Deset dní před uzávěrkou přihlášek na 39. ročník Barum Czech Rally Zlín pořadatelé z AK Barum Zlín evidují v sekretariátu soutěže již téměř čtyřicet posádek. Přihlášku z favoritů již zaslal tovární tým Abarthu z Itálie nebo trojnásobný vítěz populární barumky Roman Kresta, vedoucí jezdec letošního Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009. Uzávěrka přihlášek je stanovena na středu 29. července. fotografie
Ve Zlíně se objeví vedoucí jezdec průběžného pořadí Mistrovství Evropy v rally Giandomenico Basso z Itálie, evropský šampion z roku 2006. Basso pojede na voze Fiat Grande Punto S2000 v továrních barvách Abarthu. Chybět nebude ani trojnásobný vítěz zlínské rally a vedoucí jezdec českého šampionátu Roman Kresta na voze Peugeot 207 S2000. Přihlášku již zaslali i mnohonásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX), vítěz barumky z roku 2003 a dále účastník evropského šampionátu Corrado Fontana z Itálie na Peugeotu 207 S2000. Z českých jezdců již poslali přihlášku například Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Vladimír Barvík, Marcel Tuček (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a další."Přihlášky nám chodí každým dnem a největší nápor bude až v posledních dnech před uzávěrkou. Dnes již máme skoro čtyřicet přihlášek ze sedmi evropských států," řekla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. "Řada předních týmů si již zamluvila ubytování na Zlínsku v zimních měsících a podle komunikace s řadou týmů víme, že letos se do Zlína sjede ještě větší konkurence než v loňském roce," upřesnila Regnerová. Dodejme, že při loňském ročníku se objevilo na startu celkem 21 vozů kategorie Super 2000, což je zároveň i neoficiální světový rekord. Letos uvedené číslo bude stoprocentně překonané, pořadatelé očekávají na startu kolem 25 vozů této progresivně se rozvíjející kategorie.Seznam přihlášených posádek bude publikován v neděli 9. srpna. Každopádně letošní ročník Barum Czech Rally Zlín slibuje hodnotný motoristický zážitek, který zpestří řada výborných jezdců na špičkovém vozovém parku. Očekává se kolem stovky přihlášených posádek z více než šestnácti evropských států.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.