Martin Prokop usedl na juniorský trůn

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Zenios Zeniou
Josef Janoušek 3. srpna 2009 09:11
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem pokračovali ve svém úspěšném tažení juniorským šampionátem i ve Finsku a díky třetímu vítězství v sezoně si jeden závod před koncem seriálu definitivně zajistili juniorský titul pro rok 2009.

Závěrečná etapa Finské rally měla spíše sprintový charakter. Čtyři rychlostní zkoušky měřily necelých 47 ostrých kilometrů, pro juniory byl navíc druhý průjezd RZ Myhinpää zrušen. Česká dvojice ve svém snažení nikterak nepolevila, ráno zajela nejrychlejší čas, čímž Pinomäkiho definitivně odradila od myšlenek na případný útok. V dalším průběhu se vyvarovala jakékoli chyby a na cílové rampě v Jyväskyle mohla slavit výtečný výsledek. Nejen v podobě dalšího juniorského úspěchu na kultovních finských vložkách, ale v předstihu i jistotu juniorského titulu pro rok 2009. I přes závěrečný závod v Katalánsku, kde navíc nebude chybět, ji už nikdo z jejich konkurentů nemůže předstihnout.   "Závod probíhal přesně, jak jsem doufali. Byl jsem rozhodnutý jet rychle, nechtěl jsem spoléhat na Katalánsko. Už úvodní kilometry nám naznačily, že můžeme vyhrát. Neudělali jsme žádnou chyby, nebyl žádný problém s autem, s Jendou Tománkem jsme odvedli precizní výkon. Proto jsem naprosto spokojený," řekl v cíli šťastný Martin Prokop.

"Celý víkend jsem myslel na juniorský šampionát. Věřil jsem, že to můžeme tady dokázat, rozhodnout a to se také naplnilo. Vše mi začalo docházet v průběhu poslední vložky a hlavně v jejím cíli. Dokonale jsme zde s Jendou Tománkem a celým týmem zúročili své zkušenosti z předchozích startů a našim soupeřům jsme zde nedali žádnou šanci. Na zisku juniorského titulu jsme tvrdě pracovali, poslední roky jsme měli blízko k dosažení této mety. Teď se to konečně podařilo, navíc ve Finsku, na soutěži, kterou považuji za jednu z nejtěžších na světě. Vše je jako z říše snů," dodal člen Czech National Teamu.Neste Oil Rally Finland - JWRC (RZ23):

1. Prokop - Tománek (Citroën C2 S1600)  3:17:03.12. Pinomäki - Kaskinen (Renault Clio R3)  + 55.53. Kosciuszko - Szczepaniak (Suzuki Swift S1600)  + 3:20.94. Burkart - Kölbach (Suzuki Swift S1600)  + 3:50.45. Wallenwein - Kopczyk (Renault Clio R3)  + 13:25.56. Bertolotti - Celestini (Suzuki Swift S1600)  + 15:47.57. Weijs jun. - Degandt (Citroën C2 S1600)  + 34:14.7

Průběžné pořadí JWRC po Finské rally (7/8):

1. Prokop (CZ) 46 bodů, 2. Kosciuzsko (PL) 42, 3. Burkart (D) 35, 4. Abbring (NL) 22, 5. Bertolotti (I) 18, 6. Bonato (F) a Weijs (NL) 16, 8. Bettega (I) 14

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.