Nejpopulárnější rallysprintový podnik v České republice IMPROMAT Rallysprint Kopná startuje již v sobotu 4. července ve Slušovicích. Přihlášen je nebývalý počet 135 posádek ze čtyř států, posádky si rozdělí body do šampionátu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 a seriálu K4 Pohár České republiky v rally.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili opět náročnou trať, která vychází z osvědčeného modelu z předchozích ročníků. Letošní ročník Kopné měří celkem 175 km a obsahuje 9 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 76 km.
Rallysprint Kopná je každoročně nejlépe hodnoceným podnikem rallysprintového šampionátu a rovněž v letošním roce nabídne osvědčené a sportovně hodnotné úseky rychlostních zkoušek. Ty se pojedou na úsecích Májová, Podhoran, Kopná a Zádveřice. Od prvního ročníku najdeme v itineráři rallysprintu klasický úsek Kopná. Ten se jede i přiletošním již sedmnáctém ročníku a jako jediná erzeta se uskuteční třikrát. "Letos nejvíce diváků přímo do Podkopné Lhoty. Připravili jsme celkem čtyři divácká místana této erzetě. Určitě se bude během celého dne na co koukat," pověděl Josef Minařík, zástupce ředitele a vedoucí trati IMPROMAT Rallysprint Kopná. Pro diváky je připraven zcela nový atraktivní vracák na autobusové točně „Moravan“ u myslivecké chaty nad Podkopnou Lhotou (divácké místo C). "Jedná se o atraktivní a přehledné top divácké místo pro velké množství fanoušků, k dispozici bude občerstvení a WC. Jedinou nevýhodou je přístup pouze po trati rychlostní zkoušky před jejím uzavřením nebo pěšky diváckou stezkou od dalšího diváckého místa s názvem Louka," upřesnil Minařík. K tradičním diváckým místům na této erzetě patří tzv. Louka, komentovaná zóna s měřením mezičasu (divácké místo E). Pro diváky bude k dispozici parkování na louce a značený příjezd po místní komunikaci z Trnavy od řeznictví u Bořutů. Diváci se z tohoto místa mohou vydat jednak na zmíněný vracák na autobusové točně adále do technické pasáže „U křížku“ (divácké místo D) se dvěma vracáky přímo v obci Podkopná Lhota. "Fanoušek rallysportu si opravdu může vybrat, které z nabízených diváckých míst navštíví. Naší snahou je, aby divák přijel ráno na rychlostní zkoušku a setrval na ní celý den. Připravujeme stánky s občerstvením, socíální zázemí a důležité informace pro diváky o průběhu soutěže. V každém diváckém místě na Kopné chceme diváky informovat o průběžném pořadí," uvedl Minařík. Čtvrtou diváckou zónou na úseku Kopná bude ostré odbočení na kostkách v rozcestí Trnava (divácké místo F).
Dalšími zkouškami v itineráři jsou úseky Májová, Podhoran a Raková. První dva testy se jedou v osvědčené podobě, i když úsek Májová se jede v opačném směru než v loňském roce. "Na těchto tratích se jede ve druhé polovině srpna populární barumka. Stejné úseky erzet s letošní zlínskou rally jedeme v protisměru. Například Raková se pojede v opačném směru. Navíc se zde objeví několik retardérů pro zvýšení bezpečnosti soutěžních posádek po vzájemné konzultaci s Tomášem Plachým, jenž zde zastupoval Asociací jezdců," řekl Minařík.
Organizátoři připravili pro fanoušky celkem osm oficiálních diváckých míst na rychlostních zkouškách (značeny jsou podle abecedy od A do H) a zvýšený důraz je kladen na bezpečnost diváků. Start IMPROMAT Rallysprintu Kopná se uskuteční v sobotu 4. července v 9 hodin na slušovickém náměstí, první posádka přijede do cíle v 15:28 hodin. Další informace naleznete na oficiální internetové stránce www.rallysprintkopna.cz (v odkazu diváci najdete přehledně zpracovaný průvodce rychlostních zkoušek) a v dalších tiskových informacích. Zakoupit si můžete rovněž oficiální program, který je k dostání na vybraných čerpacích stanicích zlínského regionu. Obsahuje celkovou mapu rallysprintu, mapy, popisy jednotlivých rychlostních zkoušek včetně diváckých míst, časový harmonogram a seznam přihlášených posádek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?