První polovinu Poháru Pirelli uzavře Horácká Rally

havel, jan
havel, jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 17. července 2009 11:12
Sdílej:

Posádky rallysprintového Poháru Pirelli budou mít o nadcházejícím víkendu za sebou první polovinu letošního ročníku.

Na startu se neobjeví dosud vedoucí Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5, přesto se bude nač dívat.

Při předchozích dvou startech kralovali pohárovému závodění Josef Semerád s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Sherlog Racing a v nastoleném trendu budou chtít pokračovat i v okolí Třebíče. „Cíle pro Horáckou Rally máme nejvyšší, kvůli tomu tam všichni také jedeme:-). Letošní sezóna není pro nás příliš růžová. Na Lužických Horách jsme brzy museli odstoupit, na Telči se dařilo a na Kopné to bylo opět horší. Navíc rallysprintové závody se kryjí se závody mého syna Martina v rámci mistrovství světa, a tak to vypadá, že letos odjedeme ještě zmiňovanou Třebíč a Krkonoše. Zbývající dva závody budeme muset asi vynechat. Jinak já preferuji vlhký povrch, a tak bych byl rád, kdyby před závodem zapršelo a tratě byly vlhké. Pirelli jsou podle mne v současnosti na tomto povrchu nejlepší. Pokud by byly rychlostní zkoušky suché, pojedeme nejtvrdší směs pneumatik Pirelli,“  řekl před startem Horácké Rally Josef Semerád.

Horácká Rally Třebíč patřila dlouhá léta do kalendáře dvoudenních závodů. V letošním roce se však pojede jako rallysprintový podnik.

Na posádky je připraveno deset rychlostních zkoušek o vdálenosti více než osmdesáti ostrých kilometrů. V rámci Poháru Pirelli 09 se zde představí celkem patnáct dvojic, které si to rozdají o další body.

Nejpočetnější třídou budou nejatraktivnější a zároveň nejsilnější čtyřkolky skupiny N, kde se představí hned pět posádek.

O Josefu Semerádovi jsme již hovořili. O body jej budou chtít připravit Martin Hudec, jenž si v letošním roce připsal vítězství v rámci Rally Lužické Hory. Se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII bude jistě patřit mezi nejrychlejší posádky.

V průběžném pořadí na druhém místě se prozatím drží Jan Havel, startující s nejnovější specifikací vozu Mitsubishi Lancer. Na svém kontě má dvě druhá místa a jedno třetí a jistě by si rád připsal i deset bodů za vítězství.

Z dalších účastníků jmenujme Romana Michalíka a Jiřího Skulu, kteří budou startovat s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.

Druhou nejnabitější třídou jsou enkové šestnáctistovky. Na Kopné chyboval Pešl, ale v Třebíči bude opět v plné síle a bude si chtít jistě spravit chuť. S dalšími vozy Honda Civic 1,6 VTi budou startovat Jan Jindrle a Jakub Brázda, které doplní Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift Sport 1,6. Právě Kaválkovi se dařilo na nedávné Kopné nejvíce a přivezl si odtud plný počet bodů za vítězství.

418

Ve třídě A5 se v rámci čtyř sekcí soutěže představí dvojice startujících v čele s Lumírem Galiou. Galia se Škodou Felicia Kit Car dominoval v Telči a také na Kopné, kde však musel předčasně odstoupit. V Třebíči by si tak jistě rád rozšířil svůj dosavadní deseti bodový zisk. Cestu mu bude znepříjemňovat Petr Mráz se Škodou Fabia.

Vyrovnané souboje předvádí i jezdci třídy A7, kde se prozatím více daří Karlu Pohnerovi (Honda Civic Type-R). Naopak zlepšit pokaženou náladu z Kopné si chce Roman Štefan s vozem Renault Clio R3.

Třída N3 a D9 nabídne fanouškům pouze po jednom účastníkovi. S vozem Škoda Fabia RS se představí manžele Královi a s vozem Renault Clio Sport vyrazí vstříc deseti rychlostním zkouškám Oldřich Hrubý.

Kdo zvítězí v rámci rallysprintového Poháru Pirelli se dozvíme krátce před šestou hodinou večerní, kdy proběhne v prostorách Karlova náměstí cíl Horácké Rally Třebíč.

Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally:1. Martin Lošťák 28 bodů2. Jan Havel 223. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 207. Oldřich Hrubý, Martin Hudec 18

Startovní listina Poháru Pirelli – Horácká Rally Třebíč:Semerád Josef/Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IXMichalík Roman/ Orava Radim Misubishi Lancer EVO IXHudec Martin/ Černoch Bob  Mitsubishi Lancer EVO VIIISkula Jiří/ Volf Jirka   Mitsubishi Lancer EVO IX Havel Jan/ Dufek Petr  Mitsubishi Lancer Evo XPohner Karel/ Husák Jan  Honda Civic Type – RGalia Lumír/ Hloušek Ota  Škoda Felicia Kit CarMráz Petr/Plšek Martin  Škoda FabiaPešl Jaroslav/ Juřica Radek  Honda CivicJinderle Jan/ Leco Lukáš  Honda Civic 1,6VTiŠtefan Roman/Grimmer Jiří  Renault Clio R3Král Tomáš/Králová Daniela  Škoda Fabia RSJakub Brázda/Zdeněk Brázda Honda Civic 1,6 VtiAleš Kaválek/Jaroslav Miko  Suzuki Swift Sport 1,6Oldřich Hrubý/Pavel Krbec  Renault Clio Sport

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.