Posádka ve složení Jan Havel a Petr Dufek, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO X zvládla nejlépe všechny nástrahy zmoklé Horácké Rally a zvítězila poprvé v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Rallysprintový Pohár Pirelli má po Horácké Rally Třebíč úspěšně za sebou polovinu letošního druhého ročníku.
Na posádky čekalo v okolí Třebíče deset náročných rychlostních zkoušek, které značně ovlivnilo počasí, když se krátce před startem úvodního měřeného úseku snesl silný déšť, který vydržel až do samotného cíle soutěže.
Většina týmů nedokázala na tuto situaci zareagovat a vyrazila vstříc prvním kilometrům na suchých pneumatikách. Stejně na tom byl i pozdější vítěz Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi Lancer. „Horácká Rally připomínala Telč, kde byly podobné podmínky. Zde to bylo o to horší, že krátce před startem první RZ začalo pršet. My jsme vyrazili ze servisu na suchých pneumatikách, ale měli jsme připravené dvě prořezané intermedie, které jsem se spolujezdcem ještě před startem RZ přezul. Podle toho se i choval vůz. Zadní část stále někam pochodovala. Většina RZ z první sekce však byla zrušená. Je to škoda, protože jsem si docela věřil a mohl odskočit soupeřům více. Jinak soutěž se mi líbila, přestože dlouhé přejezdy mezi RZtami a zdlouhavé čekání nebylo zrovna nejideálnější. Maximální spokojenost panuje i s dosaženým výsledkem a především s fungováním pneumatik Pirelli. Vítězství nás posunulo do čela Poháru Pirelli, což mne dělá obrovskou radost a před sezónou jsme s tím vůbec nepočítali. Ve zbývajících závodech bychom se rádi udrželi co nejvyšše v pořadí Poháru. Jinak bych chtěl ještě poděkovat mému týmu za skvěle odvedenou práci, Milanu Liškovi a samozřejmě Pirelli,“ zhodnotil Horáckou Rally Jan Havel.
Ostatním posádkám třídy N4 se již tolik nedařilo. Na druhém měřeném úseku nejdříve odstoupil kvůli poruše poloosy Josef Semerád. O několik minut později krátce po startu havaroval Martin Hudec a přišel tak o možnost získat další cenné body.
Smůlu měl i Roman Michalík, startující s devátou evolucí vozu Mitsubishi. Až do sedmé rychlostní zkoušky si udržoval vedení ve třídě N4 v rámci Poháru Pirelli, kde však musel odstoupit kvůli technické závadě.
Mezi nejsilnějšími áčky, ve třídě A7 se z vítězství radoval Roman Štefan s vozem Renault Clio R3. Štefan zpočátku nestačil na tempo Pohnera, kterému se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, když figuroval po polovině soutěže na skvělém třináctém místě, což bylo nejvyšše i ze všech účastníků Poháru Pirelli. Na osmé RZ však havaroval a z vítězství se tak mohl radovat zmíněný Roman Štefan, spolu se svým spolujezdcem Jiřím Grimmerem.
Ve třídě A5 si spravil po nevydařené Kopné chuť Lumír Galia a s přehledem si dojel pro deset bodů za vítězství. Tolik štěstí neměl druhý účastník Petr Mráz, kterého zradila elektronika Fabie a musel na sedmé RZ ze závodu odstoupit.
Třetího vítězství se letos dočkal ve třídě N2 Jaroslav Pešl. Výbornou soutěž nepokazila ani poslední rychlostní zkouška, kde Pešl přišel o celkové vítězství ve třídě. V rámci Poháru však ve třídě zvítězil a rozšířil tak své bodové konto na třicet bodů.
Naopak nedařilo se Jindrlemu (porucha převodovky) a Kaválkovi (havárie na poslední RZ).Ve třídě D9 zvítězil Tomáš Král s dieselovou Škodou Fabií, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě prozatím žádné body do Poháru Pirelli nezískal.
Naopak body získala posádka Oldřich Hrubý a Pavel Krbec, startující s vozem Renault Clio Sport. Tato dvojice si připsala druhé vítězství v řadě, což ji se ziskem osmadvaceti bodů posunulo vzhůru průběžným pořadím rallysprintovým Pohárem Pirelli.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally: 1. Jan Havel 32 bodů2. Jaroslav Pešl 303. Martin Lošťák, Oldřich Hrubý 285. Roman Štefan 266. Lumír Galia, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 2010. Martin Hudec 18
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.