Na Horácké rally Třebíč nečekaly posádku CNG Seznam.cz Rally Teamu jednoduché podmínky. Silné dešťové přeháňky totiž významně změnily charakter tratí, dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst přesto dokázala při svém druhém společném startu se speciálem s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) vybojovat výborné čtvrté místo absolutně.
Jen několik minut poté, co vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG sjel ze startovní rampy, se začaly na Třebíčsko snášet první kapky deště. Úvodní ostré kilometry tak Tomáš Enge s Michalem Ernstem absolvovali na mokru, aby je silný liják nakonec provázel úplně celým závodem.
Již výsledky prvního testu naznačily, jaké ambice má ve zmoklé Třebíči posádka modrobílého plynového Mitsubishi. Tomáš Enge zajel v úvodu čtvrtý čas, v podobném duchu pak pokračoval dál. V rychlostních zkouškách pravidelně dojížděl mezi nejlepšími a po bezchybném výkonu vybojoval konečnou čtvrtou pozici absolutně. Zároveň zvítězil ve skupině S/2, ve které startovaly i čtyři vozy specifikace WRC!
Dvojice Enge – Ernst tak vyrovnala maximum Václava Pecha z Lužických hor a jasně dala všem soupeřům s benzínovými motory najevo, že se s ní v dalších závodech musí počítat. CNG Seznam.cz Rally Team dosáhl ve třech startech dvou čtvrtých míst absolutně s vozem, který je poháněn stlačeným zemním plynem. Stejným plynem, který je k dostání v běžné distribuci čerpacích stanic. Jeho pořizovací cena je navíc jen zlomkem toho, za kolik nakupují závodní benzíny ostatní týmy využívající tradičních spalovacích agregátů.
Tomáš Enge: "Přestože byla dnešní soutěž opravdu velmi těžká, klouzání na vodě mě velice bavilo. Důležité bylo hlavně udržet vůz na cestě, což se nám podařilo. Během závodu jsme neudělali žádnou chybu, naše plynové Mitsubishi jelo skvěle. To byly hlavní důvody našeho úspěchu na letošním ročníku Horácké rally. Velkou neznámou pro mě byl výběr gum a musím přiznat, že ne pokaždé se mi podařilo zvolit správnou směs. Chtěli jsme jet na jistotu, proto jsme s pneumatikami neriskovali, o to je naše čtvrté místo cennější. Vyhráli jsme třídu S/2, kde mimo jiné startovaly čtyři vozy WRC, což jen dokládá obrovské kvality našeho Lanceru Evo IX CNG. S výsledkem jsme proto samozřejmě spokojeni. Během dneška jsem se naučil spoustu nových věcí, cítím zlepšení v přípravě rozpisu, tempo už odpovídalo mým představám. Proto se už těším na další svezení s plynovým Mitsubishi a na následující soutěž, která nás čeká v Krkonoších."
Michal Ernst: "Nejenom mokré počasí dělalo z Horácké rally těžkou soutěž. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, jelo se po různých typech asfaltů, kdy jeden klouže víc, jiný méně. Navíc jsme první sekci jeli na slickách, což byla špatná volba. Naštěstí se nám podařilo udržet auto na trati, takže jsem s výsledkem velice spokojen. Vyzdvihnout musím naše Mitsubishi CNG, které fungovalo bezchybně a opět dokázalo, že se může plně měřit s benzínovými speciály."
CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Další soutěží, na jejíž start se posádka Tomáš Enge – Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX CNG v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu postaví, bude ve dnech 7. – 8. srpna Rally Krkonoše.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.