Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA, na jejichž hodnocení bude záležet další osud zlínské rally. V roli pozorovatele FIA přijede na devětatřicátý ročník populární barumky poprvé do Zlína pan Ludo Peeters z Belgie.
"Pan Peeters začal dělat pozorovatele rally před třemi lety, neboť předtím se specializoval na závody do vrchu. Je to velmi příjemný člověk, do Zlína přijede i s manželkou a velmi se do České republiky těší. V Belgii pracuje ve vrcholném motoristickém orgánu," uvedla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Věřme, že bude ve Zlíně spokojený jako loňský pozorovatel Jordi Parro Vidal ze Španělska, který přijede letos jako host rally.Ve funkci hlavního sportovního komisaře přiletí do České republiky paní Anita Passalisová z Řecka. "Poprvé k nám přijede v této funkci žena, která je navíc ředitelkou legendární Acropolis rally v Řecku. Je to hodně velká vzácnost, neboť ve FIA jsou tři ženy, jenž vykonávají tuto funkci. Anita se do Zlína velmi těší, Českou republiku navštívila pouze jednou, když viděla jen Prahu," řekla Regnerová.Dalším sportovním komisař je Fred Gallagher z Velké Británie "Byl u nás v sedmdesátých letech jako spolujezdec Johny Hauglanda z Norska. Pamatuje si ještě tehdejší Gottwaldov. V současné době pracuje ve vedení Britské Rally. Není bez zajímavosti, že jeho paní Healey dělá šéfovou pro media na podnicích mistrovství světa," upřesňuje Regnerová.V roli sportovního komisaře se představí Tomáš Kunc z České republiky, známý z předchozích ročníků coby činovník péče o jezdce. Letos bude vykonávat podruhé funkci sportovního komisaře. V historii barumky již poosmé zavítá do Zlína technický delegát FIA, jenž bude mít dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná pan Jerome Toquet z Francie. "Jedná se o profesionálního pracovníka Mezinárodní automobilové federace FIA," uvedla Regnerová. Bezpečnostním delegátem ASN je Jan Mochan, ve funkci hlavního technického komisaře bude působit Stanislav Mrkvan, hlavním časoměřičem je Vlastimil Lobiš. Ve funkci činovníků pro styk s jezdci se představí Wolfgang Gastorfer z Německa a Jiří Kulhan z České republiky. DELEGOVANÍ ČINOVNÍCI/OFFICIALS Pozorovatel FIA/ FIA Observer: Ludo PEETERS (B)Sportovní komisaři/ Stewards of the Meeting: Anita PASSALIS – President (FIA) Fred GALLAGHER (FIA) Mgr. Tomáš KUNC (ASN)Technický delegát FIA/ FIA Technical Delegate: Jerome TOQUET (FIA)Bezpečnostní delegát ASN( ASN Safety Delegate: Jan MOCHAN (CZ)Hlavní technický komisař/ Chief Scrutineer: Stanislav MRKVAN (CZ)Hlavní časoměřič/ Chief Timekeeper: Vlastimil LOBIŠ (CZ)Činovníci pro styk se soutěžícími/ Competitors´ Relations Officers: Wolfgang GASTORFER (D) Jiří KULHAN (CZ)
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?