Vítězem Polské rally v hodnocení juniorského šampionátu se po chybě Kosciuszka stal Kevin Abbring s Renaultem Clio R3. Životní výsledek mladého Holanďana doplnili druhou příčkou Martin Prokop s Janem Tománkem.
Závěrečný den začal očekávaným atakem Poláka Kosciuszka, jenž se po RZ15 dostal o 1.8 sekundy zpět do čela juniorské klasifikace. Abbring se však nechtěl vzdát, což naznačil i první mezičas na RZ16. O několik kilometrů dále navíc Kosciuszko chyboval, trefil strom a s poškozeným chladičem musel ve vložce swifta odstavit.
Martin Prokop s Jendou Tománkem si během poslední etapy Polské rally nedávali přehnané ambice a jejich vyčkávání se tentokrát vyplatilo. Paní Štěstěna stála po několika smolných závodech, zejména v loňské sezoně, na jejich straně. Druhá příčka za Abbringem má pro ně cenu zlata a posunula je do čela průběžného pořadí juniorského šampionátu. Polák Kosciuszko má sice stejný počet bodů, ale český tým má po Finsku v záloze start v Katalánsku, kde už bude tovární jezdec Suzuki chybět. Třetí Aaron Burkart, jenž pauzíroval v Polsku, na Prokopa ztrácí šest bodů. Dvojice Czech National Teamu Prokop – Tománek zakončila Polskou rally po nepochopitelné chybě Latvaly na závěrečné superspeciálce na 12. místě absolutní klasifikace."Celý víkend pro nás nevypadal úplně nejlépe. V průběhu poslední etapy už nebylo z naší strany moc co řešit. Prostě jsme jeli a čekali, jak duel Kosciuszka a Abbringa dopadne. Oba byli před poslední sekcí hodně nervózní, proto jsme doufali, že se to ještě může nějak zamotat a stalo se. Proto z konečné porce bodů nakonec panuje maximální spokojenost. Navíc náš největší rival v boji o titul Kosciuszko se tím připravil o důležité body. Rázem jsme na stejné úrovni a cesta k titulu pro nás nyní snad bude trošku snazší. Ale jsou to závody, ve Finsku se může stát cokoli. Proto se nebudeme chtít spoléhat na nějaké umístění, i když na druhou stranu určitě nebudeme od úvodních kilometrů výrazněji tahat," řekl spokojený Martin Prokop. Rajd Polski - JWRC (18 RZ):
1. Abbring - Mombaerts (NL/B - Renault Clio R3) 3:35:05.22. Prokop - Tománek (CZ - Citroën C2 S1600) + 1:10.23. Bonato - Boulloud (F - Suzuki Swift S1600) + 5:34.54. Weijs - Degandt (NL - Citroën C2 S1600)5. Bertolotti - Celestini (I - Suzuki Swift S1600)6. Typa - Wislawski (PL - Citroën C2 R2)7. Griotti - Bonato (I - Renault Clio R3) Průběžné pořadí JWRC (6/8):
1. Prokop (4 starty) a Kosciuszko (5) 36, 3. Burkart 30 (4), 4. Abbring 22 (4), 5. Bonato 16, 6. Bertolotti 15, 7. Bettega a Weijs 14
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?