Šestý podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a zároveň Mistrovství České republiky v rally historických automobilů s koeficientem 3, je již v poslední fázi příprav a jeho trať má definitivní podobu. Nový organizační tým ředitele Tomáše Fialy připravil pro středočeskou soutěž do značné míry novou, či výrazně upravenou trať.
Začněme ale tím, co při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram zůstane stejné. Diváci a jistě i soutěžní posádky uvítají zachování kvalitního servisního areálu na letišti v Dlouhé Lhotě, a také osvědčený formát soutěže s první etapou v pátek a cílem rally v sobotu podvečer. Páteční slavnostní start bude přesunut z náměstí TGM v Příbrami před Kulturní dům, kde bude umístěno i zázemí ředitelství rally a start soutěže nebude tolik omezovat páteční dopravu v centru města Příbram. První etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se bezesporu dá označit jako „příbramská“, neboť soutěžní posádky MMČR se budou při dvou průjezdech třech rychlostních zkoušek pohybovat nejblíže centru soutěže - Příbrami. Jako první čeká na soutěžící prodloužená rychlostní zkouška Brodce – Milín, kterou znají z předchozích ročníků Rally Příbram. Druhým testem bude v protisměru vedená klasická rychlostní zkouška tentokrát začínající v Bohutíně a končící před obcí Sádek. Tato rychlostní zkouška bude svou polohou nejlépe dostupná nejen pro Příbramáky, a bude zde vytvořeno několik atraktivních diváckých míst včetně skoku v obci Lhota. Třetici rychlostních zkoušek „příbramské“ etapy uzavře rovněž pozměněný test Ohrazenice – Ohrazenice, který využije úzkých účelových komunikací nedaleko Jinců. Celkem 62 kilometrů první etapy nabídne zhruba polovinu testů v atraktivním nočním prostředí a divákům nabídne možnost sledovat noční atmosféru rally s dočervena rozžhavenými kotouči brzd a kužely světlometů protínající tmu na rychlostní zkoušce. Druhá, a nutno podotknout že výrazně delší etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, se odehraje z větší části na Sedlčansku. Tuto oblast na druhé straně vltavského údolí využívala Rally Příbram i v minulosti, pak se ale na několik let stáhla zpět k Příbrami, či na Berounsko. Snahou pořadatele bylo oživení notoricky známých rychlostních zkoušek a možnost změřit síly i na úplně nových erzetách. Ve druhé etapě tak na účastníky MMČR čeká 108 kilometrů rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, které se pojedou ve třech sekcích. Úvodním testem bude úsek mezi obcemi Líchovy a Červený. Následují rychlostní zkoušky Skrýšov-Sedlčany a Pořešice – Krásná Hora nad Vltavou. Posledním měřeným úsekem každé sekce bude známá, avšak letos opět do protisměru otočená rychlostní zkouška Bohostice-Vystrkov, vedoucí hustým porostem na úbočí orlické přehradní nádrže. Trať XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram již prošla i schvalovacím řízením Asociace Jezdců Rally, kteří na obhlídku vyslali hned tři svoje členy. Příbramského Josefa Petáka doprovodil rovněž místní Michal Ernst a Plzeňan Václav Pech jun. Zástupci AJR podobu tratě schválili pouze s připomínkami k umístění retardérů a ocenili přístup organizačního výboru příbramské soutěže, který s nimi v předstihu konzultoval možné varianty podoby rally.
Významnou součástí XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram bude i v tomto roce rally historických vozidel spolu s takzvanými rally legendami, tedy vozidly známými z historie rally, ale bez platné homologace. MČR historiků i rally legendy absolvují v pátek pouze tři rychlostní zkoušky v prvním průjezdu jedné sekce a na trať vyrazí za soudobými vozy MMČR. Ve druhé etapě příbramské rally ale na historiky čeká kompletní porce rychlostních zkoušek jako jejich kolegy se soudobými vozy. O účast na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram je mezi historickými vozy i rally legendami již nyní velký zájem, a proto se divákům i v souvislosti s harmonogramem soutěže, jistě vyplatí vyčkat na jedné rychlostní zkoušce na tři průjezdy a vychutnat si nasazení kompletního startovního pole. Pro diváky nabídne XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram dostatek bezpečných diváckých míst, z nichž některá budou komentovaná. Organizační tým příbramské rally tento rok upustil od vybírání vstupného na rychlostní zkoušky a do servisu, na některých místech ale bude obcemi či soukromými vlastníky pozemků vybíráno parkovné za automobily diváků. O detailní podobě tratě a diváckých místech budete informováni na internetových stránkách www.rallypribram.cz , kde bude přístupný detailní divácký průvodce včetně map. Diváky, kteří navštíví letošní příbramskou rally zve organizační výbor dále i k návštěvě velkého množství historických i technických památek příbramského regionu. Za zmínku rovněž stojí, že posádky zavítají i do míst, které důvěrně znají ze slavných filmů nedávné minulosti. Při příjezdu na start RZ Skrýšov-Sedlčany budou projíždět obcí Křečovice, kde se natáčela podstatná část filmu „Vesničko má středisková“, a hned následující rychlostní zkouška zavede posádky do Vysokého Chlumce, kde se pokoušel rozmluvit němou princeznu Jiří Korn v pohádce „Honza málem králem“.“Připomeňme, že XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se uskuteční ve dnech 18. a 19. září 2009, a soutěž bude oficiálně odstartována z prostor před příbramským kulturním domem v pátek v 17:00 a první soutěžní posádka MMČR přijede do cíle na témže místě v sobotu v 18:12 hodin.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).