KARPACKIE 18. RAJD RZESZOWSKI odštartoval prvou rýchlostnou skúškou pod názvom Lubenia.
Vysoké tempo nasadili domáci favoriti Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Przemyslavom Mazurom na vozidle Peugeot 207 S2000, ktorí vyhrali úvodnú rýchlostnú skúšku pred Kajetanom Kajetanowiczom jazdiacim na vozidle Subaru Impereza rozdielom 18,5 sekundy v prospech Grzyba. Tretie miesto na tejto 20,1 kilometra dlhej rýchlostnej skúške patrí Bebenekovi na Mitsubishi Lancer EVO IX, ktorého strata na víťaza je 22,3 sekundy. Štvrté miesto patrí Michalovi Solowowovi a až na piatom mieste dojazdil Jozef Béreš jr., ktorý však došiel do cieľa RS na defekte.
S technickými problémami už na úvodnej rýchlostnej skúške bojoval jeden z favoritov Bryan Bouffier, ktorý ostal stáť v rýchlostnej skúške. Leszek Kuzaj menil v RS koleso, na základe čoho si pripísal viacej ako 3 minútovú stratu.
Viacej smoly mala maďarská posádka András Hadik – István Juhász, ktorý mali haváriu už 400 metrov po štarte RS. Spolujazdec bol prevezený na ošetrenie do nemocnice. Po tejto havárii bola RS prerušená a od št.č. 10 bol nariadený voľný prejazd ostatným súťažným vozidlám.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?