Ve středu se nedaleko Příbrami uskutečnil test CNG Seznam.cz Rally Team. Nově sestavená posádka Tomáš Enge – Michal Ernst se totiž podruhé v krátké době představí v Mistrovství České republiky sprintrally; s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG se o víkendu zúčastní Horácké Rally Třebíč.
Zatímco Rallysprint Kopná sloužil na počátku července oběma závodníkům zejména k doladění vzájemné souhry, při testu před Horáckou Rally zkoušel Tomáš Enge různá nastavení plynového Lanceru EVO IX. Motor na stlačený zemní plyn již prokázal své kvality na soutěžích v Lužických horách a na Kopné, ke slovu proto přišlo hledání optimálního nastavení podvozku modrobílého soutěžního speciálu.
Ke konci náročného dne zavládla v CNG Seznam.cz Rally Teamu spokojenost: Tomáš Enge společně s techniky a mechaniky společnosti Charouz Racing System dokázal najít optimální set-up vozu s alternativním pohonem, s nímž bude tým dále pracovat na letošním ročníku Horácké Rally Třebíč. Tomáš Enge: "Na základě poznatků z Kopné jsem během testu chtěl vyzkoušet některé nové věci tak, abych si s CNG Mitsubishi lépe rozuměl. Na řadu proto přišly různé varianty nastavení tlumičů, pružin a stabilizátorů. Zkoušeli jsme různé varianty map motoru i středního diferenciálu. S výsledkem dnešního testování jsem velice spokojen, z tohoto pohledu hodnotím přípravu na Třebíč velice kladně. Zároveň se těším, že s vozem poháněným stlačeným zemním plynem opět postoupíme dál v našem vývojovém programu."Michal Ernst: "Testovací úsek jsme vybrali záměrně, je totiž hodně rozbitý a výborně simuluje podmínky klasické české uskákané rychlostní zkoušky. I díky tomu se nám podařilo udělat pokrok v nastavení vozu, zejména pak podvozku. Mitsubishi se chová podle Tomášových představ, to je velice důležité. V krátké době to pro nás dva bude druhý závod, měli bychom být sehranější. V Třebíči navíc nebude tolik místních specialistů jako na Kopné, zároveň nás čeká několik nových vložek, které se dlouho nejely. Proto si myslím, že s naším CNG Lancerem můžeme pomýšlet hodně vysoko."Video z testu před Horáckou rally 2009 naleznete na youtube kanálu SPORT 5CNG Seznam.cz Rally Team je první stájí, která v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. CNG Seznam.cz Rally Team se prostřednictvím své účasti v MČR sprintrally snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG prokázal své schopnosti hned při svém debutu na Rally Lužické hory, kde posádka V. Pech jun. – P. Uhel obsadila čtvrté místo absolutně. Úkolem dvojice Tomáš Enge – Michal Ernst bude ve zbytku sezony domácího šampionátu sprintrally přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.Horácká Rally Třebíč se jede v sobotu 18. července. Na programu je deset rychlostních zkoušek, první z nich startuje v 9:24 hodin. Na cílové rampě by se měla vítězná posádka objevit kolem 17:30 hod. Posádka Tomáš Enge – Michal Ernst poveze na svém Mitsubishi Lancer EVO IX CNG startovní číslo 11.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.