Vstříc své domácí soutěži se o nadcházejícím víkendu vydá posádka Impromat Motorsportu Lubomír Minařík – Viktor Semela, kterou čeká třetí díl Mistrovství ČR ve sprintrally – Impromat Rallysprint Kopná. Dvojice, která je i v letošní sezóně věrná vozu Škoda Fabia Kit Car třídy A6, by ráda vylepšila svoji průběžnou čtvrtou pozici v hodnocení skupiny A, na kterou klesla po absenci na květnové Rally Vysočina.
Letošní sezóna je již sice v plných obrátkách, úřadujícího mistra ČR skupiny A Lubomíra Minaříka si však rallyoví fanoušci zatím příliš neužili. Jeho plány na první polovinu roku značně ovlivnily zdravotní problémy, které mu zhatily možnost konečně usednout do nově postaveného Renaultu Clio R3. První start za volantem vytouženého dvoulitru se prozatím odsouvá na neurčito, a tak se jezdec z Podkopné Lhoty na Zlínsku soustředí na starty ve sprintech, kde využívá služeb osvědčené kitové Fabie.Lubomír Minařík a Viktor Semela vstoupili do letošní sezóny na květnové Thermica rally Lužické hory, kde se úspěšně pustili do obhajoby mistrovského titulu ve skupině A. Náročná soutěž, konající se v okolí hraničního města Hrádek nad Nisou, valašské dvojici sedla na výbornou a i přes problémy s posilovačem řízení se Lubovi s Viktorem podařilo zvítězit v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy. K tomuto výsledku navíc přidali první místo ve skupině A a velice cennou devátou pozici absolutně, díky čemuž panovala v Impromat Motorsport Teamu veliká spokojenost. O jednoduché prvenství se však zdaleka nejednalo. Celý tým až do poslední zkoušky s obrovským napětím sledoval, jak se k Lubošovi přibližuje pekelně rychlý Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Těsný duel Luboš Minařík versus Honza Dohnal nakonec rozhodly až závěrečné kilometry soutěže.
"Nefunkční posilovač řízení nás ve druhé polovině závodu připravil o hodně času. Jeli jsme, co to šlo, ale zcela konkurenceschopní jsme za této situace být nemohli. Honza Dohnal s Cliem S1600 se hodně snažil nás stáhnout, nakonec jsme ale měli kliku a udrželi ho za sebou o devět desetin sekundy," zavzpomínal Minařík. V tuto dobu ještě Luba s Viktorem netušili, že na ně po úspěšných Lužičkách čeká více než dvouměsíční závodní pauza. Oblíbená posádka chyběla na startu při druhé soutěži sprintového seriálu v Telči i na „velkém“ závodě v okolí jihomoravských Hustopečí. "Rally v Telči se do šampionátu dostala až na poslední chvíli po zrušení podniku ve Vyškově. O tom, že se koná na konci května, jsem se dozvěděl bohužel až v době, kdy jsme měli na stejný termín rezervovanou dovolenou, která nakonec dostala přednost. V době konání Telče jsem tedy místo za volantem seděl pod palmou," objasňuje důvod neúčasti 29letý pilot. "O to víc jsme se těšili do Hustopečí, které jsme chtěli využít k prvnímu seznámení s naším novým Renaultem Clio R3. Vše bylo na závod připraveno, tentokrát si však postavilo hlavu moje zdraví, kvůli němuž jsme museli náš start zrušit. O to nažhavenější jsme nyní na Kopnou. Koneckonců, nezávodili jsme více než dva měsíce," připomíná Luba. Luba s Viktorem na domácí Kopné mají na co navazovat. Zatímco v předešlých ročnících je povětšinou provázela smůla, loni se jim i přes technické problémy v závěru podařilo kitovou Fabii dovléci do cíle na vynikajícím sedmém místě absolutně a na první pozici v hodnocení skupiny A. Podaří se jim podobně skvělý výsledek i letos? "Startovat na domácí Kopné je pro nás srdeční záležitost, ale zároveň se pro nás jedná o nejtěžší závod sezóny. Člověk jede před zraky svých známých, své rodiny, a pak velmi lehce dochází k chybám," připomněl pilot stáje Impromat. "Čeká nás opravdu hodně silná konkurence a navázat na loňský výsledek bude velmi těžké. Fanouškům ale můžeme slíbit, že dáme do závodu všechno," zakončil naše povídání Luba Minařík.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?