Rallysprintový šampionát pokračoval o uplynulém víkendu v okolí Slušovic. V rámci Rallysprintu Kopná nechyběla posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 a nevedla si špatně.
Ještě před samotným závodem absolvoval příbramský jezdec testování, kde za účasti Romana Kresty došlo k nastavení vozu. "Podvozek se podařilo nastavit výborně, za což Romanovi děkuji. Na závod se těším, neboť Kopná disponuje krásnými, náročnými zkouškami a navíc výbornou atmosférou," řekl před startem třetího podniku MČR v rally jezdec.
Peták s Benešovou vstoupili do soutěže výborně. Na úvodním měřeném testu skončili na třetím místě, když rychlejší byli pouze Kresta a Grzyb. V dalším průběhu první sekce sváděl jezdec modro-bílého Peugeotu nádherný souboj s dvojicí Tarabus a Odložilík. Po čtvrté rychlostní zkoušce sice předstihl Odložilíka, ale po chybě ztratil kontakt s Tarabusem.
"Vstup nám vyšel dle představ. Byl jsem naprosto unešený z fungování vozu. Dařilo se nám držet krok se špičkou. Bohužel na čtvrté RZ jsem nedobrzdil na jednom z odbočení a skončil v únikové zóně v blátě, odkud jsem musel vycouvat. Vzhledem k druhému průjezdu této RZ jsme zde nechali nějakých dvanáct vteřin, které nám pak v cíli chyběly," popsal starosti Josef Peták.
Ve druhé polovině soutěže se posádka Hroch Rally Teamu posunula na druhé místo za vedoucího Tarabuse. Musela si však hlídat záda, neboť před závěrečnou rychlostní zkouškou disponovala náskokem šesti desetin na třetího Grzyba, startujícího s vozem Fiat Grande Punto S2000.
"Tahle rychle jsem snad ještě na poslední rychlostní zkoušce jet nemusel. Jeli jsme naplno až do posledního metru soutěže. Grzyb však byl o vteřinu rychlejší a porazil nás v součtu o čtyři desetiny. Přesto jsem s výsledkem maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle. Navíc atmosféra na Kopné byla výborná a byla radost zde závodit, za což patří dík organizátorům," zhodnotil v krátkosti úspěšný závod lídr rallysprintového šampionátu.
Pro Hroch Rally Team však závodní víkend neskončil. Ihned po skončení Rallysprintu Kopná se tým přesunul do Hradce Králové, kde absolvoval v rámci setkání se svými partnery Rallyshow. "Celá akce byla výborně zorganizována, za což bych chtěl organizátorům poděkovat. Na Rallyshow přišlo hodně diváků, což všemu ještě pomohlo. Snažili jsme se co nejvíce pobavit diváky a snad se to i podařilo," vyjádřil své pocity Peták.
Dalším závodem posádky Peták - Joska s vozem Peugeot 207 S2000 bude Horácká Rally Třebíč, která se jede 18. července a je pro letošní sezónu zařazena do rallysprintového šampionátu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.