Nejpopulárnější rallysprintový podnik v České republice IMPROMAT Rallysprint Kopná startuje již v sobotu 4. července ve Slušovicích. Přihlášen je nebývalý počet 135 posádek ze čtyř států, posádky si rozdělí body do šampionátu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 a seriálu K4 Pohár České republiky v rally.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili opět náročnou trať, která vychází z osvědčeného modelu z předchozích ročníků. Letošní ročník Kopné měří celkem 175 km a obsahuje 9 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 76 km.
Rallysprint Kopná je každoročně nejlépe hodnoceným podnikem rallysprintového šampionátu a rovněž v letošním roce nabídne osvědčené a sportovně hodnotné úseky rychlostních zkoušek. Ty se pojedou na úsecích Májová, Podhoran, Kopná a Zádveřice. Od prvního ročníku najdeme v itineráři rallysprintu klasický úsek Kopná. Ten se jede i přiletošním již sedmnáctém ročníku a jako jediná erzeta se uskuteční třikrát. "Letos nejvíce diváků přímo do Podkopné Lhoty. Připravili jsme celkem čtyři divácká místana této erzetě. Určitě se bude během celého dne na co koukat," pověděl Josef Minařík, zástupce ředitele a vedoucí trati IMPROMAT Rallysprint Kopná. Pro diváky je připraven zcela nový atraktivní vracák na autobusové točně „Moravan“ u myslivecké chaty nad Podkopnou Lhotou (divácké místo C). "Jedná se o atraktivní a přehledné top divácké místo pro velké množství fanoušků, k dispozici bude občerstvení a WC. Jedinou nevýhodou je přístup pouze po trati rychlostní zkoušky před jejím uzavřením nebo pěšky diváckou stezkou od dalšího diváckého místa s názvem Louka," upřesnil Minařík. K tradičním diváckým místům na této erzetě patří tzv. Louka, komentovaná zóna s měřením mezičasu (divácké místo E). Pro diváky bude k dispozici parkování na louce a značený příjezd po místní komunikaci z Trnavy od řeznictví u Bořutů. Diváci se z tohoto místa mohou vydat jednak na zmíněný vracák na autobusové točně adále do technické pasáže „U křížku“ (divácké místo D) se dvěma vracáky přímo v obci Podkopná Lhota. "Fanoušek rallysportu si opravdu může vybrat, které z nabízených diváckých míst navštíví. Naší snahou je, aby divák přijel ráno na rychlostní zkoušku a setrval na ní celý den. Připravujeme stánky s občerstvením, socíální zázemí a důležité informace pro diváky o průběhu soutěže. V každém diváckém místě na Kopné chceme diváky informovat o průběžném pořadí," uvedl Minařík. Čtvrtou diváckou zónou na úseku Kopná bude ostré odbočení na kostkách v rozcestí Trnava (divácké místo F).
Dalšími zkouškami v itineráři jsou úseky Májová, Podhoran a Raková. První dva testy se jedou v osvědčené podobě, i když úsek Májová se jede v opačném směru než v loňském roce. "Na těchto tratích se jede ve druhé polovině srpna populární barumka. Stejné úseky erzet s letošní zlínskou rally jedeme v protisměru. Například Raková se pojede v opačném směru. Navíc se zde objeví několik retardérů pro zvýšení bezpečnosti soutěžních posádek po vzájemné konzultaci s Tomášem Plachým, jenž zde zastupoval Asociací jezdců," řekl Minařík.
Organizátoři připravili pro fanoušky celkem osm oficiálních diváckých míst na rychlostních zkouškách (značeny jsou podle abecedy od A do H) a zvýšený důraz je kladen na bezpečnost diváků. Start IMPROMAT Rallysprintu Kopná se uskuteční v sobotu 4. července v 9 hodin na slušovickém náměstí, první posádka přijede do cíle v 15:28 hodin. Další informace naleznete na oficiální internetové stránce www.rallysprintkopna.cz (v odkazu diváci najdete přehledně zpracovaný průvodce rychlostních zkoušek) a v dalších tiskových informacích. Zakoupit si můžete rovněž oficiální program, který je k dostání na vybraných čerpacích stanicích zlínského regionu. Obsahuje celkovou mapu rallysprintu, mapy, popisy jednotlivých rychlostních zkoušek včetně diváckých míst, časový harmonogram a seznam přihlášených posádek.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.