Horácká Rallye v Třebíči nabídla neuvěřitelně napínavé drama až do posledních metrů. Jednu z hlavních rolí v tomto strhujícím závěru hrála i posádka Seznam.cz Rally Teamu Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Přes ztrátu zaviněnou zamlženým oknem v průtrži mračen, se mezi první desítku prosadili i Karel Trněný s Václavem Pritzlem.
Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-centrum.cz před startem Horácké rallye v Třebíči opět mírně pozměnil svou jezdeckou sestavu. S týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé startoval Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Doposud vždy používal svůj vůz stejného typu i evoluce. Druhou EVO devítku sedlal již tradičně Radek Majer, opět navigovaný Davidem Svatošem. Jako host, opět tradičně, byl ke startu připraven Karel Trněný s Václavem Pritzlem se Škodou Fabia WRC.Jak už to letos na Vysočině bývá, jede-li se rallye, tak prší. Tentokrát pršelo snad ještě víc, než když se před pár týdny závodilo v Telči. Přesto většina posádek zvolila na první rychlostní zkoušky suché pneu, protože déšť byl očekáván později. Svatý Petr si však nenechal ujít ani jednu jedinou erzetu a proto řádně skrápěl tratě v okolí Třebíče již od rána. Zlomyslně si ale počkal, až většina posádek opustí servisní zonu na suchých pneu.Pavel Valoušek absolvoval ve čtvrtek krátký test věnovaný nastavení vozu. Jeho atraktivní a divácky vděčný styl si vyžádal celou řadu zásahů, ale třeba na rozdíl od Jaroslava Orsáka, který Seznam.cz Rally Team reprezentoval při svých dvou dosavadních vítězných startech, si vystačil s komponenty již ve voze zabudovanými. Čáru přes rozpočet udělalo všem již zmiňované počasí. Naštěstí byla úvodní erzeta zrušena a před krátkou městskou erzetou většina posádek stihla přezout alespoň na jednu nápravu pneu do deště. Takže se závodilo hned pěkně zostra.„Jel jsem s tímto autem poprvé a v Třebíči jsem také doposud ještě nikdy nestartoval, takže jsme začínali s větší jistotou. Přesto je mi záhadou, že největší ztrátu jsme vždy nabrali na nejkratší městské erzetě. V prvním průjezdu nám Jarek nadělil 3,3s a ve druhém dvě vteřiny a to na necelých třech kilometrech. O tratích Rallye Vysočina jsem slyšel spoustu negativ. Nevím, jak moc je pořadatelé změnili oproti minulosti, ale mě se líbily. Úsek Číchov – Brtnice, kterým celá soutěž končila, bych dokonce nazval excelentní. Žádná vložka nebyla vyloženě nesmyslně rychlá. Auto fungovalo bez sebemenšího problému a spolupráce s týmem byla na špičkové úrovni. Sám jsem udělal jednu chybu, když jsem v místě, kde havaroval Luba Minařík, šel na brzdách rovně. Jarek chyboval taky, takže nemůžu říct, že o vítězi rozhodla tato chyba. Byl prostě rychlejší. My jsme nejvíce ztratili na městské vložce. Na jiných úsecích si myslím, že se o moc rychleji jet nedalo a to ani, kdybych jel se svým autem. Přesto si myslím, že jsme se týmu, kterému děkuji za nabídku ke svezení, odvděčili pěkným výsledkem a pokud bude zájem, rád využiji i další příležitosti. Ještě jednou bych rád smeknul před, na kost promoklými, pořadateli, časoměřiči i diváky. Myslím, že všichni byli skvělí a zvládli soutěž perfektně,“ uzavřel své ohlédnutí za čtvrtým letošním rallysprintem jeden z jeho hrdinů, v cíli stříbrný Pavel Valoušek.Karel Trněný už v Telči ukázal, že dokáže zajet i na vodě, ale tentokrát mu svazovalo ruce vědomí odpovědnosti. Hned na pondělí byl totiž naplánován test, při kterém si měl