Agrotec Mogul Rally Brno Hustopeče přinesla pro Seznam.cz Rally Team návrat Karla Trněného na bodované příčky i mezi nejrychlejší piloty, ale také zklamání v podobě časného odstoupení Slávy Ducháčka.
Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, měl před sebou po Rallye Vysočina velmi těžký úkol. Musel do dvou týdnů opravit jeden z týmových vozů Mitsubishi Lancer poškozený havárií. Nepodařilo se, ale pomocnou ruku podali bratři Mičánkové, kteří nabídli svůj Mitsubishi Lancer EVO VII. V minulých letech tento vůz úspěšně proháněl Karel Trojan. Díky tomu mohl na Jih Moravy vyrazit i Sláva Ducháček, který se již pomalu chystal obléknout kombinézu mechanika, namísto jezdce.
Úvod soutěže, netradičně zahajované noční etapou s cílem hluboko po půlnoci, byl ztížen nepříjemným deštěm. Na druhou stranu byly posádky ušetřeny protivného prachu, který všem znepříjemňoval život v minulém roce. Prolog na brněnském výstavišti vyšel slušně Karlu Trněnému, jehož opět navigoval Václav Pritzl. Jejich devítkový Lancer zajel osmý čas a to bylo do začátku slušné.
„V Hustopečích jsem nikdy nezávodil, takže vše pro mne bylo nové. Karel tu jel před dvěma lety, ale brzy skončil, takže zkušeností s tratěmi mezi vinicemi neměl o moc víc než já,“ řekl Václav Pritzl a pokračoval: „Začátek byl dobrý, ale do druhé vložky jsme si špatně obuli, když jsme dopředu nasadili suché pneu a ono začalo pršet. Později jsme přidali i hodiny a museli jsme znovu startovat motor, ale to horší přišlo později. Poslední dvě erzety jsme absolvovali s poškozeným zadním diferenciálem. To znamenalo velkou ztrátu. Klesli jsme o několik míst a nabrali velkou časovou ztrátu. V neděli jsme se snažili něco dohnat, ale víc to už nešlo".
"Při tréninku jsme se docela báli, aby na rozbitých cestách závodní technika moc netrpěla, ale nakonec to při soutěži nebylo tak zlé. Noční etapa nám nevadila a jediný problém byl, když se Karlovi v sobotu naprášilo do očí a ty pak slzely. Musím pochválit pořadatele za to, že soutěž měla spád, nikam se moc nepřejíždělo, nikde se dlouho nečekalo a víc se závodilo,“ uzavřel Václav, právem spokojený s několika časy v nejrychlejší desítce a zejména s pátým nejrychlejším časem na závěrečné erzetě. Ani to však nepomohlo sehrané posádce k posunu výše, než na třináctou pozici v cíli. Ta také znamenala zisk prvních bodů v letošní, doposud hodně smolné sezoně.
Velmi krátkou soutěž absolvovali Sláva Ducháček s Petrem Dufkem. Ve chvíli, kdy bylo jasné, že poškozený vůz z Telče se opravit nepodaří, se již smiřovali s myšlenkou, že mezi vinicemi se bude závodit bez nich. Nakonec se vůz podařilo zajistit. Bohužel jejich jízda trvala jen tři rychlostní zkoušky. „Bylo to hodně krátké svezení. Do auta jsme zabudovali naše agregáty včetně brzdových kotoučů a destiček. Kvůli počasí a časovému presu jsem se za volant dostal až čtvrt hodiny před startem a to stačilo jen na nastavení sedačky a světel. Už na výstavišti se mi zdálo, že auto hůř brzdí. Navíc začala vypadávat trojka a čtyřka, které jsem musel držet. Na další vložce se potíže s brzdami opakovaly. Pedál byl tvrdý a při silnějším šlápnutí se blokovala přední kola. Za mokra to bylo velice nepříjemné a hrozilo, že pošleme půjčené auto někam do lesa a to jsme nechtěli,“ popsal důvody svého odstoupení Sláva Ducháček, pro něhož byly Hustopeče první nedokončenou soutěží od loňské Horácké rallye.
Týmový manažer Radek Majer zažil v průběhu soutěže nejprve pocity zklamání z Ducháčkova odstoupení a poruchy diferenciálu u Trněného auta, aby se mu na závěr nálada zlepšila díky rychlosti, jakou se Karel Trněný prezentoval v sobotní etapě.
„Jelikož byl jeden vůz nabouraný po sprintu v Telči, museli jsme pro Slávu Ducháčka zajistit náhradu. Přestože jsme půjčenou sedmičku vybavili agregáty a komponenty z našeho auta a to včetně brzd, výjimkou byl jen motor, tak se ukázalo, že vůz dostatečně nebrzdil a ve třetí erzetě přestal řadit trojku a čtyřku. Sláva proto musel odstoupit. Do připravené výměny převodovky jsme se již nepouštěli. Brzdy rozhodly. Přesto bych rád tímto poděkoval bratrům Mičánkovým, kteří nám ochotně pomohli zajistit start druhé posádce, za zapůjčení auta. Auto s Karlem za volantem zajelo na úvodní speciálce osmý čas a to ukazovalo na velmi dobře rozjetý závod, nicméně špatná volba pneu do první rundy a následná porucha zadního diferenciálu znamenala pokles hluboko do hloubi pole. Druhý den nasadil Karel vyšší tempo a prokousával se pořadím vzhůru, ale odstupy z pátku už nedaly možnost razantního postupu vpřed. Z pohledu týmu odvedli Karel s Václavem dobrou práci a je vidět, že umí jet i rychle,“ uzavírá Radek Majer.
Celý tým se již těší na malou Barumku v podobě rallysprintu Kopná, kde budou startovat Sláva Ducháček, navigovaný výjimečně Vladimírem Tichým a Radek Majer s Davidem Svatošem. Obě dvojice pojedou opět s týmovými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.