Rallysprintový šampionát pokračoval o uplynulém víkendu v okolí Slušovic. V rámci Rallysprintu Kopná nechyběla posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 a nevedla si špatně.
Ještě před samotným závodem absolvoval příbramský jezdec testování, kde za účasti Romana Kresty došlo k nastavení vozu. "Podvozek se podařilo nastavit výborně, za což Romanovi děkuji. Na závod se těším, neboť Kopná disponuje krásnými, náročnými zkouškami a navíc výbornou atmosférou," řekl před startem třetího podniku MČR v rally jezdec.
Peták s Benešovou vstoupili do soutěže výborně. Na úvodním měřeném testu skončili na třetím místě, když rychlejší byli pouze Kresta a Grzyb. V dalším průběhu první sekce sváděl jezdec modro-bílého Peugeotu nádherný souboj s dvojicí Tarabus a Odložilík. Po čtvrté rychlostní zkoušce sice předstihl Odložilíka, ale po chybě ztratil kontakt s Tarabusem.
"Vstup nám vyšel dle představ. Byl jsem naprosto unešený z fungování vozu. Dařilo se nám držet krok se špičkou. Bohužel na čtvrté RZ jsem nedobrzdil na jednom z odbočení a skončil v únikové zóně v blátě, odkud jsem musel vycouvat. Vzhledem k druhému průjezdu této RZ jsme zde nechali nějakých dvanáct vteřin, které nám pak v cíli chyběly," popsal starosti Josef Peták.
Ve druhé polovině soutěže se posádka Hroch Rally Teamu posunula na druhé místo za vedoucího Tarabuse. Musela si však hlídat záda, neboť před závěrečnou rychlostní zkouškou disponovala náskokem šesti desetin na třetího Grzyba, startujícího s vozem Fiat Grande Punto S2000.
"Tahle rychle jsem snad ještě na poslední rychlostní zkoušce jet nemusel. Jeli jsme naplno až do posledního metru soutěže. Grzyb však byl o vteřinu rychlejší a porazil nás v součtu o čtyři desetiny. Přesto jsem s výsledkem maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle. Navíc atmosféra na Kopné byla výborná a byla radost zde závodit, za což patří dík organizátorům," zhodnotil v krátkosti úspěšný závod lídr rallysprintového šampionátu.
Pro Hroch Rally Team však závodní víkend neskončil. Ihned po skončení Rallysprintu Kopná se tým přesunul do Hradce Králové, kde absolvoval v rámci setkání se svými partnery Rallyshow. "Celá akce byla výborně zorganizována, za což bych chtěl organizátorům poděkovat. Na Rallyshow přišlo hodně diváků, což všemu ještě pomohlo. Snažili jsme se co nejvíce pobavit diváky a snad se to i podařilo," vyjádřil své pocity Peták.
Dalším závodem posádky Peták - Joska s vozem Peugeot 207 S2000 bude Horácká Rally Třebíč, která se jede 18. července a je pro letošní sezónu zařazena do rallysprintového šampionátu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?