Vynikajúci výkon v rámci českého „malého“ majstráku na súťaži Rallysprint Kopná predviedla posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur na vozidle Fiat Grande Punto S2000.
Už od úvodnej rýchlostnej skúšky sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zaradila na druhé miesto, tesne za chrbát úradujúceho Majstra Českej republiky v rally Romana Krestu. V rámci prvých štyroch rýchlostných skúšok posádka Grzyb – Mazur celkovo tri krát tesne dýchala na Krestov chrbát, ktorý mal navyše oproti Grzybovej S2000 výhodu v tom, že štartoval na vozidle špecifikácie WRC.
V piatej rýchlostnej skúške dokonca svojho súpera Grzyb dokázal predstihnúť o 1,2 sekundy. Grzyb to mal rozbehnuté dobre, ale v šiestej rýchlostnej skúške sa nevyvaroval jazdeckej chybe vďaka ktorej na úzkej trati „vytočil hodiny“, následkom čoho bola strata vyše 30 sekúnd na Krestu a zároveň prepad na štvrté miesto v priebežnej klasifikácii. V nasledujúcej, siedmej rýchlostnej skúške dojazdil Grzyb opäť s minimálnou stratou na druhej priečke za Krestom. Tento však po rýchlostnej skúške odstúpil kvôli technickej poruche jeho vozidla a tak sa Grzyb posunul na tretie miesto so stratou iba 2,9 sekundy za Josefa Petáka jazdiacom rovnako ako Grzyb na vozidle špecifikácie S2000.
V poslednej „runde“ mal za úlohu Grzyb dostihnúť práve Petáka, čo sa mu nakoniec aj podarilo. V predposlednej rýchlostnej skúške dojazdil na druhom mieste a zároveň stiahol Petákov náskok o 2,3 sekundy. Poslednú rýchlostnú skúšku si už Grzyb nedal zobrať príležitosť, túto rýchlostnú skúšku vyhral s náskokom jednej sekundy práve pred Petákom, čo ho okamžite posunulo na konečné druhé miesto. Ako zhodnotil situáciu jazdec Grzegorz Grzyb ? „Druhé miesto nie je zlé, ale mohlo to byť aj lepšie. Škoda tej chyby ktorú som urobil. Boli z toho hodiny a strata tridsať sekúnd. Na druhej strane ma teší fakt, že som dokázal držať krok s Romanom Krestom, ktorý ale jazdil na Škode Fabia WRC. Vozidlo špecifikácie WRC sa s S2000-kou porovnávať nedá a preto ma dnešný výkon teší o to viac.
Ďalšie výkony posádky slovenského FIAT RUFA Rally Teamu môžete sledovať 18. a 19. júla 2009 na pretekoch automobilov do vrchu na Pezinskej Babe, podujatí ktoré je zaradené do Majstrovstiev Európy a následne na IMPA RALLY BRATISLAVA 25. júla 2009
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?