Po troch rýchlostných skúškach nasledovalo na KARPACKIE 18.RAJD RZESZOWSKI preskupenie súťažných vozidiel a návšteva servisnej zóny. Využili sme túto chvíľu a vyspovedali sme niektorých jazdcov po prvej sekcii prvého súťažného dňa.
Jozef Béreš jr., jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 2):
„Hneď na prvej rýchlostnej skúške sme zhruba 5 – 6 kilometrov pred cieľom dostali defekt a tam sme niečo stratili. Vedeli sme však že Grzyb tu na domácich tratiach pôjde veľmi rýchle, tak si strážime Igora Drotára aby sme skončili pred ním.“
Grzegorz Grzyb, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 4):
„Pre nás je to super, iné nemôžem povedať, ale musíme pamätať na to že rally končí až v cieli. Je ešte veľa rýchlostných skúšok pred nami. Peugeot 207 S2000 je výborný, ale musíme si naň ešte zvykať aby sme mohli ísť na hranici jeho možností.Dúfame, že bude aj naďalej všetko OK a budeme sa snažiť zajazdiť čo možno najlepší výsledok.“
Leszek Kuzaj, jazdec – Peugeot 207 S2000 (št. č. 5):
„Mali sme defekt na prvej rýchlostnej skúške, museli sme meniť koleso v RS a strašne veľa sme stratili.“
Vladimír Bánoci, spolujazdec – Škoda Octavia WRC (št. č. 7):
„Snažíme sa, ale máme problém s radením rýchlostných stupňov. Nechce nám radiť auto a dosť na tom strácame. Ale trate sú pekné a užívame si to.“
Jaroslaw Baran, spolujazdec – Subaru Impreza (št. č. 6):
„Sme trochu zaskočení tým, že sme na druhom mieste. Na prvom meranom úseku mali S2000-ky dosť problémy a tak sme tam kde sme.Je to veľmi dobré. Trochu nám vadí, že je celá súťaž dosť rozťahaná a medzi RS sú hodinové medzery, čo nás vždy dosť rozhádže. Ale inak všetko OK.“
Daniel landa – Mitsubishi Lancer EVO IX (št. č. 12):
„Máme problém s prevodovkou, neviem či neodstúpime.“
Marcin Beltowski – Subaru Impreza (št. č. 22):
„Dobre sa nám ide, držíme si svoje tempo.“
Maciej Rzeznik – Suzuki Swift S1600 (št. č. 43):
„Všetko je OK, iba škoda že na prvej RS musel byť nariadený voľný prejazd. Ideme si svoje tempo.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?