Majstrovstvá Slovenskej republiky v rally 2009 po dvojmesačnej prestávke pokračujú až v mesiaci júl štvrtým podujatím na IMPA RALLY BRATISLAVA.
Diváci si už v Bratislave za uplynulé dva roky zvykli, že centrum automobilovej súťaže Rally Bratislava bolo situované v blízkosti obchodného centra na Zlatých pieskoch. V tohtoročnej sezóne tomu bude inak. Organizátor súťaže, Racing Team Bratislava pripravil pre súťaž úplne nové centrum. Toto je situované v najväčšom sídlisku strednej Európy – v Petržalke. V tesnej blízkosti riaditeľstva súťaže, ktoré sa nachádza v autosalóne IMPA a.s. bude umiestnené aj servisné parkovisko, štartovacia rampa, ale aj mestská okruhová rýchlostná skúška, ktorú súťažiaci v priebehu súťaže absolvujú celkovo tri krát. Zmenu zaznamenali aj rýchlostné skúšky umiestnené mimo Bratislavy. Rýchlostná skúška na známej trati z Pezinka do Perneku musela byť skrátená a tretí úsek, rýchlostná skúška Borinka je úplne novou traťou, ktorá prežije v tomto roku svoju premiéru.
V rámci IMPA RALLY BRATISLAVA budú prítomné posádky bojovať na tratiach počas 1 dňa (25. júla 2009). Vo štvrtok (23.júla 2009) čakajú na zúčastnené posádky obhliadky tratí, v piatok (24. júla 2009) ich čaká administratívne a technické preberanie. V predvečer súťaže (od 18 tej hodiny) sa uskutoční predstavenie súťažných posádok na štartovej rampe, ktorá bude umiestnená pred autosalónom IMPA a.s.. Trať bratislavskej súťaže má celkovú dĺžku 379,4 kilometra, v ktorej je započítaných deväť rýchlostných skúšok v celkovej dĺžke 101,7 kilometra. Štart súťaže je plánovaný na 8,00 hodinu v sobotu 25. júla 2009 a prvé vozidlo na cieľovej rampe by sa malo objaviť o 18,00 hodine večer.
Všetky informácie o IMPA RALLY BRATISLAVA nájdete na internetovej stránke www.rallyba.sk.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?