Vynikajúci výkon v rámci českého „malého“ majstráku na súťaži Rallysprint Kopná predviedla posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur na vozidle Fiat Grande Punto S2000.
Už od úvodnej rýchlostnej skúšky sa posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zaradila na druhé miesto, tesne za chrbát úradujúceho Majstra Českej republiky v rally Romana Krestu. V rámci prvých štyroch rýchlostných skúšok posádka Grzyb – Mazur celkovo tri krát tesne dýchala na Krestov chrbát, ktorý mal navyše oproti Grzybovej S2000 výhodu v tom, že štartoval na vozidle špecifikácie WRC.
V piatej rýchlostnej skúške dokonca svojho súpera Grzyb dokázal predstihnúť o 1,2 sekundy. Grzyb to mal rozbehnuté dobre, ale v šiestej rýchlostnej skúške sa nevyvaroval jazdeckej chybe vďaka ktorej na úzkej trati „vytočil hodiny“, následkom čoho bola strata vyše 30 sekúnd na Krestu a zároveň prepad na štvrté miesto v priebežnej klasifikácii. V nasledujúcej, siedmej rýchlostnej skúške dojazdil Grzyb opäť s minimálnou stratou na druhej priečke za Krestom. Tento však po rýchlostnej skúške odstúpil kvôli technickej poruche jeho vozidla a tak sa Grzyb posunul na tretie miesto so stratou iba 2,9 sekundy za Josefa Petáka jazdiacom rovnako ako Grzyb na vozidle špecifikácie S2000.
V poslednej „runde“ mal za úlohu Grzyb dostihnúť práve Petáka, čo sa mu nakoniec aj podarilo. V predposlednej rýchlostnej skúške dojazdil na druhom mieste a zároveň stiahol Petákov náskok o 2,3 sekundy. Poslednú rýchlostnú skúšku si už Grzyb nedal zobrať príležitosť, túto rýchlostnú skúšku vyhral s náskokom jednej sekundy práve pred Petákom, čo ho okamžite posunulo na konečné druhé miesto. Ako zhodnotil situáciu jazdec Grzegorz Grzyb ? „Druhé miesto nie je zlé, ale mohlo to byť aj lepšie. Škoda tej chyby ktorú som urobil. Boli z toho hodiny a strata tridsať sekúnd. Na druhej strane ma teší fakt, že som dokázal držať krok s Romanom Krestom, ktorý ale jazdil na Škode Fabia WRC. Vozidlo špecifikácie WRC sa s S2000-kou porovnávať nedá a preto ma dnešný výkon teší o to viac.
Ďalšie výkony posádky slovenského FIAT RUFA Rally Teamu môžete sledovať 18. a 19. júla 2009 na pretekoch automobilov do vrchu na Pezinskej Babe, podujatí ktoré je zaradené do Majstrovstiev Európy a následne na IMPA RALLY BRATISLAVA 25. júla 2009
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?