V pátek 21. srpna 2009 dojde ve Zlíně k částečnému omezení dopravy z důvodu konání divácké Super rychlostní zkoušky v rámci letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín. Touto diváckou rychlostní zkouškou bude postižena i železniční doprava v krajském městě Zlíně. Přinášíme Vám aktuální informace Českých drah ohledně omezení železniční dopravy.
K omezení dojde v následujících lokalitách:
- bude omezen přístup k nádraží Zlín-střed (přístupová cesta přes areál Svitu od budovy krajského úřadu za budovami 22, 23, 24, 25 a 16/3, cesta bude označena pořadatelem Barum Czech Rally Zlín). Cestujícím je doporučeno využívat raději zastávku Zlín – Prštné.
- osobní vlaky od 19.20 do 23.30 budou nahrazeny autobusy: směr Vizovice - Otrokovice: cestující jedoucí přes stanici Zlín střed budou přepraveni až do zastávky Zlín - Prštné, kde přesednou na vlak, cestující do stanice Zlín-střed vystoupí na náhradní zastávce na náměstí Práce.
směr Otrokovice - Vizovice: cestující jedoucí přes stanici Zlín-střed budou přepraveni náhradní autobusovou dopravou již ze zastávky Zlín – Prštné, cestující do stanice Zlín-střed mohou do této stanice pokračovat vlakem, cestující ze stanice Zlín-střed směr Vizovice budou přepraveni vlakem do zastávky Zlín-Prštné, kde přesednou na náhradní autobusovou dopravu.
- expres 523 z Prahy zastaví mimořádně pro výstup cestujících na zastávce Zlín-Prštné (cestující mohou vystoupit také v cílové stanici Zlín-střed).
Diváci Super rychlostní zkoušky mohou při odjezdu ze Zlína využít služeb Českých drah. České dráhy a.s., zajistily ve spolupráci s pořadatelem Barum Czech Rally Zlín rozvoz návštěvníků ze Zlína do Vizovic mimořádným vlakem. Ten bude vypraven ze stanice Zlín-střed ve 23.35 hodin a zastaví ve všech stanicích a zastávkách. Cestující ve směru do Otrokovic mohou použít pravidelného osobního vlaku 14258, který odjede ze stanice Zlín-střed mimořádně ve 23.45 hodin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.