Martin Prokop s Janem Tománkem pokračovali ve svém úspěšném tažení juniorským šampionátem i ve Finsku a díky třetímu vítězství v sezoně si jeden závod před koncem seriálu definitivně zajistili juniorský titul pro rok 2009.
Závěrečná etapa Finské rally měla spíše sprintový charakter. Čtyři rychlostní zkoušky měřily necelých 47 ostrých kilometrů, pro juniory byl navíc druhý průjezd RZ Myhinpää zrušen. Česká dvojice ve svém snažení nikterak nepolevila, ráno zajela nejrychlejší čas, čímž Pinomäkiho definitivně odradila od myšlenek na případný útok. V dalším průběhu se vyvarovala jakékoli chyby a na cílové rampě v Jyväskyle mohla slavit výtečný výsledek. Nejen v podobě dalšího juniorského úspěchu na kultovních finských vložkách, ale v předstihu i jistotu juniorského titulu pro rok 2009. I přes závěrečný závod v Katalánsku, kde navíc nebude chybět, ji už nikdo z jejich konkurentů nemůže předstihnout. "Závod probíhal přesně, jak jsem doufali. Byl jsem rozhodnutý jet rychle, nechtěl jsem spoléhat na Katalánsko. Už úvodní kilometry nám naznačily, že můžeme vyhrát. Neudělali jsme žádnou chyby, nebyl žádný problém s autem, s Jendou Tománkem jsme odvedli precizní výkon. Proto jsem naprosto spokojený," řekl v cíli šťastný Martin Prokop.
"Celý víkend jsem myslel na juniorský šampionát. Věřil jsem, že to můžeme tady dokázat, rozhodnout a to se také naplnilo. Vše mi začalo docházet v průběhu poslední vložky a hlavně v jejím cíli. Dokonale jsme zde s Jendou Tománkem a celým týmem zúročili své zkušenosti z předchozích startů a našim soupeřům jsme zde nedali žádnou šanci. Na zisku juniorského titulu jsme tvrdě pracovali, poslední roky jsme měli blízko k dosažení této mety. Teď se to konečně podařilo, navíc ve Finsku, na soutěži, kterou považuji za jednu z nejtěžších na světě. Vše je jako z říše snů," dodal člen Czech National Teamu.Neste Oil Rally Finland - JWRC (RZ23):
1. Prokop - Tománek (Citroën C2 S1600) 3:17:03.12. Pinomäki - Kaskinen (Renault Clio R3) + 55.53. Kosciuszko - Szczepaniak (Suzuki Swift S1600) + 3:20.94. Burkart - Kölbach (Suzuki Swift S1600) + 3:50.45. Wallenwein - Kopczyk (Renault Clio R3) + 13:25.56. Bertolotti - Celestini (Suzuki Swift S1600) + 15:47.57. Weijs jun. - Degandt (Citroën C2 S1600) + 34:14.7
Průběžné pořadí JWRC po Finské rally (7/8):
1. Prokop (CZ) 46 bodů, 2. Kosciuzsko (PL) 42, 3. Burkart (D) 35, 4. Abbring (NL) 22, 5. Bertolotti (I) 18, 6. Bonato (F) a Weijs (NL) 16, 8. Bettega (I) 14
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?