Malé jubileum slavící Rally Krkonoše s centrem v Trutnově, se pojede 8. srpna potřetí. Pořadatelé z HBV Motorsport letos uvítají posádky jedoucí o body do AutoCont M ČR ve sprintrally, K4 Poháru ČR v rally i M ČR historických soutěžních vozů.
Necelý měsíc před startem se hlásí první posádky, a tak již dnes je jisté, že by neměli v Podkrkonoší chybět například otec a syn Semerádovi, manželé Mulačovi, Vladimír Berger, Hendrichovi, Jiří Jevický se Škodou 130 RS, Josef Peták nebo „navrátilec“ a místní hvězda rallyového sportu Jindřich Štolfa (Fiat Punto). S vozem Mitsubishi s pohonem CNG by měl odstartovat účastník tří závodů formule 1 Tomáš Enge. Zajímavá posádka se rovněž objeví mezi předjezdci. Další návrat do rally hlásí Tomáš Zelenka, který sedadlo spolujezdce ve Fabii Tdi vyčlenil jako dárek k životnímu jubileu svému strýci Zdeňkovi. Tomáš Zelenka se mimo jiné zapsal jako premiérový absolutní vítěz Rally Vysočina Okříšky, kdy jej navigoval Petr Gross.
Jasno mají organizátoři také v nejzajímavějším doprovodném programu – setkání s legendami rally. Účast přislíbili Svatopluk Kvaizar s Jiřím Kotkem, Josef Srnský – Jiří Syrovátko, Ladislav Křeček s Janem Krečmanem a dále Oldřich Horsák a Jiří Šedivý. Pro diváky a fanoušky automobilového sportu se tak naskytne jedinečná příležitost získat autogramkarty (budou součástí programu) a podpisy v pátek 7. srpna odpoledne při autogramiádě, která proběhne na náměstí v Trutnově před představováním posádek. Stále se také jedná o účasti patrona Rally Krkonoše – Nora Johna Hauglanda. Ten by mohl jet s vozem Škoda 130 LR, připraveným Petrem Šimurdou, jako předjezdec M ČR historiků.
V páté soutěži M ČR ve sprintrally se objeví mírně pozměněné čtyři úseky rychlostních zkoušek, které se pojedou vždy dvakrát. Jedná se zároveň o jedinou soutěž v ČR, kdy je délka rychlostních zkoušek větší než „přejezdové kilometry“. Ředitelství Rally Krkonoše 2009 žádá diváky, aby si řádně prostudovali divácká místa a možnost jejich dostupnosti. Letos bude například vzhledem k osetému poli zákaz vstupu do diváckého místa ve Vlčicích. Toto místo však bude nahrazeno jiným atraktivním prostorem. Novinářům a fotografům je zase určena informace, že akreditovat se je možné přes přihlašovací systém Mediasportu – www.akreditace.mediasport.cz.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?