Tomáš Enge se vrací do české rally v barvách CNG Seznam.cz Rally Teamu

Ducháček, Sláva - Dufek, Petr
Ducháček, Sláva - Dufek, Petr, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
BPA 2. července 2009 09:49
Sdílej:

Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.

Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.

Podobně jako v případě Václava Pecha, jenž s plynovým Lancerem EVO IX připravovaným v dílnách Charouz Racing System absolvoval českou premiéru při Rally Lužické hory, bude i Tomášovým hlavním úkolem přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn (CNG) a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.

Na Kopné se nový člen CNG Seznam.cz Rally Teamu představí se zkušeným spolujezdcem Michalem Ernstem, který se může pochlubit bohatými zkušenostmi ze závodů mistrovství světa. Spolupráci nově vzniklé posádky načaly testy minulý čtvrtek, během kterých si Tomáš nejdříve zvykal na odlišnosti mezi hladkým asfaltem okruhových tratí a klasickými rozbitými cestami, na jakých se česká rally často jezdí. Druhá část testu byla zaměřena na tvorbu rozpisu i schopnosti pilota jet podle diktátu svého spolujezdce.

Ačkoliv Tomáše Engeho čeká i ve druhé polovině sezony bohatý program startů na závodních okruzích, nebude Rallysprint Kopná jeho jediným vystoupením s Lancerem Evo IX CNG. Liberecký závodník by měl hájit barvy CNG Seznam.cz Rally Teamu i ve zbývajících soutěžích Mistrovství České republiky sprintrally 2009.

Tomáš Enge, pilot Mitsubishi Lancer Evo IX CNG: "Z vozu mám dobrý pocit. Je to hravé auto, tak jako byla Škoda Octavia WRC, se kterou jsem v rally začínal. Nyní po pěti letech se do rally vracím, k dispozici mám opět hravé auto, se kterým si rozumím. Na Kopné chceme Nový vůz na stlačený zemní plyn především testovat, protože letos je to jeho první sezóna v České republice. Cílem je tedy pěkně reprezentovat sponzory a dokázat, že i s vozem na plyn se dá závodit."

Michal Ernst, navigátor Tomáše Engeho: "Tomáš rychlostní zkoušky na Kopné nezná, já naopak ano, tak uvidíme. Kopná je známá silnou konkurencí a proto je těžké dopředu odhadnout výsledek. Ve startovní listině jsou vozy Super 2000 a WRC, ty by podle papírových předpokladů měly být před námi. Naše auto je trochu jiné než klasický Lancer EVO IX, takže uvidíme po prvních rychlostních zkouškách."

Martin Chalupský, ředitel komunikace skupiny RWE: "CNG neboli stlačený zemní plyn je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. CNG je moderní, ekologicky čistá, ekonomicky výhodná a bezpečná alternativa benzínu a nafty. Skupina RWE jako tuzemský lídr na trhu CNG sama provozuje stovky CNG vozů a má s tímto pohonem výborné zkušenosti. Velmi nás proto těší, že také profesionálové automobilového sportu se rozhodli využít přirozených kvalit zemního plynu a do českého rallysportu zasáhne první CNG vůz. V RWE jsme přesvědčeni, že bude nejen důstojným účastníkem soutěže, ale že dokáže také vítězit."

Eva Kijonková, mediální zastoupení skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP: "Strojírenská skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP se rozhodla podpořit závodní vůz využívající stlačený zemní plyn (CNG). Díky tomuto ekologickému, ekonomickému a bezpečnému palivu o oktanovém čísle 130 se bude CNG Seznam.cz Rally Team jistě pravidelně umísťovat na předních příčkách všech závodů. Jde nám o to, aby tým dobře prezentoval využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořil jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Samozřejmě předpokládáme i pozitivní vliv na image skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP, která se dlouhodobě a intenzivně věnuje pohonu aut zemním plynem a v současné době usiluje o rozšíření tohoto po všech stránkách výhodného řešení automobilové dopravy. Ve svých areálech provozujeme firemní čerpací stanice CNG a flotila naších firemních vozů, ale i  zařízení jako jsou vysokozdvižné vozíky, využívá k pohonu stlačený zemní plyn. Navíc  pod značkou CNG vitall budujeme síť stanic pro CNG, a to na všech důležitých dopravních tepnách a ve velkých městech ČR."

"Jedna z klíčových firem skupiny - společnost VÍTKOVICE CYLINDERS, a.s. - je lídrem mezi evropskými producenty vysokotlakých ocelových láhví a jedním z největších výrobců tlakových nádob do CNG vozidel na všech kontinentech. V oblasti CNG nabízíme široký sortiment plnicích stanic, včetně zajištění financování, dodávky na klíč a on-line servisu. Dodáváme tzv. domácí stanice CNG pro plnění několika vozidel, firemní stanice CNG vhodné pro plnění početnějšího vozového parku automobilů a vysokozdvižných vozíků, veřejné stanice CNG a další produkty, např. zásobníkové systémy nebo trajlerové vozy. Věříme, že touto cestou můžeme podpořit povědomí o využití CNG v dopravě a tím přispět k ekologizaci dopravy v ČR."

Rallysprint Kopná 2009 odstartuje ve Slušovicích v sobotu 4. července v 9 hodin. Na soutěžní posádky čeká devět rychlostních zkoušek o celkové délce 76,35 km. Na cílové rampě na slušovickém náměstí se nejúspěšnější jezdci a jejich vozy objeví téhož dne po 15. hodině.

foto: BPA/Miloš Rybář

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?