + 12.8 s 3. Štěpánek/Omelka Škoda Octavia WRC + 13.2 s 4. Trněný/Pritzl Škoda Fabia WRC + 14.6 s 5. Enge/Ernst Mitsubishi Lancer EVO IX CNG + 32.5 s 6. Semerád/Ceplecha Mitsubishi Lancer EVO IX + 36.5 s 7. Pech/Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:01.4 min 8. Semerád/Niemetz Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:05.5 min
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.