Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.
Z okruhového závodu 24h Le Mans rovnou na tratě rychlostních zkoušek. Tak vypadá program Tomáše Engeho posledních dnů. Český závodník, který se před dvěma týdny radoval ze čtvrtého místa absolutně při nejslavnějším vytrvalostním závodě planety, se po více než pětileté pauze vrátí za volant ryze soutěžního speciálu. Pod hlavičkou CNG Seznam.cz Rally Teamu se Tomáš Enge představí na Rallysprintu Kopná s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, který je horkou novinkou českého mistrovství v rally.
Podobně jako v případě Václava Pecha, jenž s plynovým Lancerem EVO IX připravovaným v dílnách Charouz Racing System absolvoval českou premiéru při Rally Lužické hory, bude i Tomášovým hlavním úkolem přispět k vývoji závodního auta na stlačený zemní plyn (CNG) a dále demonstrovat možnosti alternativního pohonu.
Na Kopné se nový člen CNG Seznam.cz Rally Teamu představí se zkušeným spolujezdcem Michalem Ernstem, který se může pochlubit bohatými zkušenostmi ze závodů mistrovství světa. Spolupráci nově vzniklé posádky načaly testy minulý čtvrtek, během kterých si Tomáš nejdříve zvykal na odlišnosti mezi hladkým asfaltem okruhových tratí a klasickými rozbitými cestami, na jakých se česká rally často jezdí. Druhá část testu byla zaměřena na tvorbu rozpisu i schopnosti pilota jet podle diktátu svého spolujezdce.
Ačkoliv Tomáše Engeho čeká i ve druhé polovině sezony bohatý program startů na závodních okruzích, nebude Rallysprint Kopná jeho jediným vystoupením s Lancerem Evo IX CNG. Liberecký závodník by měl hájit barvy CNG Seznam.cz Rally Teamu i ve zbývajících soutěžích Mistrovství České republiky sprintrally 2009.
Tomáš Enge, pilot Mitsubishi Lancer Evo IX CNG: "Z vozu mám dobrý pocit. Je to hravé auto, tak jako byla Škoda Octavia WRC, se kterou jsem v rally začínal. Nyní po pěti letech se do rally vracím, k dispozici mám opět hravé auto, se kterým si rozumím. Na Kopné chceme Nový vůz na stlačený zemní plyn především testovat, protože letos je to jeho první sezóna v České republice. Cílem je tedy pěkně reprezentovat sponzory a dokázat, že i s vozem na plyn se dá závodit."
Michal Ernst, navigátor Tomáše Engeho: "Tomáš rychlostní zkoušky na Kopné nezná, já naopak ano, tak uvidíme. Kopná je známá silnou konkurencí a proto je těžké dopředu odhadnout výsledek. Ve startovní listině jsou vozy Super 2000 a WRC, ty by podle papírových předpokladů měly být před námi. Naše auto je trochu jiné než klasický Lancer EVO IX, takže uvidíme po prvních rychlostních zkouškách."
Martin Chalupský, ředitel komunikace skupiny RWE: "CNG neboli stlačený zemní plyn je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. CNG je moderní, ekologicky čistá, ekonomicky výhodná a bezpečná alternativa benzínu a nafty. Skupina RWE jako tuzemský lídr na trhu CNG sama provozuje stovky CNG vozů a má s tímto pohonem výborné zkušenosti. Velmi nás proto těší, že také profesionálové automobilového sportu se rozhodli využít přirozených kvalit zemního plynu a do českého rallysportu zasáhne první CNG vůz. V RWE jsme přesvědčeni, že bude nejen důstojným účastníkem soutěže, ale že dokáže také vítězit."
Eva Kijonková, mediální zastoupení skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP: "Strojírenská skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP se rozhodla podpořit závodní vůz využívající stlačený zemní plyn (CNG). Díky tomuto ekologickému, ekonomickému a bezpečnému palivu o oktanovém čísle 130 se bude CNG Seznam.cz Rally Team jistě pravidelně umísťovat na předních příčkách všech závodů. Jde nám o to, aby tým dobře prezentoval využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořil jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti. Samozřejmě předpokládáme i pozitivní vliv na image skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP, která se dlouhodobě a intenzivně věnuje pohonu aut zemním plynem a v současné době usiluje o rozšíření tohoto po všech stránkách výhodného řešení automobilové dopravy. Ve svých areálech provozujeme firemní čerpací stanice CNG a flotila naších firemních vozů, ale i zařízení jako jsou vysokozdvižné vozíky, využívá k pohonu stlačený zemní plyn. Navíc pod značkou CNG vitall budujeme síť stanic pro CNG, a to na všech důležitých dopravních tepnách a ve velkých městech ČR."
"Jedna z klíčových firem skupiny - společnost VÍTKOVICE CYLINDERS, a.s. - je lídrem mezi evropskými producenty vysokotlakých ocelových láhví a jedním z největších výrobců tlakových nádob do CNG vozidel na všech kontinentech. V oblasti CNG nabízíme široký sortiment plnicích stanic, včetně zajištění financování, dodávky na klíč a on-line servisu. Dodáváme tzv. domácí stanice CNG pro plnění několika vozidel, firemní stanice CNG vhodné pro plnění početnějšího vozového parku automobilů a vysokozdvižných vozíků, veřejné stanice CNG a další produkty, např. zásobníkové systémy nebo trajlerové vozy. Věříme, že touto cestou můžeme podpořit povědomí o využití CNG v dopravě a tím přispět k ekologizaci dopravy v ČR."
Rallysprint Kopná 2009 odstartuje ve Slušovicích v sobotu 4. července v 9 hodin. Na soutěžní posádky čeká devět rychlostních zkoušek o celkové délce 76,35 km. Na cílové rampě na slušovickém náměstí se nejúspěšnější jezdci a jejich vozy objeví téhož dne po 15. hodině.
foto: BPA/Miloš Rybář
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?