Šestý podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a zároveň Mistrovství České republiky v rally historických automobilů s koeficientem 3, je již v poslední fázi příprav a jeho trať má definitivní podobu. Nový organizační tým ředitele Tomáše Fialy připravil pro středočeskou soutěž do značné míry novou, či výrazně upravenou trať.
Začněme ale tím, co při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram zůstane stejné. Diváci a jistě i soutěžní posádky uvítají zachování kvalitního servisního areálu na letišti v Dlouhé Lhotě, a také osvědčený formát soutěže s první etapou v pátek a cílem rally v sobotu podvečer. Páteční slavnostní start bude přesunut z náměstí TGM v Příbrami před Kulturní dům, kde bude umístěno i zázemí ředitelství rally a start soutěže nebude tolik omezovat páteční dopravu v centru města Příbram. První etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se bezesporu dá označit jako „příbramská“, neboť soutěžní posádky MMČR se budou při dvou průjezdech třech rychlostních zkoušek pohybovat nejblíže centru soutěže - Příbrami. Jako první čeká na soutěžící prodloužená rychlostní zkouška Brodce – Milín, kterou znají z předchozích ročníků Rally Příbram. Druhým testem bude v protisměru vedená klasická rychlostní zkouška tentokrát začínající v Bohutíně a končící před obcí Sádek. Tato rychlostní zkouška bude svou polohou nejlépe dostupná nejen pro Příbramáky, a bude zde vytvořeno několik atraktivních diváckých míst včetně skoku v obci Lhota. Třetici rychlostních zkoušek „příbramské“ etapy uzavře rovněž pozměněný test Ohrazenice – Ohrazenice, který využije úzkých účelových komunikací nedaleko Jinců. Celkem 62 kilometrů první etapy nabídne zhruba polovinu testů v atraktivním nočním prostředí a divákům nabídne možnost sledovat noční atmosféru rally s dočervena rozžhavenými kotouči brzd a kužely světlometů protínající tmu na rychlostní zkoušce. Druhá, a nutno podotknout že výrazně delší etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, se odehraje z větší části na Sedlčansku. Tuto oblast na druhé straně vltavského údolí využívala Rally Příbram i v minulosti, pak se ale na několik let stáhla zpět k Příbrami, či na Berounsko. Snahou pořadatele bylo oživení notoricky známých rychlostních zkoušek a možnost změřit síly i na úplně nových erzetách. Ve druhé etapě tak na účastníky MMČR čeká 108 kilometrů rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, které se pojedou ve třech sekcích. Úvodním testem bude úsek mezi obcemi Líchovy a Červený. Následují rychlostní zkoušky Skrýšov-Sedlčany a Pořešice – Krásná Hora nad Vltavou. Posledním měřeným úsekem každé sekce bude známá, avšak letos opět do protisměru otočená rychlostní zkouška Bohostice-Vystrkov, vedoucí hustým porostem na úbočí orlické přehradní nádrže. Trať XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram již prošla i schvalovacím řízením Asociace Jezdců Rally, kteří na obhlídku vyslali hned tři svoje členy. Příbramského Josefa Petáka doprovodil rovněž místní Michal Ernst a Plzeňan Václav Pech jun. Zástupci AJR podobu tratě schválili pouze s připomínkami k umístění retardérů a ocenili přístup organizačního výboru příbramské soutěže, který s nimi v předstihu konzultoval možné varianty podoby rally.
Významnou součástí XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram bude i v tomto roce rally historických vozidel spolu s takzvanými rally legendami, tedy vozidly známými z historie rally, ale bez platné homologace. MČR historiků i rally legendy absolvují v pátek pouze tři rychlostní zkoušky v prvním průjezdu jedné sekce a na trať vyrazí za soudobými vozy MMČR. Ve druhé etapě příbramské rally ale na historiky čeká kompletní porce rychlostních zkoušek jako jejich kolegy se soudobými vozy. O účast na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram je mezi historickými vozy i rally legendami již nyní velký zájem, a proto se divákům i v souvislosti s harmonogramem soutěže, jistě vyplatí vyčkat na jedné rychlostní zkoušce na tři průjezdy a vychutnat si nasazení kompletního startovního pole. Pro diváky nabídne XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram dostatek bezpečných diváckých míst, z nichž některá budou komentovaná. Organizační tým příbramské rally tento rok upustil od vybírání vstupného na rychlostní zkoušky a do servisu, na některých místech ale bude obcemi či soukromými vlastníky pozemků vybíráno parkovné za automobily diváků. O detailní podobě tratě a diváckých místech budete informováni na internetových stránkách www.rallypribram.cz , kde bude přístupný detailní divácký průvodce včetně map. Diváky, kteří navštíví letošní příbramskou rally zve organizační výbor dále i k návštěvě velkého množství historických i technických památek příbramského regionu. Za zmínku rovněž stojí, že posádky zavítají i do míst, které důvěrně znají ze slavných filmů nedávné minulosti. Při příjezdu na start RZ Skrýšov-Sedlčany budou projíždět obcí Křečovice, kde se natáčela podstatná část filmu „Vesničko má středisková“, a hned následující rychlostní zkouška zavede posádky do Vysokého Chlumce, kde se pokoušel rozmluvit němou princeznu Jiří Korn v pohádce „Honza málem králem“.“Připomeňme, že XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se uskuteční ve dnech 18. a 19. září 2009, a soutěž bude oficiálně odstartována z prostor před příbramským kulturním domem v pátek v 17:00 a první soutěžní posádka MMČR přijede do cíle na témže místě v sobotu v 18:12 hodin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.