Na Horácké rally Třebíč nečekaly posádku CNG Seznam.cz Rally Teamu jednoduché podmínky. Silné dešťové přeháňky totiž významně změnily charakter tratí, dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst přesto dokázala při svém druhém společném startu se speciálem s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) vybojovat výborné čtvrté místo absolutně.
Jen několik minut poté, co vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG sjel ze startovní rampy, se začaly na Třebíčsko snášet první kapky deště. Úvodní ostré kilometry tak Tomáš Enge s Michalem Ernstem absolvovali na mokru, aby je silný liják nakonec provázel úplně celým závodem.
Již výsledky prvního testu naznačily, jaké ambice má ve zmoklé Třebíči posádka modrobílého plynového Mitsubishi. Tomáš Enge zajel v úvodu čtvrtý čas, v podobném duchu pak pokračoval dál. V rychlostních zkouškách pravidelně dojížděl mezi nejlepšími a po bezchybném výkonu vybojoval konečnou čtvrtou pozici absolutně. Zároveň zvítězil ve skupině S/2, ve které startovaly i čtyři vozy specifikace WRC!
Dvojice Enge – Ernst tak vyrovnala maximum Václava Pecha z Lužických hor a jasně dala všem soupeřům s benzínovými motory najevo, že se s ní v dalších závodech musí počítat. CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl ve třech startech dvou čtvrtých míst absolutně s vozem, který je poháněn stlačeným zemním plynem. Stejným plynem, který je k dostání v běžné distribuci čerpacích stanic. Jeho pořizovací cena je navíc jen zlomkem toho, za kolik nakupují závodní benzíny ostatní týmy využívající tradičních spalovacích agregátů.
Tomáš Enge: "Přestože byla dnešní soutěž opravdu velmi těžká, klouzání na vodě mě velice bavilo. Důležité bylo hlavně udržet vůz na cestě, což se nám podařilo. Během závodu jsme neudělali žádnou chybu, naše plynové Mitsubishi jelo skvěle. To byly hlavní důvody našeho úspěchu na letošním ročníku Horácké rally. Velkou neznámou pro mě byl výběr gum a musím přiznat, že ne pokaždé se mi podařilo zvolit správnou směs. Chtěli jsme jet na jistotu, proto jsme s pneumatikami neriskovali, o to je naše čtvrté místo cennější. Vyhráli jsme třídu S/2, kde mimo jiné startovaly čtyři vozy WRC, což jen dokládá obrovské kvality našeho Lanceru Evo IX CNG. S výsledkem jsme proto samozřejmě spokojeni. Během dneška jsem se naučil spoustu nových věcí, cítím zlepšení v přípravě rozpisu, tempo už odpovídalo mým představám. Proto se už těším na další svezení s plynovým Mitsubishi a na následující soutěž, která nás čeká v Krkonoších."
Michal Ernst: "Nejenom mokré počasí dělalo z Horácké rally těžkou soutěž. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, jelo se po různých typech asfaltů, kdy jeden klouže víc, jiný méně. Navíc jsme první sekci jeli na slickách, což byla špatná volba. Naštěstí se nám podařilo udržet auto na trati, takže jsem s výsledkem velice spokojen. Vyzdvihnout musím naše Mitsubishi CNG, které fungovalo bezchybně a opět dokázalo, že se může plně měřit s benzínovými speciály."
CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Další soutěží, na jejíž start se posádka Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu postaví, bude ve dnech 7. – 8. srpna Rally Krkonoše.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.