Výtečně zvládla úvodní etapu Finské rally posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek. Po devíti rychlostních zkouškách figuruje v čele juniorské klasifikace s mírným náskokem před Pinomäkim s renaultem.
Martin Prokop s Jendou Tománkem se dostali do čela juniorské klasifikace už ve čtvrtek večer, kdy pokořili své konkurenty na divácké speciálce Killeri (dnes uzavře program první etapy). Ve stejném duchu pokračovali i na klasických zkouškách, když jediným, kdo se držel v blízkém kontaktu byl domácí „host“ Kalle Pinomäki s renaultem. Českou dvojici však dokázal porazit pouze dvakrát, shodně na dvou průjezdech poslední zkoušky sekce Palsankyla. Na zbylých vložkách Prokop dominoval a do večerního servisu dojel s náskokem necelých třinácti sekund před finským rivalem. Podstatnou informací z průběhu první etapy je citelná ztráta Kosciuszka vinou dvou defektů, nedařilo se ani holandským mladíkům Weijsovi a Abbringovi.
"Nasadili jsme docela rychlé tempo a celkově jsme dnes odvedli solidní výkon. Máme drobný náskok na Pinomäkiho, což mě těší, ostatní jsou pozadu mnohem více. I proto nemusím nějak zásadně riskovat, hlídám si místa, o kterých s Jendou víme, že by mohly být problémové. V těchto rychlostech se však může stát cokoli," komentoval první den Martin Prokop. "Navíc v druhých průjezdech cesta na řadě míst hodně povolila, na trati se objevilo množství volných kamenů. Občas jsou docela obrovské a dochází k nepříjemným situacím. Proto musíme zítra auto před druhým kolem více zvednout a zapracovat na nastavení. Ale jinak fungovalo po celý den výtečně, za což patří mechanikům velký dík," dodal jezdec Czech National Teamu.
"Očekával jsem, že Pinomäki bude vyrovnaným soupeřem, což se potvrdilo. Nás však více zajímají naši konkurenti v boji o titul a současné pořadí nám naprosto vyhovuje. Přesto na nějaké spekulace či taktizování není čas. Zítra nás čeká nesmírně dlouhý den a až po jeho absolvování se můžeme zabývat taktikou pro nejkratší závěrečnou etapu," řekl Prokop na adresu konkurence
Průběžné pořadí JWRC po RZ9:
1. Prokop (Citroën C2 S1600) 1:12:10.52. Pinomäki (Renault Clio R3) + 12.83. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 1:16.74. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 1:25.45. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 2:15.46. Griotti (Renault Clio R3) + 2:16.47. Wallenwein (Renault Clio R3) + 5:02.08. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 5:18.0
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?