Šestý podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a zároveň Mistrovství České republiky v rally historických automobilů s koeficientem 3, je již v poslední fázi příprav a jeho trať má definitivní podobu. Nový organizační tým ředitele Tomáše Fialy připravil pro středočeskou soutěž do značné míry novou, či výrazně upravenou trať.
Začněme ale tím, co při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram zůstane stejné. Diváci a jistě i soutěžní posádky uvítají zachování kvalitního servisního areálu na letišti v Dlouhé Lhotě, a také osvědčený formát soutěže s první etapou v pátek a cílem rally v sobotu podvečer. Páteční slavnostní start bude přesunut z náměstí TGM v Příbrami před Kulturní dům, kde bude umístěno i zázemí ředitelství rally a start soutěže nebude tolik omezovat páteční dopravu v centru města Příbram. První etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se bezesporu dá označit jako „příbramská“, neboť soutěžní posádky MMČR se budou při dvou průjezdech třech rychlostních zkoušek pohybovat nejblíže centru soutěže - Příbrami. Jako první čeká na soutěžící prodloužená rychlostní zkouška Brodce – Milín, kterou znají z předchozích ročníků Rally Příbram. Druhým testem bude v protisměru vedená klasická rychlostní zkouška tentokrát začínající v Bohutíně a končící před obcí Sádek. Tato rychlostní zkouška bude svou polohou nejlépe dostupná nejen pro Příbramáky, a bude zde vytvořeno několik atraktivních diváckých míst včetně skoku v obci Lhota. Třetici rychlostních zkoušek „příbramské“ etapy uzavře rovněž pozměněný test Ohrazenice – Ohrazenice, který využije úzkých účelových komunikací nedaleko Jinců. Celkem 62 kilometrů první etapy nabídne zhruba polovinu testů v atraktivním nočním prostředí a divákům nabídne možnost sledovat noční atmosféru rally s dočervena rozžhavenými kotouči brzd a kužely světlometů protínající tmu na rychlostní zkoušce. Druhá, a nutno podotknout že výrazně delší etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, se odehraje z větší části na Sedlčansku. Tuto oblast na druhé straně vltavského údolí využívala Rally Příbram i v minulosti, pak se ale na několik let stáhla zpět k Příbrami, či na Berounsko. Snahou pořadatele bylo oživení notoricky známých rychlostních zkoušek a možnost změřit síly i na úplně nových erzetách. Ve druhé etapě tak na účastníky MMČR čeká 108 kilometrů rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, které se pojedou ve třech sekcích. Úvodním testem bude úsek mezi obcemi Líchovy a Červený. Následují rychlostní zkoušky Skrýšov-Sedlčany a Pořešice – Krásná Hora nad Vltavou. Posledním měřeným úsekem každé sekce bude známá, avšak letos opět do protisměru otočená rychlostní zkouška Bohostice-Vystrkov, vedoucí hustým porostem na úbočí orlické přehradní nádrže. Trať XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram již prošla i schvalovacím řízením Asociace Jezdců Rally, kteří na obhlídku vyslali hned tři svoje členy. Příbramského Josefa Petáka doprovodil rovněž místní Michal Ernst a Plzeňan Václav Pech jun. Zástupci AJR podobu tratě schválili pouze s připomínkami k umístění retardérů a ocenili přístup organizačního výboru příbramské soutěže, který s nimi v předstihu konzultoval možné varianty podoby rally.
Významnou součástí XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram bude i v tomto roce rally historických vozidel spolu s takzvanými rally legendami, tedy vozidly známými z historie rally, ale bez platné homologace. MČR historiků i rally legendy absolvují v pátek pouze tři rychlostní zkoušky v prvním průjezdu jedné sekce a na trať vyrazí za soudobými vozy MMČR. Ve druhé etapě příbramské rally ale na historiky čeká kompletní porce rychlostních zkoušek jako jejich kolegy se soudobými vozy. O účast na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram je mezi historickými vozy i rally legendami již nyní velký zájem, a proto se divákům i v souvislosti s harmonogramem soutěže, jistě vyplatí vyčkat na jedné rychlostní zkoušce na tři průjezdy a vychutnat si nasazení kompletního startovního pole. Pro diváky nabídne XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram dostatek bezpečných diváckých míst, z nichž některá budou komentovaná. Organizační tým příbramské rally tento rok upustil od vybírání vstupného na rychlostní zkoušky a do servisu, na některých místech ale bude obcemi či soukromými vlastníky pozemků vybíráno parkovné za automobily diváků. O detailní podobě tratě a diváckých místech budete informováni na internetových stránkách www.rallypribram.cz , kde bude přístupný detailní divácký průvodce včetně map. Diváky, kteří navštíví letošní příbramskou rally zve organizační výbor dále i k návštěvě velkého množství historických i technických památek příbramského regionu. Za zmínku rovněž stojí, že posádky zavítají i do míst, které důvěrně znají ze slavných filmů nedávné minulosti. Při příjezdu na start RZ Skrýšov-Sedlčany budou projíždět obcí Křečovice, kde se natáčela podstatná část filmu „Vesničko má středisková“, a hned následující rychlostní zkouška zavede posádky do Vysokého Chlumce, kde se pokoušel rozmluvit němou princeznu Jiří Korn v pohádce „Honza málem králem“.“Připomeňme, že XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se uskuteční ve dnech 18. a 19. září 2009, a soutěž bude oficiálně odstartována z prostor před příbramským kulturním domem v pátek v 17:00 a první soutěžní posádka MMČR přijede do cíle na témže místě v sobotu v 18:12 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?