Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.
Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.
Podobně jako v případě Václava Pecha, jenž s plynovým Lancerem EVO IX připravovaným v dílnách Charouz Racing System absolvoval českou premiéru při Rally Lužické hory, bude i Tomášovým hlavním úkolem přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn (CNG) a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Na Kopné se nový člen CNG Seznam.cz Rally Teamu představí se zkušeným spolujezdcem Michalem Ernstem, který se může pochlubit bohatými zkušenostmi ze závodů mistrovství světa. Spolupráci nově vzniklé posádky načaly testy minulý čtvrtek, během kterých si Tomáš nejdříve zvykal na odlišnosti mezi hladkým asfaltem okruhových tratí a klasickými rozbitými cestami, na jakých se česká rally často jezdí. Druhá část testu byla zaměřena na tvorbu rozpisu i schopnosti pilota jet podle diktátu svého spolujezdce.
Ačkoliv Tomáše Engeho čeká i ve druhé polovině sezony bohatý program startů na závodních okruzích, nebude Rallysprint Kopná jeho jediným vystoupením s Lancerem Evo IX CNG. Liberecký závodník by měl hájit barvy CNG Seznam.cz Rally Teamu i ve zbývajících soutěžích Mistrovství České republiky sprintrally 2009.
Tomáš Enge, pilot Mitsubishi Lancer Evo IX CNG: "Z vozu mám dobrý pocit. Je to hravé auto, tak jako byla Škoda Octavia WRC, se kterou jsem v rally začínal. Nyní po pěti letech se do rally vracím, k dispozici mám opět hravé auto, se kterým si rozumím. Na Kopné chceme Nový vůz na stlačený zemní plyn především testovat, protože letos je to jeho první sezóna v České republice. Cílem je tedy pěkně reprezentovat sponzory a dokázat, že i s vozem na plyn se dá závodit."
Michal Ernst, navigátor Tomáše Engeho: "Tomáš rychlostní zkoušky na Kopné nezná, já naopak ano, tak uvidíme. Kopná je známá silnou konkurencí a proto je těžké dopředu odhadnout výsledek. Ve startovní listině jsou vozy Super 2000 a WRC, ty by podle papírových předpokladů měly být před námi. Naše auto je trochu jiné než klasický Lancer EVO IX, takže uvidíme po prvních rychlostních zkouškách."
Martin Chalupský, ředitel komunikace skupiny RWE: "CNG neboli stlačený zemní plyn je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. CNG je moderní, ekologicky čistá, ekonomicky výhodná a bezpečná alternativa benzínu a nafty. Skupina RWE jako tuzemský lídr na trhu CNG sama provozuje stovky CNG vozů a má s tímto pohonem výborné zkušenosti. Velmi nás proto těší, že také profesionálové automobilového sportu se rozhodli využít přirozených kvalit zemního plynu a do českého rallysportu zasáhne první CNG vůz. V RWE jsme přesvědčeni, že bude nejen důstojným účastníkem soutěže, ale že dokáže také vítězit."
Eva Kijonková, mediální zastoupení skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP: "Strojírenská skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP se rozhodla podpořit závodní vůz využívající stlačený zemní plyn (CNG). Díky tomuto ekologickému, ekonomickému a bezpečnému palivu o oktanovém čísle 130 se bude CNG Seznam.cz Rally Team jistě pravidelně umísťovat na předních příčkách všech závodů. Jde nám o to, aby tým dobře prezentoval využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořil jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Samozřejmě předpokládáme i pozitivní vliv na image skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP, která se dlouhodobě a intenzivně věnuje pohonu aut zemním plynem a v současné době usiluje o rozšíření tohoto po všech stránkách výhodného řešení automobilové dopravy. Ve svých areálech provozujeme firemní čerpací stanice CNG a flotila naších firemních vozů, ale i zařízení jako jsou vysokozdvižné vozíky, využívá k pohonu stlačený zemní plyn. Navíc pod značkou CNG vitall budujeme síť stanic pro CNG, a to na všech důležitých dopravních tepnách a ve velkých městech ČR."
"Jedna z klíčových firem skupiny - společnost VÍTKOVICE CYLINDERS, a.s. - je lídrem mezi evropskými producenty vysokotlakých ocelových láhví a jedním z největších výrobců tlakových nádob do CNG vozidel na všech kontinentech. V oblasti CNG nabízíme široký sortiment plnicích stanic, včetně zajištění financování, dodávky na klíč a on-line servisu. Dodáváme tzv. domácí stanice CNG pro plnění několika vozidel, firemní stanice CNG vhodné pro plnění početnějšího vozového parku automobilů a vysokozdvižných vozíků, veřejné stanice CNG a další produkty, např. zásobníkové systémy nebo trajlerové vozy. Věříme, že touto cestou můžeme podpořit povědomí o využití CNG v dopravě a tím přispět k ekologizaci dopravy v ČR."
Rallysprint Kopná 2009 odstartuje ve Slušovicích v sobotu 4. července v 9 hodin. Na soutěžní posádky čeká devět rychlostních zkoušek o celkové délce 76,35 km. Na cílové rampě na slušovickém náměstí se nejúspěšnější jezdci a jejich vozy objeví téhož dne po 15. hodině.
foto: BPA/Miloš Rybář
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.