Šestý podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a zároveň Mistrovství České republiky v rally historických automobilů s koeficientem 3, je již v poslední fázi příprav a jeho trať má definitivní podobu. Nový organizační tým ředitele Tomáše Fialy připravil pro středočeskou soutěž do značné míry novou, či výrazně upravenou trať.
Začněme ale tím, co při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram zůstane stejné. Diváci a jistě i soutěžní posádky uvítají zachování kvalitního servisního areálu na letišti v Dlouhé Lhotě, a také osvědčený formát soutěže s první etapou v pátek a cílem rally v sobotu podvečer. Páteční slavnostní start bude přesunut z náměstí TGM v Příbrami před Kulturní dům, kde bude umístěno i zázemí ředitelství rally a start soutěže nebude tolik omezovat páteční dopravu v centru města Příbram. První etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se bezesporu dá označit jako „příbramská“, neboť soutěžní posádky MMČR se budou při dvou průjezdech třech rychlostních zkoušek pohybovat nejblíže centru soutěže - Příbrami. Jako první čeká na soutěžící prodloužená rychlostní zkouška Brodce – Milín, kterou znají z předchozích ročníků Rally Příbram. Druhým testem bude v protisměru vedená klasická rychlostní zkouška tentokrát začínající v Bohutíně a končící před obcí Sádek. Tato rychlostní zkouška bude svou polohou nejlépe dostupná nejen pro Příbramáky, a bude zde vytvořeno několik atraktivních diváckých míst včetně skoku v obci Lhota. Třetici rychlostních zkoušek „příbramské“ etapy uzavře rovněž pozměněný test Ohrazenice – Ohrazenice, který využije úzkých účelových komunikací nedaleko Jinců. Celkem 62 kilometrů první etapy nabídne zhruba polovinu testů v atraktivním nočním prostředí a divákům nabídne možnost sledovat noční atmosféru rally s dočervena rozžhavenými kotouči brzd a kužely světlometů protínající tmu na rychlostní zkoušce. Druhá, a nutno podotknout že výrazně delší etapa XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, se odehraje z větší části na Sedlčansku. Tuto oblast na druhé straně vltavského údolí využívala Rally Příbram i v minulosti, pak se ale na několik let stáhla zpět k Příbrami, či na Berounsko. Snahou pořadatele bylo oživení notoricky známých rychlostních zkoušek a možnost změřit síly i na úplně nových erzetách. Ve druhé etapě tak na účastníky MMČR čeká 108 kilometrů rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, které se pojedou ve třech sekcích. Úvodním testem bude úsek mezi obcemi Líchovy a Červený. Následují rychlostní zkoušky Skrýšov-Sedlčany a Pořešice – Krásná Hora nad Vltavou. Posledním měřeným úsekem každé sekce bude známá, avšak letos opět do protisměru otočená rychlostní zkouška Bohostice-Vystrkov, vedoucí hustým porostem na úbočí orlické přehradní nádrže. Trať XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram již prošla i schvalovacím řízením Asociace Jezdců Rally, kteří na obhlídku vyslali hned tři svoje členy. Příbramského Josefa Petáka doprovodil rovněž místní Michal Ernst a Plzeňan Václav Pech jun. Zástupci AJR podobu tratě schválili pouze s připomínkami k umístění retardérů a ocenili přístup organizačního výboru příbramské soutěže, který s nimi v předstihu konzultoval možné varianty podoby rally.
Významnou součástí XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram bude i v tomto roce rally historických vozidel spolu s takzvanými rally legendami, tedy vozidly známými z historie rally, ale bez platné homologace. MČR historiků i rally legendy absolvují v pátek pouze tři rychlostní zkoušky v prvním průjezdu jedné sekce a na trať vyrazí za soudobými vozy MMČR. Ve druhé etapě příbramské rally ale na historiky čeká kompletní porce rychlostních zkoušek jako jejich kolegy se soudobými vozy. O účast na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram je mezi historickými vozy i rally legendami již nyní velký zájem, a proto se divákům i v souvislosti s harmonogramem soutěže, jistě vyplatí vyčkat na jedné rychlostní zkoušce na tři průjezdy a vychutnat si nasazení kompletního startovního pole. Pro diváky nabídne XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram dostatek bezpečných diváckých míst, z nichž některá budou komentovaná. Organizační tým příbramské rally tento rok upustil od vybírání vstupného na rychlostní zkoušky a do servisu, na některých místech ale bude obcemi či soukromými vlastníky pozemků vybíráno parkovné za automobily diváků. O detailní podobě tratě a diváckých místech budete informováni na internetových stránkách www.rallypribram.cz , kde bude přístupný detailní divácký průvodce včetně map. Diváky, kteří navštíví letošní příbramskou rally zve organizační výbor dále i k návštěvě velkého množství historických i technických památek příbramského regionu. Za zmínku rovněž stojí, že posádky zavítají i do míst, které důvěrně znají ze slavných filmů nedávné minulosti. Při příjezdu na start RZ Skrýšov-Sedlčany budou projíždět obcí Křečovice, kde se natáčela podstatná část filmu „Vesničko má středisková“, a hned následující rychlostní zkouška zavede posádky do Vysokého Chlumce, kde se pokoušel rozmluvit němou princeznu Jiří Korn v pohádce „Honza málem králem“.“Připomeňme, že XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram se uskuteční ve dnech 18. a 19. září 2009, a soutěž bude oficiálně odstartována z prostor před příbramským kulturním domem v pátek v 17:00 a první soutěžní posádka MMČR přijede do cíle na témže místě v sobotu v 18:12 hodin.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.