Takmer presne po roku odštartuje na susednej Morave v poradí už XVII. Ročník Rallysprint Kopná, ktorý je obľúbenou „destináciou“ aj pre slovenský FIAT RUFA Rally Team. Posledný krát sme mali možnosť sledovať výkon posádky vo farbách slovenského FIAT RUFA Rally Teamu na spoločnej slovensko - maďarskej súťaži SALGO GEMER RALLY, kde Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Przemyslavom Mazurom obsadili v rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 celkové tretie miesto.
Už nadchádzajúci víkend sa opäť posadia do vozidla Fiat Grande Punto S2000 na súťaži v okolí moravských Slušovíc. V minulom roku si z tejto súťaže odniesli tak trochu smolný bronz, keď ich malá chybička už v prvej rýchlostnej skúške odsunula až do tretej desiatky výsledkovej listiny. Keďže však následne jazdili časy v prvej trojke, toto ich vynieslo až na konečnú tretiu priečku v cieli súťaže, so stratou iba 4,2 sekundy od druhého miesta. V tejto sezóne bude mať sympatická dvojica boj na Kopnej o najvyššie priečky ešte viacej sťažený. Na štarte by sa mala podľa zoznamu prihlásených objaviť až štvorica vozidiel špecifikácie WRC. Navyše bude musieť poľská posádka prezentujúca slovenský tím bojovať aj so štvoricou vozidiel špecifikácie S2000 a záplavou vozidiel Mitsubishi Lancer, prevažne IX evolúcie.
Ako vidí svoje šance jazdec Grzegorz Grzyb? "V prvom rade sa musíme vyvarovať všetkých chýb. Je to rallysprint na ktorom každá, čo i len menšia chybička znamená stratu času na ktorého nápravu nie je pri takejto krátkej súťaži dostatok času. Dúfam, že auto bude fungovať spoľahlivo a nám sa podarí zajazdiť dobrý výsledok. S vozidlami špecifikácie WRC sa naša S2000-ka nedá porovnávať, tak sa nechajme prekvapiť ako to dopadne. V každom prípade nám držte palce,".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?