Prokop s Tománkem vévodí juniorské klasifikaci

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
Josef Janoušek 31. července 2009 22:16
Sdílej:

Výtečně zvládla úvodní etapu Finské rally posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek. Po devíti rychlostních zkouškách figuruje v čele juniorské klasifikace s mírným náskokem před Pinomäkim s renaultem.

Martin Prokop s Jendou Tománkem se dostali do čela juniorské klasifikace už ve čtvrtek večer, kdy pokořili své konkurenty na divácké speciálce Killeri (dnes uzavře program první etapy). Ve stejném duchu pokračovali i na klasických zkouškách, když jediným, kdo se držel v blízkém kontaktu byl domácí „host“ Kalle Pinomäki s renaultem. Českou dvojici však dokázal porazit pouze dvakrát, shodně na dvou průjezdech poslední zkoušky sekce Palsankyla. Na zbylých vložkách Prokop dominoval a do večerního servisu dojel s náskokem necelých třinácti sekund před finským rivalem. Podstatnou informací z průběhu první etapy je citelná ztráta Kosciuszka vinou dvou defektů, nedařilo se ani holandským mladíkům Weijsovi a Abbringovi.

"Nasadili jsme docela rychlé tempo a celkově jsme dnes odvedli solidní výkon. Máme drobný náskok na Pinomäkiho, což mě těší, ostatní jsou pozadu mnohem více. I proto nemusím nějak zásadně riskovat, hlídám si místa, o kterých s Jendou víme, že by mohly být problémové. V těchto rychlostech se však může stát cokoli," komentoval první den Martin Prokop. "Navíc v druhých průjezdech cesta na řadě míst hodně povolila, na trati se objevilo množství volných kamenů. Občas jsou docela obrovské a dochází k nepříjemným situacím. Proto musíme zítra auto před druhým kolem více zvednout a zapracovat na nastavení. Ale jinak fungovalo po celý den výtečně, za což patří mechanikům velký dík," dodal jezdec Czech National Teamu.  

"Očekával jsem, že Pinomäki bude vyrovnaným soupeřem, což se potvrdilo. Nás však více zajímají naši konkurenti v boji o titul a současné pořadí nám naprosto vyhovuje. Přesto na nějaké spekulace či taktizování není čas. Zítra nás čeká nesmírně dlouhý den a až po jeho absolvování se můžeme zabývat taktikou pro nejkratší závěrečnou etapu," řekl Prokop na adresu konkurence

 

Průběžné pořadí JWRC po RZ9:

1. Prokop (Citroën C2 S1600)  1:12:10.52. Pinomäki (Renault Clio R3)  + 12.83. Burkart (Suzuki Swift S1600)  + 1:16.74. Bonato (Suzuki Swift S1600)  + 1:25.45. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600)  + 2:15.46. Griotti (Renault Clio R3)  + 2:16.47. Wallenwein (Renault Clio R3)  + 5:02.08. Bertolotti (Suzuki Swift S1600)  + 5:18.0

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.