Po troch rýchlostných skúškach nasledovalo na KARPACKIE 18.RAJD RZESZOWSKI preskupenie súťažných vozidiel a návšteva servisnej zóny. Využili sme túto chvíľu a vyspovedali sme niektorých jazdcov po prvej sekcii prvého súťažného dňa.
Jozef Béreš jr., jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 2):
„Hneď na prvej rýchlostnej skúške sme zhruba 5 – 6 kilometrov pred cieľom dostali defekt a tam sme niečo stratili. Vedeli sme však že Grzyb tu na domácich tratiach pôjde veľmi rýchle, tak si strážime Igora Drotára aby sme skončili pred ním.“
Grzegorz Grzyb, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 4):
„Pre nás je to super, iné nemôžem povedať, ale musíme pamätať na to že rally končí až v cieli. Je ešte veľa rýchlostných skúšok pred nami. Peugeot 207 S2000 je výborný, ale musíme si naň ešte zvykať aby sme mohli ísť na hranici jeho možností.Dúfame, že bude aj naďalej všetko OK a budeme sa snažiť zajazdiť čo možno najlepší výsledok.“
Leszek Kuzaj, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 5):
„Mali sme defekt na prvej rýchlostnej skúške, museli sme meniť koleso v RS a strašne veľa sme stratili.“
Vladimír Bánoci, spolujazdec – Škoda Octavia WRC (št. č. 7):
„Snažíme sa, ale máme problém s radením rýchlostných stupňov. Nechce nám radiť auto a dosť na tom strácame. Ale trate sú pekné a užívame si to.“
Jaroslaw Baran, spolujazdec – Subaru Impreza (št. č. 6):
„Sme trochu zaskočení tým, že sme na druhom mieste. Na prvom meranom úseku mali S2000-ky dosť problémy a tak sme tam kde sme.Je to veľmi dobré. Trochu nám vadí, že je celá súťaž dosť rozťahaná a medzi RS sú hodinové medzery, čo nás vždy dosť rozhádže. Ale inak všetko OK.“
Daniel landa – Mitsubishi Lancer EVO IX (št. č. 12):
„Máme problém s prevodovkou, neviem či neodstúpime.“
Marcin Beltowski – Subaru Impreza (št. č. 22):
„Dobre sa nám ide, držíme si svoje tempo.“
Maciej Rzeznik – Suzuki Swift S1600 (št. č. 43):
„Všetko je OK, iba škoda že na prvej RS musel byť nariadený voľný prejazd. Ideme si svoje tempo.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?