Na Horácké rally Třebíč nečekaly posádku CNG Seznam.cz Rally Teamu jednoduché podmínky. Silné dešťové přeháňky totiž významně změnily charakter tratí, dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst přesto dokázala při svém druhém společném startu se speciálem s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) vybojovat výborné čtvrté místo absolutně.
Jen několik minut poté, co vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG sjel ze startovní rampy, se začaly na Třebíčsko snášet první kapky deště. Úvodní ostré kilometry tak Tomáš Enge s Michalem Ernstem absolvovali na mokru, aby je silný liják nakonec provázel úplně celým závodem.
Již výsledky prvního testu naznačily, jaké ambice má ve zmoklé Třebíči posádka modrobílého plynového Mitsubishi. Tomáš Enge zajel v úvodu čtvrtý čas, v podobném duchu pak pokračoval dál. V rychlostních zkouškách pravidelně dojížděl mezi nejlepšími a po bezchybném výkonu vybojoval konečnou čtvrtou pozici absolutně. Zároveň zvítězil ve skupině S/2, ve které startovaly i čtyři vozy specifikace WRC!
Dvojice Enge – Ernst tak vyrovnala maximum Václava Pecha z Lužických hor a jasně dala všem soupeřům s benzínovými motory najevo, že se s ní v dalších závodech musí počítat. CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl ve třech startech dvou čtvrtých míst absolutně s vozem, který je poháněn stlačeným zemním plynem. Stejným plynem, který je k dostání v běžné distribuci čerpacích stanic. Jeho pořizovací cena je navíc jen zlomkem toho, za kolik nakupují závodní benzíny ostatní týmy využívající tradičních spalovacích agregátů.
Tomáš Enge: "Přestože byla dnešní soutěž opravdu velmi těžká, klouzání na vodě mě velice bavilo. Důležité bylo hlavně udržet vůz na cestě, což se nám podařilo. Během závodu jsme neudělali žádnou chybu, naše plynové Mitsubishi jelo skvěle. To byly hlavní důvody našeho úspěchu na letošním ročníku Horácké rally. Velkou neznámou pro mě byl výběr gum a musím přiznat, že ne pokaždé se mi podařilo zvolit správnou směs. Chtěli jsme jet na jistotu, proto jsme s pneumatikami neriskovali, o to je naše čtvrté místo cennější. Vyhráli jsme třídu S/2, kde mimo jiné startovaly čtyři vozy WRC, což jen dokládá obrovské kvality našeho Lanceru Evo IX CNG. S výsledkem jsme proto samozřejmě spokojeni. Během dneška jsem se naučil spoustu nových věcí, cítím zlepšení v přípravě rozpisu, tempo už odpovídalo mým představám. Proto se už těším na další svezení s plynovým Mitsubishi a na následující soutěž, která nás čeká v Krkonoších."
Michal Ernst: "Nejenom mokré počasí dělalo z Horácké rally těžkou soutěž. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, jelo se po různých typech asfaltů, kdy jeden klouže víc, jiný méně. Navíc jsme první sekci jeli na slickách, což byla špatná volba. Naštěstí se nám podařilo udržet auto na trati, takže jsem s výsledkem velice spokojen. Vyzdvihnout musím naše Mitsubishi CNG, které fungovalo bezchybně a opět dokázalo, že se může plně měřit s benzínovými speciály."
CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Další soutěží, na jejíž start se posádka Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu postaví, bude ve dnech 7. – 8. srpna Rally Krkonoše.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.