Na Horácké rally Třebíč nečekaly posádku CNG Seznam.cz Rally Teamu jednoduché podmínky. Silné dešťové přeháňky totiž významně změnily charakter tratí, dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst přesto dokázala při svém druhém společném startu se speciálem s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) vybojovat výborné čtvrté místo absolutně.
Jen několik minut poté, co vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG sjel ze startovní rampy, se začaly na Třebíčsko snášet první kapky deště. Úvodní ostré kilometry tak Tomáš Enge s Michalem Ernstem absolvovali na mokru, aby je silný liják nakonec provázel úplně celým závodem.
Již výsledky prvního testu naznačily, jaké ambice má ve zmoklé Třebíči posádka modrobílého plynového Mitsubishi. Tomáš Enge zajel v úvodu čtvrtý čas, v podobném duchu pak pokračoval dál. V rychlostních zkouškách pravidelně dojížděl mezi nejlepšími a po bezchybném výkonu vybojoval konečnou čtvrtou pozici absolutně. Zároveň zvítězil ve skupině S/2, ve které startovaly i čtyři vozy specifikace WRC!
Dvojice Enge – Ernst tak vyrovnala maximum Václava Pecha z Lužických hor a jasně dala všem soupeřům s benzínovými motory najevo, že se s ní v dalších závodech musí počítat. CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl ve třech startech dvou čtvrtých míst absolutně s vozem, který je poháněn stlačeným zemním plynem. Stejným plynem, který je k dostání v běžné distribuci čerpacích stanic. Jeho pořizovací cena je navíc jen zlomkem toho, za kolik nakupují závodní benzíny ostatní týmy využívající tradičních spalovacích agregátů.
Tomáš Enge: "Přestože byla dnešní soutěž opravdu velmi těžká, klouzání na vodě mě velice bavilo. Důležité bylo hlavně udržet vůz na cestě, což se nám podařilo. Během závodu jsme neudělali žádnou chybu, naše plynové Mitsubishi jelo skvěle. To byly hlavní důvody našeho úspěchu na letošním ročníku Horácké rally. Velkou neznámou pro mě byl výběr gum a musím přiznat, že ne pokaždé se mi podařilo zvolit správnou směs. Chtěli jsme jet na jistotu, proto jsme s pneumatikami neriskovali, o to je naše čtvrté místo cennější. Vyhráli jsme třídu S/2, kde mimo jiné startovaly čtyři vozy WRC, což jen dokládá obrovské kvality našeho Lanceru Evo IX CNG. S výsledkem jsme proto samozřejmě spokojeni. Během dneška jsem se naučil spoustu nových věcí, cítím zlepšení v přípravě rozpisu, tempo už odpovídalo mým představám. Proto se už těším na další svezení s plynovým Mitsubishi a na následující soutěž, která nás čeká v Krkonoších."
Michal Ernst: "Nejenom mokré počasí dělalo z Horácké rally těžkou soutěž. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, jelo se po různých typech asfaltů, kdy jeden klouže víc, jiný méně. Navíc jsme první sekci jeli na slickách, což byla špatná volba. Naštěstí se nám podařilo udržet auto na trati, takže jsem s výsledkem velice spokojen. Vyzdvihnout musím naše Mitsubishi CNG, které fungovalo bezchybně a opět dokázalo, že se může plně měřit s benzínovými speciály."
CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Další soutěží, na jejíž start se posádka Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu postaví, bude ve dnech 7. – 8. srpna Rally Krkonoše.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.