Rallysprintový šampionát pokračoval o uplynulém víkendu v okolí Slušovic. V rámci Rallysprintu Kopná nechyběla posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 a nevedla si špatně.
Ještě před samotným závodem absolvoval příbramský jezdec testování, kde za účasti Romana Kresty došlo k nastavení vozu. "Podvozek se podařilo nastavit výborně, za což Romanovi děkuji. Na závod se těším, neboť Kopná disponuje krásnými, náročnými zkouškami a navíc výbornou atmosférou," řekl před startem třetího podniku MČR v rally jezdec.
Peták s Benešovou vstoupili do soutěže výborně. Na úvodním měřeném testu skončili na třetím místě, když rychlejší byli pouze Kresta a Grzyb. V dalším průběhu první sekce sváděl jezdec modro-bílého Peugeotu nádherný souboj s dvojicí Tarabus a Odložilík. Po čtvrté rychlostní zkoušce sice předstihl Odložilíka, ale po chybě ztratil kontakt s Tarabusem.
"Vstup nám vyšel dle představ. Byl jsem naprosto unešený z fungování vozu. Dařilo se nám držet krok se špičkou. Bohužel na čtvrté RZ jsem nedobrzdil na jednom z odbočení a skončil v únikové zóně v blátě, odkud jsem musel vycouvat. Vzhledem k druhému průjezdu této RZ jsme zde nechali nějakých dvanáct vteřin, které nám pak v cíli chyběly," popsal starosti Josef Peták.
Ve druhé polovině soutěže se posádka Hroch Rally Teamu posunula na druhé místo za vedoucího Tarabuse. Musela si však hlídat záda, neboť před závěrečnou rychlostní zkouškou disponovala náskokem šesti desetin na třetího Grzyba, startujícího s vozem Fiat Grande Punto S2000.
"Tahle rychle jsem snad ještě na poslední rychlostní zkoušce jet nemusel. Jeli jsme naplno až do posledního metru soutěže. Grzyb však byl o vteřinu rychlejší a porazil nás v součtu o čtyři desetiny. Přesto jsem s výsledkem maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle. Navíc atmosféra na Kopné byla výborná a byla radost zde závodit, za což patří dík organizátorům," zhodnotil v krátkosti úspěšný závod lídr rallysprintového šampionátu.
Pro Hroch Rally Team však závodní víkend neskončil. Ihned po skončení Rallysprintu Kopná se tým přesunul do Hradce Králové, kde absolvoval v rámci setkání se svými partnery Rallyshow. "Celá akce byla výborně zorganizována, za což bych chtěl organizátorům poděkovat. Na Rallyshow přišlo hodně diváků, což všemu ještě pomohlo. Snažili jsme se co nejvíce pobavit diváky a snad se to i podařilo," vyjádřil své pocity Peták.
Dalším závodem posádky Peták - Joska s vozem Peugeot 207 S2000 bude Horácká Rally Třebíč, která se jede 18. července a je pro letošní sezónu zařazena do rallysprintového šampionátu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?