Deset dní před uzávěrkou přihlášek na 39. ročník Barum Czech Rally Zlín pořadatelé z AK Barum Zlín evidují v sekretariátu soutěže již téměř čtyřicet posádek. Přihlášku z favoritů již zaslal tovární tým Abarthu z Itálie nebo trojnásobný vítěz populární barumky Roman Kresta, vedoucí jezdec letošního Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009. Uzávěrka přihlášek je stanovena na středu 29. července. fotografie
Ve Zlíně se objeví vedoucí jezdec průběžného pořadí Mistrovství Evropy v rally Giandomenico Basso z Itálie, evropský šampion z roku 2006. Basso pojede na voze Fiat Grande Punto S2000 v továrních barvách Abarthu. Chybět nebude ani trojnásobný vítěz zlínské rally a vedoucí jezdec českého šampionátu Roman Kresta na voze Peugeot 207 S2000. Přihlášku již zaslali i mnohonásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX), vítěz barumky z roku 2003 a dále účastník evropského šampionátu Corrado Fontana z Itálie na Peugeotu 207 S2000. Z českých jezdců již poslali přihlášku například Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Vladimír Barvík, Marcel Tuček (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a další."Přihlášky nám chodí každým dnem a největší nápor bude až v posledních dnech před uzávěrkou. Dnes již máme skoro čtyřicet přihlášek ze sedmi evropských států," řekla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. "Řada předních týmů si již zamluvila ubytování na Zlínsku v zimních měsících a podle komunikace s řadou týmů víme, že letos se do Zlína sjede ještě větší konkurence než v loňském roce," upřesnila Regnerová. Dodejme, že při loňském ročníku se objevilo na startu celkem 21 vozů kategorie Super 2000, což je zároveň i neoficiální světový rekord. Letos uvedené číslo bude stoprocentně překonané, pořadatelé očekávají na startu kolem 25 vozů této progresivně se rozvíjející kategorie.Seznam přihlášených posádek bude publikován v neděli 9. srpna. Každopádně letošní ročník Barum Czech Rally Zlín slibuje hodnotný motoristický zážitek, který zpestří řada výborných jezdců na špičkovém vozovém parku. Očekává se kolem stovky přihlášených posádek z více než šestnácti evropských států.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.