Havel zvítězil na Horácké Rally v Poháru Pirelli

havel, jan
havel, jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 22. července 2009 08:25
Sdílej:

Posádka ve složení Jan Havel a Petr Dufek, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO X zvládla nejlépe všechny nástrahy zmoklé Horácké Rally a zvítězila poprvé v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.

Rallysprintový Pohár Pirelli má po Horácké Rally Třebíč úspěšně za sebou polovinu letošního druhého ročníku.

Na posádky čekalo v okolí Třebíče deset náročných rychlostních zkoušek, které značně ovlivnilo počasí, když se krátce před startem úvodního měřeného úseku snesl silný déšť, který vydržel až do samotného cíle soutěže.

Většina týmů nedokázala na tuto situaci zareagovat a vyrazila vstříc prvním kilometrům na suchých pneumatikách. Stejně na tom byl i pozdější vítěz Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi Lancer. „Horácká Rally připomínala Telč, kde byly podobné podmínky. Zde to bylo o to horší, že krátce před startem první RZ začalo pršet. My jsme vyrazili ze servisu na suchých pneumatikách, ale měli jsme připravené dvě prořezané intermedie, které jsem se spolujezdcem ještě před startem RZ přezul. Podle toho se i choval vůz. Zadní část stále někam pochodovala. Většina RZ z první sekce však byla zrušená. Je to škoda, protože jsem si docela věřil a mohl odskočit soupeřům více. Jinak soutěž se mi líbila, přestože dlouhé přejezdy mezi RZtami a zdlouhavé čekání nebylo zrovna nejideálnější. Maximální spokojenost panuje i s dosaženým výsledkem a především s fungováním pneumatik Pirelli. Vítězství nás posunulo do čela Poháru Pirelli, což mne dělá obrovskou radost a před sezónou jsme s tím vůbec nepočítali. Ve zbývajících závodech bychom se rádi udrželi co nejvyšše v pořadí Poháru. Jinak bych chtěl ještě poděkovat mému týmu za skvěle odvedenou práci, Milanu Liškovi a samozřejmě Pirelli,“ zhodnotil Horáckou Rally Jan Havel.

Ostatním posádkám třídy N4 se již tolik nedařilo. Na druhém měřeném úseku nejdříve odstoupil kvůli poruše poloosy Josef Semerád. O několik minut později krátce po startu havaroval Martin Hudec a přišel tak o možnost získat další cenné body.

Smůlu měl i Roman Michalík, startující s devátou evolucí vozu Mitsubishi. Až do sedmé rychlostní zkoušky si udržoval vedení ve třídě N4 v rámci Poháru Pirelli, kde však musel odstoupit kvůli technické závadě.

Mezi nejsilnějšími áčky, ve třídě A7 se z vítězství radoval Roman Štefan s vozem Renault Clio R3. Štefan zpočátku nestačil na tempo Pohnera, kterému se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, když figuroval po polovině soutěže na skvělém třináctém místě, což bylo nejvyšše i ze všech účastníků  Poháru Pirelli. Na osmé RZ však havaroval a z vítězství se tak mohl radovat zmíněný Roman Štefan, spolu se svým spolujezdcem Jiřím Grimmerem.

Ve třídě A5 si spravil po nevydařené Kopné chuť Lumír Galia a s přehledem si dojel pro deset bodů za vítězství. Tolik štěstí neměl druhý účastník Petr Mráz, kterého zradila elektronika Fabie a musel na sedmé RZ ze závodu odstoupit.

Třetího vítězství se letos dočkal ve třídě N2 Jaroslav Pešl. Výbornou soutěž nepokazila ani poslední rychlostní zkouška, kde Pešl přišel o celkové vítězství ve třídě. V rámci Poháru však ve třídě zvítězil a rozšířil tak své bodové konto na třicet bodů.

Naopak nedařilo se Jindrlemu (porucha převodovky) a Kaválkovi (havárie na poslední RZ).Ve třídě D9 zvítězil Tomáš Král s dieselovou Škodou Fabií, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě prozatím žádné body do Poháru Pirelli nezískal.

Naopak body získala posádka Oldřich Hrubý a Pavel Krbec, startující s vozem Renault Clio Sport. Tato dvojice si připsala druhé vítězství v řadě, což ji se ziskem osmadvaceti bodů posunulo vzhůru průběžným pořadím rallysprintovým Pohárem Pirelli.

Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally: 1. Jan Havel 32 bodů2. Jaroslav Pešl 303. Martin Lošťák, Oldřich Hrubý 285. Roman Štefan 266. Lumír Galia, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 2010. Martin Hudec  18

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?