Devětatřicátý ročník nejprestižnější automobilové soutěže na území České republiky slibuje skvělou podívanou.
Přestože konečný termín pro přihlášení do Barum Czech Rally Zlín je až ve středu 29. července, už nyní je jasné, že diváci uvidí nejlepší konkurenci v dosavadní historii.
„Ještě je předčasné mluvit o konkrétních jménech,“ bránil se ředitel rally Miloslav Regner na tiskové konferenci v prostorách zlínské radnice. „Vypadá to ovšem velice slibně.“ Je téměř jisté, že ve Zlíně nebude na startu chybět vedoucí jezdec evropského šampionátu Giandomenico Basso s vozem Fiat Grande Punto S2000. Tovární tým Abarthu už svou přihlášku do soutěže zaslal.
Mistra Evropy z roku 2006 doplní na startu zcela jistě i domácí Roman Kresta. Trojnásobný vítěz barumky se popasuje s oblíbenými tratěmi na voze Peugeot 207 S2000. „Čekáme, že se tu sejde celá česká špička, včetně Jana Kopeckého, továrního jezdce Škody,“ doplnil Regner. V loňském roce se na tratích kolem Zlína prohánělo jedenadvacet vozů specifikace Super 2000. Letos by jich mělo být ještě víc. „Předpokládáme, že by tu mohlo být více posádek s těmito auty než v loni,“ naznačil ředitel soutěže. Právě v této konkurenci by mohla prokázat svoje kvality nová zbraň mladoboleslavské Škodovky. Fabia S2000 začíná nahánět konkurentům hrůzu a svoje kvality potvrdili tovární jezdci týmu na nedávné rally v Rusku, kde zvítězil finský pilot Juha Hänninen před Janem Kopeckým. Český jezdec figuruje v průběžném pořadí šampionátu Intercontinental Rally Challenge na druhém místě a doma bude patřit k favoritům. Posledním jezdcem na voze české výroby, který ve zlínské rally zvedal nad hlavu pohár pro vítěze, byl Roman Kresta v roce 2001. Tehdy jel s octavií WRC. „Vzpomínám si na druhou polovinu sedmdesátých let, kdy na barumce bezkonkurenčně vládly Škody 130 RS. Poslední vítězství Romana Kresty s octavií už je také pěkně staré. Bylo to krásné, vidět po letech jako první na cílové rampě české auto,“ zasnil se Miloslav Regner.
Prestižní soutěž budou stejně jako v minulých dvou letech přenášet kamery televizní stanice Eurosport. „Letos jsme absolvovali velmi těžká jednání o harmonogramu. Přijata byla až pětadvacátá verze,“ líčil martyrium ředitel soutěže. Prestižní sportovní kanál přinese fanouškům z celé Evropy mnoho hodin přímých přenosů a záznamů z tratí i ze servisního areálu. „V přímém přenosu bude odvysílán i ceremoniál z cíle soutěže, který se uskuteční v neděli od šestnácti hodin,“ doplnil Regner. Zatímco tratě rychlostních zkoušek budou téměř totožné s těmi loňskými, zázemí soutěže doznává řady změn. „Servisní areál už byl malý, proto jsme ho rozšířili. Nově budou mít závodní týmy zázemí na bývalé zkušební dráze u otrokovického podniku Barum Continental,“ vysvětlil Regner.
Kromě samotné soutěže připravují organizátoři i doprovodný program. „Ve čtvrtek se před zlínskou radnicí na Náměstí Míru uskuteční přehlídka historických vozidel a autogramiáda předních jezdců. Součástí odpoledne bude také speciální program pro děti,“ nastínil šéf soutěže a pochválil za vstřícnost zlínský magistrát. „Cítíme ze strany města velké pochopení. Víme, že řadu lidí může soutěž omezit, proto si podpory velice vážíme,“ uzavřel Regner.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?