Horácká Rallye v Třebíči nabídla neuvěřitelně napínavé drama až do posledních metrů. Jednu z hlavních rolí v tomto strhujícím závěru hrála i posádka Seznam.cz Rally Teamu Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Přes ztrátu zaviněnou zamlženým oknem v průtrži mračen, se mezi první desítku prosadili i Karel Trněný s Václavem Pritzlem.
Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-centrum.cz před startem Horácké rallye v Třebíči opět mírně pozměnil svou jezdeckou sestavu. S týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé startoval Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Doposud vždy používal svůj vůz stejného typu i evoluce. Druhou EVO devítku sedlal již tradičně Radek Majer, opět navigovaný Davidem Svatošem. Jako host, opět tradičně, byl ke startu připraven Karel Trněný s Václavem Pritzlem se Škodou Fabia WRC.Jak už to letos na Vysočině bývá, jede-li se rallye, tak prší. Tentokrát pršelo snad ještě víc, než když se před pár týdny závodilo v Telči. Přesto většina posádek zvolila na první rychlostní zkoušky suché pneu, protože déšť byl očekáván později. Svatý Petr si však nenechal ujít ani jednu jedinou erzetu a proto řádně skrápěl tratě v okolí Třebíče již od rána. Zlomyslně si ale počkal, až většina posádek opustí servisní zonu na suchých pneu.Pavel Valoušek absolvoval ve čtvrtek krátký test věnovaný nastavení vozu. Jeho atraktivní a divácky vděčný styl si vyžádal celou řadu zásahů, ale třeba na rozdíl od Jaroslava Orsáka, který Seznam.cz Rally Team reprezentoval při svých dvou dosavadních vítězných startech, si vystačil s komponenty již ve voze zabudovanými. Čáru přes rozpočet udělalo všem již zmiňované počasí. Naštěstí byla úvodní erzeta zrušena a před krátkou městskou erzetou většina posádek stihla přezout alespoň na jednu nápravu pneu do deště. Takže se závodilo hned pěkně zostra.„Jel jsem s tímto autem poprvé a v Třebíči jsem také doposud ještě nikdy nestartoval, takže jsme začínali s větší jistotou. Přesto je mi záhadou, že největší ztrátu jsme vždy nabrali na nejkratší městské erzetě. V prvním průjezdu nám Jarek nadělil 3,3s a ve druhém dvě vteřiny a to na necelých třech kilometrech. O tratích Rallye Vysočina jsem slyšel spoustu negativ. Nevím, jak moc je pořadatelé změnili oproti minulosti, ale mě se líbily. Úsek Číchov – Brtnice, kterým celá soutěž končila, bych dokonce nazval excelentní. Žádná vložka nebyla vyloženě nesmyslně rychlá. Auto fungovalo bez sebemenšího problému a spolupráce s týmem byla na špičkové úrovni. Sám jsem udělal jednu chybu, když jsem v místě, kde havaroval Luba Minařík, šel na brzdách rovně. Jarek chyboval taky, takže nemůžu říct, že o vítězi rozhodla tato chyba. Byl prostě rychlejší. My jsme nejvíce ztratili na městské vložce. Na jiných úsecích si myslím, že se o moc rychleji jet nedalo a to ani, kdybych jel se svým autem. Přesto si myslím, že jsme se týmu, kterému děkuji za nabídku ke svezení, odvděčili pěkným výsledkem a pokud bude zájem, rád využiji i další příležitosti. Ještě jednou bych rád smeknul před, na kost promoklými, pořadateli, časoměřiči i diváky. Myslím, že všichni byli skvělí a zvládli soutěž perfektně,“ uzavřel své ohlédnutí za čtvrtým letošním rallysprintem jeden z jeho hrdinů, v cíli stříbrný Pavel Valoušek.Karel Trněný už v Telči ukázal, že dokáže zajet i na vodě, ale tentokrát mu svazovalo ruce vědomí odpovědnosti. Hned na pondělí byl totiž naplánován test, při kterém si měl