Martin Prokop: Trať je opravdu nesmírně rychlá

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Zenios Zeniou
Josef Janoušek 26. června 2009 18:33
Sdílej:

Očekávaná bitva mezi Michalem Kosciuszkem a Martinem Prokopem vyznívá po první etapě lépe pro polského jezdce. Na rychlé polské trati to však překvapivě není souboj o první místo JWRC. To patří Abbringovi.

Martin Prokop s Jendou Tománkem vstoupili do Polské rally nejrychlejším časem na divácké speciálce v Mikolajkách, ale na klasických zkouškách první sekce nenašli recept na rychlost Kosciuszka a zejména Abbringa. Po třetím testu se propadli na třetí příčku juniorské klasifikace, která jim patří i po absolvování sedmi měřených úseků první etapy.

Pozitivní zprávou druhé sekce byl fakt, že v přímém souboji byli dvakrát rychlejší než Kosciuszko a jeho náskok snížili z 11.6 na 7.1 sekundy. Abbring však pokračoval v extrémním nasazení a dokonale využil vlastností svého renaultu na specifických polských tratích. Zejména na nejdelší zkoušce dne, třicetikilometrové Paprotki, byl výrazně rychlejší jezdců s vozy S1600. V RZ7 nadělil Martinovi 14 sekund, Kosciuszkovi ještě o tři více."Pro nás se soutěž vyvíjela relativně příznivě, i když se nepotvrdilo očekávání, že trať bude hodně rozbitá. Nebylo to tak, že jsme jeli lyžinou v kolejích. Proto ani naše nastavení pro podobně těžké podmínky nebylo zcela vhodné. Ale v servisu jsme provedli změny a odpoledne zkusili zrychlit. Auto navíc fungovalo perfektně a dalo se s ním jet hodně rychle. I to byl důvod, že jsme dokázali Kosciuszkův náskok stáhnout. Bohužel trať je opravdu nesmírně rychlá a s Jendou jsme nechtěli udělat nějakou chybu, čímž bychom zásadně ztratili. Tento fakt nás trochu brzdí, ale současný stav považuje pro další dva dny jako dobrou výchozí pozici pro souboj zejména s Kosciuszkem," popsal Martin Prokop.

"Polský jezdec je z průběžného tohoto stavu hodně nervózní. Je mu jasné, že bude nesmírně těžké Abbringa na rychlých zkouškách dohnat. Renault Sport zde nasadil nový motor, nějakých 250 koní. Na mezičasech je znát, že v rychlých pasážích šestnáctistovky hodně ztrácí. S tím zřejmě nic nenaděláme, proto se musíme koncentrovat právě na zisk maxima bodů do juniorského šampionátu," dodal člen Czech National Teamu.V absolutní klasifikaci figuruje dvojice Prokop – Tománek na 15. místě. Průběžné pořadí JWRC po I. etapě (7 RZ):1. Abbring (Renault Clio R3)  1:11:51.22. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600)  + 27.03. Prokop (Citroën C2 S1600)  + 34.14. Bonato (Suzuki Swift S1600)  + 1:57.65. Weijs (Citroën C2 S1600)  + 3:11.06. Griotti (Renault Clio R3)  + 4:30.37. Bertolotti (Suzuki Swift S1600)  + 5:09.08. Typa (Citroën C2 R2)  + 6:13.8

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.