Výtečně zvládla úvodní etapu Finské rally posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek. Po devíti rychlostních zkouškách figuruje v čele juniorské klasifikace s mírným náskokem před Pinomäkim s renaultem.
Martin Prokop s Jendou Tománkem se dostali do čela juniorské klasifikace už ve čtvrtek večer, kdy pokořili své konkurenty na divácké speciálce Killeri (dnes uzavře program první etapy). Ve stejném duchu pokračovali i na klasických zkouškách, když jediným, kdo se držel v blízkém kontaktu byl domácí „host“ Kalle Pinomäki s renaultem. Českou dvojici však dokázal porazit pouze dvakrát, shodně na dvou průjezdech poslední zkoušky sekce Palsankyla. Na zbylých vložkách Prokop dominoval a do večerního servisu dojel s náskokem necelých třinácti sekund před finským rivalem. Podstatnou informací z průběhu první etapy je citelná ztráta Kosciuszka vinou dvou defektů, nedařilo se ani holandským mladíkům Weijsovi a Abbringovi.
"Nasadili jsme docela rychlé tempo a celkově jsme dnes odvedli solidní výkon. Máme drobný náskok na Pinomäkiho, což mě těší, ostatní jsou pozadu mnohem více. I proto nemusím nějak zásadně riskovat, hlídám si místa, o kterých s Jendou víme, že by mohly být problémové. V těchto rychlostech se však může stát cokoli," komentoval první den Martin Prokop. "Navíc v druhých průjezdech cesta na řadě míst hodně povolila, na trati se objevilo množství volných kamenů. Občas jsou docela obrovské a dochází k nepříjemným situacím. Proto musíme zítra auto před druhým kolem více zvednout a zapracovat na nastavení. Ale jinak fungovalo po celý den výtečně, za což patří mechanikům velký dík," dodal jezdec Czech National Teamu.
"Očekával jsem, že Pinomäki bude vyrovnaným soupeřem, což se potvrdilo. Nás však více zajímají naši konkurenti v boji o titul a současné pořadí nám naprosto vyhovuje. Přesto na nějaké spekulace či taktizování není čas. Zítra nás čeká nesmírně dlouhý den a až po jeho absolvování se můžeme zabývat taktikou pro nejkratší závěrečnou etapu," řekl Prokop na adresu konkurence
Průběžné pořadí JWRC po RZ9:
1. Prokop (Citroën C2 S1600) 1:12:10.52. Pinomäki (Renault Clio R3) + 12.83. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 1:16.74. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 1:25.45. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 2:15.46. Griotti (Renault Clio R3) + 2:16.47. Wallenwein (Renault Clio R3) + 5:02.08. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 5:18.0
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?