Posádka ve složení Jan Havel a Petr Dufek, startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO X zvládla nejlépe všechny nástrahy zmoklé Horácké Rally a zvítězila poprvé v rámci rallysprintového Poháru Pirelli.
Rallysprintový Pohár Pirelli má po Horácké Rally Třebíč úspěšně za sebou polovinu letošního druhého ročníku.
Na posádky čekalo v okolí Třebíče deset náročných rychlostních zkoušek, které značně ovlivnilo počasí, když se krátce před startem úvodního měřeného úseku snesl silný déšť, který vydržel až do samotného cíle soutěže.
Většina týmů nedokázala na tuto situaci zareagovat a vyrazila vstříc prvním kilometrům na suchých pneumatikách. Stejně na tom byl i pozdější vítěz Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi Lancer. „Horácká Rally připomínala Telč, kde byly podobné podmínky. Zde to bylo o to horší, že krátce před startem první RZ začalo pršet. My jsme vyrazili ze servisu na suchých pneumatikách, ale měli jsme připravené dvě prořezané intermedie, které jsem se spolujezdcem ještě před startem RZ přezul. Podle toho se i choval vůz. Zadní část stále někam pochodovala. Většina RZ z první sekce však byla zrušená. Je to škoda, protože jsem si docela věřil a mohl odskočit soupeřům více. Jinak soutěž se mi líbila, přestože dlouhé přejezdy mezi RZtami a zdlouhavé čekání nebylo zrovna nejideálnější. Maximální spokojenost panuje i s dosaženým výsledkem a především s fungováním pneumatik Pirelli. Vítězství nás posunulo do čela Poháru Pirelli, což mne dělá obrovskou radost a před sezónou jsme s tím vůbec nepočítali. Ve zbývajících závodech bychom se rádi udrželi co nejvyšše v pořadí Poháru. Jinak bych chtěl ještě poděkovat mému týmu za skvěle odvedenou práci, Milanu Liškovi a samozřejmě Pirelli,“ zhodnotil Horáckou Rally Jan Havel.
Ostatním posádkám třídy N4 se již tolik nedařilo. Na druhém měřeném úseku nejdříve odstoupil kvůli poruše poloosy Josef Semerád. O několik minut později krátce po startu havaroval Martin Hudec a přišel tak o možnost získat další cenné body.
Smůlu měl i Roman Michalík, startující s devátou evolucí vozu Mitsubishi. Až do sedmé rychlostní zkoušky si udržoval vedení ve třídě N4 v rámci Poháru Pirelli, kde však musel odstoupit kvůli technické závadě.
Mezi nejsilnějšími áčky, ve třídě A7 se z vítězství radoval Roman Štefan s vozem Renault Clio R3. Štefan zpočátku nestačil na tempo Pohnera, kterému se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, když figuroval po polovině soutěže na skvělém třináctém místě, což bylo nejvyšše i ze všech účastníků Poháru Pirelli. Na osmé RZ však havaroval a z vítězství se tak mohl radovat zmíněný Roman Štefan, spolu se svým spolujezdcem Jiřím Grimmerem.
Ve třídě A5 si spravil po nevydařené Kopné chuť Lumír Galia a s přehledem si dojel pro deset bodů za vítězství. Tolik štěstí neměl druhý účastník Petr Mráz, kterého zradila elektronika Fabie a musel na sedmé RZ ze závodu odstoupit.
Třetího vítězství se letos dočkal ve třídě N2 Jaroslav Pešl. Výbornou soutěž nepokazila ani poslední rychlostní zkouška, kde Pešl přišel o celkové vítězství ve třídě. V rámci Poháru však ve třídě zvítězil a rozšířil tak své bodové konto na třicet bodů.
Naopak nedařilo se Jindrlemu (porucha převodovky) a Kaválkovi (havárie na poslední RZ).Ve třídě D9 zvítězil Tomáš Král s dieselovou Škodou Fabií, ale kvůli nízkému počtu startujících v této třídě prozatím žádné body do Poháru Pirelli nezískal.
Naopak body získala posádka Oldřich Hrubý a Pavel Krbec, startující s vozem Renault Clio Sport. Tato dvojice si připsala druhé vítězství v řadě, což ji se ziskem osmadvaceti bodů posunulo vzhůru průběžným pořadím rallysprintovým Pohárem Pirelli.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally: 1. Jan Havel 32 bodů2. Jaroslav Pešl 303. Martin Lošťák, Oldřich Hrubý 285. Roman Štefan 266. Lumír Galia, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 2010. Martin Hudec 18
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.