Rallysprintový šampionát pokračoval o uplynulém víkendu v okolí Slušovic. V rámci Rallysprintu Kopná nechyběla posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 a nevedla si špatně.
Ještě před samotným závodem absolvoval příbramský jezdec testování, kde za účasti Romana Kresty došlo k nastavení vozu. "Podvozek se podařilo nastavit výborně, za což Romanovi děkuji. Na závod se těším, neboť Kopná disponuje krásnými, náročnými zkouškami a navíc výbornou atmosférou," řekl před startem třetího podniku MČR v rally jezdec.
Peták s Benešovou vstoupili do soutěže výborně. Na úvodním měřeném testu skončili na třetím místě, když rychlejší byli pouze Kresta a Grzyb. V dalším průběhu první sekce sváděl jezdec modro-bílého Peugeotu nádherný souboj s dvojicí Tarabus a Odložilík. Po čtvrté rychlostní zkoušce sice předstihl Odložilíka, ale po chybě ztratil kontakt s Tarabusem.
"Vstup nám vyšel dle představ. Byl jsem naprosto unešený z fungování vozu. Dařilo se nám držet krok se špičkou. Bohužel na čtvrté RZ jsem nedobrzdil na jednom z odbočení a skončil v únikové zóně v blátě, odkud jsem musel vycouvat. Vzhledem k druhému průjezdu této RZ jsme zde nechali nějakých dvanáct vteřin, které nám pak v cíli chyběly," popsal starosti Josef Peták.
Ve druhé polovině soutěže se posádka Hroch Rally Teamu posunula na druhé místo za vedoucího Tarabuse. Musela si však hlídat záda, neboť před závěrečnou rychlostní zkouškou disponovala náskokem šesti desetin na třetího Grzyba, startujícího s vozem Fiat Grande Punto S2000.
"Tahle rychle jsem snad ještě na poslední rychlostní zkoušce jet nemusel. Jeli jsme naplno až do posledního metru soutěže. Grzyb však byl o vteřinu rychlejší a porazil nás v součtu o čtyři desetiny. Přesto jsem s výsledkem maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle. Navíc atmosféra na Kopné byla výborná a byla radost zde závodit, za což patří dík organizátorům," zhodnotil v krátkosti úspěšný závod lídr rallysprintového šampionátu.
Pro Hroch Rally Team však závodní víkend neskončil. Ihned po skončení Rallysprintu Kopná se tým přesunul do Hradce Králové, kde absolvoval v rámci setkání se svými partnery Rallyshow. "Celá akce byla výborně zorganizována, za což bych chtěl organizátorům poděkovat. Na Rallyshow přišlo hodně diváků, což všemu ještě pomohlo. Snažili jsme se co nejvíce pobavit diváky a snad se to i podařilo," vyjádřil své pocity Peták.
Dalším závodem posádky Peták - Joska s vozem Peugeot 207 S2000 bude Horácká Rally Třebíč, která se jede 18. července a je pro letošní sezónu zařazena do rallysprintového šampionátu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.