V náročných podmínkách vybojoval CNG Seznam.cz Rally Team čtvrté místo

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 19. července 2009 11:37
Sdílej:

Na Horácké rally Třebíč nečekaly posádku CNG Seznam.cz Rally Teamu jednoduché podmínky. Silné dešťové přeháňky totiž významně změnily charakter tratí, dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst přesto dokázala při svém druhém společném startu se speciálem s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) vybojovat výborné čtvrté místo absolutně.

Jen několik minut poté, co vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG sjel ze startovní rampy, se začaly na Třebíčsko snášet první kapky deště. Úvodní ostré kilometry tak Tomáš Enge s Michalem Ernstem absolvovali na mokru, aby je silný liják nakonec provázel úplně celým závodem.

Již výsledky prvního testu naznačily, jaké ambice má ve zmoklé Třebíči posádka modrobílého plynového Mitsubishi. Tomáš Enge zajel v úvodu čtvrtý čas, v podobném duchu pak pokračoval dál. V rychlostních zkouškách pravidelně dojížděl mezi nejlepšími a po bezchybném výkonu vybojoval konečnou čtvrtou pozici absolutně. Zároveň zvítězil ve skupině S/2, ve které startovaly i čtyři vozy specifikace WRC!

Dvojice Enge – Ernst tak vyrovnala maximum Václava Pecha z Lužických hor a jasně dala všem soupeřům s benzínovými motory najevo, že se s ní v dalších závodech musí počítat. CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl ve třech startech dvou čtvrtých míst absolutně s vozem, který je poháněn stlačeným zemním plynem. Stejným plynem, který je k dostání v běžné distribuci čerpacích stanic. Jeho pořizovací cena je navíc jen zlomkem toho, za kolik nakupují závodní benzíny ostatní týmy využívající tradičních spalovacích agregátů.

Tomáš Enge: "Přestože byla dnešní soutěž opravdu velmi těžká, klouzání na vodě mě velice bavilo. Důležité bylo hlavně udržet vůz na cestě, což se nám podařilo. Během závodu jsme neudělali žádnou chybu, naše plynové Mitsubishi jelo skvěle. To byly hlavní důvody našeho úspěchu na letošním ročníku Horácké rally. Velkou neznámou pro mě byl výběr gum a musím přiznat, že ne pokaždé se mi podařilo zvolit správnou směs. Chtěli jsme jet na jistotu, proto jsme s pneumatikami neriskovali, o to je naše čtvrté místo cennější. Vyhráli jsme třídu S/2, kde mimo jiné startovaly čtyři vozy WRC, což jen dokládá obrovské kvality našeho Lanceru Evo IX CNG. S výsledkem jsme proto samozřejmě spokojeni. Během dneška jsem se naučil spoustu nových věcí, cítím zlepšení v přípravě rozpisu, tempo už odpovídalo mým představám. Proto se už těším na další svezení s plynovým Mitsubishi a na následující soutěž, která nás čeká v Krkonoších."

Michal Ernst: "Nejenom mokré počasí dělalo z Horácké rally těžkou soutěž. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, jelo se po různých typech asfaltů, kdy jeden klouže víc, jiný méně. Navíc jsme první sekci jeli na slickách, což byla špatná volba. Naštěstí se nám podařilo udržet auto na trati, takže jsem s výsledkem velice spokojen. Vyzdvihnout musím naše Mitsubishi CNG, které fungovalo bezchybně a opět dokázalo, že se může plně měřit s benzínovými speciály."

CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.

Další soutěží, na jejíž start se posádka Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu postaví, bude ve dnech 7. – 8. srpna Rally Krkonoše.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?