Horácká Rallye v Třebíči nabídla neuvěřitelně napínavé drama až do posledních metrů. Jednu z hlavních rolí v tomto strhujícím závěru hrála i posádka Seznam.cz Rally Teamu Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Přes ztrátu zaviněnou zamlženým oknem v průtrži mračen, se mezi první desítku prosadili i Karel Trněný s Václavem Pritzlem.
Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-centrum.cz před startem Horácké rallye v Třebíči opět mírně pozměnil svou jezdeckou sestavu. S týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé startoval Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Doposud vždy používal svůj vůz stejného typu i evoluce. Druhou EVO devítku sedlal již tradičně Radek Majer, opět navigovaný Davidem Svatošem. Jako host, opět tradičně, byl ke startu připraven Karel Trněný s Václavem Pritzlem se Škodou Fabia WRC.Jak už to letos na Vysočině bývá, jede-li se rallye, tak prší. Tentokrát pršelo snad ještě víc, než když se před pár týdny závodilo v Telči. Přesto většina posádek zvolila na první rychlostní zkoušky suché pneu, protože déšť byl očekáván později. Svatý Petr si však nenechal ujít ani jednu jedinou erzetu a proto řádně skrápěl tratě v okolí Třebíče již od rána. Zlomyslně si ale počkal, až většina posádek opustí servisní zonu na suchých pneu.Pavel Valoušek absolvoval ve čtvrtek krátký test věnovaný nastavení vozu. Jeho atraktivní a divácky vděčný styl si vyžádal celou řadu zásahů, ale třeba na rozdíl od Jaroslava Orsáka, který Seznam.cz Rally Team reprezentoval při svých dvou dosavadních vítězných startech, si vystačil s komponenty již ve voze zabudovanými. Čáru přes rozpočet udělalo všem již zmiňované počasí. Naštěstí byla úvodní erzeta zrušena a před krátkou městskou erzetou většina posádek stihla přezout alespoň na jednu nápravu pneu do deště. Takže se závodilo hned pěkně zostra.„Jel jsem s tímto autem poprvé a v Třebíči jsem také doposud ještě nikdy nestartoval, takže jsme začínali s větší jistotou. Přesto je mi záhadou, že největší ztrátu jsme vždy nabrali na nejkratší městské erzetě. V prvním průjezdu nám Jarek nadělil 3,3s a ve druhém dvě vteřiny a to na necelých třech kilometrech. O tratích Rallye Vysočina jsem slyšel spoustu negativ. Nevím, jak moc je pořadatelé změnili oproti minulosti, ale mě se líbily. Úsek Číchov – Brtnice, kterým celá soutěž končila, bych dokonce nazval excelentní. Žádná vložka nebyla vyloženě nesmyslně rychlá. Auto fungovalo bez sebemenšího problému a spolupráce s týmem byla na špičkové úrovni. Sám jsem udělal jednu chybu, když jsem v místě, kde havaroval Luba Minařík, šel na brzdách rovně. Jarek chyboval taky, takže nemůžu říct, že o vítězi rozhodla tato chyba. Byl prostě rychlejší. My jsme nejvíce ztratili na městské vložce. Na jiných úsecích si myslím, že se o moc rychleji jet nedalo a to ani, kdybych jel se svým autem. Přesto si myslím, že jsme se týmu, kterému děkuji za nabídku ke svezení, odvděčili pěkným výsledkem a pokud bude zájem, rád využiji i další příležitosti. Ještě jednou bych rád smeknul před, na kost promoklými, pořadateli, časoměřiči i diváky. Myslím, že všichni byli skvělí a zvládli soutěž perfektně,“ uzavřel své ohlédnutí za čtvrtým letošním rallysprintem jeden z jeho hrdinů, v cíli stříbrný Pavel Valoušek.Karel Trněný už v Telči ukázal, že dokáže zajet i na vodě, ale tentokrát mu svazovalo ruce vědomí odpovědnosti. Hned na pondělí byl totiž naplánován test, při kterém si měl