vůz pro sebe nastavit a otestovat Václav Pech, aby byl co nejlépe připraven ke svému startu v Bratislavě. Škoda Fabia WRC tedy nesměla utrpět žádnou větší škodu. Po zrušené první vložce a tradičních hodinách na městské, vyráželi do té následující v průtrži mračen. Aby toho nebylo málo, tak se ve fabii zamlžilo přední sklo natolik, že Karel musel zastavit, odpoutat se, sklo otřít a opět se připoutat. Teprve pak mohl pokračovat v jízdě. Výsledkem byla více než minutová ztráta a pád na konec šesté desítky výsledkové listiny. Ještě nedávno by Karel ztratil chuť do dalšího závodění, ale tentokrát to bylo jinak. I z onboardu na stránkách promotéra seriálu je vidět, že se statečně pral jak s tratí, tak s počasím a vydatně povzbuzovaný Václavem Pritzlem šplhal ve výsledcích nahoru. Šest časů v nejrychlejší pětici hovoří za vše. Na RZ7 ale přišla krize: „Dvakrát se mi auto na vodě nebezpečně odvezlo a v tu chvíli jsem si uvědomil, že prioritou je dojet do cíle a nerozbít to. Vašek Pech by mi určitě nepoděkoval. Přesto jsme do posledních vložek šli s tím, že se chceme zkusit dostat před Igora Drotára a co nejvíc se přiblížit Davidu Komárkovi,“ vysvětlil Karel poměrně špatný čas na RZ7 a úkol před závěrečnou sekcí soutěže. Tento úkol se splnit podařilo. Konečné osmé místo v cíli a devatenáctivteřinový odstup za Komárkem nevypadá ve světle původní ztráty tak zle. A co víc, auto bylo v pořádku a test Václava Pecha proběhl bez problémů.Třetí posádkou Seznam.cz Rally Teamu byla opět dvojice Radek Majer – David Svatoš. Oba si ještě živě pamatovali svou havárii v Telči a proto doslova uvítali zrušení první erzety. „Jako všichni, nebo skoro všichni, jsme vyrazili na slickách. Na rozdíl od nich jsme se ale nějak zapomněli v hustém provozu a před další erzetou jsme již nestihli přezout. Přejezd byl příliš krátký, aby se dal ztracený čas dohnat. Městkou erzetu jsme absolvovali za šíleného deště a ještě jsme objížděli nabouraného Hudce. Na další vložce bylo vody taky dost. Při vzpomínce na Telč jsem se na slicku bál. Proč to nepřiznat. Do cíle jsme se doslova provrkali a nabrali velkou časovou ztrátu. V servisu jsme sice přezuli, ale bodované příčky byly tak daleko, že jsme zbytek soutěže pojali jako jednu velkou exhibici a snažili se pobavit promoklé diváky, sebe a rovněž promoklé pořadatele, pro které to ten den musel být doslova očistec,“ řekl upřímně Radek Majer coby jezdec a hned přidal své hodnocení i z postu manažera úspěšného týmu: „Velké poděkování zaslouží Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza za skvělou reprezentaci a strhující souboj s Jarkem Orsákem. Jejich druhé místo je dalším výtečným výsledkem našeho týmu a jsem rád, že ani v jednom z letošních sprintů nechyběla naše posádka na stupních vítězů. Díky patří i Karlovi, který jel u nás jako host a popral se s počasím taky statečně. Zapomenout nesmím ani na kluky v servisu, opět skvěle vedené Zdeňkem Sekerákem, za přípravu obou aut i jejich bezproblémový servis. Navíc nás potěšilo, že Sláva se za svůj výkon na minulé soutěži na Kopné dostal do nominace na Hvězdu rallye vypsané serverem eWRC.cz a radost máme i ze čtvrtého místa Tomáše Engeho a Michala Ernsta ze sesterského CNG Seznam.cz Rally Teamu. Auta nyní čeká větší repase a pak se již budeme těšit na naši spolupráci s Václavem Pechem při Rallye Krkonoše, kam všechny fanoušky rallyesportu srdečně zveme.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?