Očekávaná bitva mezi Michalem Kosciuszkem a Martinem Prokopem vyznívá po první etapě lépe pro polského jezdce. Na rychlé polské trati to však překvapivě není souboj o první místo JWRC. To patří Abbringovi.
Martin Prokop s Jendou Tománkem vstoupili do Polské rally nejrychlejším časem na divácké speciálce v Mikolajkách, ale na klasických zkouškách první sekce nenašli recept na rychlost Kosciuszka a zejména Abbringa. Po třetím testu se propadli na třetí příčku juniorské klasifikace, která jim patří i po absolvování sedmi měřených úseků první etapy.
Pozitivní zprávou druhé sekce byl fakt, že v přímém souboji byli dvakrát rychlejší než Kosciuszko a jeho náskok snížili z 11.6 na 7.1 sekundy. Abbring však pokračoval v extrémním nasazení a dokonale využil vlastností svého renaultu na specifických polských tratích. Zejména na nejdelší zkoušce dne, třicetikilometrové Paprotki, byl výrazně rychlejší jezdců s vozy S1600. V RZ7 nadělil Martinovi 14 sekund, Kosciuszkovi ještě o tři více."Pro nás se soutěž vyvíjela relativně příznivě, i když se nepotvrdilo očekávání, že trať bude hodně rozbitá. Nebylo to tak, že jsme jeli lyžinou v kolejích. Proto ani naše nastavení pro podobně těžké podmínky nebylo zcela vhodné. Ale v servisu jsme provedli změny a odpoledne zkusili zrychlit. Auto navíc fungovalo perfektně a dalo se s ním jet hodně rychle. I to byl důvod, že jsme dokázali Kosciuszkův náskok stáhnout. Bohužel trať je opravdu nesmírně rychlá a s Jendou jsme nechtěli udělat nějakou chybu, čímž bychom zásadně ztratili. Tento fakt nás trochu brzdí, ale současný stav považuje pro další dva dny jako dobrou výchozí pozici pro souboj zejména s Kosciuszkem," popsal Martin Prokop.
"Polský jezdec je z průběžného tohoto stavu hodně nervózní. Je mu jasné, že bude nesmírně těžké Abbringa na rychlých zkouškách dohnat. Renault Sport zde nasadil nový motor, nějakých 250 koní. Na mezičasech je znát, že v rychlých pasážích šestnáctistovky hodně ztrácí. S tím zřejmě nic nenaděláme, proto se musíme koncentrovat právě na zisk maxima bodů do juniorského šampionátu," dodal člen Czech National Teamu.V absolutní klasifikaci figuruje dvojice Prokop – Tománek na 15. místě. Průběžné pořadí JWRC po I. etapě (7 RZ):1. Abbring (Renault Clio R3) 1:11:51.22. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 27.03. Prokop (Citroën C2 S1600) + 34.14. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 1:57.65. Weijs (Citroën C2 S1600) + 3:11.06. Griotti (Renault Clio R3) + 4:30.37. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 5:09.08. Typa (Citroën C2 R2) + 6:13.8
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?