Zatímco na začátku letošní sezóny to s osudem vyškovské rally nevypadalo příliš růžově, události z posledních týdnů dávají fanouškům rychlých kol naději, že o svou oblíbenou soutěž nepřijdou. Ve snaze nahradit zrušený podnik v Prachaticích podali pořadatelé z Hanáckého rally klubu znovu přihlášku na termín 4. – 5. září 2009, o který projevili zájem již loni v srpnu. Výkonný výbor FAS AČR žádosti vyhověl, což vyškovským organizátorům dává šanci, aby svoji soutěž v kalendáři Mistrovství ČR ve sprintrally i Poháru ČR v rally, i když bez historiků, pro letošek udrželi.
Největší novinkou letošního ročníku bude hlavní sponzor, jak naznačuje změna v názvu soutěže. Po sedmi úspěšných letech, kdy se vyškovská soutěž konala pod záštitou společnosti Böttcher Systems, hanáčtí pořadatelé navázali kontakt s firmou European Data Project, s. r. o. Komořany, zabývající se vývojem, výrobou a distribucí nejmodernějších herních zařízení. Nově vzniklá spolupráce se výrazně dotkne zázemí rally, které bude poprvé v historii přemístěno z Vyškova do Komořan. V prostorách firmy E.D.P. nalezne útočiště ředitelství rally, servisní areál, i administrativní a technické přejímky. Ve Vyškově oproti předchozím ročníkům zůstane pouze startovní a cílová rampa.Každý, kdo se kdy podílel na organizaci automobilové soutěže, ví, že připravit rally za měsíc a půl je pod hranicí zvládnutelnosti. Vyškovští pořadatelé se proto rozhodli vsadit na jistotu a zvolili jednu z již vyzkoušených a osvědčených variant tratě. "Snažíme se, aby diváci ani soutěžící o své oblíbené úseky nepřišli, ale vzhledem k šibeničnímu termínu musíme upřednostnit rychlostní zkoušky, které jsou snadněji průchodné. Připravujeme tři úseky, z nichž dva by se měly jet třikrát a nejdelší test dvakrát," prozradil ředitel Admiral rally Jaromír Palásek.Na závěr doplňme, že oficiální internetové stránky Admiral rally Vyškov jsou umístěny na doméně www.rallyvyskov.cz, kde budou v brzké době umístěny podrobnější informace o letošní podobě závodu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?