vůz pro sebe nastavit a otestovat Václav Pech, aby byl co nejlépe připraven ke svému startu v Bratislavě. Škoda Fabia WRC tedy nesměla utrpět žádnou větší škodu. Po zrušené první vložce a tradičních hodinách na městské, vyráželi do té následující v průtrži mračen. Aby toho nebylo málo, tak se ve fabii zamlžilo přední sklo natolik, že Karel musel zastavit, odpoutat se, sklo otřít a opět se připoutat. Teprve pak mohl pokračovat v jízdě. Výsledkem byla více než minutová ztráta a pád na konec šesté desítky výsledkové listiny. Ještě nedávno by Karel ztratil chuť do dalšího závodění, ale tentokrát to bylo jinak. I z onboardu na stránkách promotéra seriálu je vidět, že se statečně pral jak s tratí, tak s počasím a vydatně povzbuzovaný Václavem Pritzlem šplhal ve výsledcích nahoru. Šest časů v nejrychlejší pětici hovoří za vše. Na RZ7 ale přišla krize: „Dvakrát se mi auto na vodě nebezpečně odvezlo a v tu chvíli jsem si uvědomil, že prioritou je dojet do cíle a nerozbít to. Vašek Pech by mi určitě nepoděkoval. Přesto jsme do posledních vložek šli s tím, že se chceme zkusit dostat před Igora Drotára a co nejvíc se přiblížit Davidu Komárkovi,“ vysvětlil Karel poměrně špatný čas na RZ7 a úkol před závěrečnou sekcí soutěže. Tento úkol se splnit podařilo. Konečné osmé místo v cíli a devatenáctivteřinový odstup za Komárkem nevypadá ve světle původní ztráty tak zle. A co víc, auto bylo v pořádku a test Václava Pecha proběhl bez problémů.Třetí posádkou Seznam.cz Rally Teamu byla opět dvojice Radek Majer – David Svatoš. Oba si ještě živě pamatovali svou havárii v Telči a proto doslova uvítali zrušení první erzety. „Jako všichni, nebo skoro všichni, jsme vyrazili na slickách. Na rozdíl od nich jsme se ale nějak zapomněli v hustém provozu a před další erzetou jsme již nestihli přezout. Přejezd byl příliš krátký, aby se dal ztracený čas dohnat. Městkou erzetu jsme absolvovali za šíleného deště a ještě jsme objížděli nabouraného Hudce. Na další vložce bylo vody taky dost. Při vzpomínce na Telč jsem se na slicku bál. Proč to nepřiznat. Do cíle jsme se doslova provrkali a nabrali velkou časovou ztrátu. V servisu jsme sice přezuli, ale bodované příčky byly tak daleko, že jsme zbytek soutěže pojali jako jednu velkou exhibici a snažili se pobavit promoklé diváky, sebe a rovněž promoklé pořadatele, pro které to ten den musel být doslova očistec,“ řekl upřímně Radek Majer coby jezdec a hned přidal své hodnocení i z postu manažera úspěšného týmu: „Velké poděkování zaslouží Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza za skvělou reprezentaci a strhující souboj s Jarkem Orsákem. Jejich druhé místo je dalším výtečným výsledkem našeho týmu a jsem rád, že ani v jednom z letošních sprintů nechyběla naše posádka na stupních vítězů. Díky patří i Karlovi, který jel u nás jako host a popral se s počasím taky statečně. Zapomenout nesmím ani na kluky v servisu, opět skvěle vedené Zdeňkem Sekerákem, za přípravu obou aut i jejich bezproblémový servis. Navíc nás potěšilo, že Sláva se za svůj výkon na minulé soutěži na Kopné dostal do nominace na Hvězdu rallye vypsané serverem eWRC.cz a radost máme i ze čtvrtého místa Tomáše Engeho a Michala Ernsta ze sesterského CNG Seznam.cz Rally Teamu. Auta nyní čeká větší repase a pak se již budeme těšit na naši spolupráci s Václavem Pechem při Rallye Krkonoše, kam všechny fanoušky rallyesportu srdečně zveme.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?