Posádky rallysprintového Poháru Pirelli budou mít o nadcházejícím víkendu za sebou první polovinu letošního ročníku.
Na startu se neobjeví dosud vedoucí Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5, přesto se bude nač dívat.
Při předchozích dvou startech kralovali pohárovému závodění Josef Semerád s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Sherlog Racing a v nastoleném trendu budou chtít pokračovat i v okolí Třebíče. „Cíle pro Horáckou Rally máme nejvyšší, kvůli tomu tam všichni také jedeme:-). Letošní sezóna není pro nás příliš růžová. Na Lužických Horách jsme brzy museli odstoupit, na Telči se dařilo a na Kopné to bylo opět horší. Navíc rallysprintové závody se kryjí se závody mého syna Martina v rámci mistrovství světa, a tak to vypadá, že letos odjedeme ještě zmiňovanou Třebíč a Krkonoše. Zbývající dva závody budeme muset asi vynechat. Jinak já preferuji vlhký povrch, a tak bych byl rád, kdyby před závodem zapršelo a tratě byly vlhké. Pirelli jsou podle mne v současnosti na tomto povrchu nejlepší. Pokud by byly rychlostní zkoušky suché, pojedeme nejtvrdší směs pneumatik Pirelli,“ řekl před startem Horácké Rally Josef Semerád.
Horácká Rally Třebíč patřila dlouhá léta do kalendáře dvoudenních závodů. V letošním roce se však pojede jako rallysprintový podnik.
Na posádky je připraveno deset rychlostních zkoušek o vdálenosti více než osmdesáti ostrých kilometrů. V rámci Poháru Pirelli 09 se zde představí celkem patnáct dvojic, které si to rozdají o další body.
Nejpočetnější třídou budou nejatraktivnější a zároveň nejsilnější čtyřkolky skupiny N, kde se představí hned pět posádek.
O Josefu Semerádovi jsme již hovořili. O body jej budou chtít připravit Martin Hudec, jenž si v letošním roce připsal vítězství v rámci Rally Lužické Hory. Se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII bude jistě patřit mezi nejrychlejší posádky.
V průběžném pořadí na druhém místě se prozatím drží Jan Havel, startující s nejnovější specifikací vozu Mitsubishi Lancer. Na svém kontě má dvě druhá místa a jedno třetí a jistě by si rád připsal i deset bodů za vítězství.
Z dalších účastníků jmenujme Romana Michalíka a Jiřího Skulu, kteří budou startovat s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Druhou nejnabitější třídou jsou enkové šestnáctistovky. Na Kopné chyboval Pešl, ale v Třebíči bude opět v plné síle a bude si chtít jistě spravit chuť. S dalšími vozy Honda Civic 1,6 VTi budou startovat Jan Jindrle a Jakub Brázda, které doplní Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift Sport 1,6. Právě Kaválkovi se dařilo na nedávné Kopné nejvíce a přivezl si odtud plný počet bodů za vítězství.
418
Ve třídě A5 se v rámci čtyř sekcí soutěže představí dvojice startujících v čele s Lumírem Galiou. Galia se Škodou Felicia Kit Car dominoval v Telči a také na Kopné, kde však musel předčasně odstoupit. V Třebíči by si tak jistě rád rozšířil svůj dosavadní deseti bodový zisk. Cestu mu bude znepříjemňovat Petr Mráz se Škodou Fabia.
Vyrovnané souboje předvádí i jezdci třídy A7, kde se prozatím více daří Karlu Pohnerovi (Honda Civic Type-R). Naopak zlepšit pokaženou náladu z Kopné si chce Roman Štefan s vozem Renault Clio R3.
Třída N3 a D9 nabídne fanouškům pouze po jednom účastníkovi. S vozem Škoda Fabia RS se představí manžele Královi a s vozem Renault Clio Sport vyrazí vstříc deseti rychlostním zkouškám Oldřich Hrubý.
Kdo zvítězí v rámci rallysprintového Poháru Pirelli se dozvíme krátce před šestou hodinou večerní, kdy proběhne v prostorách Karlova náměstí cíl Horácké Rally Třebíč.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally:1. Martin Lošťák 28 bodů2. Jan Havel 223. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 207. Oldřich Hrubý, Martin Hudec 18
Startovní listina Poháru Pirelli – Horácká Rally Třebíč:Semerád Josef/Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IXMichalík Roman/ Orava Radim Misubishi Lancer EVO IXHudec Martin/ Černoch Bob Mitsubishi Lancer EVO VIIISkula Jiří/ Volf Jirka Mitsubishi Lancer EVO IX Havel Jan/ Dufek Petr Mitsubishi Lancer Evo XPohner Karel/ Husák Jan Honda Civic Type – RGalia Lumír/ Hloušek Ota Škoda Felicia Kit CarMráz Petr/Plšek Martin Škoda FabiaPešl Jaroslav/ Juřica Radek Honda CivicJinderle Jan/ Leco Lukáš Honda Civic 1,6VTiŠtefan Roman/Grimmer Jiří Renault Clio R3Král Tomáš/Králová Daniela Škoda Fabia RSJakub Brázda/Zdeněk Brázda Honda Civic 1,6 VtiAleš Kaválek/Jaroslav Miko Suzuki Swift Sport 1,6Oldřich Hrubý/Pavel Krbec Renault Clio Sport
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?