vůz pro sebe nastavit a otestovat Václav Pech, aby byl co nejlépe připraven ke svému startu v Bratislavě. Škoda Fabia WRC tedy nesměla utrpět žádnou větší škodu. Po zrušené první vložce a tradičních hodinách na městské, vyráželi do té následující v průtrži mračen. Aby toho nebylo málo, tak se ve fabii zamlžilo přední sklo natolik, že Karel musel zastavit, odpoutat se, sklo otřít a opět se připoutat. Teprve pak mohl pokračovat v jízdě. Výsledkem byla více než minutová ztráta a pád na konec šesté desítky výsledkové listiny. Ještě nedávno by Karel ztratil chuť do dalšího závodění, ale tentokrát to bylo jinak. I z onboardu na stránkách promotéra seriálu je vidět, že se statečně pral jak s tratí, tak s počasím a vydatně povzbuzovaný Václavem Pritzlem šplhal ve výsledcích nahoru. Šest časů v nejrychlejší pětici hovoří za vše. Na RZ7 ale přišla krize: „Dvakrát se mi auto na vodě nebezpečně odvezlo a v tu chvíli jsem si uvědomil, že prioritou je dojet do cíle a nerozbít to. Vašek Pech by mi určitě nepoděkoval. Přesto jsme do posledních vložek šli s tím, že se chceme zkusit dostat před Igora Drotára a co nejvíc se přiblížit Davidu Komárkovi,“ vysvětlil Karel poměrně špatný čas na RZ7 a úkol před závěrečnou sekcí soutěže. Tento úkol se splnit podařilo. Konečné osmé místo v cíli a devatenáctivteřinový odstup za Komárkem nevypadá ve světle původní ztráty tak zle. A co víc, auto bylo v pořádku a test Václava Pecha proběhl bez problémů.Třetí posádkou Seznam.cz Rally Teamu byla opět dvojice Radek Majer – David Svatoš. Oba si ještě živě pamatovali svou havárii v Telči a proto doslova uvítali zrušení první erzety. „Jako všichni, nebo skoro všichni, jsme vyrazili na slickách. Na rozdíl od nich jsme se ale nějak zapomněli v hustém provozu a před další erzetou jsme již nestihli přezout. Přejezd byl příliš krátký, aby se dal ztracený čas dohnat. Městkou erzetu jsme absolvovali za šíleného deště a ještě jsme objížděli nabouraného Hudce. Na další vložce bylo vody taky dost. Při vzpomínce na Telč jsem se na slicku bál. Proč to nepřiznat. Do cíle jsme se doslova provrkali a nabrali velkou časovou ztrátu. V servisu jsme sice přezuli, ale bodované příčky byly tak daleko, že jsme zbytek soutěže pojali jako jednu velkou exhibici a snažili se pobavit promoklé diváky, sebe a rovněž promoklé pořadatele, pro které to ten den musel být doslova očistec,“ řekl upřímně Radek Majer coby jezdec a hned přidal své hodnocení i z postu manažera úspěšného týmu: „Velké poděkování zaslouží Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza za skvělou reprezentaci a strhující souboj s Jarkem Orsákem. Jejich druhé místo je dalším výtečným výsledkem našeho týmu a jsem rád, že ani v jednom z letošních sprintů nechyběla naše posádka na stupních vítězů. Díky patří i Karlovi, který jel u nás jako host a popral se s počasím taky statečně. Zapomenout nesmím ani na kluky v servisu, opět skvěle vedené Zdeňkem Sekerákem, za přípravu obou aut i jejich bezproblémový servis. Navíc nás potěšilo, že Sláva se za svůj výkon na minulé soutěži na Kopné dostal do nominace na Hvězdu rallye vypsané serverem eWRC.cz a radost máme i ze čtvrtého místa Tomáše Engeho a Michala Ernsta ze sesterského CNG Seznam.cz Rally Teamu. Auta nyní čeká větší repase a pak se již budeme těšit na naši spolupráci s Václavem Pechem při Rallye Krkonoše, kam všechny fanoušky rallyesportu srdečně zveme.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.