Vynikajúci výkon v rámci českého „malého“ majstráku na súťaži Rallysprint Kopná predviedla posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur na vozidle Fiat Grande Punto S2000.
Už od úvodnej rýchlostnej skúšky sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zaradila na druhé miesto, tesne za chrbát úradujúceho Majstra Českej republiky v rally Romana Krestu. V rámci prvých štyroch rýchlostných skúšok posádka Grzyb – Mazur celkovo tri krát tesne dýchala na Krestov chrbát, ktorý mal navyše oproti Grzybovej S2000 výhodu v tom, že štartoval na vozidle špecifikácie WRC.
V piatej rýchlostnej skúške dokonca svojho súpera Grzyb dokázal predstihnúť o 1,2 sekundy. Grzyb to mal rozbehnuté dobre, ale v šiestej rýchlostnej skúške sa nevyvaroval jazdeckej chybe vďaka ktorej na úzkej trati „vytočil hodiny“, následkom čoho bola strata vyše 30 sekúnd na Krestu a zároveň prepad na štvrté miesto v priebežnej klasifikácii. V nasledujúcej, siedmej rýchlostnej skúške dojazdil Grzyb opäť s minimálnou stratou na druhej priečke za Krestom. Tento však po rýchlostnej skúške odstúpil kvôli technickej poruche jeho vozidla a tak sa Grzyb posunul na tretie miesto so stratou iba 2,9 sekundy za Josefa Petáka jazdiacom rovnako ako Grzyb na vozidle špecifikácie S2000.
V poslednej „runde“ mal za úlohu Grzyb dostihnúť práve Petáka, čo sa mu nakoniec aj podarilo. V predposlednej rýchlostnej skúške dojazdil na druhom mieste a zároveň stiahol Petákov náskok o 2,3 sekundy. Poslednú rýchlostnú skúšku si už Grzyb nedal zobrať príležitosť, túto rýchlostnú skúšku vyhral s náskokom jednej sekundy práve pred Petákom, čo ho okamžite posunulo na konečné druhé miesto. Ako zhodnotil situáciu jazdec Grzegorz Grzyb ? „Druhé miesto nie je zlé, ale mohlo to byť aj lepšie. Škoda tej chyby ktorú som urobil. Boli z toho hodiny a strata tridsať sekúnd. Na druhej strane ma teší fakt, že som dokázal držať krok s Romanom Krestom, ktorý ale jazdil na Škode Fabia WRC. Vozidlo špecifikácie WRC sa s S2000-kou porovnávať nedá a preto ma dnešný výkon teší o to viac.
Ďalšie výkony posádky slovenského FIAT RUFA Rally Teamu môžete sledovať 18. a 19. júla 2009 na pretekoch automobilov do vrchu na Pezinskej Babe, podujatí ktoré je zaradené do Majstrovstiev Európy a následne na IMPA RALLY BRATISLAVA 25. júla 2009
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.