Vstříc své domácí soutěži se o nadcházejícím víkendu vydá posádka Impromat Motorsportu Lubomír Minařík – Viktor Semela, kterou čeká třetí díl Mistrovství ČR ve sprintrally – Impromat Rallysprint Kopná. Dvojice, která je i v letošní sezóně věrná vozu Škoda Fabia Kit Car třídy A6, by ráda vylepšila svoji průběžnou čtvrtou pozici v hodnocení skupiny A, na kterou klesla po absenci na květnové Rally Vysočina.
Letošní sezóna je již sice v plných obrátkách, úřadujícího mistra ČR skupiny A Lubomíra Minaříka si však rallyoví fanoušci zatím příliš neužili. Jeho plány na první polovinu roku značně ovlivnily zdravotní problémy, které mu zhatily možnost konečně usednout do nově postaveného Renaultu Clio R3. První start za volantem vytouženého dvoulitru se prozatím odsouvá na neurčito, a tak se jezdec z Podkopné Lhoty na Zlínsku soustředí na starty ve sprintech, kde využívá služeb osvědčené kitové Fabie.Lubomír Minařík a Viktor Semela vstoupili do letošní sezóny na květnové Thermica rally Lužické hory, kde se úspěšně pustili do obhajoby mistrovského titulu ve skupině A. Náročná soutěž, konající se v okolí hraničního města Hrádek nad Nisou, valašské dvojici sedla na výbornou a i přes problémy s posilovačem řízení se Lubovi s Viktorem podařilo zvítězit v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy. K tomuto výsledku navíc přidali první místo ve skupině A a velice cennou devátou pozici absolutně, díky čemuž panovala v Impromat Motorsport Teamu veliká spokojenost. O jednoduché prvenství se však zdaleka nejednalo. Celý tým až do poslední zkoušky s obrovským napětím sledoval, jak se k Lubošovi přibližuje pekelně rychlý Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Těsný duel Luboš Minařík versus Honza Dohnal nakonec rozhodly až závěrečné kilometry soutěže.
"Nefunkční posilovač řízení nás ve druhé polovině závodu připravil o hodně času. Jeli jsme, co to šlo, ale zcela konkurenceschopní jsme za této situace být nemohli. Honza Dohnal s Cliem S1600 se hodně snažil nás stáhnout, nakonec jsme ale měli kliku a udrželi ho za sebou o devět desetin sekundy," zavzpomínal Minařík. V tuto dobu ještě Luba s Viktorem netušili, že na ně po úspěšných Lužičkách čeká více než dvouměsíční závodní pauza. Oblíbená posádka chyběla na startu při druhé soutěži sprintového seriálu v Telči i na „velkém“ závodě v okolí jihomoravských Hustopečí. "Rally v Telči se do šampionátu dostala až na poslední chvíli po zrušení podniku ve Vyškově. O tom, že se koná na konci května, jsem se dozvěděl bohužel až v době, kdy jsme měli na stejný termín rezervovanou dovolenou, která nakonec dostala přednost. V době konání Telče jsem tedy místo za volantem seděl pod palmou," objasňuje důvod neúčasti 29letý pilot. "O to víc jsme se těšili do Hustopečí, které jsme chtěli využít k prvnímu seznámení s naším novým Renaultem Clio R3. Vše bylo na závod připraveno, tentokrát si však postavilo hlavu moje zdraví, kvůli němuž jsme museli náš start zrušit. O to nažhavenější jsme nyní na Kopnou. Koneckonců, nezávodili jsme více než dva měsíce," připomíná Luba. Luba s Viktorem na domácí Kopné mají na co navazovat. Zatímco v předešlých ročnících je povětšinou provázela smůla, loni se jim i přes technické problémy v závěru podařilo kitovou Fabii dovléci do cíle na vynikajícím sedmém místě absolutně a na první pozici v hodnocení skupiny A. Podaří se jim podobně skvělý výsledek i letos? "Startovat na domácí Kopné je pro nás srdeční záležitost, ale zároveň se pro nás jedná o nejtěžší závod sezóny. Člověk jede před zraky svých známých, své rodiny, a pak velmi lehce dochází k chybám," připomněl pilot stáje Impromat. "Čeká nás opravdu hodně silná konkurence a navázat na loňský výsledek bude velmi těžké. Fanouškům ale můžeme slíbit, že dáme do závodu všechno," zakončil naše povídání Luba Minařík.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.