Posádka ve složení Jan Havel a Petr Dufek, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO X zvládla nejlépe všechny nástrahy zmoklé Horácké Rally a zvítězila poprvé v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Rallysprintový Pohár Pirelli má po Horácké Rally Třebíč úspěšně za sebou polovinu letošního druhého ročníku.
Na posádky čekalo v okolí Třebíče deset náročných rychlostních zkoušek, které značně ovlivnilo počasí, když se krátce před startem úvodního měřeného úseku snesl silný déšť, který vydržel až do samotného cíle soutěže.
Většina týmů nedokázala na tuto situaci zareagovat a vyrazila vstříc prvním kilometrům na suchých pneumatikách. Stejně na tom byl i pozdější vítěz Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi Lancer. „Horácká Rally připomínala Telč, kde byly podobné podmínky. Zde to bylo o to horší, že krátce před startem první RZ začalo pršet. My jsme vyrazili ze servisu na suchých pneumatikách, ale měli jsme připravené dvě prořezané intermedie, které jsem se spolujezdcem ještě před startem RZ přezul. Podle toho se i choval vůz. Zadní část stále někam pochodovala. Většina RZ z první sekce však byla zrušená. Je to škoda, protože jsem si docela věřil a mohl odskočit soupeřům více. Jinak soutěž se mi líbila, přestože dlouhé přejezdy mezi RZtami a zdlouhavé čekání nebylo zrovna nejideálnější. Maximální spokojenost panuje i s dosaženým výsledkem a především s fungováním pneumatik Pirelli. Vítězství nás posunulo do čela Poháru Pirelli, což mne dělá obrovskou radost a před sezónou jsme s tím vůbec nepočítali. Ve zbývajících závodech bychom se rádi udrželi co nejvyšše v pořadí Poháru. Jinak bych chtěl ještě poděkovat mému týmu za skvěle odvedenou práci, Milanu Liškovi a samozřejmě Pirelli,“ zhodnotil Horáckou Rally Jan Havel.
Ostatním posádkám třídy N4 se již tolik nedařilo. Na druhém měřeném úseku nejdříve odstoupil kvůli poruše poloosy Josef Semerád. O několik minut později krátce po startu havaroval Martin Hudec a přišel tak o možnost získat další cenné body.
Smůlu měl i Roman Michalík, startující s devátou evolucí vozu Mitsubishi. Až do sedmé rychlostní zkoušky si udržoval vedení ve třídě N4 v rámci Poháru Pirelli, kde však musel odstoupit kvůli technické závadě.
Mezi nejsilnějšími áčky, ve třídě A7 se z vítězství radoval Roman Štefan s vozem Renault Clio R3. Štefan zpočátku nestačil na tempo Pohnera, kterému se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, když figuroval po polovině soutěže na skvělém třináctém místě, což bylo nejvyšše i ze všech účastníků Poháru Pirelli. Na osmé RZ však havaroval a z vítězství se tak mohl radovat zmíněný Roman Štefan, spolu se svým spolujezdcem Jiřím Grimmerem.
Ve třídě A5 si spravil po nevydařené Kopné chuť Lumír Galia a s přehledem si dojel pro deset bodů za vítězství. Tolik štěstí neměl druhý účastník Petr Mráz, kterého zradila elektronika Fabie a musel na sedmé RZ ze závodu odstoupit.
Třetího vítězství se letos dočkal ve třídě N2 Jaroslav Pešl. Výbornou soutěž nepokazila ani poslední rychlostní zkouška, kde Pešl přišel o celkové vítězství ve třídě. V rámci Poháru však ve třídě zvítězil a rozšířil tak své bodové konto na třicet bodů.
Naopak nedařilo se Jindrlemu (porucha převodovky) a Kaválkovi (havárie na poslední RZ).Ve třídě D9 zvítězil Tomáš Král s dieselovou Škodou Fabií, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě prozatím žádné body do Poháru Pirelli nezískal.
Naopak body získala posádka Oldřich Hrubý a Pavel Krbec, startující s vozem Renault Clio Sport. Tato dvojice si připsala druhé vítězství v řadě, což ji se ziskem osmadvaceti bodů posunulo vzhůru průběžným pořadím rallysprintovým Pohárem Pirelli.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally: 1. Jan Havel 32 bodů2. Jaroslav Pešl 303. Martin Lošťák, Oldřich Hrubý 285. Roman Štefan 266. Lumír Galia, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 2010. Martin Hudec 18
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.