Posádky rallysprintového Poháru Pirelli budou mít o nadcházejícím víkendu za sebou první polovinu letošního ročníku.
Na startu se neobjeví dosud vedoucí Martin Lošťák, startující s vozem Škoda Felicia ve třídě A5, přesto se bude nač dívat.
Při předchozích dvou startech kralovali pohárovému závodění Josef Semerád s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Sherlog Racing a v nastoleném trendu budou chtít pokračovat i v okolí Třebíče. „Cíle pro Horáckou Rally máme nejvyšší, kvůli tomu tam všichni také jedeme:-). Letošní sezóna není pro nás příliš růžová. Na Lužických Horách jsme brzy museli odstoupit, na Telči se dařilo a na Kopné to bylo opět horší. Navíc rallysprintové závody se kryjí se závody mého syna Martina v rámci mistrovství světa, a tak to vypadá, že letos odjedeme ještě zmiňovanou Třebíč a Krkonoše. Zbývající dva závody budeme muset asi vynechat. Jinak já preferuji vlhký povrch, a tak bych byl rád, kdyby před závodem zapršelo a tratě byly vlhké. Pirelli jsou podle mne v současnosti na tomto povrchu nejlepší. Pokud by byly rychlostní zkoušky suché, pojedeme nejtvrdší směs pneumatik Pirelli,“ řekl před startem Horácké Rally Josef Semerád.
Horácká Rally Třebíč patřila dlouhá léta do kalendáře dvoudenních závodů. V letošním roce se však pojede jako rallysprintový podnik.
Na posádky je připraveno deset rychlostních zkoušek o vdálenosti více než osmdesáti ostrých kilometrů. V rámci Poháru Pirelli 09 se zde představí celkem patnáct dvojic, které si to rozdají o další body.
Nejpočetnější třídou budou nejatraktivnější a zároveň nejsilnější čtyřkolky skupiny N, kde se představí hned pět posádek.
O Josefu Semerádovi jsme již hovořili. O body jej budou chtít připravit Martin Hudec, jenž si v letošním roce připsal vítězství v rámci Rally Lužické Hory. Se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII bude jistě patřit mezi nejrychlejší posádky.
V průběžném pořadí na druhém místě se prozatím drží Jan Havel, startující s nejnovější specifikací vozu Mitsubishi Lancer. Na svém kontě má dvě druhá místa a jedno třetí a jistě by si rád připsal i deset bodů za vítězství.
Z dalších účastníků jmenujme Romana Michalíka a Jiřího Skulu, kteří budou startovat s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Druhou nejnabitější třídou jsou enkové šestnáctistovky. Na Kopné chyboval Pešl, ale v Třebíči bude opět v plné síle a bude si chtít jistě spravit chuť. S dalšími vozy Honda Civic 1,6 VTi budou startovat Jan Jindrle a Jakub Brázda, které doplní Aleš Kaválek s vozem Suzuki Swift Sport 1,6. Právě Kaválkovi se dařilo na nedávné Kopné nejvíce a přivezl si odtud plný počet bodů za vítězství.
418
Ve třídě A5 se v rámci čtyř sekcí soutěže představí dvojice startujících v čele s Lumírem Galiou. Galia se Škodou Felicia Kit Car dominoval v Telči a také na Kopné, kde však musel předčasně odstoupit. V Třebíči by si tak jistě rád rozšířil svůj dosavadní deseti bodový zisk. Cestu mu bude znepříjemňovat Petr Mráz se Škodou Fabia.
Vyrovnané souboje předvádí i jezdci třídy A7, kde se prozatím více daří Karlu Pohnerovi (Honda Civic Type-R). Naopak zlepšit pokaženou náladu z Kopné si chce Roman Štefan s vozem Renault Clio R3.
Třída N3 a D9 nabídne fanouškům pouze po jednom účastníkovi. S vozem Škoda Fabia RS se představí manžele Královi a s vozem Renault Clio Sport vyrazí vstříc deseti rychlostním zkouškám Oldřich Hrubý.
Kdo zvítězí v rámci rallysprintového Poháru Pirelli se dozvíme krátce před šestou hodinou večerní, kdy proběhne v prostorách Karlova náměstí cíl Horácké Rally Třebíč.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli před Horáckou Rally:1. Martin Lošťák 28 bodů2. Jan Havel 223. Jaroslav Pešl, Karel Pohner, Zdeněk Václavík, Josef Semerád 207. Oldřich Hrubý, Martin Hudec 18
Startovní listina Poháru Pirelli – Horácká Rally Třebíč:Semerád Josef/Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IXMichalík Roman/ Orava Radim Misubishi Lancer EVO IXHudec Martin/ Černoch Bob Mitsubishi Lancer EVO VIIISkula Jiří/ Volf Jirka Mitsubishi Lancer EVO IX Havel Jan/ Dufek Petr Mitsubishi Lancer Evo XPohner Karel/ Husák Jan Honda Civic Type – RGalia Lumír/ Hloušek Ota Škoda Felicia Kit CarMráz Petr/Plšek Martin Škoda FabiaPešl Jaroslav/ Juřica Radek Honda CivicJinderle Jan/ Leco Lukáš Honda Civic 1,6VTiŠtefan Roman/Grimmer Jiří Renault Clio R3Král Tomáš/Králová Daniela Škoda Fabia RSJakub Brázda/Zdeněk Brázda Honda Civic 1,6 VtiAleš Kaválek/Jaroslav Miko Suzuki Swift Sport 1,6Oldřich Hrubý/Pavel Krbec Renault Clio Sport
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.