Druhé miesto z Kopnej pre FIAT RUFA Raly Team

Grzyb, Grzegorz
Grzyb, Grzegorz, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 5. července 2009 20:44
Sdílej:

Vynikajúci výkon v rámci českého „malého“ majstráku na súťaži Rallysprint Kopná predviedla posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur na vozidle Fiat Grande Punto S2000.

Už od úvodnej rýchlostnej skúšky sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zaradila na druhé miesto, tesne za chrbát úradujúceho Majstra Českej republiky v rally Romana Krestu. V rámci prvých štyroch rýchlostných skúšok posádka Grzyb – Mazur celkovo tri krát tesne dýchala na Krestov chrbát, ktorý mal navyše oproti Grzybovej S2000 výhodu v tom, že štartoval na vozidle špecifikácie WRC.

V piatej rýchlostnej skúške dokonca svojho súpera Grzyb dokázal predstihnúť o 1,2 sekundy. Grzyb to mal rozbehnuté dobre, ale v šiestej rýchlostnej skúške sa nevyvaroval jazdeckej chybe vďaka ktorej na úzkej trati „vytočil hodiny“, následkom čoho bola strata vyše 30 sekúnd na Krestu a zároveň prepad na štvrté miesto v priebežnej klasifikácii. V nasledujúcej, siedmej rýchlostnej skúške dojazdil Grzyb opäť s minimálnou stratou na druhej priečke za Krestom. Tento však po rýchlostnej skúške odstúpil kvôli technickej poruche jeho vozidla a tak sa Grzyb posunul na tretie miesto so stratou iba 2,9 sekundy za Josefa Petáka jazdiacom rovnako ako Grzyb na vozidle špecifikácie S2000.

V poslednej „runde“ mal za úlohu Grzyb dostihnúť práve Petáka, čo sa mu nakoniec aj podarilo. V predposlednej rýchlostnej skúške dojazdil na druhom mieste a zároveň stiahol Petákov náskok o 2,3 sekundy. Poslednú rýchlostnú skúšku si už Grzyb nedal zobrať príležitosť, túto rýchlostnú skúšku vyhral s náskokom jednej sekundy práve pred Petákom, čo ho okamžite posunulo na konečné druhé miesto. Ako zhodnotil situáciu jazdec Grzegorz Grzyb ? „Druhé miesto nie je zlé, ale mohlo to byť aj lepšie. Škoda tej chyby ktorú som urobil. Boli z toho hodiny a strata tridsať sekúnd. Na druhej strane ma teší fakt, že som dokázal držať krok s Romanom Krestom, ktorý ale jazdil na Škode Fabia WRC. Vozidlo špecifikácie WRC sa s S2000-kou porovnávať nedá a preto ma dnešný výkon teší o to viac.

Ďalšie výkony posádky slovenského FIAT RUFA Rally Teamu môžete sledovať 18. a 19. júla 2009 na pretekoch automobilov do vrchu na Pezinskej Babe, podujatí ktoré je zaradené do Majstrovstiev Európy a následne na IMPA RALLY BRATISLAVA 25. júla 2009

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.