Martin Prokop s Janem Tománkem míří za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje - do Finska
Na start slavné Finské rally, která dlouhou dobu užívala příznačný název Rally 1000 jezer, se postaví s ambicemi obhájit loňský juniorský triumf, ale zároveň si vytvořit co nejlepší výchozí pozici v boji o juniorský titul.Finští organizátoři pokračují i letos v trendu změn, trať tak doznává řadu úprav, tři zkoušky jsou pro řadu účastníků zcela nové. Fanoušci budou zejména postrádat kultovní test Ouninpohja. Ještě loni se částečně jela v opačném směru, letos zcela chybí. Pořadatelé naopak hlásí návrat testu Myhinpaa, pověstného řadou atraktivních skoků, jehož dva průjezdy budou na programu v závěrečné etapě. Region kolem Jyväskyly zůstává nezměněn, stejně jako umístění servisního parkoviště v okolí výstaviště Paviljonki.
Soutěž odstartuje už ve čtvrtečním podvečeru diváckou zkouškou v dostihovém areálu Killeri, kam se posádky vrátí ještě jednou o den později. Pátek se odehraje na severozápad od Jyväskyly, sobota zavede posádky jihozápadně od centra soutěže do okolí měst Jämsä a Mänttä. Druhá etapa zároveň nabídce obrovskou porci ostrých kilometrů a dá se předpokládat, že se v těchto fázích závodu může rozhodovat o konečných výsledcích. Neděle bude nejkratším dnem, nabídne pouze čtyři testy východně od Jyväskyly. Celkem měří trať soutěže 1449,61 km, 345,15 km absolvují posádky v ostrém tempu.
"I přes změny rychlostních zkoušek je v zásadě vše ve starých kolejích. Čeká nás extrémně rychlá trať s řadou horizontů a skoků. Tedy stejný charakter, stejné oblasti, které už známe z minulých startů. Původně jsme se chtěli na soutěž připravovat v Estonsku, ale nakonec jsme větší test nebo start na konkrétním závodě zrušili. Proto jsme v pondělí využili oficiální nabídky testu pro juniory. I když tam bylo čtrnáct aut a dostat se na trať bylo místy hodně problematické, v podstatě to stačilo na vyzkoušení všech věcí, které jsme potřebovali. Celkem jsme nenajezdili tolik kilometrů, ale věřím, že jsme dobře připraveni. Velkým posunem kupředu budou zejména nové tlumiče od Citroënu, které se promítly i do solidních časů ve srovnání s konkurencí. Rychlými časy se rovněž prezentoval domácí Pinomäki, jenž bude pilotovat Renaulta Clio R3 a pokořit ho bude tvrdým oříškem. Ale o to může být průběh závodu zajímavější," sdělil aktuální informace z centra soutěže Martin Prokop."Nad stylem jízdy si nechci lámat hlavu. Nemá smysl neustále dokola řešit nějaké propočty či taktiku. Naopak chci jít do závodu v pohodě a finskou klasiku si chci náležitě užít. A když to půjde, tak do toho určitě budeme šlapat. Nechám všemu volný průběh a budu se řídit aktuálními pocity ze závodu," dodal jihlavský jezdec.Neste Oil Rally Finland
30. července – 2. srpna 20099. soutěž MS7. soutěž JWRC Čtvrtek 30. července
Start Jyväskylä 18:15RZ1 SSS Killeri 1 (2,06 km) 19:00Cíl Jyväskylä 19:30 Pátek 31. července
Servis A Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:00
RZ2 Jukojärvi 1 (22,29 km) 7:38RZ3 Kruununperä 1 (13,51 km) 8:11RZ4 Mökkiperä 1 (13,64 km) 8:59RZ5 Palsankylä 1 (13,92 km) 9:46 Servis B Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 11:09RZ6 Jukojärvi 2 (22,29 km) 13:02RZ7 Kruununperä 2 (13,51 km) 13:35RZ8 Mökkiperä 2 (13,64 km) 14:23RZ9 Palsankylä 2 (13,92 km) 15:10Servis C Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 16:20RZ10 SSS Killeri 2 (2,06 km) 20:00Cíl Jyväskylä 20:30Sobota 1. srpna
Servis D Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:15RZ11 Leustu 1 (21,35 km) 7:13RZ12 Himos 1 (20,94 km) 8:02RZ13 Surkee 1 (14,95 km) 9:25Servis E Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 10:24RZ14 Leustu 2 (21,35 km) 11:37RZ15 Himos 2 (20,94 km) 12:26RZ16 Surkee 2 (14,95 km) 13:49Servis F Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 14:48RZ17 Urria (12,75 km) 16:11RZ18 Kavala (10,35 km) 17:19RZ19 Väärinmaja (29,29 km) 17:52Servis G Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 19:57Cíl Jyväskylä 20:42Neděle 2. srpna
Servis H Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:50RZ20 Hannula (10,82 km) 8:17RZ21 Myhinpää 1 (15,06 km) 8:58RZ22 Myhinpää 2 (15,06 km) 10:51RZ23 Ruuhimäki (6,50 km) 12:18Servis I Jyväskylä Paviljonki (10 minut) 13:16Cíl Jyväskylä 13:26
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?