Franz Wittmann i Antonín Tlusťák se těší na barumku

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
Drahomír Kvasnička 24. července 2009 12:45
Sdílej:

Pro domácí jezdce bude Barum Czech Rally Zlín vrcholem soutěžní sezony. Pro zahraniční posádky půjde o důležitý podnik šampionátu Intercontinental Rally Challenge.

Letošní ročník ozdobí rovněž jméno Franze Wittmanna. Na traťě kolem Zlína však nevyrazí „Kaiser Franz“, dvojnásobný vítěz soutěže z let 1988 a 1989, ale jeho stejnojmenný syn Franz Wittmann junior.

Pětadvacetiletý rakouský pilot kráčí ve šlépějích svého slavného otce. V letošním roce se pravidelně účastní seriálu IRC, v němž obsadil jedno páté a jedno šesté místo v absolutním pořadí. V konkurenci speciálů Super 2000 jde o solidní výsledky, protože Wittmann závodí s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvakrát jeho naděje zhatila technická závada. Talentovaný mladík přesto považuje dosavadní průběh sezony za úspěšný. „Sezona se vyvíjí nad očekávání dobře. Lepší výsledky jsme ani nečekali. Vozům kategorie Super 2000 s naším autem nemůžeme stačit,“ prohlašoval.

Na zlínskou soutěž se Wittmann, který má české předky, už velmi těší. „Je to skoro za humny a bude tu skvělá konkurence. Už se nemůžu dočkat. Barumka je skvělá soutěž. Jsem rád, že budu moci změřit síly se špičkovými evropskými jezdci,“ řekl rakouský pilot. Na výsledky svého otce letos patrně nenaváže, ale díky němu bude ve Zlíně jedním z nejznámějších jmen. Ten totiž přesně před dvaceti lety vyhrál podruhé v řadě Barum rally. A nemuselo zůstat jen u dvou triumfů. „Už je to promlčené, tak to můžu přiznat. Franze Wittmanna jsme připravili o třetí vítězství chybou časoměřičů,“ zavzpomínal s úsměvem Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Vrátil se pak do Zlína až po osmi letech a první věc, na kterou se ptal, byla časomíra. Zůstali jsme však přáteli. Rád na něho vzpomínám.“

Z domácích jezdců si brousí zuby na slušné umístění i Antonín Tlusťák. Zádveřický pilot letos pravidelně boduje v evropském šampionátu a je na nejlepší cestě k titulu mistra Evropy ve dvoukolkách s vozem Citroën C2 S1600. "Jsem spokojen. Všechny závody jsme zatím dojeli, auto jede skvěle. V Bulharsku jsme byli dokonce lepší než domácí elita. Když se nám podaří barumka, budeme mít titul v dvoukolkách na dosah. Evropu jedeme čtvrtým rokem, takže by to bylo zúročení dlouhodobé práce,“ přemítal Antonín Tlusťák. Subtilní pilot však ví, že na domácích tratích ho čeká špičková konkurence. „Na soutěž se moc těším, ale bude to hodně těžké. Pojedu doma, pod tlakem fanoušků, ale tratě znám, takže pokud zopakujeme loňské časy a nebudeme mít technické problémy, můžeme myslet na slušný výsledek,“ přál si Tlusťák. „Vozy kategorie Super 2000 asi nebudeme schopni porážet, ale máme skvěle nastavené a vyladěné auto. Snad to vydrží do konce sezony.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.