Posádka Jaromír Tarabus, Igor Norek na voze Fiat Grande Punto S2000 se stala překvapivým vítězem XVII. ročníku IMPROMAT Rallysprintu Kopná 2009.
Populární rallysprint v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty byl součástí AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a K4 Poháru České republiky v rally. Na druhém místě skončila polská dvojice Grzegorz Grzyb, Przemyslaw Mazur na voze Fiat Grande Punto S2000 se ztrátou 9,5 sekundy, třetí skončili Josef Peták, Alena Benešová (Peugeot 207 S2000) s odstupem 9,9 sekundy. Třetí díl českého šampionátu se obešel bez vážnějších havárií a sledovaly ho početné zástupy fanoušků automobilového sportu podél tratí rychlostních zkoušek. Do soutěže odstatoval rekordní počet 129 posádek, cílovou rampu spatřilo celkem 82 soutěžících. Tarabusovi prvenství spadlo do klína po sedmé rychlostní zkoušce, kdy musel pro poruchu palivového čerpadla odstoupit do té doby suverénně jedoucí Roman Kresta s vozem Škoda Fabia WRC. Kresta vyhrál šest z úvodních sedmi rychlostních zkoušek a než zesoutěže vypadl, měl před Tarabusem náskok 40 sekund. "Nejeli jsme agresívně, spoléhali jsme na výkon auta. Z tohoto pohledu nás porucha a odstoupení z prvníhomísta hodně mrzí," uvedl třiatřicetiletý Roman Kresta. O prvenství bojoval až do samého závěru Polák Grzegorz Grzyb s fiatem. Doplatil na jezdeckou chybu v šesté rychlostní zkoušce, kdy dostal smyk a ztratil půl minuty. O pořadí na druhém místě rozhodla až závěrečná rychlostní zkouška s názvem Kopná. Grzyb ji vyhrál s náskokem jedné sekundy před Petákem a v konečném účtování měl na druhém místě k dobru 0,4 sekundy. "Měli jsme sice problémy na prvních dvou rychlostních zkouškách, kdy jsme ztratili několik sekund, ale pak jsme se dostali do jezdecké pohody. Jeli jsme na jistotu a vyšlo nám to. Z vítězství máme velkou radost," řekl Tarabus, jenž měl náskok necelých deset sekund. Zlínský pilot získal premiérové vítězství v absolutním pořadí ve své dosavadní kariéře. Po pěti letech se představil v rally Tomáš Enge, jenž absolvoval soutěž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX s alternativním pohonem na stlačený zemní plyn. Bývalý pilot formule 1 se potýkal s technickými problémy vozu a skončil až v šesté desítce.
Čtvrtým pokračováním rallysprintového seriálu bude za dva týdny 20. Horácká rallye v Třebíči (17. - 18. července).Neoficiální pořadí XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná v absolutním pořadí:
1. Tarabus, Norek (Fiat Grande Punto S2000) 45:28,1 min2. Grzyb, Mazur (PL, Fiat Grande Punto S2000) + 9,5 s3. Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) + 9,9 s4. Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 25,4 s5. R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 40,6 s6. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,0 s7. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:08,5 min8. Trněný, Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 1:27,5 min9. Ducháček, Tichý (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:39.1 min10.Tlusťák, Škaloud (Citroën C2 S1600) + 1:51,7 minVyhrané RZ: 6 – Kresta, 2 – Grzyb, 1 – Valoušek.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?