Malé jubileum slavící Rally Krkonoše s centrem v Trutnově, se pojede 8. srpna potřetí. Pořadatelé z HBV Motorsport letos uvítají posádky jedoucí o body do AutoCont M ČR ve sprintrally, K4 Poháru ČR v rally i M ČR historických soutěžních vozů.
Necelý měsíc před startem se hlásí první posádky, a tak již dnes je jisté, že by neměli v Podkrkonoší chybět například otec a syn Semerádovi, manželé Mulačovi, Vladimír Berger, Hendrichovi, Jiří Jevický se Škodou 130 RS, Josef Peták nebo „navrátilec“ a místní hvězda rallyového sportu Jindřich Štolfa (Fiat Punto). S vozem Mitsubishi s pohonem CNG by měl odstartovat účastník tří závodů formule 1 Tomáš Enge. Zajímavá posádka se rovněž objeví mezi předjezdci. Další návrat do rally hlásí Tomáš Zelenka, který sedadlo spolujezdce ve Fabii Tdi vyčlenil jako dárek k životnímu jubileu svému strýci Zdeňkovi. Tomáš Zelenka se mimo jiné zapsal jako premiérový absolutní vítěz Rally Vysočina Okříšky, kdy jej navigoval Petr Gross.
Jasno mají organizátoři také v nejzajímavějším doprovodném programu – setkání s legendami rally. Účast přislíbili Svatopluk Kvaizar s Jiřím Kotkem, Josef Srnský – Jiří Syrovátko, Ladislav Křeček s Janem Krečmanem a dále Oldřich Horsák a Jiří Šedivý. Pro diváky a fanoušky automobilového sportu se tak naskytne jedinečná příležitost získat autogramkarty (budou součástí programu) a podpisy v pátek 7. srpna odpoledne při autogramiádě, která proběhne na náměstí v Trutnově před představováním posádek. Stále se také jedná o účasti patrona Rally Krkonoše – Nora Johna Hauglanda. Ten by mohl jet s vozem Škoda 130 LR, připraveným Petrem Šimurdou, jako předjezdec M ČR historiků.
V páté soutěži M ČR ve sprintrally se objeví mírně pozměněné čtyři úseky rychlostních zkoušek, které se pojedou vždy dvakrát. Jedná se zároveň o jedinou soutěž v ČR, kdy je délka rychlostních zkoušek větší než „přejezdové kilometry“. Ředitelství Rally Krkonoše 2009 žádá diváky, aby si řádně prostudovali divácká místa a možnost jejich dostupnosti. Letos bude například vzhledem k osetému poli zákaz vstupu do diváckého místa ve Vlčicích. Toto místo však bude nahrazeno jiným atraktivním prostorem. Novinářům a fotografům je zase určena informace, že akreditovat se je možné přes přihlašovací systém Mediasportu – www.akreditace.mediasport.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.