Posádky rallysprintového Poháru Pirelli budou mít o nadcházejícím víkendu za sebou první polovinu letošního ročníku.
Na startu se neobjeví dosud vedoucí Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5, přesto se bude nač dívat.
Při předchozích dvou startech kralovali pohárovému závodění Josef Semerád s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Sherlog Racing a v nastoleném trendu budou chtít pokračovat i v okolí Třebíče. „Cíle pro Horáckou Rally máme nejvyšší, kvůli tomu tam všichni také jedeme:-). Letošní sezóna není pro nás příliš růžová. Na Lužických Horách jsme brzy museli odstoupit, na Telči se dařilo a na Kopné to bylo opět horší. Navíc rallysprintové závody se kryjí se závody mého syna Martina v rámci mistrovství světa, a tak to vypadá, že letos odjedeme ještě zmiňovanou Třebíč a Krkonoše. Zbývající dva závody budeme muset asi vynechat. Jinak já preferuji vlhký povrch, a tak bych byl rád, kdyby před závodem zapršelo a tratě byly vlhké. Pirelli jsou podle mne v současnosti na tomto povrchu nejlepší. Pokud by byly rychlostní zkoušky suché, pojedeme nejtvrdší směs pneumatik Pirelli,“ řekl před startem Horácké Rally Josef Semerád.
Horácká Rally Třebíč patřila dlouhá léta do kalendáře dvoudenních závodů. V letošním roce se však pojede jako rallysprintový podnik.
Na posádky je připraveno deset rychlostních zkoušek o vdálenosti více než osmdesáti ostrých kilometrů. V rámci Poháru Pirelli 09 se zde představí celkem patnáct dvojic, které si to rozdají o další body.
Nejpočetnější třídou budou nejatraktivnější a zároveň nejsilnější čtyřkolky skupiny N, kde se představí hned pět posádek.
O Josefu Semerádovi jsme již hovořili. O body jej budou chtít připravit Martin Hudec, jenž si v letošním roce připsal vítězství v rámci Rally Lužické Hory. Se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII bude jistě patřit mezi nejrychlejší posádky.
V průběžném pořadí na druhém místě se prozatím drží Jan Havel, startující s nejnovější specifikací vozu Mitsubishi Lancer. Na svém kontě má dvě druhá místa a jedno třetí a jistě by si rád připsal i deset bodů za vítězství.
Z dalších účastníků jmenujme Romana Michalíka a Jiřího Skulu, kteří budou startovat s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Druhou nejnabitější třídou jsou enkové šestnáctistovky. Na Kopné chyboval Pešl, ale v Třebíči bude opět v plné síle a bude si chtít jistě spravit chuť. S dalšími vozy Honda Civic 1,6 VTi budou startovat Jan Jindrle a Jakub Brázda, které doplní Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift Sport 1,6. Právě Kaválkovi se dařilo na nedávné Kopné nejvíce a přivezl si odtud plný počet bodů za vítězství.
418
Ve třídě A5 se v rámci čtyř sekcí soutěže představí dvojice startujících v čele s Lumírem Galiou. Galia se Škodou Felicia Kit Car dominoval v Telči a také na Kopné, kde však musel předčasně odstoupit. V Třebíči by si tak jistě rád rozšířil svůj dosavadní deseti bodový zisk. Cestu mu bude znepříjemňovat Petr Mráz se Škodou Fabia.
Vyrovnané souboje předvádí i jezdci třídy A7, kde se prozatím více daří Karlu Pohnerovi (Honda Civic Type-R). Naopak zlepšit pokaženou náladu z Kopné si chce Roman Štefan s vozem Renault Clio R3.
Třída N3 a D9 nabídne fanouškům pouze po jednom účastníkovi. S vozem Škoda Fabia RS se představí manžele Královi a s vozem Renault Clio Sport vyrazí vstříc deseti rychlostním zkouškám Oldřich Hrubý.
Kdo zvítězí v rámci rallysprintového Poháru Pirelli se dozvíme krátce před šestou hodinou večerní, kdy proběhne v prostorách Karlova náměstí cíl Horácké Rally Třebíč.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally:1. Martin Lošťák 28 bodů2. Jan Havel 223. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 207. Oldřich Hrubý, Martin Hudec 18
Startovní listina Poháru Pirelli – Horácká Rally Třebíč:Semerád Josef/Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IXMichalík Roman/ Orava Radim Misubishi Lancer EVO IXHudec Martin/ Černoch Bob Mitsubishi Lancer EVO VIIISkula Jiří/ Volf Jirka Mitsubishi Lancer EVO IX Havel Jan/ Dufek Petr Mitsubishi Lancer Evo XPohner Karel/ Husák Jan Honda Civic Type – RGalia Lumír/ Hloušek Ota Škoda Felicia Kit CarMráz Petr/Plšek Martin Škoda FabiaPešl Jaroslav/ Juřica Radek Honda CivicJinderle Jan/ Leco Lukáš Honda Civic 1,6VTiŠtefan Roman/Grimmer Jiří Renault Clio R3Král Tomáš/Králová Daniela Škoda Fabia RSJakub Brázda/Zdeněk Brázda Honda Civic 1,6 VtiAleš Kaválek/Jaroslav Miko Suzuki Swift Sport 1,6Oldřich Hrubý/Pavel Krbec Renault Clio Sport
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?