Pro domácí jezdce bude Barum Czech Rally Zlín vrcholem soutěžní sezony. Pro zahraniční posádky půjde o důležitý podnik šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
Letošní ročník ozdobí rovněž jméno Franze Wittmanna. Na traťě kolem Zlína však nevyrazí „Kaiser Franz“, dvojnásobný vítěz soutěže z let 1988 a 1989, ale jeho stejnojmenný syn Franz Wittmann junior.
Pětadvacetiletý rakouský pilot kráčí ve šlépějích svého slavného otce. V letošním roce se pravidelně účastní seriálu IRC, v němž obsadil jedno páté a jedno šesté místo v absolutním pořadí. V konkurenci speciálů Super 2000 jde o solidní výsledky, protože Wittmann závodí s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvakrát jeho naděje zhatila technická závada. Talentovaný mladík přesto považuje dosavadní průběh sezony za úspěšný. „Sezona se vyvíjí nad očekávání dobře. Lepší výsledky jsme ani nečekali. Vozům kategorie Super 2000 s naším autem nemůžeme stačit,“ prohlašoval.
Na zlínskou soutěž se Wittmann, který má české předky, už velmi těší. „Je to skoro za humny a bude tu skvělá konkurence. Už se nemůžu dočkat. Barumka je skvělá soutěž. Jsem rád, že budu moci změřit síly se špičkovými evropskými jezdci,“ řekl rakouský pilot. Na výsledky svého otce letos patrně nenaváže, ale díky němu bude ve Zlíně jedním z nejznámějších jmen. Ten totiž přesně před dvaceti lety vyhrál podruhé v řadě Barum rally. A nemuselo zůstat jen u dvou triumfů. „Už je to promlčené, tak to můžu přiznat. Franze Wittmanna jsme připravili o třetí vítězství chybou časoměřičů,“ zavzpomínal s úsměvem Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Vrátil se pak do Zlína až po osmi letech a první věc, na kterou se ptal, byla časomíra. Zůstali jsme však přáteli. Rád na něho vzpomínám.“
Z domácích jezdců si brousí zuby na slušné umístění i Antonín Tlusťák. Zádveřický pilot letos pravidelně boduje v evropském šampionátu a je na nejlepší cestě k titulu mistra Evropy ve dvoukolkách s vozem Citroën C2 S1600. "Jsem spokojen. Všechny závody jsme zatím dojeli, auto jede skvěle. V Bulharsku jsme byli dokonce lepší než domácí elita. Když se nám podaří barumka, budeme mít titul v dvoukolkách na dosah. Evropu jedeme čtvrtým rokem, takže by to bylo zúročení dlouhodobé práce,“ přemítal Antonín Tlusťák. Subtilní pilot však ví, že na domácích tratích ho čeká špičková konkurence. „Na soutěž se moc těším, ale bude to hodně těžké. Pojedu doma, pod tlakem fanoušků, ale tratě znám, takže pokud zopakujeme loňské časy a nebudeme mít technické problémy, můžeme myslet na slušný výsledek,“ přál si Tlusťák. „Vozy kategorie Super 2000 asi nebudeme schopni porážet, ale máme skvěle nastavené a vyladěné auto. Snad to vydrží do konce sezony.“
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.