Martin Prokop s Janem Tománkem míří za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje - do Finska
Na start slavné Finské rally, která dlouhou dobu užívala příznačný název Rally 1000 jezer, se postaví s ambicemi obhájit loňský juniorský triumf, ale zároveň si vytvořit co nejlepší výchozí pozici v boji o juniorský titul.Finští organizátoři pokračují i letos v trendu změn, trať tak doznává řadu úprav, tři zkoušky jsou pro řadu účastníků zcela nové. Fanoušci budou zejména postrádat kultovní test Ouninpohja. Ještě loni se částečně jela v opačném směru, letos zcela chybí. Pořadatelé naopak hlásí návrat testu Myhinpaa, pověstného řadou atraktivních skoků, jehož dva průjezdy budou na programu v závěrečné etapě. Region kolem Jyväskyly zůstává nezměněn, stejně jako umístění servisního parkoviště v okolí výstaviště Paviljonki.
Soutěž odstartuje už ve čtvrtečním podvečeru diváckou zkouškou v dostihovém areálu Killeri, kam se posádky vrátí ještě jednou o den později. Pátek se odehraje na severozápad od Jyväskyly, sobota zavede posádky jihozápadně od centra soutěže do okolí měst Jämsä a Mänttä. Druhá etapa zároveň nabídce obrovskou porci ostrých kilometrů a dá se předpokládat, že se v těchto fázích závodu může rozhodovat o konečných výsledcích. Neděle bude nejkratším dnem, nabídne pouze čtyři testy východně od Jyväskyly. Celkem měří trať soutěže 1449,61 km, 345,15 km absolvují posádky v ostrém tempu.
"I přes změny rychlostních zkoušek je v zásadě vše ve starých kolejích. Čeká nás extrémně rychlá trať s řadou horizontů a skoků. Tedy stejný charakter, stejné oblasti, které už známe z minulých startů. Původně jsme se chtěli na soutěž připravovat v Estonsku, ale nakonec jsme větší test nebo start na konkrétním závodě zrušili. Proto jsme v pondělí využili oficiální nabídky testu pro juniory. I když tam bylo čtrnáct aut a dostat se na trať bylo místy hodně problematické, v podstatě to stačilo na vyzkoušení všech věcí, které jsme potřebovali. Celkem jsme nenajezdili tolik kilometrů, ale věřím, že jsme dobře připraveni. Velkým posunem kupředu budou zejména nové tlumiče od Citroënu, které se promítly i do solidních časů ve srovnání s konkurencí. Rychlými časy se rovněž prezentoval domácí Pinomäki, jenž bude pilotovat Renaulta Clio R3 a pokořit ho bude tvrdým oříškem. Ale o to může být průběh závodu zajímavější," sdělil aktuální informace z centra soutěže Martin Prokop."Nad stylem jízdy si nechci lámat hlavu. Nemá smysl neustále dokola řešit nějaké propočty či taktiku. Naopak chci jít do závodu v pohodě a finskou klasiku si chci náležitě užít. A když to půjde, tak do toho určitě budeme šlapat. Nechám všemu volný průběh a budu se řídit aktuálními pocity ze závodu," dodal jihlavský jezdec.Neste Oil Rally Finland
30. července – 2. srpna 20099. soutěž MS7. soutěž JWRC Čtvrtek 30. července
Start Jyväskylä 18:15RZ1 SSS Killeri 1 (2,06 km) 19:00Cíl Jyväskylä 19:30 Pátek 31. července
Servis A Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:00
RZ2 Jukojärvi 1 (22,29 km) 7:38RZ3 Kruununperä 1 (13,51 km) 8:11RZ4 Mökkiperä 1 (13,64 km) 8:59RZ5 Palsankylä 1 (13,92 km) 9:46 Servis B Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 11:09RZ6 Jukojärvi 2 (22,29 km) 13:02RZ7 Kruununperä 2 (13,51 km) 13:35RZ8 Mökkiperä 2 (13,64 km) 14:23RZ9 Palsankylä 2 (13,92 km) 15:10Servis C Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 16:20RZ10 SSS Killeri 2 (2,06 km) 20:00Cíl Jyväskylä 20:30Sobota 1. srpna
Servis D Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:15RZ11 Leustu 1 (21,35 km) 7:13RZ12 Himos 1 (20,94 km) 8:02RZ13 Surkee 1 (14,95 km) 9:25Servis E Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 10:24RZ14 Leustu 2 (21,35 km) 11:37RZ15 Himos 2 (20,94 km) 12:26RZ16 Surkee 2 (14,95 km) 13:49Servis F Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 14:48RZ17 Urria (12,75 km) 16:11RZ18 Kavala (10,35 km) 17:19RZ19 Väärinmaja (29,29 km) 17:52Servis G Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 19:57Cíl Jyväskylä 20:42Neděle 2. srpna
Servis H Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:50RZ20 Hannula (10,82 km) 8:17RZ21 Myhinpää 1 (15,06 km) 8:58RZ22 Myhinpää 2 (15,06 km) 10:51RZ23 Ruuhimäki (6,50 km) 12:18Servis I Jyväskylä Paviljonki (10 minut) 13:16Cíl Jyväskylä 13:26
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?