Po troch rýchlostných skúškach nasledovalo na KARPACKIE 18.RAJD RZESZOWSKI preskupenie súťažných vozidiel a návšteva servisnej zóny. Využili sme túto chvíľu a vyspovedali sme niektorých jazdcov po prvej sekcii prvého súťažného dňa.
Jozef Béreš jr., jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 2):
„Hneď na prvej rýchlostnej skúške sme zhruba 5 – 6 kilometrov pred cieľom dostali defekt a tam sme niečo stratili. Vedeli sme však že Grzyb tu na domácich tratiach pôjde veľmi rýchle, tak si strážime Igora Drotára aby sme skončili pred ním.“
Grzegorz Grzyb, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 4):
„Pre nás je to super, iné nemôžem povedať, ale musíme pamätať na to že rally končí až v cieli. Je ešte veľa rýchlostných skúšok pred nami. Peugeot 207 S2000 je výborný, ale musíme si naň ešte zvykať aby sme mohli ísť na hranici jeho možností.Dúfame, že bude aj naďalej všetko OK a budeme sa snažiť zajazdiť čo možno najlepší výsledok.“
Leszek Kuzaj, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 5):
„Mali sme defekt na prvej rýchlostnej skúške, museli sme meniť koleso v RS a strašne veľa sme stratili.“
Vladimír Bánoci, spolujazdec – Škoda Octavia WRC (št. č. 7):
„Snažíme sa, ale máme problém s radením rýchlostných stupňov. Nechce nám radiť auto a dosť na tom strácame. Ale trate sú pekné a užívame si to.“
Jaroslaw Baran, spolujazdec – Subaru Impreza (št. č. 6):
„Sme trochu zaskočení tým, že sme na druhom mieste. Na prvom meranom úseku mali S2000-ky dosť problémy a tak sme tam kde sme.Je to veľmi dobré. Trochu nám vadí, že je celá súťaž dosť rozťahaná a medzi RS sú hodinové medzery, čo nás vždy dosť rozhádže. Ale inak všetko OK.“
Daniel landa – Mitsubishi Lancer EVO IX (št. č. 12):
„Máme problém s prevodovkou, neviem či neodstúpime.“
Marcin Beltowski – Subaru Impreza (št. č. 22):
„Dobre sa nám ide, držíme si svoje tempo.“
Maciej Rzeznik – Suzuki Swift S1600 (št. č. 43):
„Všetko je OK, iba škoda že na prvej RS musel byť nariadený voľný prejazd. Ideme si svoje tempo.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.