KARPACKIE 18. RAJD RZESZOWSKI odštartoval prvou rýchlostnou skúškou pod názvom Lubenia.
Vysoké tempo nasadili domáci favoriti Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Przemyslavom Mazurom na vozidle Peugeot 207 S2000, ktorí vyhrali úvodnú rýchlostnú skúšku pred Kajetanom Kajetanowiczom jazdiacim na vozidle Subaru Impereza rozdielom 18,5 sekundy v prospech Grzyba. Tretie miesto na tejto 20,1 kilometra dlhej rýchlostnej skúške patrí Bebenekovi na Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorého strata na víťaza je 22,3 sekundy. Štvrté miesto patrí Michalovi Solowowovi a až na piatom mieste dojazdil Jozef Béreš jr., ktorý však došiel do cieľa RS na defekte.
S technickými problémami už na úvodnej rýchlostnej skúške bojoval jeden z favoritov Bryan Bouffier, ktorý ostal stáť v rýchlostnej skúške. Leszek Kuzaj menil v RS koleso, na základe čoho si pripísal viacej ako 3 minútovú stratu.
Viacej smoly mala maďarská posádka András Hadik – István Juhász, ktorý mali haváriu už 400 metrov po štarte RS. Spolujazdec bol prevezený na ošetrenie do nemocnice. Po tejto havárii bola RS prerušená a od št.č. 10 bol nariadený voľný prejazd ostatným súťažným vozidlám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?