Očekávaná bitva mezi Michalem Kosciuszkem a Martinem Prokopem vyznívá po první etapě lépe pro polského jezdce. Na rychlé polské trati to však překvapivě není souboj o první místo JWRC. To patří Abbringovi.
Martin Prokop s Jendou Tománkem vstoupili do Polské rally nejrychlejším časem na divácké speciálce v Mikolajkách, ale na klasických zkouškách první sekce nenašli recept na rychlost Kosciuszka a zejména Abbringa. Po třetím testu se propadli na třetí příčku juniorské klasifikace, která jim patří i po absolvování sedmi měřených úseků první etapy.
Pozitivní zprávou druhé sekce byl fakt, že v přímém souboji byli dvakrát rychlejší než Kosciuszko a jeho náskok snížili z 11.6 na 7.1 sekundy. Abbring však pokračoval v extrémním nasazení a dokonale využil vlastností svého renaultu na specifických polských tratích. Zejména na nejdelší zkoušce dne, třicetikilometrové Paprotki, byl výrazně rychlejší jezdců s vozy S1600. V RZ7 nadělil Martinovi 14 sekund, Kosciuszkovi ještě o tři více."Pro nás se soutěž vyvíjela relativně příznivě, i když se nepotvrdilo očekávání, že trať bude hodně rozbitá. Nebylo to tak, že jsme jeli lyžinou v kolejích. Proto ani naše nastavení pro podobně těžké podmínky nebylo zcela vhodné. Ale v servisu jsme provedli změny a odpoledne zkusili zrychlit. Auto navíc fungovalo perfektně a dalo se s ním jet hodně rychle. I to byl důvod, že jsme dokázali Kosciuszkův náskok stáhnout. Bohužel trať je opravdu nesmírně rychlá a s Jendou jsme nechtěli udělat nějakou chybu, čímž bychom zásadně ztratili. Tento fakt nás trochu brzdí, ale současný stav považuje pro další dva dny jako dobrou výchozí pozici pro souboj zejména s Kosciuszkem," popsal Martin Prokop.
"Polský jezdec je z průběžného tohoto stavu hodně nervózní. Je mu jasné, že bude nesmírně těžké Abbringa na rychlých zkouškách dohnat. Renault Sport zde nasadil nový motor, nějakých 250 koní. Na mezičasech je znát, že v rychlých pasážích šestnáctistovky hodně ztrácí. S tím zřejmě nic nenaděláme, proto se musíme koncentrovat právě na zisk maxima bodů do juniorského šampionátu," dodal člen Czech National Teamu.V absolutní klasifikaci figuruje dvojice Prokop – Tománek na 15. místě. Průběžné pořadí JWRC po I. etapě (7 RZ):1. Abbring (Renault Clio R3) 1:11:51.22. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 27.03. Prokop (Citroën C2 S1600) + 34.14. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 1:57.65. Weijs (Citroën C2 S1600) + 3:11.06. Griotti (Renault Clio R3) + 4:30.37. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 5:09.08. Typa (Citroën C2 R2) + 6:13.8
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?